Версия за печат

00514-2020-0002

BG-с.Минерални бани:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер З-30 от дата 04.02.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000903743

BG422, община Минерални бани, бул. Васил Левски №3, За: Нуртин Сафет Сабри - заместник-кмет на община Минерални бани, България 6343, с.Минерални бани, Тел.: 03722 2020, E-mail: mb_tenders@abv.bg, Факс: 03722 2260

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.mineralnibani.bg..

Адрес на профила на купувача (URL): http://46.40.127.83:8080/ImeonWeb/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=0IearOmfqKA%3d.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изпълнение на СМР на обект: „Изграждане на подпорна стена – втори етап – от о.к.73 до т.1 на същ.подпорна стена, с.Татарево, общ.Минерални бани“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Необходимо е неотложно възлагане на поръчката поради изключителни обстоятелства и не е възможно спазването на сроковете по чл.178, ал.2 и ал.4 от ЗОП. Този ми извод е с оглед на факта, че община Минерални бани възложи изготвянето на инвестиционен проект за обект: „Изграждане на подпорна стена – втори етап – от о.к.73 до т.1 на същ.подпорна стена, с.Татарево, общ.Минерални бани“. Съгласно проекта се предвижда изграждане на инфраструктура /подпорни стени/ за предотвратяване на наводнения на жилищните територии по левия бряг по посока на течението на р.“Банска“ в участъка от моста на реката в центъра на селото до началото на вече изграден участък на подпорна стена на същия бряг. Едновременно с това е предвидено и почистване на речното корито от наноси. Проектът се явява втори етап на изграждане на инфраструктура за предотвратяване на наводнения в този участък на реката, тъй като е завършен първи етап на подпорна стена по левия бряг на реката. Разположението на подпорните стени е съгласно приложената ситуация, като местоположението е определено съобразно регулацията на уличното платно, релефа на терена, местоположението на реката и възможността да провежда предвиденото оразмерително водно количество. Разработени са три типови напречни профила на стената с височина 3.00, 3.50 и 4.00 м. над цокълна фуга. В участъка в близост до устоите на моста и до ограждащия зид с цел предпазване на брега и да се избегне подкопаване основите на моста и ограждащия зид са предвидени габиони, запълнени с камък. Общата дължина на подпорната стена е 88,50 м., от които 80,00 м. – стоманобетонова стена, мерена по ръба на стената откъм водния откос, и 8,50 м. – участък с габиони. Конструкцията на подпорната стена е решена като стоманобетонна. Типа на подпорната стена е е-ъглова подпорна стена. Предвижда се подпорните стени да се изграждат на секции с дължина 10 м. и с разделителна фуга между тях. За така изготвения проект е издадено Разрешение за строеж №06/15.03.2016г. от гл.архитект на община Минерални бани.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Настоящата обществена поръчка не е разделена на обособени позиции поради нецелесъобразността на разделянето й – предмета на обществената поръчка обективно е неделим. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции обективно не е възможно с оглед вида и характера на работите, което подлежат на възлагане. Видовете дейности, подлежащи на изпълнение не могат да бъдат самостоятелен предмет на отделни обособени позиции. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един Изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции. Продължение от раздел V.1.:Поради тази причина и за да бъде защитен обществения интерес, единствената реална алтернатива е да бъде сключен договор по реда на ЗОП и публичните средства да бъдат разходвани прозрачно и законосъобразно, е провеждането на процедура по реда на чл.182, ал.1, т.1 от ЗОП. Настоящата поръчка ще се проведе при условията на чл.65, ал.1, т.1 от ППЗОП, т.е. без да се прилагат чл.64, ал.2 и ал.3 от ППЗОП, като договорът ще бъде сключен с "МАРИДЕЛ 2012" ЕООД гр.Етрополе, ЕИК 202082418, което дружество е вписано в Централния професионален регистър на строителя и притежава групата и категорията, необходими за изпълнение на строежа – четвърта група, първа категория.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 433399 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно изготвения проект, представената КСС и след проведени пазарни консултации актуалната прогнозна стойност на обществената поръчка съгласно чл.21, ал.2 от ЗОП за изпълнение на СМР на обект: „Изграждане на подпорна стена – втори етап – от о.к.73 до т.1 на същ.подпорна стена, с.Татарево, общ.Минерални бани“, е в размер на 433 399,00 лв. без ДДС. При така посочената прогнозна стойност и на основание чл.20, ал.2, т.1 от ЗОП във връзка с чл.21, ал.16, т.1, предложение първо от ЗОП следва да бъде избран изпълнител чрез провеждане на обществена поръчка– публично състезание съгласно чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП. Но не е възможно спазване на сроковете по чл.178, ал.2 и ал.4 от ЗОП, тъй като е взет предвид факта, че в съгласно доклад на общинската комисия за обследване проводимостта на речните легла в регулационните граници на населените места на община Минерални бани частично е укрепен левия бряг на р.Банска след моста, преминаваща през урбанизираната територия на с.Татарево. в нормалното си състояние оттокът на реката е добър. При обилни валежи и бързо снеготопене реката повишава нивото си, излиза от коритото в посока на неукрепената си дясна част и наводнява имоти /къщи и стопански постройки/ в регулационните граници на селото. Нанасят се материални щети на общинската инфраструктура, къщи и частни имоти. При разлив на реката в залетия участък попада и помпената станция за питейни води на с.Татарево. С това е застрашено и водоподаването в населеното място. Прогресиращата ерозия застрашава и канализационната мрежа на селото и шахтите, намиращи се в непосредствена близост до брега. За това е необходимо спешно укрепване на част от бреговете на р.Банска, с.Татарево, община Минерални бани, за да се предотврати наводняване на имоти, разрушаване на канализационни тръби и шахти, подкопаване на уличното платно. Изпълнението на предвидените видове и количества СМР ще гарантира защита на територията от наводнения. Т.е. е необходимо неотложно възлагане изпълнението на СМР на обект: „Изграждане на подпорна стена – втори етап – от о.к.73 до т.1 на същ.подпорна стена, с.Татарево, общ.Минерални бани“, с оглед на частичното осигурено финансиране в размер на 283 839 лв. с ДДС, като обстоятелствата, обосноваващи наличието на неотложност, не се дължат на възложителя. През годините са правени многократни констатации и отправяни искания от страна на община Минерални бани до МКВПМС за отпускане на средства, с които да се изпълни СМР на обект: „Изграждане на подпорна стена – втори етап – от о.к.73 до т.1 на същ.подпорна стена, с.Татарево, общ.Минерални бани“. Своевременно са информирани МКВПМС и областен управител на Хасковска област. Т.е. община Минерални бани многократно е отправяла искания за финансиране към МКВПМС. Наложително е спешно да бъдат извършени действия по изграждане на подпорна стена – втори етап – от о.к.73 до т.1 на същ.подпорна стена, с.Татарево, общ.Минерални бани. Във връзка с горното, считам че е на лице възникнала необходимост от неотложно възлагане поради изключителни обстоятелства и невъзможност за спазване на сроковете по чл.178, ал.2 и ал.4 от ЗОП. Възникналите обстоятелства отговарят на дефиницията „изключителни обстоятелства” съгласно §2, т.17 ДР на ЗОП, а именно обстоятелства, които непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, живеещи в с.Татарево, община Минерални бани, както и евентуално унищожаване на техните имоти и/или пътното платно и помпената станция, публична общинска собственост. От друга страна подготовката на документацията, организирането и провеждането на публично състезание по ЗОП е дълъг и сложен процес, който в най-добрия случая би отнел 3 месеца при условие, че нито едно от решенията на възложителя не бъде обжалвано пред КЗК и ВАС. А дори този минимален срок е време, с което не разполагаме с оглед предстоящия пролетен сезон с предвидените валежи и съответно увеличение на нивото на реката. Продължава в раздел IV.6.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

При подписване на договора, изпълнителят представя документите по чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП (документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, включително за третите лица и подизпълнителите, ако има такива) и декларация за липса на обстоятелства по чл. 54, ал. 1, т. 7 от ЗОП, подписана от законния представител на дружеството, както и писмени декларации (по образец на Правилника за прилагане на Закона за мерките срещу изпирането на пари (Обн., ДВ, бр. 3 от 08.01.2019 г.)) по Закона за мерките срещу изпирането на пари (Обн., ДВ, бр. 27 от 27.03.2018 г., в сила от 31.03.2018 г.), в които участникът следва да декларира дали са налице обстоятелствата по чл.42, ал.2 , т.2, чл.59, ал.1, т.3 и чл.66, ал.2 от ЗМИП.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл. 197, ал. 1, т. 5, б."а" от ЗОП жалби могат да бъдат подавани в 10-дневен срок от публикуване на настоящото решение за провеждане на процедура на договаряне по чл. 18, ал. 1, т. 13 ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.02.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Мюмюн Али Искендер

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Минерални бани