Версия за печат

00056-2019-0016

BG-Харманли:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

4. Строителни конструкции


Решение номер РД-ЗОП-42 от дата 11.06.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000903939

BG422, Община Харманли-Кмет, пл.Възраждане 1, За: Яница Георгиева, България 6450, Харманли, Тел.: 0373 82015, E-mail: obshtina@harmanli.bg, Факс: 0373 82525

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.harmanli.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): www.harmanli.nit.bg.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Упражняване на строителен надзор при изпълнението на СМР на обект: Рехабилитация и реконструкция на улици и паркинги на територията на град Харманли, Община Харманли, Област Хасково“

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

В обхвата на обществената поръчка се включват дейностите по упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл.166, ал.1, т.1 от ЗУТ в задължителния обхват, регламентиран в чл.168 от ЗУТ. В съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството изпълнителят следва да: Участва в съставяне на протокол за предаване и приемане на одобрения инвестиционен проект и разрешение за строеж за изпълнение на конкретния строеж; Съставя протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, при влязло в сила Разрешение за строеж. В 3 дневен срок от съставянето на този протокол заверява Заповедна книга на строежа, а в 7 дневен срок от заверката уведомява писмено общината, специализираните контролни органи и Регионална дирекция за национален строителен контрол (РДНС) за заверената книга (когато това се изисква от нормативен акт); Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, които се съставят по реда на действащото законодателство, за които е оправомощен да бъде съставител, или лице извършило проверка, или лице в присъствието на което е съставен документът; Да съставя и организира подаването от името на Възложителя на всички необходими документи, искания, заявления, и други документи пред компетентните органи, с оглед осъществяване на инвестиционния процес без прекъсване; Да изготви и представи на окончателен доклад по смисъла на чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, изготвен в съответствие с Наредба №2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени СМР, съоръжение и строителни обекти; Да изготви технически паспорт на обектите, съгласно Наредба №5 от 28.12.2003г. за техническите паспорти на строежите. Дейностите в обхвата на поръчката ще се изпълняват по отношение на строително монтажни работи, свързани с рехабилитация и реконструкция на улици и паркинги на територията на град Харманли, община Харманли, област Хасково на следните подобекти: -Рехабилитация и реконструкция на участък от бул. „Цар Освободител“, гр. Харманли /от кръгово кръстовище с бул. „България“ до кръстовище с ул. „Преслав“ / ; - Рехабилитация и реконструкция на участък от ул. „Балкан“, гр. Харманли /от кръстовище регулирано със светофарна уредба с бул. „България“ до кръстовище с ул. „Васил Левски“/ ; - Рехабилитация и реконструкция на ул. „Сакар планина“, гр. Харманли /от кръстовище с бул. „Македония“ до кръстовище с ул. „Васил Левски“/; - Рехабилитация и реконструкция на ул. „П.П.Славейкови“, гр. Харманли /от кръстовище с бул. „България“ до кръстовище с ул. „Цар Самуил“/ ; - Рехабилитация и реконструкция на ул. „Искър“, гр. Харманли /от кръстовище с ул. „Г.М.Димитров“ до кръстовище с ул. „Кап.П.Войвода“/ ; - Рехабилитация и реконструкция на ул. „Братя Миладинови“, гр. Харманли /от кръстовище с ул. „Янко Сакъзов“ до кръстовище с ул. „Съборна“/ ; - Рехабилитация и реконструкция на участък от ул. „Георги Жечев“, гр. Харманли /от кръстовище с ул. „Асен Златаров“ до кръстовище с ул. „Сакар планина“/ ; - Рехабилитация и реконструкция на участък от ул. „Петко Каравелов“, гр. Харманли /от кръстовище с ул. „Александър Стамболийски“ до кръстовище с ул. „Алеко Константинов“/ ; - Рехабилитация и реконструкция на паркинг източно и северно от сграда на хотел „Хеброс“, гр. Харманли ; - Рехабилитация и реконструкция на паркинг в кв. „Тракия“, гр. Харманли (северно от ж.б. на ул. „Г.Бакалов“) .

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Неразделянето на обособени позиции на обществената поръчка с предмет: „Упражняване на строителен надзор при изпълнението на СМР на обект: Рехабилитация и реконструкция на улици и паркинги на територията на град Харманли, Община Харманли, Област Хасково“ се обуславя от следните причини: • Всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Имайки предвид, че Възложителят е взел решение за неделимост на обществената поръчка за упражняване на строителен надзор при реконструкция и рехабилитация на улици и паркинги на територията на град Харманли, Община Харманли, Област Хасково и с оглед специфичния характер на възлаганите дейности по извършване на консултантска услуга по смисъла на чл. 166 от ЗУТ при изпълнение на строителството, както и множеството изисквания към тяхното реализиране, може да се направи обосновано предположение, че при разделяне на обособени позиции има опасност изпълнението на поръчката прекомерно да се затрудни технически или да се оскъпи. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на проекта качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публични средства, в случая разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно. • Дейностите, които следва да се извършат в настоящата поръчка са систематично свързани, поради което с оглед правилното и последователно изпълнение на дейностите предмет на поръчката, тя не се разделя на обособени позиции. • Във връзка с изпълнението на строителните дейности по упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР за реконструкция и рехабилитация на улици и паркинги на територията на град Харманли, Община Харманли, Област Хасково, е необходимо гарантиране на взаимодействие между екипите на двамата изпълнители в процеса на съгласуване на технологиите на работа при извършване на строително-монтажните работи. • Разделянето на настоящата обществена поръчка на обособени позиции ще затрудни възложителя по отношението на процесите по възлагане и контрол на дейностите, предмет на поръчката. • В процеса на контролиране на качеството на материалите, влагани в строителството, в съответствие с 169б от ЗУТ /Контролът на строителните продукти по чл. 169а, ал. 1 се осъществява от консултанта при упражняване на строителен надзор/ трябва да се гарантира съвместимост между ползваните строителни материали по всички участъци, независимо от различните доставчици на двамата изпълнители.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 30000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Настоящата обществена поръчка се възлага чрез публично състезание по смисъла на чл. 18, ал. 1, т. 12 и ал. 2, във връзка с чл. 20 ал. 2 т. 2 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и цели спазване на законовите правила и осигуряване на прозрачност при възлагане на услуги от възложител по чл. 5, ал. 2, т. 9 от ЗОП. Възложителите прилагат процедурите по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП – публично състезание, когато обществените поръчки имат прогнозна стойност за услуги от 70 000 лв. до 280 000 лв. без ДДС. Прогнозната стойност на настоящата поръчката е в размер на 30 000 лв. без ДДС, но поради натрупване на поръчки със сходен предмет, предвидени за обявяване от възложителя, същата попада в приложното поле на чл. 18, ал. 1, т. 12 във връзка с чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП. Изборът на процедурата е при условията на чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП, при спазване на условията на чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП, във връзка с чл.178,ал.1 от ЗОП. Процедурата ще се проведе при условията на чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП,тъй като е налице натрупване на поръка със сходен предмет, предвидени за обявяване на от същия възложител в рамките на посочения в чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП стойностен праг. Възложителят желае максимална прозрачност при възлагането на обществената поръчка и реши да открие публично състезание по ЗОП. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на предвидената в ЗОП процедура публично състезание гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността по разходване на финансовите средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Комуникацията между Възложителя и участниците ще се осъществява чрез електронната поща. В тази връзка участниците следва да предоставят активен имейл адрес за връзка с Възложителя. За контакт с Възложителя са налични следните имейл адреси: q.georgieva@harmanli.bg g.kitov@harmanli.bg

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

1. Обжалването се извършва по реда на глава двадесет и седма „Производство по обжалване” от Закона за обществените поръчки. 2. Всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществената поръчка до сключването на договора подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата. На обжалване не подлежи решението за откриване в частта относно мотивите за невъзможността за разделяне на предмета на поръчката на обособени позиции. 3. Жалба може да се подаде от всяко заинтересовано лице при условията и в сроковете по чл. 197 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

11.06.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Мария Иванова Киркова

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Харманли