00514-2019-0014
Технически редакции | ||
11.12.2019 09:54 ч. : | 11/12/2019 09:52 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
11.12.2019 09:54 ч. : | 11/12/2019 09:52 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-с.Минерални бани:
Решение за откриване на процедура
10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство
І: Възложител
Публичен
BG422, община Минерални бани, бул. Васил Левски №3, За: Петя Григорова Малинова, България 6343, с.Минерални бани, Тел.: 03722 2020, E-mail: mb_tenders@abv.bg, Факс: 03722 2260
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.mineralnibani.bg..
Адрес на профила на купувача (URL): http://46.40.127.83:8080/ImeonWeb/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=E3bI7klmNg0%3d.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Пряко договаряне
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
Изпълнение на СМР на обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“.
Необходимо е неотложно възлагане на поръчката поради изключителни обстоятелства и не е възможно спазването на сроковете по чл.178, ал.2 и ал.4 от ЗОП. Този ми извод е с оглед на факта, че община Минерални бани възложи изготвянето на инвестиционен проект за обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“. Съгласно проекта се предвижда изграждане на подпорни стени и реконструкция на водосток за предотвратяване на наводнения на жилищните територии, които се намират преди и след водостока ри о.т.72 и о.т.52 по плана на с.Горно Брястово, общ.Минерални бани. Едновременно с това е предвидено и почистване на речното корито от наноси. Разположението на подпорните стени е определено съобразно регулацията на уличното платно, релефа на терена, местоположението на реката. С цел намаляване наклона на дъното и скоростта на водата са предвидени стомано-бетонови прагове. Непосредствено преди и след праговете ще се изпълни заскаляване на дъното с едро ломен камък. Общата дължина на подпорните стени е 270,22 м., от които за първия етап е предвидено подпорни стени №1 и №2, включително и водостока с обща дължина 80 м, а за втория етап е предвидено подпорни стени №3 и №4 с обща дължина 190,22 м. Конструкцията на бетонните стени е решена като стоманобетонна, а типа им е ъглова подпорна стена. Подпорните стени ще се изграждат на секции с дължина 10 м., а в определени места при промяна на трасето – и по-малка дължина с разделителна фуга между тях. С проекта се предвижда осигуряване безопасността на живеещите в непосредственост до реката, които са предимно деца.
НЕ
НЕ
НЕ
Настоящата обществена поръчка не е разделена на обособени позиции поради нецелесъобразността на разделянето й – предмета на обществената поръчка обективно е неделим. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции обективно не е възможно с оглед вида и характера на работите, което подлежат на възлагане. Видовете дейности, подлежащи на изпълнение не могат да бъдат самостоятелен предмет на отделни обособени позиции. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един Изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции. Продължение от раздел V.1.:Настоящата поръчка ще се проведе при условията на чл.65, ал.1, т.1 от ППЗОП, т.е. без да се прилагат чл.64, ал.2 и ал.3 от ППЗОП, като договорът ще бъде сключен с "МАРИДЕЛ 2012" ЕООД гр.Етрополе, ЕИК 202082418, което дружество е вписано в Централния професионален регистър на строителя и притежава групата и категорията, необходими за изпълнение на строежа – четвърта група, първа категория.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно изготвения проект и представената КСС прогнозната стойност на обществената поръчка за изпълнение на СМР на обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“, е в размер на 460 339,64 лв. без ДДС, от които първи етап – 158 329,92 лв. без ДДС, и втори етап – 302 009,72 лв. без ДДС. При така посочената прогнозна стойност и на основание чл.20, ал.2, т.1 от ЗОП във връзка с чл.21, ал.16, т.1, предложение първо от ЗОП следва да бъде избран изпълнител чрез провеждане на обществена поръчка– публично състезание съгласно чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП. Но не е възможно спазване на сроковете по чл.178, ал.2 и ал.4 от ЗОП, тъй като е взет предвид факта, че в следствие на обилни валежи, снеготопенето и натрупване на земни маси, в по-голямата си част дерето е с нарушено трасе, изровени брегове и е частично затлачено със земни маси, а водостока е изцяло компрометиран. При съществуващото състояние е нарушена основната му функция да провежда дъждовните води през селото и да предпазва част от територията на с.Горно Брястово от заливане. Следва да се вземе предвид и факта, че изготвената техническа експертиза изрично предвижда, че при обилни дъждове има опасност водата да залее и пътното платно над водостока, а от там и останалите улици на селото. По този начин е застрашен живота и здравето на населението на с.Горно Брястово, както и имотите на хората. Изпълнението на предвидените видове и количества СМР ще гарантира защита на територията от наводнения, както и безпрепятственото ползване на пътното платно над водостока. Т.е. е необходимо неотложно възлагане изпълнението на СМР на обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“, с оглед на осигуреното финансиране, като обстоятелствата, обосноваващи наличието на неотложност, не се дължат на възложителя. През годините са правени многократни констатации и отправяни искания от страна на община Минерални бани до МКВПМС за отпускане на средства, с които да се изпълни СМР на обект: „Реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково“. Своевременно са информирани МКВПМС и областен управител на Хасковска област. Т.е. община Минерални бани многократно е отправяла искания за финансиране към МКВПМС. Наложително е спешно да бъдат извършени действия по реконструкция на водосток при о.т.72 и о.т.52, и изграждане на подпорни стени на дерето преди и след водостока – с.Горно Брястово, общ.Минерални бани, обл.Хасково. Във връзка с горното, считам че е на лице възникнала необходимост от неотложно възлагане поради изключителни обстоятелства и невъзможност за спазване на сроковете по чл.178, ал.2 и ал.4 от ЗОП. Възникналите обстоятелства отговарят на дефиницията „изключителни обстоятелства” съгласно §2, т.17 ДР на ЗОП, а именно обстоятелства, които непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, живеещи в с.Горно Брястово, община Минерални бани, както и евентуално унищожаване на техните жилища и/или пътното платно над водостока, публична общинска собственост. От друга страна подготовката на документацията, организирането и провеждането на публично състезание по ЗОП е дълъг и сложен процес, който в най-добрия случая би отнел 3 месеца при условие, че нито едно от решенията на възложителя не бъде обжалвано пред КЗК и ВАС. А дори този минимален срок е време, с което не разполагаме. Поради тази причина и за да бъде защитен обществения интерес, единствената реална алтернатива е да бъде сключен договор по реда на ЗОП и публичните средства да бъдат разходвани прозрачно и законосъобразно, е провеждането на процедура по реда на чл.182, ал.1, т.1 от ЗОП. Продължава в раздел IV.6.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
При подписване на договора, изпълнителят представя документите по чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП (документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, включително за третите лица и подизпълнителите, ако има такива) и декларация за липса на обстоятелства по чл. 54, ал. 1, т. 7 от ЗОП, подписана от законния представител на дружеството, както и писмени декларации (по образец на Правилника за прилагане на Закона за мерките срещу изпирането на пари (Обн., ДВ, бр. 3 от 08.01.2019 г.)) по Закона за мерките срещу изпирането на пари (Обн., ДВ, бр. 27 от 27.03.2018 г., в сила от 31.03.2018 г.), в която участникът следва да декларира дали са налице обстоятелствата по чл.42, ал.2 , т.2, чл.59, ал.1, т.3 и чл.66, ал.2 от ЗМИП.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
На основание чл. 197, ал. 1, т. 5, б."а" от ЗОП жалби могат да бъдат подавани в 10-дневен срок от публикуване на настоящото решение за провеждане на процедура на договаряне по чл. 18, ал. 1, т. 13 ЗОП.
11.12.2019 г.
VIII: Възложител
Мюмюн Али Искендер
Кмет на община Минерални бани