Версия за печат

00044-2019-0069

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 112 от дата 22.08.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695089

BG411, Агенция Пътна Инфраструктура, бул. Македония 3, За: Димитър Пелтеков/Бисерка Борисова, България 1606, София, Тел.: 0359 29173283, E-mail: d.peltekov@api.bg, Факс: 0359 29173398

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.api.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.api.bg/index.php/bg/obshestveni-porachki/profil-na-kupuvacha-sled-30-dekemvri-2014.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: проектиране, поддържане, ремонт и строителство на републикански пътища


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

"Проектиране и строителство на обект: „Аварийно укрепване на мост над река Джерман при км 62+700 на АМ „Струма“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Изпълнението на поръчката включва:а). Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на проект, съгласно изискванията на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и изискванията на действащите към момента нормативни документи и Доклад от ИПМ изх.№ 33-00-538/15.08.2019 г. относно състояние на мостовата конструкция на мост при км 62+700 на АМ „Струма“; б). Извършване на всички съгласувания с експлоатационните дружества и администрации, чието разрешение, съдействие или становище е необходимо за изпълнението на предмета на обществената поръчка; в). Изпълнение на задълженията си като проектант, по време на строителството и въвеждането в експлоатация на строежа, в съответствие с действащото българско законодателство (Наредба № 3 от 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ, включително осъществяване на авторски надзор по реда на чл. 162, ал. 2 от ЗУТ по време на строителството на обекта; г). Отстраняване за своя сметка на недостатъците на проекта, установени в хода на извършване на проверките от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и/или КОНСУЛТАНТА,, включително и по време на извършване на строителството; д). Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на строителството; е). Строителните работи се изпълняват съгласно изготвения от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и утвърден от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ проект за строежа, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга; ж). Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на Техническите спецификации и проекта строителни продукти; з). Производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа; и). При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите на чл. 38 от Закона за пътищата; й). Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство; к). Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания; л). Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация; м). Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и приемането му от Възложителя; н). Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация; о). Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта, определени с Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ; п) Всички останали Дейности, които са необходими за изпълнението на Предмета на обществената поръчка и Гаранционното поддържане на Строежа.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Разделянето на обществената поръчка на две обособени позиции – проектиране и строителство е нецелесъобразно и би довело до затруднения за Възложителя.При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, ще се стигне до забавяне на строителството, което ще се отрази на спешността от изпълнение на строителните работи, предвид важността на пътя и обществения интерес, респективно до забавяне въвеждане в експлоатация на обекта.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1500000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

1. Срокът на изпълнение е 4 (четири) месеца. 2. Разпоредбата на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП предвижда възможност публичните възложители да провеждат процедура на договаряне без предварително обявление, когато е необходимо неотложно възлагане на поръчката поради изключителни обстоятелства, като същите не се дължат на възложителя. Мотиви: На 13.08.2019 г., около 17:10 ч. в ОПУ-Кюстендил е получен сигнал, че в пункта на „Феникс Дупница” ООД (извършващо дейности с отпадъци), са се запалили складирани лесно запалими отпадъци, както и такива неправомерно струпани от дружеството под моста на АМ „Струма” в близост до км 62+700 на 13.08.2019 г. Във връзка с постъпилия сигнал от Община Дупница, ОПУ-Кюстендил е осъществило контрол от специалисти и при проверка е констатирано, че към момента на проверката отпадъците са натрупани извън сервитута (обхвата) на АМ Струма, който съгласно Закона за пътищата (ЗП) включва проекцията на съоръжението плюс 2 метра ограничителни ивици от двете му страни. Вследствие на избухналия пожар, на база предварителен оглед са засегнати 13 бр. колони, 2 ригела, 3 крайни греди, отводнители и няколко лагера на моста. С оглед създалата се опасност за движението, същото е ограничено и в двете посоки на АМ Струма, от пътен възел „Дупница Север“ до п.в. „Бобошево“. Въведена е временна организация и безопасност на движението (ВОБД) от п.в. „Дупница Север“ до п.в. „Бобошево“, като са затворени за движение дясно платно в посока „София-Благоевград“ и ляво платно в посока „Благоевград-София“. Движението е пренасочено по път І-1/Е79/ до напълното потушаване на пожара и установяване на евентуалните повреди по мостовото съоръжение, изключително наложително от гледна точка опазване живота и здравето на пътуващите.Със заповед № РД-04-829/13.08.2019 г. на Кмета на Община Дупница е обявено „Бедствено положение“ във връзка с възникналия пожар. На проведена работна среща с представители на ОПУ – Кюстендил, „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД - строител на мостовото съоръжение, което е в гаранционен срок на експлоатация (10 години съгласно Наредба № 2 от 31.07.2003 г.), проектанта и специалисти от ИПМ е извършен оглед и визуална оценка на повредите по мостовото съоръжение. Експертното мнение на горепосочените представители е, че мостовото съоръжение е в аварийно състояние и в двете платна. С оглед осигуряване на безопасност на движение и запазване живота и здравето на пътуващите не следва да се разрешава движение по АМ „Струма“ и в двете платна през мостовото съоръжение при км 62+700 до извършване на задълбочени обследвания на същото, мащабите на нанесените повреди, качествените изменения на бетона и стоманата вследствие високотемпературните въздействия и провеждане на изчисления относно фактическата носимоспособност. Относно състояние на мостовата конструкция на мост при км 62+700 на АМ „Струма“ след възникналия пожар под моста на 13.08.2019 г. е представен доклад от ИПМ, с опис на повредите по съоръжението, като изводите от доклада са, че мостовата конструкция е в аварийно състояние и за двете платна поради намалената носеща способност на повредените елементи.Засегнатият обект е от национално стратегическо значение, като затварянето му в горепосочения участък води до сериозни икономически загуби и застрашава живота и здравето на пътуващите. Предвид, че към момента движението се осъществява и в двете посоки по обходен път І-1/Е79/, които не е оразмерен да поеме трафика, се създават предпоставки за сериозни пътно транспортни произшествия. По своята същност настъпилият пожар, предизвикал опасното състояние на част от АМ Струма е събитие, в резултат на което непосредствено се застрашава или може да доведе до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, чието настъпване Възложителя не е могъл и не е имал възможност да предвиди. ............ Продължава в раздел VII

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

На основание чл. 65, ал. 1 от ППЗОП няма да се прилагат разпоредбите на чл. 64, ал. 2 и ал. 3 от ППЗОП и покана за участие в процесурата на договаряне няма да се изпраща. На основание чл.79, ал.1, т. 4 от ЗОП ще се сключи договор с „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД, ЕИК 130131711 със седалище и адрес на управление: гр. София 1619, район Витоша, ул. „Дамяница“ № 3-5. Съгласно чл. 65, ал. 2 от ППЗОП договорът ще бъде сключен след влизане в сила на настоящото решение за откриване на процедурата. При подписване на договора, изпълнителят следва да изпълни изискванията на чл. 65, ал. 2 от ППЗОП, като представи документите по чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП и декларация за липса на обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 7 от ЗОП.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

С оглед на гореизложеното и съгласно разпоредбата на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП са налице „изключителни обстоятелства“, които по своята същност налагат провеждането на процедури по цитираната разпоредба. Съгласно § 2, т. 17 от ДР на ЗОП, „изключителни“ са обстоятелства, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, като природно бедствие, авария или катастрофа, както и други, които увреждат, непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, за околната среда, за обществения ред, за националната сигурност, за отбраната на страната или могат съществено да затруднят или да нарушат нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя. Съгл. разпоредбите на ЗП, АПИ осъществява дейностите по изграждането, ремонта и поддържането на репуб. пътища на територията на цялата страна, както и с управлението на безопасността на пътната инфраструктура в РБългария. В тази връзка е и разпоредбата на чл. 21, ал. 3, т. 5 от ЗП, която указва, че АПИ организира провеждането на обществени поръчки за строителство, ремонт и поддържане на РП. Тъй като става въпрос за нормативно установени дейности, в конкретния случай е налице хипотезата по § 2, т. 17, изр. 1, послед. предложение от ДР на ЗОП, а именно: „……могат съществено да затруднят или да нарушат нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя“. Ето защо констатираното опасно състояние на АМ Струма, само по себе си представлява и обстоятелство, което от своя страна ще наруши нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя.Предвид изложеното и на основание възникналата необходимост от предприемане на неотложни действия, поради настъпването на изключителни обстоятелства, а именно констатираното опасно състояние на мост над река Джерман при км 62+700 на АМ „Струма“, като последици от забава изпълнението на ремонтно-възстановителни дейности на инфраструктурния обект не могат да бъдат преодолени при спазване на сроковете включително съкратените за провеждане на открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне, възложителят е възпрепятстван, поради независещи от него причини, да осъществи нормалното изпълнение на нормативноустановените за него дейности да възложи дейностите, предмет на настоящата поръчка по общия ред, указан в ЗОП. На основание чл. 19, ал. 1, т. 1 от ЗП, АПИ управлява репуб. пътища, които служат за превоз на пътници и товари по смисъла на ЗП. Осигуряването на безпрепятствено движение на всички лица, ползващи РП е приоритет, тъй като пътните артерии следва да бъдат изграждани и отворени за обществено ползване, позволявайки адекватно придвижване на хора и товари. Предвид важното геогр. местоположение на страната, членството в ЕС, защитата на обществ. интереси, налагат РПМ в нейната цялост да се изгражда, поддържа и управлява качествено и своевремнно, като това важи в най-голяма степен за АМ. Сезонният характер на част от ремонтно-възстановителни дейности, наличието на технически правила – вътрешно и нормативно определени за извършването на дейностите по проектиране и строителство, обуславят в своята съвкупност и необходимостта от своевременното им възлагане, респ. изпълняване. В този смисъл, в качеството си на администрация, управляваща пътя, АПИ е длъжна да извърши всички необходими действия в съответствие със законовите разпоредби, касаещи осигуряване на дейностите по проектиране и строителство на обект: „Аварийно укрепване на мост над река Джерман при км 62+700 на АМ „Струма“, на който е констатирано опасно състояние. Основен мотив в тази насока е безопасността при движението по пътищата, отворени за обществено ползване и съблюдаването в този аспект на обществените интереси, животът и здравето на хората, както и предотвратяване на евентуални вреди от всякакъв характер, които биха могли да настъпят при възможното неизпълнение на дейностите по укрепването на пътя, в случай че същите не бъдат възложени за изпълнение своевременно.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Сроковете за подаване на жалби по настоящата процедура са съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

22.08.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Георги Георгиев Терзийски

VIII.2) Длъжност

Председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"