Версия за печат

00514-2020-0003

BG-с. Минерални бани:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

5. Хидроинженерство


Решение номер З-70 от дата 24.02.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000903743

BG422, Кмет на община Минерални бани - Мюмюн Али Искендер, бул. Васил Левски 3, За: Нуртин Сафет Сабри - заместник кмет на община Минерални бани, България 6343, с. Минерални бани, Тел.: 03722 2020, E-mail: mb_tenders@abv.bg, Факс: 03722 2260

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.mineralnibani.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://46.40.127.83:8080/ImeonWeb/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=0m0CPN74fuo%3d.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Изграждане на инфраструктура за предотвратяване на наводнения в с. Татарево, общ. Минерални бани, обл. Хасково – II етап – десен край на р. „Банска” с обща дължина 485,41 м.”

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предвижда се изграждане на инфраструктура – подпорна стена за предотвратяване на наводнения на жилищните територии по десния бряг на река „Банска”, в участъка от моста на реката в центъра на селото, до края на регулацията на населеното място, по посока на течението на реката, както и почистване на речното корито от дървесна растителност и наноси.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Настоящата обществена поръчка не е разделена на обособени позиции поради нецелесъобразността на разделянето й – предмета на обществената поръчка обективно е неделим. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции обективно не е възможно с оглед вида и характера на работите, което подлежат на възлагане. Видовете дейности, подлежащи на изпълнение не могат да бъдат самостоятелен предмет на отделни обособени позиции. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност участниците, респ. бъдещият изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1170953.08 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Община Минерални бани открива процедура пряко договаряне във връзка с възникнала необходимост от неотложно възлагане поради изключителни обстоятелства, невъзможност за спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и 4 ЗОП, като обстоятелствата, обосноваващи наличието на неотложност, не се дължат на възложителя. На 07.02.2020 г. общинската комисия за обследване проводимостта на речните легла в регулационните граници на населените места в община Минерални бани е представила извънреден доклад за състоянието на река „Банска”, преминаваща през урбанизираната територия на с. Татарево. Към настоящия момент е укрепен частично левият бряг на реката след моста. При обилни валежи и бързо снеготопене реката повишава нивото си, излиза от коритото в посока на неукрепената си дясна част и наводнява имоти (къщи и стопански постройки) в регулационните граници на селото. Нанася материални щети на общинската инфраструктура, къщи и частни имоти. При предишни разливи е разрушена и улица от уличната мрежа на с. Татарево, настилката е компрометирана и отнесена от придошлата река. Прогресиращата ерозия застрашава водопроводната и канализационната мрежа на селото и шахтите, намиращи се в непосредствена близост до брега. За възстановяване на разрушените съоръжения и предотвратяване на евентуални бъдещи щети при разлив на реката е необходимо укрепване на част от бреговете на река „Банска” в с. Татарево, изграждане на защитна масивна подпорна стена за укрепване на десния бряг на реката и възстановяване на компрометираната настилка на улицата. Общинската комисия е съставила извънредния доклад във връзка с падналите краткотрайни по време, но интензивни като количества валежи, в периода 04.02 – 06.02.2020 г. в района на с. Татарево. Комисията е направила извънреден оглед на състоянието на река „Банска”, преминаваща през урбанизираната територия на с. Татарево, община Минерални бани и е установила, че наносни отлагания, израснали дървета, храсти и клони са заели голяма част от речното русло на реката и пречат на свободното оттичане при по-големи водни количества. След падналите интензивни валежи в периода 04.02. – 06.02.2020 г. в района на реката тя е повишила нивото си и е излязла от коритото в посока на неукрепената си дясна част. В разливната част са попаднали път от общинската инфраструктура, имоти, стопански постройки и къщи. В залетия участък попада и помпената станция за питейни води на с. Татарево. Наблюдава се засилена ерозия на десния речен бряг, в резултат на която е налице сериозна опасност от скъсване на водопровода, както и от пропадане и разместване на канализационните тръби. Това създава предпоставки да бъдат нарушени целостта и херметичността на системите, да се получат течове и да последват значителни вреди в резултат от смесването на питейно – битовите с битово – фекалните води, което ще застраши пряко здравето на обитателите на прилежащите имоти. Освен това нерегламентираното изтичане на битово – фекалните води в речното корито ще доведе до труднопоправими екологични щети. С оглед преодоляване на констатираните обстоятелства и предвид опасността от възникване на ситуации, застрашаващи живота и здравето на местното население и екологичното равновесие в района, комисията препоръчва незабавно да бъдат извършени неотложни брегоукрепителни и ремонтни дейности, по корекция и почистване на речното корито на р. „Банска” в с. Татарево, община Минерални бани и изграждане на защитна масивна подпорна стена за укрепване на десния бряг на реката. През годините са правени многократни констатации и предписания от междуведомствена комисия към област Хасково, а от страна на община Минерални бани в периода 2012-2020 г. са предприемани множество действия. На територията на община Минерални бани река „Банска” преминава през регулационните граници на две от населените места – с. Сусам и с. Татарево. През годините високите води са създавали критични ситуации, което прави реката опасна за живеещите в двете села. Продължава в Раздел VII.I

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

1. АТЛАС БИЛД ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, ЕИК 205663275 2. ИНТЕРХОЛД ЕООД, ЕИК 202357469

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

За да бъдат предотвратени бъдещи наводнения е необходимо да бъде изпълнен и II-ри етап от изграждането на инфраструктура по десния край на река „Банска”, представляващ предмет на настоящото възлагане. Във връзка с горното, считам, че е налице възникнала необходимост от неотложно възлагане поради изключителни обстоятелства и невъзможност за спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и 4 ЗОП. Възникналите обстоятелства отговарят на дефиницията „изключителни обстоятелства” съгласно § 2, т. 17 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки, а именно обстоятелства, които непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, живеещи в с. Татарево, община Минерални бани. Съгласно изготвения проект и представената КСС, прогнозната стойност на обществената поръчка, съгласно чл. 21, ал. 2 ЗОП за изпълнение на СМР на обект „Изграждане на инфраструктура за предотвратяване на наводнения в с. Татарево, общ. Минерални бани, обл. Хасково – II етап – десен край на р. „Банска” с обща дължина 485,41 м.”, е в размер на 1 170 953,08 лв. без ДДС. При така посочената прогнозна стойност и на основание чл. 20, ал. 2, т. 1 ЗОП вр. чл. 21, ал. 16, т. 1, предложение първо ЗОП, следва да бъде избран изпълнител чрез провеждане на обществена поръчка – публично състезание, съгласно чл. 18, ал. 1, т. 12 ЗОП. Не е възможно спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и ал. 4 ЗОП, предвид описаните по-горе констатации в доклада на общинската комисия за обследване проводимостта на речните легла в регулационните граници на населените места на община Минерални бани. От друга страна подготовката на документацията, организирането и провеждането на публично състезание по ЗОП е дълъг и сложен процес, който в най-добрия случая би отнел 3 месеца при условие, че нито едно от решенията на възложителя не бъде обжалвано пред КЗК и ВАС. А дори този минимален срок е време, с което не разполагаме с оглед предстоящия пролетен сезон с предвидените валежи и съответно увеличение на нивото на реката.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл. 197, ал. 1, т. 5 ЗОП жалби могат да бъдат подавани в 10-дневен срок от публикуване на настоящото решение за провеждане на процедура на договаряне по чл. 18, ал. 1, т. 13 ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

24.02.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Мюмюн Али Искендер

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Минерални бани