Версия за печат

00747-2020-0003

BG-Горна Малина:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 64 от дата 21.02.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000776178

BG412, Община Горна Малина, пл. РОДОЛЮБИЕ № 1, За: арх. Мирослав Здравков, България 2131, Горна Малина, Тел.: 07152 2320, E-mail: gmalina@abv.bg, Факс: 07152 2252

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.gornamalina.eu/newsite/.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.gornamalina.eu/newsite/?page_id=1431.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Инженеринг – проектиране и строителство на обект „Аварийно-възстановителни и ремонтни дейности на язовир „Долно Камарци”, Община Горна Малина”

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът включва изпълнение на спешни и неотложни аварийни възстановителни работи, изразяващи се в инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за ремонтни и възстановителни дейности на язовир „Долно Камарци”, Община Горна Малина”. Необходимите за изпълнение дейности са идентифицирани на база извършена техническа експертиза на обекта, като особеностите в обекта са посочени в поканата за участие.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Не е целесъобразно разделянето на обществената поръчка на обособени позиции предвид избора на реда за възлагане - по реда с чл.182, ал.1, т.1 от ЗОП и спешността на възлагането поради изключителни обстоятелства и невъзможност за спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и 4 от ЗОП, като обстоятелствата, обосноваващи наличието на неотложност не се дължат на възложителя. При разделяне на отделни обособени позиции има опасност изпълнението на поръчката прекомерно да се затрудни технически, поради необходимостта от сложна координация между отделните изпълнители. В сега идентифицирания обект на поръчката не е технически възможно и оправдано да се разделят предвидените за изпълнение дейности, тъй като само цялостното изпълнение на необходимите работи може да осигури целения от Възложителя резултат.Също така, разделянето ще доведе до различно начало на започване на изпълнението, а от там и до разминаване и необосновано отлагане изпълнението на строителните работи. В тази връзка, с цел качественото изпълнение, е по-целесъобразно аварийните СМР да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Разделянето на поръчката би увеличило вероятността от забавяне на изпълнението, което Възложителят не може да си позволи с оглед и на избрания ред за възлагане и нуждата работите да бъдат изпълнени в максимално кратък срок след сключване на договор.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1058133.73 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

В конкретната ситуация е необходимо неотложно възлагане на поръчката в идентифицирания обхват и обем, поради: - изключителни обстоятелства по смисъла на § 2, т. 17 от ДР на ЗОП; мотиви: текущото състояние на части от язовир „Долно Камарци“ е аварийно, като са установени при изричен оглед и обследване следните: разрушен преливник на язовира в участък с обхват от ок. 45 метра, находящ се до водобойния кладенц; компрометирани са фугите в неразрушената част от преливника, като е възможно поради това доразрушването му и в други части; настилката на короната на язовирната стена е разрушена; напълно затлачено е дерето в разстояние от 300 - 500 м. след основния изпускател; не може да се осигури нормална експлоатация, тъй като наличните технически компрометирани участъци налагат да не се допуска запълването му с водни количества до пълен обем и прави необходимо постоянното изпускане на водни количества; това текущо състояние на практика води до опасност от неконтролируемо изтичане на водни количества, които при обилни дъждове/снеговалежи могат да доведат до наводнения и много повече щети от една страна, а от друга не позволява да се използва пълния проектен обем на язовира и да се осигури адекватен контрол на наличните водни количества – както при увеличен, така и при намален обем на същите. Текущото състояние на обекта само по себе си представлява „изключително обстоятелство“ – предизвикано от климатичните въздействия върку обекта за последната приключила календарна година, и с реализиран краен ефект текущо аварийно състояние към 16.12.2019 г. Описаното състояние несъмнено изпълнява описаните обстоятелства в дадената легална дефиниция за „изключителни обстоятелства“ съгласно ЗОП: продължаването на текущото състояние на обекта може да доведе до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, както и за околната среда с оглед същетвуващата инфраструктура в населеното място, като допълнение, според тежестта на настъпилите вреди е възможно да се затрудни нормалното функциониране на Възложителя, като администрация, която е ангажиране с осигуряване на безопасността на съоръжения от подобрен характер на територията на общината. Актуалното състояние на обекта е потвърдено с Техническа експертиза от 16.12.2019 г., а частично финансиране за изпълнение на необходимите дейности е осигурено с ПМС № 357 от 19.12.2019 год. - не е възможно спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 ЗОП, както и на съкратените срокове при спешно възлагане по чл. 178, ал. 4 ЗОП; мотиви: при преценка на обективно възможните срокове за осигуряване на избран изпълнител при прилагане на посочените процедури за избор (вкл. и при съкращаване на срока до минимално възможния съгласно закона), се достига до извода, че това може да бъде факт не по-рано от 30 (тридесет) дни от датата на обявяване на решението за откриване на процедура. Евентуални оспорвания на решение за откриване или решение за избор на изпълнител биха направили невъзможен избора на изпълнител за много по-голям срок, кеото на практика означава невъзможност за Възложителя да осигури изпълнител на описаната в предмета на поръчката дейност. - обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност, не се дължат на възложителя – мотиви: неотложността на настоящото възлагане е резултат на идентифицирана нужда, която до този момент не е била възможна за изпълнение поради липса на технически и финансов ресурс от страна на Възложителя. Комплексното планиране на бюджетните разходи в рамките на ограничени бюджетни средства и липсата на друго допълнително външно финансиране са били обективна пречка поръчката да бъде възложена по-рано, което е довело до установеното компрометиране на обекта, налагащо неотложното предприемане на действия към днешна дата. Доколкото Възложителят няма компетентност да определя самостоятелно разчета за разходване на бюджета си, не е било възможно да се предприемат действия по-рано, поради което (продължава в раздел VII.1 Допълнителна информация)

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

На основание чл.64, ал.2 и ал.3 от ППЗОП поканата за участие се изпраща до: "ИНТЕРХОЛД" ЕООД с ЕИК 202357469 , "АТЛАС БИЛД ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД с ЕИК: 205663275, "КОМУНАЛ ИНЖЕНЕРИНГ" с ЕИК: 201593071

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

е изпълнено и изскването текущото състояние да не е резултат на действие/бездействие на Възложителя. Обективно не е имало техническа възможност да се предвиди развитието на техно-екологичната ситуация около експлоатирането на обекта, за да се предприеме действие за предотвратяване настъпването на текущата аварийна ситуация. Доколкото Възложителят е по всяко време зависим от одобрения му от страна на Общински съвет бюджет, същият няма как да предприеме самостоятелни активни действия преди да му бъде даден мандат за това. Изисквания за изпълнение към участника в процедурата: 1. За участниците в процедурата следва да не са налице обстоятелства по чл. 54, ал. 1 от ЗОП. 2. На основание чл. 60 от ЗОП участникът следва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя за строежи от IV група, I категория, съгласно Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС, а за чуждестранни лица - в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени. Преди сключване на договора с избрания изпълнител, той следва да представи удостоверение за вписване в ЦПРС, придружено с валиден талон. 3. Да има Застраховка за професионална отговорност по чл. 171 от ЗУТ или съответния валиден аналогичен документ, издаден от компетентен орган на държава – членка на ЕС или на друга държава – страна по споразумението за Европейското икономическо пространство, следва да покрива минималната застрахователна сума за този вид строеж. 4. Участникът следва да изпълни възложената му работа качествено, в съответствие с изискванията на възложителя, нормативната уредба и добрите практики в съответната област. 5. Участникът трябва да разполага с правоспособен технически персонал за изпълнение на поръчката. 6. При подписването на договора се представя гаранция за изпълнение в размер на един процент от стойноста на договора без ДДС 7. Срок за изпълнение на възложеното: за проектиране - до 10 (десет) календарни дни; за строителните работи: до 12 (дванадесет) месеца. 8. Срок за валидност на офертата - не по-малко от 30 (тридесет) календарни дни. 9. Критерий за възлагане - най-ниска цена. Участникът предлага крайна цена за изпълнение на поръчката в български лева без ДДС, която не може да надхвърля прогнозната стойност на поръчката. В цената са включени всички разходи, свързани с качественото изпълнение на поръчката. Участникът следва да представи оферта за изпълнение на горепосочената поръчка, съдържаща Техническо предложение за изпълнение на поръчката Образец 1, Ценово предложение Образец 2 и документите по чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП и декларация за липсата на обстоятелства по чл. 54, ал. 1, т. 7 от ЗОП. 10. Място и дата за преговори - адм. сграда на Община Горна Малина, на адрес: с .Горна Малина, пл. "Родолюбие" № 1, на 28.02.2020 год. от 10:30 часа.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5, б. "а" от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуването на настоящото решение.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

21.02.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

инж. АНГЕЛ ДИМИТРОВ ЖИЛАНОВ

VIII.2) Длъжност

КМЕТ НА ОБЩИНА ГОРНА МАЛИНА