Версия за печат

01075-2020-0012

BG-Сливен:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

6. ВиК инженерство


Решение номер РД-07-253 от дата 18.05.2020 г. 

І: Възложител

Секторен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 829053806

BG342, Водоснабдяване и Канализация-Сливен ООД, бул. Шести септември № 27, За: Боряна Вълчева, България 8800, Сливен, Тел.: 044 623465, E-mail: viksliven@viksliven.com, Факс: 044 623413

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://vik.sliven.net.

Адрес на профила на купувача (URL): https://vik.sliven.net/pk/1-302563.

I.4) Основна дейност

Водоснабдяване


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 132 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Упражняване на независим строителен надзор, оценка на съответствие и изпълнение на функциите на инженер по смисъла на Договорните условия по ФИДИК при реконструкция и изграждане на ВиК системи - мрежи и съоръжения, вкл. мерки за ефективност на ВС/Агломерация Нова Загора“.

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

В изпълнение на услугата от настоящата обществена поръчка, Изпълнителят ще действа като: 1. Инженер по смисъла на Клауза 3 от ДОГОВОРНИ УСЛОВИЯ ЗА ТЕХНОЛОГИЧНО ОБОРУДВАНЕ И ПРОЕКТИРАНЕ – СТРОИТЕЛСТВО ЗА ЕЛЕКТРО И МАШИННО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СТРОИТЕЛНИ И ИНЖЕНЕРНИ ОБЕКТИ, ПРОЕКТИРАНИ ОТ ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Общи условия - Международна Федерация на Инженерите-Консултанти (FIDIC), както и съответните Специфични условия; 2. Технически контрол при проектирането, вкл. изготвяне на доклади за оценка на съответствието на инвестиционни проекти за обектите, описани в Техническото задание за обособената позиция; 3. Оценка на съответствието по част Конструктивна и по част Енергийна ефективност по смисъла на чл. 142, ал. 10 и ал. 11 от ЗУТ, където е приложимо; 4. Строителен надзор по смисъла на чл. 168 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/; 5. Координатор „безопасност и здраве” за етапа на инвестиционно проектиране и за етапа на строителство; за следният договор: „Изпълнение на инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор на обект: Изграждане на нови и реконструкция на съществуващи водопроводни и канализационни мрежи и съоръжения, вкл. мерки за ефективност на гр. Нова Загора, съгласно условията на ФИДИК Жълта книга“. Подробно описание на всички предвидени дейности се съдържа в приложеното към документацията техническо задание.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Проект „Доизграждане и рехабилитация на ВиК инфраструктура в агломерации с население с над 10 000 екв. ж., попадащи в обхвата на от „Водоснабдяване и Канализация – Сливен“ ООД”, процедура BG161M1OP002-1.016 - Изграждане на ВиК инфраструктура, Приоритетна ос 1 на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ АДБФП № Д-34-82/24.09.2019г.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Поръчката не е разделена на обособени позиции, поради следните мотиви: Обществената поръчка обхваща упражняването на независим строителен надзор и изпълняване на функциите на Инженер по ФИДИК – жълта книга за един обект, намиращ се на територията на Агломерация Нова Загора. Извършването на дейностите по договора, възложителят счита, че би било най-целесъобразно да се възложи на един изпълнител, доколкото евентуалното възлагане на отделни изпълнители, в рамките на отделни обособени позиции, би довело до затруднения за възложителя. Наличието на повече изпълнители би довело до затруднена комуникация и координация, при упражняването на независим надзор и функциите на инженер по ФИДИК. Възлагането на дейностите по настоящата обществена поръчка е в рамките на проект финансиран с европейски средства, като дейностите по проекта следва да бъдат изпълнени срочно и качествено, без забавяне във времето. Възложителят счита, че за качественото изпълнение на поръчката дейностите по нея трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор, който да има наблюдение над изпълнението на дейностите по договора за инженеринг на обекта. В конкретния случай, инженеринга на обекта се възлага при спазване на „Договорни условия за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя. Общи условия“ – Международна Федерация на Инженерите-Консултанти (FIDIC), 1-во изд., 1999 г. (нова жълта книга на ФИДИК), като съобразно същите, Инженерът, разполага с изключително големи правомощия относно проследяване, координиране, приемане на работата на изпълнителя. В този смисъл, за възложителя е изключително важно да има единен подход при изпълнението на функциите на Инженер, който от своя страна да доведе до навременното и срочно изпълнение на обекта, за който същият се изпълнява. Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции, ще допринесе за улеснена комуникация между възложителя и бъдещия изпълнител, както и между строителя и изпълнителя на настоящата поръчка, което от своя страна ще доведе до максимална оперативност при изпълнението и най-ефикасно използване на времевия ресурс. Имайки предвид, че заложените критерии за подбор са в съответствие със законовите изисквания, считаме че неразделянето на поръчката на отделни позиции по никакъв начин не ограничава необосновано участието на стопански субекти и не дава необосновано предимство на определени лица. Допълнително, възлагането в рамките на един договор на функциите на Инженер по ФИДИК за обекта е допустимо и с оглед на утвърдените по реда на чл. 231 от ЗОП стандартизирани образци на документи за възлагане на обществени поръчки за строителен надзор по FIDIC. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая възложителят приема, че разделянето на обществената поръчка на отделни обособени позиции не е целесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 562268.31 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП, жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

18.05.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

инж. Севдалин Рашев Рашев

VIII.2) Длъжност

Управител