Версия за печат

00254-2020-0011

BG-Рудозем:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

14. Инженерство, профил Транспорт


Решение номер 2 от дата 14.04.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000615075

BG424, Община Рудозем, бул. България №15, За: Красимира Кубинска-Директор на дирекция ПНООПОКЗ и СД, България 4960, Рудозем, Тел.: 0306-99191, E-mail: ob.rudozem@gmail.com, Факс: 0306-99141

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.rudozem.bg/bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.rudozem.bg/currentNews-93-newitem.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект: "Аварийно възстановяване на подпорна стена, укрепваща главната улица в с.Витина, общ. Рудозем"

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

С изпълнението на настоящата поръчка, се цели да се обезпечи законосъобразното изпълнение на строителството, чрез упражняване на строителен надзор при реализацията му. Изпълнителят (консултантът) на поръчката ще има ангажименти, произтичащи от ЗУТ и в съответствие с всички други нормативни актове, регламентиращи особеностите и задълженията в дейността му с оглед спецификата на строителството при реализацията на проекта. Възлаганата услуга включва изпълнението на следните дейности: 1. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно предвиденото в чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, така че да се гарантира изпълнението на строителните работи в съответствие с одобрения инвестиционен проект, изискванията на българското законодателство и на Възложителя, включително изготвяне на Окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ до възложителя и съставяне на Технически паспорт на строежа, съгласно изискванията на чл. 176б, ал. 1 от Закона за устройство на територията и Наредба № 5 от 28.12.2006 г за техническите паспорти на строежите; 2. Извършване на координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация, включително качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договора за изпълнение на строителството; 3. Осъществяване на контрол и съдействие във връзка със съставянето и издаването по време на строителството на всички документи, необходими за въвеждането на строежа в експлоатация в съответствие с действащото българско законодателство; 4. Осъществяване на контрол и съдействие във връзка с оформянето и съгласуването на техническа документация, вкл. издадени актове, за извършени работи и други свързани със строителния процес документи.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Възложителят не планира разделяне на поръчката на обособени позиции. Дейностите-предмет на поръчката, са неделими. В тази връзка за качественото изпълнение на поръчката трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Налице е невъзможност за разделяне на дейностите предмет на поръчката и едновременната им реализация от няколко изпълнители. Изпълнението касае един строителен обект. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на обекта качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 7000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

На 05.04.2020 г. в резултат на обилния снеговалеж от 80 – 100 см. нова снежна покривка, бързото снеготопене и последвалите проливни дъждове силно се е нарушила земната основа на част от подпорната стена, която укрепва главната улица на село Витина. Това доведе до активизиране на свлачища и се подкопа главната улица. След незабавно направените огледи бе установено, че е нарушена земната основа на част от подпорната стена, укрепваща главната улица на с. Витина в община Рудозем и е затруднено преминаването през основния път. Разрушена е част от стената, а друга част от нея е загубила обща устойчивост. Разрушени са две външни стълби изпълнени от стоманобетон. Напълно е разрушена част от платното на улицата, а друга част е силно деформирана, при което е невъзможно преминаването на тежкотоварни автомобили, автобуси, бусове, а преминаването на леки автомобили е силно рисково. Следва да се отбележи, че е невъзможно преминаване на специализираните автомобили на Пожарна безопасност и Спешна медицинска помощ, както и бусове и камиони доставящи хранителни продукти от първа необходимост до населеното място. Налице е потенциална опасност за живота и здравето на жителите в село Витина, общ. Рудозем. Това от своя страна застрашава живота и здравето на хората и околната среда на територията на с. Витина. Налице е реална опасност от нови наводнения и очаквани пролетни дъждове, които могат да разширят обхвата на щетите и пораженията. За спешното възстановяване на подпорната стена се налага незабавно проектиране и изграждане на необходимите съоръжения. За обекта е изготвена техническа експертиза, в която е предписано спешно да се изгради нова стоманобетонна подпорна стена с цел укрепване главната улица и възстановяване на безопасно движение на МПС, хора и животни. . Поради обстоятелството, че е възникнала необходимостта от предприемане на неотложни действия и за незабавно ограничаване на въздействието и ликвидиране на последствията от възникналото наводнение, на основание чл. 49, ал. 1 и чл. 65, ал. 2, т. 3 от Закона за защита при бедствия, със Заповед № 151/05.04.2020 г. на Кмета на община Рудозем е обявено „Бедствено положение” на територията на цялата община Рудозем. Доколкото проливните дъждове, снеговалеж и топеното му са природно явление, независещо от волята на човек, същите се явяват непредвидими за възложителя и могат да се разгледат като събитие по смисъла на &2,т.17 от ДР на ЗОП, особено когато сa в обеми надвишаващи обичайните. Наред с горното, аварийното състояние на обекта не е в резултат от действие или бездействие на възложителя, а е в резултат на “изключителни обстоятелства.” Налице е потенциална опасност за живота и здравето на жителите в с .Витина на община Рудозем, тъй като съществува реална опасност от пълно прекъсване на Главната улица, също така се създават предпоставки за инциденти и ПТП. В конкретния случай са налице всички необходими предпоставки за прилагане на хипотезата, предвидена в разпоредбата на чл. 182, ал.1, т.1 от ЗОП, а именно: възникнала е необходимост от предприемане на неотложни аварийно-възстановителни работи и неотложното им възлагане; същите са породени от настъпване на изключителни обстоятелства по смисъла на &2, т.17 от ДР на ЗОП; за преодоляване на последиците не могат да бъдат спазени сроковете за провеждане на процедури по чл.178, ал.2 и ал.4, което налага възложителят да вземе настоящото решение да проведе процедура пряко договаряне на основание 182, ал.1, т.1 от ЗОП. За да бъдат осъществени СМР е необходимо Възложителят да осигури строителен надзор на обекта. Съгласно изискванията на чл.168, ал.2 от ЗУТ строителният надзор се упражнява от консултант за строежите за строежите от първа до пета категория, с изключение на обектите по чл. 14, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите. Обекта "Аварийно възстановяване на подпорна стена, укрепваща главната улица в с.Витина, общ. Рудозем" попада в обхвата на трета категория.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

На основание чл.65, ал.1 от ППЗОП във връзка с чл.182, ал.1, т.1от ЗОП Възложителят няма да прилага чл.64, ал.2 и ал.3 от ППЗОП /няма да изпраща и одобрява покана за участие/ като договора ще бъде сключен с дружество "СД КОНСУЛТ" ООД, с ЕИК: 202737585, със седалище и адрес на управление: област Смолян, община Смолян, гр. Смолян 4700, ул.БЪРДО No 19. Съгласно чл.65, ал.2 от ППЗОП договорът ще бъде сключен след влизане в сила на настоящото решение за откриване на процедурата и след представяне на нужните документи по чл. 112, ал.1, т.2 от ЗОП и на декларация за липса на обстоятелства по чл. 54, ал.1, т.7 от ЗОП.Изпълнителят трябва да представи гаранция за изпълнение на строителните дейности в размер на 1% от стойността на сключения договор.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Събитието е отразено от медии - БНР (https://bnr.bg/post/101253301/bedstveno-polojenie-v-obshtina-rudozem), Информационна агенция „Фокус“,(http://m.focus-news.net/?action=opinion&id=52970), plovdiv24.bg (https://www.plovdiv24.bg/novini/regionalni/Bedstveno-polozhenie-v-Rudozem-zaradi-blizo-metur-snyag-953328), Агенция Монитор (https://www.monitor.bg/bg/a/view/obshtina-rudozem-objavi-bedstveno-polojenie-194899), Eлектронен вестник „Отзвук“ (https://otzvuk.bg/poveche-ot-polovinata-zhiteli-na-obsthina-rudozem-bedstvat-nad-30-chasa-na-studeno-i-bez-tok-snimki/), Блиц (https://blitz.bg/intsidenti/stikhii/nasred-koronavirusa-obyavikha-bedstveno-polozhenie-v-obshchina-rudozem_news737643.html)

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т. 5, б."а" от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

14.04.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Румен Венциславов Пехливанов

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Рудозем