Версия за печат

00496-2019-0096

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

-- Извън списъка


Решение номер РД04-0078 от дата 04.09.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 121015056

BG411, Агенция за социално подпомагане, ул. Триадица № 2, За: Гюлтен Дряна, България 1051, София, Тел.: 02 8119608, E-mail: gdryana@asp.government.bg, Факс: 02 9861198

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.asp.government.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.asp.government.bg/web/guest/budzetni-sredstva/-/procs/proc_view?_pprocou_WAR_asp_cur=1&_pprocou_WAR_asp_procuromentId=2556&_pprocou_WAR_asp_delta=10.

I.2) Вид на възложителя

Национална агенция/служба

I.3) Основна дейност

Социална закрила


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1 във вр. с чл. 79, ал. 1, т. 3 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Осигуряване на абонаментна поддръжка, актуализация, развитие и комплексна системно-техническа и аналитична помощ, както и обучение на служители в системата на АСП, на софтуерен продукт „САНТА ТРЗ“, внедрен и използван от Агенция за социално подпомагане и териториалните й структури“ за срок от 12 /дванадесет/ месеца или до внедряване на нов софтуер с идентичен или сходен предмет, което от двете обстоятелства настъпи първо.

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на процедурата включва: 1. Абонаментно поддържане и периодично актуализиране при промени в софтуер „САНТА ТРЗ“, свързани с промени в законодателството и вътрешната организация на работа на централизираната интегрирана система за фирмено управление с обхват експлоатираните подсистеми: персонал, труд и работна заплата, граждански договори, НАП. При необходимост, софтуерът трябва да позволява диференциране на обработената информация по определени критерии, напр. по вид правоотношение, по вид национална програма или проект, и други;2. Анализиране на възникнали аварийни ситуации и даване на препоръки за действие, проверка физическата и логическата цялост на базите и периодичен преглед на работата на софтуера; 3. Текущи консултации и съдействие в реално време на съответните служители на АСП, пряко използващи софтуера, чрез ежемесечна системна помощ, консултации, методически или директни дейности при необходимост и съдействие пи изработването на месечните възнаграждения по нает персонал, съгласно устройствения правилник на АСП, ПМС № 66, граждански договори, ОПХ ФЕПНЛ, ОП РЧР и национални програми;4. Посещения и съдействие на място, при необходимост;5. Обучаване на служители на АСП за работа със софтуера; разработка на допълнителни функционалности, при необходимост и друго обусловено програмно проектиране по основните предметни дейности на софтуера;6. Осигуряване на техническа поддръжка на внедрената оперативна съвместимост на софтуер „САНТА ТРЗ“ и „БИЗНЕС ПРОЦЕСОР - КОНТО 66“ и осигуряване на техническа поддръжка в частта, касаеща софтуер „САНТА ТРЗ“, при обезпечаване на техническа възможност и съдействие от страна на възложителя и от администратора на „БИЗНЕС ПРОЦЕСОР - КОНТО 66“;7. Внедряване на създадената оперативна съвместимост на софтуер „САНТА ТРЗ” с софтуер „САНТА ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ“ и осигуряване на техническа поддръжка;8. Преинсталиране на работните места и нови инсталации на софтуер „САНТА ТРЗ“ – при необходимост;9. Дефиниране и предефиниране на номенклатури и диапазони в софтуер „САНТА ТРЗ“, при необходимост;10. Дефиниране на потребители, роли в системата на софтуер „САНТА ТРЗ“, правата на достъп до функциите на системата, и настройка на видове документи, справки и други автоматично генерирани писмени документи;11. Обезпечаване сигурността на програмен продукт „САНТА ТРЗ“;12. Гарантиране на техническа и функционална безотказност на системата в реално време;13. Поддържане на архивна база данни;14. Софтуер „САНТА ТРЗ” да стане web-базиран;15. Да се създаде и поддържа архивна база данни за всички трудови договори, сключвани по места за личните асистенти като част обединената база данни от териториалните дирекции, генерирана и поддържана в ЦУ на АСП по отношение на наличния персонал, труд и работна заплата.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Родовата същност на предмета на обществената поръчка не предпоставя разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 100000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

На основание чл. 182, ал. 1, във връзка с чл. 79, ал. 1, т. 3, буква „в“ от Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и при съобразяване на чл. 64 от Правилника за прилагане на закона за обществените поръчки /ППЗОП/, Агенция за социално подпомагане /АСП/ отправя покана за участие в процедура на пряко договаряне с участник, притежаващ изключителни права на интелектуална собственост, за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Осигуряване на абонаментна поддръжка, актуализация, развитие и комплексна системно-техническа и аналитична помощ, както и обучение на служители в системата на АСП, на софтуерен продукт „САНТА ТРЗ“, внедрен и използван от Агенция за социално подпомагане и териториалните й структури“ за срок от 12 /дванадесет/ месеца. Процедурата се открива на горепосоченото правно основание поради наличие на материално-правни предпоставки за това, а именно: „ЛАТОНА ДИВЕЛОПМЪНТ“ ЕООД е собственик на търговска марка SANTA и притежава авторските права върху продуктите от платформата SANTA, включително за продажба и поддръжка. Програмният продукт „САНТА ТРЗ“ е закупен, внедрен и се използва от АСП и териториалните й структури в страната от 2005 г. до настоящия момент. Към момента сключеният през 2017 година договор № ФС01-0127/21.08.2017 г. между АСП и "ЛАТОНА ДИВЕЛОПМЪНТ" ЕООД за срок 24 /двадесет и четири/ месеца, изтича на 21.08.2019 г. Съгласно чл. 3, ал. 1, т. 1 от Закона за авторското право и сродните му права, компютърните програми са обект на авторско право, поради което само лицето притежаващо авторски и/или изключителни права върху лицензиите, има право да реализира тяхната поддръжка. „ЛАТОНА ДИВЕЛОПМЪНТ“ ЕООД е универсален правоприемник на „Гравис България“ АД. Съгласно Удостоверение, издадено от Патентното ведомство, на 23.08.2016 г. в Държавния регистър на марките е вписано прехвърлянето на правото върху марка SANTA с рег. № 47496/26.08.2016 г. правото е прехвърлено от „Гравис България“ АД на „Латона Дивелопмънт“ ЕООД със срок на действие до 04.10.2022 г.; Възлагането на обществената поръчка на друго лице би довело до нарушаване на авторските права и права на интелектуална собственост на притежателя на същите за програмния продукт „САНТА ТРЗ“. С оглед на изложеното и на основание на чл. 18, ал. 1, т. 13, чл. 182, ал. 1, във връзка с чл. 79, ал. 1, т. 3, буква „в“ от ЗОП, за Възложителя съществува възможност да възложи изпълнението на поръчката чрез провеждане на пряко договаряне.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

“ЛАТОНА ДИВЕЛОПМЪНТ” ЕООД Ж.К. БОРОВО, УЛ. “ПИРИНСКИ ПРОХОД” № 47Г ЕТ. ПАРТЕР, ГР. СОФИЯ 1680

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Обществената поръчка се възлага за срок от12 месеца с правна възможност за едностранно безвиновно прекратяване на договора преди изтичане на неговия срока в случай, че възложителят внедри нов софтуер с идентичен или сходен предмет.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно разпоредбите на глава двадесет и седма "Производства по обжалване" от ЗОП, са посочени актовете на възложителя, които подлежат на обжалване, лицата, имащи право да подават жалби, както и основанията и сроковете за тяхното подаване. В случая, жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуването на решението за провеждане на процедура на договаряне по чл. 18, ал.1 т. 13 - чл. 197, ал. 1, т. 5, буква "а" от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.09.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Румяна Димитрова Петкова

VIII.2) Длъжност

Изпълнителен директор на Агенция за социално подпомагане