Версия за печат

00254-2020-0010

BG-Рудозем:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

14. Инженерство, профил Транспорт


Решение номер 1 от дата 14.04.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000615075

BG424, Община Рудозем, бул. България №15, За: Красимира Кубинска-Директор на дирекция ПНООПОКЗ и СД, България 4960, Рудозем, Тел.: 0306-99191, E-mail: ob.rudozem@gmail.com, Факс: 0306-99141

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.rudozem.bg/bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.rudozem.bg/currentNews-92-newitem.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Проектиране, осъществяване на авторски надзор и изпълнение на СМР за обект: "Аварийно възстановяване на подпорна стена, укрепваща главната улица в с.Витина, общ. Рудозем"

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Обект на обществената поръчка е строителство по смисъла на чл.3, ал.1, т.1 от ЗОП с наименование: „Проектиране, осъществяване на авторски надзор и изпълнение на СМР за обект: "Аварийно възстановяване на подпорна стена, укрепваща главната улица в с.Витина, общ. Рудозем" . В изпълнение на дейностите по поръчката следва да се извършат аварийно възстановяване на подпорна стена, укрепваща главната улица в с.Витина" - общ. Рудозем, като стената се изгражда, като стоманобетонна и същата се състои от 9 ламели с обща дължина 45,00м и височина 4,00 м. Дейностите, обект на поръчката, обхващат: - Изготвяне на технически инвестиционен проект по всички части за изпълнение на строителни работи на строителния обект; - Изпълнение на строителни работи на строителния обект; - Авторски надзор по всички части от проектантите, осъществяван по време на изпълнението на строителни работи на строителния обект.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обект на възлагане на обществената поръчка е проектиране и изпълнение на строеж, както и възлагането на упражняване на авторски надзор по време на строителство. Така определеният обект на възлагане, обединяващ изпълнението на услуги (проектиране и упражняване на авторски надзор) и строителство, е познат в практиката под общото понятие инженеринг (чл.3, ал.1, т.1 от ЗОП) и е определен предвид специфичния характер на дейностите по поръчката, които по своята същност представляват една комплексна дейност за един обект/строеж. Цялостната организация на работния процес и качественото изпълнение обуславят нуждата дейностите по проектиране, изпълнение на строителството и упражняването на авторския надзор да се изпълнят от един изпълнител. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на възлагане по обособените позиции, а оттам и до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на строителството, както и възможни затруднения при изпълнението и постигането на целите на проекта. Също така в хипотезата на включване на повече от един изпълнител при обособяване на отделни позиции би се стигнало до необходимост от сложен процес на координация от страна на Възложителя. И трите дейности (проектиране, строителство и авторски надзор) са взаимосвързани в строителния процес, като спецификата на предмета на поръчката предполага единни решения, които могат да бъдат постигнати единствено при съвместното изпълнение на всички дейности на обществената поръчка. Избраният подход за възлагане на инженеринг е свързан с редица предимства, като например: Изпълнителят приема всички ангажименти свързани с проектирането и изграждането, като по този начин се премахва прехвърлянето на отговорности между проектант и строител; Изпълнителят поема цялата отговорност за комплексното изпълнение, включително за цена, качество и срок на изпълнение; Подписва се само един договор между възложителя и изпълнителя, като по този начин всички ангажименти са дефинирани в един договор; Значително се намалява срокът на изпълнение на проекта от проектирането до завършването на обекта; Отпада рискът за възложителя от разминавания между проектиране и възможности за изпълнение или пропуски или грешки в проектирането; Осигурява се сигурност за възложителя с определяне на ясен бюджет, като се елиминира рискът от завишаване на разходите по време на изграждане поради специфики свързани с проекта или изграждането; Постигат се по-изгодни ценови параметри на изпълнението; Предварително се калкулират всички цени и договорът се сключва с фиксирана крайна цена, като евентуални преразходи биха били за сметка на изпълнителя. С възлагането на обществената поръчка ще се даде възможност на изпълнителя максимално да съобрази организацията на работния процес и технологичната последователност и да осигури технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на дейностите по обществената поръчка в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в най-кратък срок. Видовете и количества строителни работи в обхвата на строителството също не могат технически и икономически да се разделят и обособят без значителни затруднения за възложителя - освен относимостта на горепосочените предимства на инженеринга са налице и следните обстоятелства: изпълнението касае един строеж, в обхвата на който е налице обусловеност между строителните дейности по изпълнение, като същите не могат да се изпълняват отделно и напълно независимо; налице е допълнителна трудност от разделяне, свързани с периметъра на строителната площадка, липсата на варианти за подход и независим достъп до участъците на обекта при различни строители, съвместната организация на строителния процес, гаранционните срокове за свършеното и осигуряването на безопасност на строителната площадка. С горните мотиви и за ефективност при разходване на средства, възложителят приема, че възлагането без разделяне на обособени позиции гарантирантира оптимален резултат.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 202468 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

На 05.04.2020 г. в резултат на обилния снеговалеж от 80 – 100 см. нова снежна покривка, бързото снеготопене и последвалите проливни дъждове силно се е нарушила земната основа на част от подпорната стена, която укрепва главната улица на село Витина. Това доведе до активизиране на свлачища и се подкопа главната улица. След незабавно направените огледи бе установено, че е нарушена земната основа на част от подпорната стена, укрепваща главната улица на с. Витина в община Рудозем и е затруднено преминаването през основния път. Разрушена е част от стената, а друга част от нея е загубила обща устойчивост. Разрушени са две външни стълби изпълнени от стоманобетон. Напълно е разрушена част от платното на улицата, а друга част е силно деформирана, при което е невъзможно преминаването на тежкотоварни автомобили, автобуси, бусове, а преминаването на леки автомобили е силно рисково. Следва да се отбележи, че е невъзможно преминаване на специализираните автомобили на Пожарна безопасност и Спешна медицинска помощ, както и бусове и камиони доставящи хранителни продукти от първа необходимост до населеното място. Налице е потенциална опасност за живота и здравето на жителите в село Витина, общ. Рудозем. Това от своя страна застрашава живота и здравето на хората и околната среда на територията на с. Витина. Налице е реална опасност от нови наводнения и очаквани пролетни дъждове, които могат да разширят обхвата на щетите и пораженията. За спешното възстановяване на подпорната стена се налага незабавно проектиране и изграждане на необходимите съоръжения. За обекта е изготвена техническа експертиза, в която е предписано спешно да се изгради нова стоманобетонна подпорна стена с цел укрепване главната улица и възстановяване на безопасно движение на МПС, хора и животни. В заключението на техническата експертиза е посочено, че вида на увреждането е напълно разрушаване на 15 м от подпорната стена с максимална височина 4.00 м., изпълнена от каменна зидария и загуба на устойчивост на 30 м. от стената. Видно от техническата експертиза и заключението към нея е, че състоянието на подпорната стена, която укрепва главната улица на село Витина е с висока степен на увреждане и застрашава живота и здравето на населението и околната среда на територията на населеното място. Поради обстоятелството, че е възникнала необходимостта от предприемане на неотложни действия и за незабавно ограничаване на въздействието и ликвидиране на последствията от възникналото наводнение, на основание чл. 49, ал. 1 и чл. 65, ал. 2, т. 3 от Закона за защита при бедствия, със Заповед № 151/05.04.2020 г. на Кмета на община Рудозем е обявено „Бедствено положение” на територията на цялата община Рудозем. Доколкото проливните дъждове, снеговалеж и топеното му са природно явление, независещо от волята на човек, същите се явяват непредвидими за възложителя и могат да се разгледат като събитие по смисъла на &2,т.17 от ДР на ЗОП, особено когато сa в обеми надвишаващи обичайните. Наред с горното, аварийното състояние на обекта не е в резултат от действие или бездействие на възложителя, а е в резултат на “изключителни обстоятелства.” Налице е потенциална опасност за живота и здравето на жителите в с .Витина на община Рудозем, тъй като съществува реална опасност от пълно прекъсване на Главната улица, също така се създават предпоставки за инциденти и ПТП. В конкретния случай са налице всички необходими предпоставки за прилагане на хипотезата, предвидена в разпоредбата на чл. 182, ал.1, т.1 от ЗОП, а именно: възникнала е необходимост от предприемане на неотложни аварийно-възстановителни работи и неотложното им възлагане; същите са породени от настъпване на изключителни обстоятелства по смисъла на &2, т.17 от ДР на ЗОП; за преодоляване на последиците не могат да бъдат спазени сроковете за провеждане на процедури по чл.178, ал.2 и ал.4, което налага възложителят да вземе настоящото решение да проведе процедура пряко договаряне на основание 182, ал.1, т.1 от ЗОП.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

На основание чл.65, ал.1 от ППЗОП във връзка с чл.182, ал.1, т.1от ЗОП Възложителят няма да прилага чл.64, ал.2 и ал.3 от ППЗОП /няма да изпраща и одобрява покана за участие/ като договора ще бъде сключен с дружество "КРЕАТИВ БИЛД" ООД, с ЕИК: 201966570, със седалище и адрес на управление: област Смолян, община Рудозем, гр. Рудозем 4960, бул."България" No 9, ет. 2. Съгласно чл.65, ал.2 от ППЗОП договорът ще бъде сключен след влизане в сила на настоящото решение за откриване на процедурата и след представяне на нужните документи по чл. 112, ал.1, т.2 от ЗОП и на декларация за липса на обстоятелства по чл. 54, ал.1, т.7 от ЗОП.Изпълнителят трябва да представи гаранция за изпълнение на строителните дейности в размер на 1% от стойността на сключения договор.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Събитието е отразено от медии - БНР (https://bnr.bg/post/101253301/bedstveno-polojenie-v-obshtina-rudozem), Информационна агенция „Фокус“,(http://m.focus-news.net/?action=opinion&id=52970), plovdiv24.bg (https://www.plovdiv24.bg/novini/regionalni/Bedstveno-polozhenie-v-Rudozem-zaradi-blizo-metur-snyag-953328), Агенция Монитор (https://www.monitor.bg/bg/a/view/obshtina-rudozem-objavi-bedstveno-polojenie-194899), Eлектронен вестник „Отзвук“ (https://otzvuk.bg/poveche-ot-polovinata-zhiteli-na-obsthina-rudozem-bedstvat-nad-30-chasa-na-studeno-i-bez-tok-snimki/), Блиц (https://blitz.bg/intsidenti/stikhii/nasred-koronavirusa-obyavikha-bedstveno-polozhenie-v-obshchina-rudozem_news737643.html)

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т. 5, б."а" от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

14.04.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Румен Венциславов Пехливанов

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Рудозем