Версия за печат

00092-2019-0013

BG-Смолян:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

-- Извън списъка


Решение номер 21 от дата 19.12.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000615118

BG424, Кмет на община Смолян, бул. България № 12, За: Милена Хаджиева - ст. юрисконсулт в дирекция ПНО в община Смолян, България 4700, Смолян, Тел.: 0301 67610, E-mail: obshtina_smolyan@abv.bg, Факс: 0301 62426

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.smolyan.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.smolyan.bg/bg/menu/content/2934.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„СНЕГОПОЧИСТВАНЕ И ЗИМНО ПОДДЪРЖАНЕ НА УЛИЧНА МРЕЖА, РАЗПОЛОЖЕНА НА ТЕРИТОРИЯТА НА ГРАД СМОЛЯН”

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е „УСЛУГА” по смисъла на чл.3, ал.1, т.3 от ЗОП с наименование: „СНЕГОПОЧИСТВАНЕ И ЗИМНО ПОДДЪРЖАНЕ НА УЛИЧНА МРЕЖА, РАЗПОЛОЖЕНА НА ТЕРИТОРИЯТА НА ГРАД СМОЛЯН”. Предметът на обществената поръчка включва изпълнение на услуги в следните направления: Снегопочистване на улиците до постигане на съответните степен и ниво на зимно поддържане, отстраняване на уплътнени снежно-ледени пластове; Обезопасяване на пътищата и улиците срещу хлъзгане: разпръскване на минерални материали и химични вещества. Уличната мрежа в гр. Смолян е с обща дължина 79,507 км. Дейностите по снегопочистване и зимно поддържане се осъществяват на три етапа - І етап – 25,556 км , ІІ етап-12,304 км и на трети етап – 41,647 км. Зимното поддържане започва от улиците на първи етап и след това продължава по улици втори и трети етап, съгласно посочения в Техническите спецификации списък на улиците и тяхната дължина, на които следва да се изпълняват дейностите на съответния етап. Нивото на зимно поддържане на уличната мрежа се определя съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-19 от 12.11.2012 г. за поддържане и текущ ремонт на пътищата. Зимното поддържане на улиците включва комплекс от дейности, свързани с осигуряване на проходимостта им при зимни условия и премахване или ограничаване на неблагоприятното влияние на снега и леда върху условията на движение. В процеса на своята работа изпълнителят носи отговорност за спазване на действащата нормативна уредба и административни актове, касаещи изпълнението на договора.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обществената поръчка не е разделена на обособени позиции. Разделянето на обособени позиции е нецелесъобразно и би довело до затруднения за възложителя и за постигане на желания краен резултат. Предмет на обществената поръчка е изпълнение на дейности по снегопочистване и зимно поддържане на улици на територията на гр.Смолян, които по своята същност и обем позволяват изпълнението им от един изпълнител и е икономически неоправдано разделянето й на обособени позиции. Осъществяването на услугите от един икономически оператор би имало за последствие постигнати по-изгодни икономически условия и създава улеснения както за възлагането, така и за отчитането и приемането на услугите. При възлагане на обществената поръчка на един изпълнител ще се постигне максимална сигурност, бързина на изпълнението, което от своя страна, няма до доведе до нарушаване принципа на равнопоставеност, свободна конкуренция, публичност, прозрачност и недопускане на дискриминация. Отделно от изложеното за възложителя е налице невъзможност да раздели обществената поръчка на обособени позиции, тъй като отделните дейности са обусловени една от друга – например не би могло снегопочистване на улиците да се отдели от обезопасяване на пътищата и улиците срещу хлъзгане: - разпръскване на минерални материали и химични вещества, като е налице взаимна свързаност и обусловеност и по отношение на други дейности в обхвата на изпълнението (основен съществен елемент за възлагането на услугата по снегопочистване и обезопасяване на улиците срещу хлъзгане в един договор е, че предвидените за изпълнение дейности са систематично, икономически и технически неделими). Към изложеното следва да се отчете и обстоятелството, че изпълнението на услугата изисква определен технологичен цикъл, който от своя страна също не позволява разделянето на обособени позиции. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на услугата, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно, като така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един изпълнител.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 850000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

При проведена процедура по ЗОП между община Смолян и „КЛИНЪР“ ООД (предишно наименование „ТИТАН – КЛИНЪР“ ООД) на 30.08.2006г. е подписан договор за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Извършване на зимно поддържане и снегопочистване на град Смолян; поддържане на паркове, зелени площи и озеленяване; сметосъбиране и сметоизвозване, поддържане чистотата на териториите за обществено ползване в община Смолян“, със срок на действие 15 години, считано от 01.10.2006 г. На 13.12.2019г. обаче в деловодството на община Смолян е получено писмо, в което „КЛИНЪР“ ООД ме уведомява, че от 01.01.2020г., поради липса на собствен капацитет и възможности за спазване на договорените условия, ще преустанови изпълнението на задълженията си по подписания договор за обществена поръчка, по който се осъществяват дейностите по зимно поддържане и снегопочистване на уличната мрежа в град Смолян, и което би представлявало основание за прекратяването на договора по вина на изпълнителя. С цел прекратяване на съществуващи и избягване възникването на бъдещи спорове, които могат да блокират изпълнението на нормативно установените задължения на местната власт по зимно поддържане и снегопочистване на уличната мрежа, община Смолян незабавно предприе действия, които да й дадат възможност да не бъде допуснато преустановяване на дейностите по зимно поддържане и снегопочистване на уличната мрежа в град Смолян, като с договор за спогодба от 16.12.2019г. считано от 01.01.2020г. по вина на изпълнителя беше прекратен горепосочения договор с „КЛИНЪР“ ООД (след която дата от изпълнителя им е обективирано категоричното намерение за прекратяване на изпълнението му), като в резултат на виновното поведение на изпълнителя община Смолян задържа и усвои внесената по договора парична гаранция. Община Смолян към настоящия момент няма готовност самостоятелно от свое име и за своя сметка със собствени ресурси да започне да осъществява дейностите по зимно поддържане и снегопочистване – не разполага с необходимия технически и човешки ресурс за изпълнение на дейностите по обществената поръчка. Към настоящия момент техниката и доставените на място минерални материали и химични вещества са собственост на фирмата изпълнител по договора, като снабдяването от страна на община Смолян с посочените материали за зимно поддържане също е обусловено от провеждане на процедура по ЗОП, което е свързано с допълнителни срокове. Също така подготовката на документация, организирането и провеждането на открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне дори и при съкратените срокове съгласно ЗОП и ППЗОП е дълъг и сложен процес, като сключването на договор по такава процедура е невъзможно да бъде осъществено при никакви обстоятелства до 01.01.2020г.Следователно община Смолян е изправена пред ситуация, в която по независещи и непредизвикани от нея причини следва в срок до 01.01.2020 г. да възложи на нов изпълнител осъществяването на дейностите по зимно поддържане и снегопочистване на уличната мрежа в град Смолян, поради прекратяването на изпълнението им след тази дата от досегашния изпълнител. Общината е изправена пред необходимостта от предприемане на неотложни действия, поради настъпване на изключителни обстоятелства, последиците от които не могат да бъдат преодолени при спазване на сроковете, включително съкратените, за провеждане на открита или ограничена процедура, или състезателна процедура с договаряне. Налице са изключителни обстоятелства по смисъла на т.17 от §2 на ДР към ЗОП: същите представляват непредвидими за възложителя събития, които създават непосредствена и реална опасност за живота и здравето на хората, като са свързани със съществено затруднение на нормалното изпълнение на нормативно установената дейност на възложителя, което неминуемо ще доведе не само до заплаха за общественото здраве, но и до ограничаване на възможностите за свободно придвижване на населението и достъпът му до медицинско и здравно обслужване. Продължава в Раздел VII.1 от настоящото решение.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

„ИСА 2000“ ЕООД (ЕИК: 831040520) Седалище и адрес на управление: гр. София 1111, район Слатина, ж.к. Гео Милев, ул. „Николай Коперник № 25 тел.: 02 / 8079550, факс: 02 / 9733178 електронна поща: sofia@isa2000.bg адрес за кореспонденция: гр. Смолян 4700, Промишлена зона – Север, ул. „Хан Аспарух“, база „ИСА 2000“ ЕООД

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Единствената правна възможност е съгласно разпоредбата на чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП – възлагане на обществена поръчка чрез процедура на договаряне без предварително обявление. В случая възлагането е неотложно: зимният сезон, характеризиращ се с обилни снеговалежи в Родопите и резки спадове на температурите, обуславящи заледявания на пътната настилка, е общоизвестен факт. Налице са и изключителни обстоятелства по смисъла на т.17 от §2 на Допълнителните разпоредби към ЗОП: - обстоятелства, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, които увреждат, непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, за околната среда, за обществения ред, за националната сигурност, за отбраната на страната или могат съществено да затруднят или да нарушат нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя. Прекратяването на изпълнението на дейностите по зимно поддържане и снегопочистване на уличната мрежа в град Смолян от „КЛИНЪР“ ООД е непредвидимо събитие, което по никакъв начин не се дължи на възложителя. На последно място, незабавното възлагане на услугите по зимно поддържане и снегопочистване на уличната мрежа в град Смолян ще препятства застрашаване живота и здравето на населението, ще гарантира обществения ред и ще обезпечи нормалното изпълнение на дейностите на възложителя, свързани с поддържането на общинските пътища и улици, което задължение е вменено на кмета на общината със закон – чл.8, ал.3, чл.19, ал.1, т.2 и чл.31 от Закона за пътищата. Невъзможността за осъществяване на дейностите по зимно поддържане и снегопочистване за дълъг период от време крие не само евентуален риск за здравето на жителите на общината, но и води до тяхното пряко увреждане, което не позволява спазването на установените в ЗОП срокове за провеждане на открита или ограничена процедура или на процедура на договаряне с обявление. Неблагоприятни последици при преустановяване на дейностите по зимно поддържане и снегопочистване не могат да бъдат преодолени по друг начин. Обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност, също така не се дължат по никакъв начин на възложителя, тъй като прекратяването на действащия договор за обществена поръчка е по вина на изпълнителя и в резултат на поведението на изпълнителя, който поради липсата на собствен капацитет и възможности за спазване на договорените условия, е в невъзможност да продължи да изпълнението му. Възложителят по никакъв начин не е причината за намеренията на изпълнителя да преустанови от 01.01.2020г. изпълнението на дейностите по зимно поддържане и снегопочистване в град Смолян. В изпълнение на нормативно установените ми задължения, като кмет на общината съм принуден да предприема неотложни действия, поради настъпване на изключителни обстоятелства. С оглед на горното считам, че до постигането на готовност за самостоятелно изпълнение от община Смолян на дейностите по договора от свое име и за своя сметка със собствени ресурси или респ. до подписване и влизане в сила на договор за изпълнение на обществената поръчка от изпълнител, избран в резултат на проведена състезателна процедура - открита или ограничена процедура или на процедура на договаряне с обявление (респ. друга приложима процедура след изчерпване на възможностите за провеждане на състезателна процедура) по реда на ЗОП, и поради прекратяването на действащия договор за обществена поръчка по вина на изпълнителя му, единствената възможност за предотвратяване на риска за здравето и за осигуряване на свободата на придвижване, на публичния транспорт, на достъп до обществени сгради и институции, на нормални условия на живот в община Смолян, както и за изпълнение на нормативно установените ми задължения по ЗОС и ЗП е да бъде сключен временен договор по реда на ЗОП и публичните средства да бъдат разходвани прозрачно и законосъобразно след провеждането на процедура на договаряне без предварително обявление по реда на чл.79,ал.1, т.4 от ЗОП.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Настоящото решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок от публикуването му съгласно разпоредбата на чл.197, ал.1, т.5, буква „а“ от Закона за обществените поръчки.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

19.12.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

НИКОЛАЙ ТОДОРОВ МЕЛЕМОВ

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Смолян