Версия за печат

00514-2019-0014

BG-с.Минерални бани:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер З-500 от дата 11.12.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000903743

BG422, община Минерални бани, бул. Васил Левски №3, За: Петя Григорова Малинова, България 6343, с.Минерални бани, Тел.: 03722 2020, E-mail: mb_tenders@abv.bg, Факс: 03722 2260

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.mineralnibani.bg..

Адрес на профила на купувача (URL): http://46.40.127.83:8080/ImeonWeb/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=E3bI7klmNg0%3d.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изпълнение на СМР на обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Необходимо е неотложно възлагане на поръчката поради изключителни обстоятелства и не е възможно спазването на сроковете по чл.178, ал.2 и ал.4 от ЗОП. Този ми извод е с оглед на факта, че община Минерални бани възложи изготвянето на инвестиционен проект за обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“. Съгласно проекта се предвижда изграждане на подпорни стени и реконструкция на водосток за предотвратяване на наводнения на жилищните територии, които се намират преди и след водостока ри о.т.72 и о.т.52 по плана на с.Горно Брястово, общ.Минерални бани. Едновременно с това е предвидено и почистване на речното корито от наноси. Разположението на подпорните стени е определено съобразно регулацията на уличното платно, релефа на терена, местоположението на реката. С цел намаляване наклона на дъното и скоростта на водата са предвидени стомано-бетонови прагове. Непосредствено преди и след праговете ще се изпълни заскаляване на дъното с едро ломен камък. Общата дължина на подпорните стени е 270,22 м., от които за първия етап е предвидено подпорни стени №1 и №2, включително и водостока с обща дължина 80 м, а за втория етап е предвидено подпорни стени №3 и №4 с обща дължина 190,22 м. Конструкцията на бетонните стени е решена като стоманобетонна, а типа им е ъглова подпорна стена. Подпорните стени ще се изграждат на секции с дължина 10 м., а в определени места при промяна на трасето – и по-малка дължина с разделителна фуга между тях. С проекта се предвижда осигуряване безопасността на живеещите в непосредственост до реката, които са предимно деца.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Настоящата обществена поръчка не е разделена на обособени позиции поради нецелесъобразността на разделянето й – предмета на обществената поръчка обективно е неделим. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции обективно не е възможно с оглед вида и характера на работите, което подлежат на възлагане. Видовете дейности, подлежащи на изпълнение не могат да бъдат самостоятелен предмет на отделни обособени позиции. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един Изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции. Продължение от раздел V.1.:Настоящата поръчка ще се проведе при условията на чл.65, ал.1, т.1 от ППЗОП, т.е. без да се прилагат чл.64, ал.2 и ал.3 от ППЗОП, като договорът ще бъде сключен с "МАРИДЕЛ 2012" ЕООД гр.Етрополе, ЕИК 202082418, което дружество е вписано в Централния професионален регистър на строителя и притежава групата и категорията, необходими за изпълнение на строежа – четвърта група, първа категория.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 460284.63 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно изготвения проект и представената КСС прогнозната стойност на обществената поръчка за изпълнение на СМР на обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“, е в размер на 460 339,64 лв. без ДДС, от които първи етап – 158 329,92 лв. без ДДС, и втори етап – 302 009,72 лв. без ДДС. При така посочената прогнозна стойност и на основание чл.20, ал.2, т.1 от ЗОП във връзка с чл.21, ал.16, т.1, предложение първо от ЗОП следва да бъде избран изпълнител чрез провеждане на обществена поръчка– публично състезание съгласно чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП. Но не е възможно спазване на сроковете по чл.178, ал.2 и ал.4 от ЗОП, тъй като е взет предвид факта, че в следствие на обилни валежи, снеготопенето и натрупване на земни маси, в по-голямата си част дерето е с нарушено трасе, изровени брегове и е частично затлачено със земни маси, а водостока е изцяло компрометиран. При съществуващото състояние е нарушена основната му функция да провежда дъждовните води през селото и да предпазва част от територията на с.Горно Брястово от заливане. Следва да се вземе предвид и факта, че изготвената техническа експертиза изрично предвижда, че при обилни дъждове има опасност водата да залее и пътното платно над водостока, а от там и останалите улици на селото. По този начин е застрашен живота и здравето на населението на с.Горно Брястово, както и имотите на хората. Изпълнението на предвидените видове и количества СМР ще гарантира защита на територията от наводнения, както и безпрепятственото ползване на пътното платно над водостока. Т.е. е необходимо неотложно възлагане изпълнението на СМР на обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“, с оглед на осигуреното финансиране, като обстоятелствата, обосноваващи наличието на неотложност, не се дължат на възложителя. През годините са правени многократни констатации и отправяни искания от страна на община Минерални бани до МКВПМС за отпускане на средства, с които да се изпълни СМР на обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“. Своевременно са информирани МКВПМС и областен управител на Хасковска област. Т.е. община Минерални бани многократно е отправяла искания за финансиране към МКВПМС. Наложително е спешно да бъдат извършени действия по реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково. Във връзка с горното, считам че е на лице възникнала необходимост от неотложно възлагане поради изключителни обстоятелства и невъзможност за спазване на сроковете по чл.178, ал.2 и ал.4 от ЗОП. Възникналите обстоятелства отговарят на дефиницията „изключителни обстоятелства” съгласно §2, т.17 ДР на ЗОП, а именно обстоятелства, които непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, живеещи в с.Горно Брястово, община Минерални бани, както и евентуално унищожаване на техните жилища и/или пътното платно над водостока, публична общинска собственост. От друга страна подготовката на документацията, организирането и провеждането на публично състезание по ЗОП е дълъг и сложен процес, който в най-добрия случая би отнел 3 месеца при условие, че нито едно от решенията на възложителя не бъде обжалвано пред КЗК и ВАС. А дори този минимален срок е време, с което не разполагаме. Поради тази причина и за да бъде защитен обществения интерес, единствената реална алтернатива е да бъде сключен договор по реда на ЗОП и публичните средства да бъдат разходвани прозрачно и законосъобразно, е провеждането на процедура по реда на чл.182, ал.1, т.1 от ЗОП. Продължава в раздел IV.6.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

При подписване на договора, изпълнителят представя документите по чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП (документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, включително за третите лица и подизпълнителите, ако има такива) и декларация за липса на обстоятелства по чл. 54, ал. 1, т. 7 от ЗОП, подписана от законния представител на дружеството, както и писмени декларации (по образец на Правилника за прилагане на Закона за мерките срещу изпирането на пари (Обн., ДВ, бр. 3 от 08.01.2019 г.)) по Закона за мерките срещу изпирането на пари (Обн., ДВ, бр. 27 от 27.03.2018 г., в сила от 31.03.2018 г.), в която участникът следва да декларира дали са налице обстоятелствата по чл.42, ал.2 , т.2, чл.59, ал.1, т.3 и чл.66, ал.2 от ЗМИП.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл. 197, ал. 1, т. 5, б."а" от ЗОП жалби могат да бъдат подавани в 10-дневен срок от публикуване на настоящото решение за провеждане на процедура на договаряне по чл. 18, ал. 1, т. 13 ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

11.12.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Мюмюн Али Искендер

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Минерални бани