Версия за печат

01259-2019-0002

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

68. Хранително-вкусова промишленост


Решение номер РКП19-РД93-5 от дата 25.04.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 0006963270579

BG411, Столична община район Красна поляна, ул. Освобождение № 25, За: Любомир Борисов - секретар на район, България 1000, София, Тел.: 02 9217218, E-mail: Lhbor@abv.bg, Факс: 02 8284883

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): https://krasnapoliana.com.

Адрес на профила на купувача (URL): https://krasnapoliana.com/public-procurement.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Доставка на хранителни стоки на едро за нуждите на детски градини, обединени детски заведения и детски ясли на територията на район Красна поляна.

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на поръчката включва доставка на хранителни стоки на едро за нуждите на детските заведения на територията на СО – район „Красна поляна”

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка не се разделя на обособени позиции, поради необходимостта всички стоки, обект на поръчката да бъдат доставени при едни и същи срокове и условия. Стоките, обект на доставка, хранителни продукти. Едновременно с това не са заложени изисквания към участниците да са производители на всички или някои от доставяните стоки, съответно неразделянето на поръчката на позиции няма да доведе до нарушаване на конкуренцията или ограничаване на участието на лица. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира и постигане на оптимален резултат и предотвратява евентуален риск от нереализиране на всички артикули, включени в предмета на обществената поръчка. Предвид обстоятелството, че всички стоки, обект на доставка, са необходими на възложителя за приготвяне на храна за нуждите на децата в детските заведения, то разделянето на поръчката на позиции ще създаде реален риск от сключване на договор за възлагане само за някои от хранителните продукти, което поради еднаквото предназначение на всички стоки – за приготвяне на готова храна, ще доведе до невъзможност да се организира пълноценно хранене в обектите на възложителя. Приготвянето на готовата за консумация храна изисква използване на всички хранителни продукти, обект на настоящата обществена поръчка. Посочената връзка между хранителните продукти, обект на доставка, наред с обстоятелството, че представляват стоки от един вид – хранителни продукти, обосновава целесъобразност на провеждане на обществената поръчка без разделянето и на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 223000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

С Решение номер РКП19-РД93-1 от дата 31.01.2019 г. на Иван Чакъров, Кмет на Столична община – район „Красна поляна“, е открита „открита” по вид процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Доставка на хранителни стоки на едро за нуждите на детски градини, обединени детски заведения и детски ясли на територията на район "Красна поляна". Процедурата е завършила с постановяване на Решение РКП19-РД93-4 от 23.04.2019 г. на възложителя за избор на изпълнител на обществената поръчка. Към настоящия момент решението не е влязло в сила и не е сключен договор за възлагане на поръчката с избрания изпълнител. С оглед изложеното, към датата на откриване на настоящата обществена поръчка възложителят не разполага с действащ договор за доставка на хранителни продукти. Съществува възможност за обжалване на решението за избор на изпълнител, както и за ненастъпване на някои от условията по чл. 112, ал. 1 или настъпване на условие по чл. 112, ал. 2 ЗОП, поради което възложителят не може да прогнозира точно, кога ще бъде сключен договор за обществена поръчка по откритата по вид процедура. Липсата на доставки на хранителни продукти на практика ще възпрепятства цялостната работа на детските градини на територията на район „Красна поляна“, тъй като ще бъде невъзможно изхранването на децата. При невъзможност за осигуряване на необходимите хранителни продукти, детските заведения на територията на район „Красна поляна“ ще бъдат принудени да преустановят дейността си.Затварянето на детски градини в активния пролетно-есенен сезон и при липсата на алтернатива за много работещи родители на кого да оставят децата си докато са служебно ангажирани, би довело до засягане на редица обществени интереси – както на децата, техните родители и служителите на детските градини, така и на работодателите и обществото като цяло. А защитата на интересите на децата е основно задължение, регламентирано в редица нормативни актове, включително и в Конституцията на Р България (Чл. 14. Семейството, майчинството и децата са под закрила на държавата и обществото.) С оглед изложеното, съществува безспорна необходимост от осигуряване на непрекъсваемост на доставките, съответно неотложност от възлагане на поръчката по смисъла на чл. 79,ал. 1, т. 4 ЗОП.Налице е и втората предпоставка, обосноваваща прилагането на реда за провеждане на процедурата по чл. 79, ал. 1, т. 4 ЗОП, а именно неотложността се дължи на непредвидени обстоятелства. § 2, т. 17 от ДР на ЗОП определя "изключителни обстоятелства" като обстоятелства, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, като природно бедствие, авария или катастрофа, както и други, които увреждат, непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, за околната среда, за обществения ред, за националната сигурност, за отбраната на страната или могат съществено да затруднят или да нарушат нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя.От изложеното по-горе може да се направи категоричен извод, че прекъсването на доставките на хранителни продукти ще доведе до невъзможност възложителя да осъществява дейността си по предоставяне на готова храна за нуждите на децата, посещаващи детските заведения, съответно безспорно е налице второто алтернативно дадено условие от легалната дефиниция на „изключителни обстоятелства”, а именно ще бъде нарушено нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя. Налице е и първото, алтернативно определено, условие за наличие на „непредвидени обстоятелства”, а именно наличието на обстоятелства, предизвикани от непредвидими за възложителя събития. Неотложността от възлагане на настоящата поръчка не се дължи на обстоятелства, които произтичат от действия или бездействия на възложителя, а са резултат на обстоятелства, въпреки положената от него дължима грижа. Възложителят е взел решение за откриване на открита по вид обществена поръчка достатъчно време преди изтичане на срока на договора за доставки.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

"Панда ИП" ЕООД, ЕИК: 131318482, с адрес: гр. София, бул. "Проф. Цветан Лазаров" № 33, офс № 10 "Ийт уел" ЕАД, ЕИК 131449898, с адрес: гр. София, бул. "Скобелев" № 69, оф.4

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: РКП19-РД93-1 от 31.01.2019 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 01259-2019-0001

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Продължава от т. V. 1) Възложителят се възползва от възможността, която предоставя Закона за обществени поръчки, за провеждането на процедура на договаряне без предварително обявление, до приключване на процедурата на обжалване и възлагане на изпълнението на откритата обществена поръчка Договорът за изпълнение на настоящата процедура който ще се сключи, ще бъде с продължителност до изчерпване на финансовия ресурс по поръчката или до сключване на договор с избран изпълнител по обжалваната открита процедура за възлагане на изпълнението на обществената поръчка, но с продължителност не по-голяма от 8 месеца.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно императивните изисквания на чл.197 и сл. от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

25.04.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Иван Вълчев Чакъров

VIII.2) Длъжност

Kмет на район "Красна поляна" на Столична община -