Версия за печат

00081-2019-0014

BG-Варна:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 1694 от дата 03.05.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000093442

BG331, Община Варна, бул. Генерал Колев №92, ет.5, За: Звездалина Иванова, България 9000, Варна, Тел.: 052 820839, E-mail: op@varna.bg, Факс: 052 820848

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.varna.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=829.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Изпълнение на допълнителни строително-монтажни работи на обект „Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата на СУ "Димчо Дебелянов", гр. Варна“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Изпълнение на допълнителни строително-монтажни работи на обект „Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата на СУ "Димчо Дебелянов", гр. Варна. Пълното описание на техническите характеристики на предмета на поръчката и обхвата на дейностите по нея са посочени в техническите спецификации на поръчката - Приложение №1 и КС.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Настоящата обществена поръчка не е разделена на обособени позиции, тъй като разделянето й е физически невъзможно поради естеството на предмета на поръчката, а именно строителство на един обект.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 212729.25 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

С настоящото решение се открива процедура по реда на чл.79,ал.1,т.4 от ЗОП.Предпоставките за откриване на настоящата процедура са следните:С проведена открита процедура под ун.№ в РОП 00081-2017-0016 е възложено изпълнението на обществена поръчка за Строителство на пет обекта от Инвестиционен приоритет „Образователна инфраструктура“ в рамките на проект "Модернизация на образователната инфраструктура на територията на град Варна” по процедура BG16RFOP001-1.002 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014–2020 - Варна“, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на ОП „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. с пет обособени позиции.По об.поз.№3 „Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата на СУ "Димчо Дебелянов",гр. Варна“ от предмета на поръчка е сключен договор за изпълнение №Д17001619ВН/10.11.2017г. с „РИЧ 5“ ООД. За изпълнението на посочената позиция е налице Разрешение за строеж, издадено на 13.10.2015г. и одобрен инвестиционен проект във фаза технически проект за строежа от 2015г.Изпълнението на сключения договор включва дейности по:ремонт на сградата и дворното пространство;преустройство и пристрояване на сграда,предназначена за физкултурен салон със съблекални и санитарни помещения;изпълнение на конструктивни елементи с цел укрепване на сградата;смяна на съществуващия покрив с нова конструкция;благоустрояване и озеленяване на дворното пространство;прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата.При фактическото възлагане и изпълнение на проекта в началото на 2018г. се установява, че стените и таваните в помещенията на училището са в лошо състояние,продиктувано от различни външни и атмосферни влияния.Лошото състояние на стените се състои в цепнатини на мазилката,мухъл и разрушаване на мазилка,подкожушване на латекс,разрушения около прозорците,вследствие на прониквала вода при насрещен дъжд в почти тригодишния период от подготовката на инвестиционния проект–от лятото на 2015г. до работата по изпълнението му–пролетта на 2018г.След изпълнение на предвидената в инвестиционния проект подмяна на дограма се получават луфтове,поради лошото състояние на стените.В процеса на ремонтните дейности в обекта се установява опасен кабел, транзитно преминаващ през столовата.След извършените демонтажни работи се установяват и непредвидими при обследването повреди по подови настилки и подиуми в класните стаи и стените на санитарните помещения.Във връзка с установеното е необходимо да се извършат допълнителни видове СМР,структурно и функционално свързани с обекта на първоначално извършените СМР,които същевременно с това не могат да бъдат разделени технически и икономически от първоначално извършените работи и са съществено необходими за изпълнението на поръчката.За възникналите допълнителни СМР са съставени протоколи,в които са описани необходимите работи. Протоколите са подписани от представители на строителния надзор, проектанта и възложителя.Посочените допълнителни работи не са включени в началния проект,тъй като се установени в хода на изпълнение на строителството и не биха могли да се предвидят към момента на обследване на сградата.Същевременно тези допълнителни СМР са съществено необходими за завършването на обекта,съгласно нормативните изисквания.Нововъзникналите допълнителни СМР са технически неделими от предмета на основния договор и неизвършването им прави невъзможно приключването на обекта.С оглед гореизложеното е налице спешна необходимост от възлагане на нововъзникналите допълнителни СМР,като се проведе процедура по реда на чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП,по която да се покани изпълнителят на обекта.Законовите предпоставки за провеждане на процедура на договаряне без предварително обявление са:да е възникнала необходимост от неотложно възлагане на поръчката;нуждата от възлагането,да е породена от настъпването на изключителни обстоятелства по смисъла на §2,т.17 ДР на ЗОП;за преодоляване на последиците да не могат да бъдат спазени*Продължава в РазделV.2

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

РИЧ 5 ЕООД, със седалище и адрес на управление: област Бургас, община Бургас, град Бургас,Пощенски код: 8000, кв. М. РУДНИК, бл. 97, вх. 1, ет. 8, ап. 16, ЕИК 200245418, представлявано от Стоянка Колева Стоянова * От Раздел V.1) сроковете,включително съкратените,за провеждане на открита,ограничена или състезателна процедура с договаряне по ЗОП;обстоятелствата,с които се обосновава наличието на неотложност,да не се дължат на възложителя.Необходимостта от неотложно възлагане на допълнителните дейности е обусловена от няколко фактора. Съгласно клаузите на основния договор по проведената открита процедура приключването на извършените дейности се удостоверява с подписване на последния по ред констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (приложение № 15),съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.Същевременно нововъзникналите допълнителни СМР са технически неделими от предмета на основния договор и неизвършването им прави невъзможно изпълнението на обекта при договорените условия.Видно от посоченото е налице необходимост от неотложно възлагане на настоящата поръчка с цел завършването на основния обект, съгласно нормативните изисквания.От друга страна неотложността е пряко свързана и с финансирането на изпълнявания обект.Незавършването в срок на сградата на училището ще застраши реализирането на проект "Модернизация на образователната инфраструктура на територията на град Варна” и може да доведе до финансови санкции за възложителя.За да се приеме,че е налице ситуация на неотложност,настъпването й не трябва да е резултат от действия или бездействия на възложителя,а да е причинена от обстоятелства,появили се извън неговата воля и въпреки положената от него дължима грижа.Както беше посочено във фактическата част възложителят е положил дължимата грижа и е възложил обследване на обекта,одобрил е инвестиционен проект,провел е процедура за избор на изпълнител на СМР,предприел е всички изискуеми действия за реализиране на обекта.Констатираната в хода на строителството необходимост от допълнителни дейности,извън одобрения проект,не би могла да се предвиди от възложителя, въпреки извършените действия.Във връзка с посочената необходимост от незабавно възлагане на допълнителните дейности по основния договор е налице фактическа невъзможност за провеждане на друг вид процедура и спазване на нейните срокове,включително съкратени.Причината за посоченото е невъзможността за разделяне на допълнителните от вече възложени дейности,респ. реализацията им от друг изпълнител,както и поемането на гаранционни срокове за свършеното,отговорността за въвеждането на обекта в експлоатация и осигуряването на безопасност на строителната площадка. * Продължава в Раздел VII.1)

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

* От Раздел V.2) Наличието на изключителни обстоятелства по смисъла на т.17, §2 от ДР на ЗОП се обуславя от следните фактори:Нововъзникналите допълнителни дейности имат характер на непредвидимо събитие,тъй като тяхната фактическа изява е на етап вече изпълнение на строителните дейности.Посочените по-горе обстоятелства,както е описано в изложението са непредвидени,тъй като към момента на проектиране през 2015г. не съществуват външни белези,че е налице необходимост от допълнителните СМР.Реалното състояние на тези обекти е възможно да се установи само в хода на изпълнение на строителството и за възложителя е налице обективна невъзможност да го предвиди.Всички посочени нововъзникнали обстоятелства, констатирани в хода на изпълнение на сключения договор за СМР не биха могли да се предвидят или предотвратят.Същевременно за изпълнението на основния договор е налице необходимост от извършването на допълнителни СМР.Възлагането на посочените допълнителни СМР на друг изпълнител ще създаде пречки за срочното и качествено приключване на строителството,което се изпълнява по договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.От друга страна ще се създадат трудности при синхронизирането на работата на различни екипи на един обект,трудности при осигуряването на безопасни условия на труд,както и би възникнала неяснота по отношение на отговорността на извършените СМР и гаранционната отговорност.С оглед на посоченото разделянето на основното от допълнителното строителство би довело до сериозни затруднения за възложителя.Предвид характера на допълнителните СМР,тяхното възлагане е съществено необходимо за цялостното изпълнение на обекта и на основния договор.Всички допълнително предвидени дейности са пряко свързани с изпълнението на обекта и неговото въвеждане в експлоатация.Незавършването на обекта в срок с осигуреното финансиране по европейски проект и с допълнителното финансиране от възложителя на нововъзникналите дейности е в ущърб на ползвателите на сградата (ученици, учители, родители) и на самия възложител.Видно от изложеното налице е необходимост от предприемане на неотложни действия от страна на възложителя поради обстоятелства,предизвикани от събития,които се проявяват обективно извън неговата воля (т.е. не произтичат от негови действия или бездействия) и не са могли да бъдат предвидени от него при полагане на обичайните дължими действия.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл.197, ал.1, т.5, б.а от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

03.05.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Иван Николаев Портних

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Варна, чрез инж. Звездин Стоилков-Директор на ОП "Инвестиционна политика", съгласно Заповед №2092/15.06.2016г.