Версия за печат

00137-2019-0008

BG-Лясковец:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

-- Извън списъка


Решение номер 1447 от дата 17.07.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000133844

BG321, Община Лясковец, пл. Възраждане № 1, За: Даниела Маринова, България 5140, Лясковец, Тел.: 0619 22055, E-mail: obstina@lyaskovets.net, Факс: 0619 22045

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.lyaskovets.net.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.lyaskovets.net/d4_adm_buyerprofile.php.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изготвяне на инвестиционен проект във фаза „технически проект” по реда на ЗУТ и Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти, както и осъществяване на последващ авторски надзор на обект: „Аварийно-възстановителни работи на сградата на Читалище „Развитие – 1902“ - с. Мерданя, общ. Лясковец

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Изготвяне на инвестиционен проект във фаза „технически проект” по реда на ЗУТ и Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти, както и осъществяване на последващ авторски надзор на обект: „Аварийно-възстановителни работи на сградата на Читалище „Развитие – 1902“ - с. Мерданя, общ. Лясковец

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Съгласно чл. 46, ал. 1 от ЗОП, при подготовката за възлагане на обществената поръчка възложителят следва да прецени възможността за разделянето й на обособени позиции, което е в рамките на неговата оперативна самостоятелност. Тълкуването на приложимите разпоредби на ЗОП налага извода, че в рамките на оперативната самостоятелност на възложителя е преценката дали предмета на поръчката следва и може да се раздели в обособени позиции. В настоящият случай обществената поръчка не е разделена на обособени позиции. Касае се за обществена поръчка за услуга по см. на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП. Неразделянето на поръчката на обособени позиции е обусловено от нейната специфика и конкретните особености. От една страна в предмета на обществената поръчка е включен само един обект, а именно - сградата на Читалище „Развитие – 1902“ - с. Мерданя, общ. Лясковец, а от друга страна съгласно чл. 162, ал. 2 от ЗУТ, условията и реда за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между възложителя и проектанта, като за целта договорът за осъществяване на авторския надзор е обвързан с условието функциите да се изпълняват от същите физически лица, които са изготвили проекта. Съгласно чл. 3, ал. 1, т. 8 от Закона за авторското право и сродните му права (ЗАПСП) одобрени архитектурни проекти, одобрени проекти по устройствено планиране, карти, схеми, планове и други, отнасящи се до архитектурата, териториалното устройство и която и да е област нас науката и техниката са обект на авторско право и това право възниква за автора му със създаването на съответния проект, план, карта или схема (чл. 2 от ЗАПСП). В този смисъл възложителят е задължен да възложи авторския надзор на лицето, извършило проектирането. Обстоятелството, че авторския надзор се възлага именно на лицето, изготвило проекта, който се реализира, означава, че законосъобразното възникване на правата на проектанта при неговия избор е основание да се игнорира общия ред при възлагане на изпълнението на надзорната функция. Изложеното води до извода, че проектирането и осъществяването на авторския надзор следва да се разглеждат като два елемента от една и съща услуга, т.к. се извършват от едно и също лице с определена правоспособност. Предвид изложените съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно и се налага възлагането й като едно цяло.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 7500 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Процедурата „договаряне без предварително обявление” се провежда на основание чл. 79, ал. т. 4 от ЗОП във връзка с чл. 18, ал. 1, т. 8 от ЗОП поради необходимост от неотложно възлагане на поръчката с оглед наличието на изключителни обстоятелства, като не е възможно да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне, а обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност, не се дължат на възложителя. Изключителни обстоятелства по смисъла на § 2, т. 17 от Допълнителните разпоредби на ЗОП са обстоятелства, предизвикани от непредвидими за възложителя събития като природно бедствие, авария или катастрофа, както и други, които увреждат, непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, за околната среда, за обществения ред, за националната сигурност, за отбраната на страната или могат съществено да затруднят или да нарушат нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя. В общинска администрация е получено Сигнал с вх. № УТ-03-3054/26.06.2019 г. от Кмета на Кметство Мерданя, общ. Лясковец, в който се сочи, че в резултат на пороен дъжд и силен вятър на 25.06.2019 г. към 15:30 часа са нанесени огромни щети на читалищната сграда в с. Мерданя. В резултат на това са се появили силни течове в зрителния салон, балкон, сцена и библиотечно помещение, паднала е мазилка от стени и тавани, като се очаква на места и цялостно пропадане. От външната страна на сградата са паднали дъски от дървената обшивка на покрива, цигли, части от мазилка и бетонов навес. Поради обилния дъжд и стичащата се вода по електрическите кабели и осветителни тела се е наложило и изключване на електрозахранването. Във връзка с така постъпилия сигнал спешно е назначена комисия със Заповед № 1281/27.06.2019 г. на Кмета на Община Лясковец със задача да извърши оглед по Сигнал с вх. № УТ-03-3054/26.06.2019 г. от Кмета на Кметство Мерданя, и да констатира състоянието на засегнатия обект: Читалище „Развитие - 1902” - с. Мерданя. На 28.06.2019 г. комисията е извършила оглед на място, за което е съставила Констативен протокол от 28.06.2019 г. При извършения оглед на място в с. Мерданя е констатирано следното по отношение на състоянието на сградата на Читалище „Развитие - 1902” след падналия на 25.06.2019 г. проливен дъжд: „…Дървената покривна конструкция на места е провиснала, деформирана (хлътнала) с начупени и разместени керемиди. По тавана и стените на много места са констатирани следи от течове и паднала вътрешна мазилка по стени и тавани. Компрометирана е конструкцията на каратавана. В резултат на проникналата вода са нанесени поражения на цялата електрическа инсталация на сградата. Повредена е дъсчената обшивка на стрехата. Необходим e неотложен ремонт, както следва: 1. На дървената покривна конструкция, конструкцията на каратавана и покривно покритие; 2. Възстановяване на падналата мазилка на компрометираните участъци; 3. Ремонт на увредената от влагата електрическа инсталация на сградата.“ При така установеното състояние на сградата на Читалище „Развитие - 1902”, с. Мерданя, Община Лясковец е изправена пред необходимостта от предприемане на неотложни действия поради настъпване на изключителни обстоятелства, последиците от които не могат да бъдат преодолени при спазване на сроковете, включително съкратените, за провеждане на открита или ограничена процедура, състезателна процедура с договаряне или публично състезание. Правната възможност за възлагане на обществена поръчка чрез процедура на договаряне без предварително обявление е предвидена в чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

На основание чл. 65, ал. 1 и ал. 2 от ППЗОП при провеждане на процедурата на договаряне без предварително обявление няма да се прилагат условията на чл. 64, ал. 1 и ал. 2 от ППЗОП. На основание чл. 65 ал. 2 от ППЗОП след влизане в сила на решението за откриване на процедурата „договаряне без предварително обявление” да бъде сключен договор за изпълнение на обществената поръчка за услуга с предмет: „Изготвяне на инвестиционен проект във фаза „технически проект” по реда на ЗУТ и Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти, както и осъществяване на последващ авторски надзор на обект: „Аварийно-възстановителни работи на сградата на Читалище „Развитие – 1902“ - с. Мерданя, общ. Лясковец” с „АСТЕДИ 2009” ЕООД с ЕИК 200865903.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5, б. а). от ЗОП, жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуването на: а) решенията за провеждане на процедури на договаряне по чл. 18, ал. 1, т. 8 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

17.07.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

д-р Ивелина Хараламбиева Гецова

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Лясковец