Версия за печат

01224-2019-0002

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

31. Информационни и комуникационни технологии


Решение номер БНБ-08396 от дата 21.01.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000694037

BG411, Българска народна банка, пл. Княз Александър I 1, За: Станислава Стойнева, България 1000, София, Тел.: 02 91451807, E-mail: publicprocurement@bnbank.org, Факс: 02 9508452

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.bnb.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2019-0002_BG.

I.2) Вид на възложителя

Друг: Българска народна банка

I.3) Основна дейност

Икономическа и финансова дейност


ІI: Откриване

Откривам процедура

за сключване на рамково споразумение


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1 във вр. с чл. 79, ал. 1, т. 3 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Абонаментно обслужване, развитие, допълнителни услуги и възможност за закупуване допълнителни лицензи за информационна система „Микси“ за срок от четири години“

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

1. Абонаментна поддръжка и обслужване в БНБ на текущата версия, както и на всяка актуализация на версията на информационната система с лицензи „Управление на документооборота“, наричана по-нататък за краткост информационна система (ИС) „Микси“, в конфигурация: 1.1. Сървър М 2009; 1.2. 150 (сто и петдесет) клиента версия М 2009; 1.3. Абонаментна поддръжка и обслужване се извършва и за допълнително закупени лицензи; 2. Услуги по проектиране, разработване и внедряване на подобрения, изменения и допълнения, наричани за краткост „потребителски доработки“ – в обем 900 човекочаса, който обем е ориентировъчен 3. Право на ползване на възложителя на всички актуализации на версията на ИС „Микси“, в конфигурация по т. 1, както и на допълнително осигурените клиенти, чрез новозакупените лицензи по реда на т. 5 заедно с прилежащата документация към тях; 4. Услуги по миграция на данни и конфигурация до последна версия на сървъра, съгласно представено Техническо предложение на избрания изпълнител; 5. Доставка на нови лицензи, след получаване на писмена заявка от страна на възложителя. В заявката се посочват количеството на новите лицензи, които следва да бъдат доставени – в обем 100 броя, който обем е ориентировъчен 6. Провеждане на обучение за работа с ИС ,,Микси“ на служители на възложителя, след получаване на писмена заявка за това. – в обем 20 часа, който обем е ориентировъчен. Обхватът, естеството и начинът на осъществяване на отделните услуги, както и правата и задълженията на страните във връзка с осъществяване на всяка от услугите, ще бъдат определени в съответния/те договор/и, сключен/и въз основа на настоящото рамково споразумение и съобразно офертата на избрания изпълнител относно всеки конкретен договор.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно, предвид спецификата на нейния предмет. Дружеството „МИКСИ“ ООД е носител на авторските права върху информационната система и само то може да предоставя услугите, предмет на предстоящата поръчка. Дейностите по абонаментно обслужване и развитие, услуги по миграция, доставка на нови лицензи и т.н. са обективно неделими помежду си и не могат да бъдат възложени отделно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 186500 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Информационната система „Микси“ (Системата) е уеб-базирана система, с помощта на която се извършва управление на документооборота в БНБ. Тя е придобита с договор № РД-29162/04.11.2003 г., сключен между БНБ и „МИКСИ ТРАШЛИЕВ И СИЕ“СД. Системата е придобита при спазване на законодателството в областта на обществените поръчки към момента на тяхното възникване, доколкото БНБ има качеството възложител от влизане в сила на промените в ЗОП , обн. в ДВ, бр. 34 от 03.05.2006 г. От 2014 г. носител на авторско право на системата по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 1 от Закона за авторското право и сродните му права (ЗАПСП) на Системата е „МИКСИ“ ООД. Лицето е притежател на изключителните права и като такова само то може да предоставя право на ползване, абонаментно обслужване и функционално развитие на продукта. Посоченото обстоятелство е потвърдено с Писмо-Декларация от управителя на дружеството. До този момент продуктът е предоставян на БНБ с договор № РД15—22.11.2012 г., договор № БНБ-22652/26.02.2015 г. и договор № БНБ-53408/03.04.2017 г. По отношение на програмно-техническите услуги, възлагани с гореописаните договори е необходимо да се отбележи, че същите не водят до съществено изменение на параметрите на продукта, тъй като при добавянето на новите функционалности не се засяга архитектурата на системата. Доработките/функционалното развитие, като част от приложението, не са собственост на БНБ. Отпадането на правото на ползване на информационните технологии, предоставени от „МИКСИ“ ООД би означавало спиране на работата на системата като цяло. Системата няма да може да осигурява и възможност за достъп и получаване на справки за нуждите на банката. Замяната с други подобни по технически изисквания и функционалност технологии или разработването на нови такива също означава спиране на работата на съществуващата система и разработка на ново приложение, със същите параметри и функционалност (проектиране, разработване, тестване, внедряване) или заместване с други подобни технологии (ако съществуват), и в двата случая предмет на друга обществена поръчка и възлагане, изискващо повече време и ресурси - финанси и труд При тези условия не съществува достатъчно добра алтернатива или заместител, а отсъствието на конкуренция не се дължи на изкуствено стесняване на параметрите на поръчката (вж. чл. 79, ал. 2 от ЗОП).

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

МИКСИ ООД гр. София ул. „проф. Милко Бичев“ № 5, ЕИК 202866021 тел. 02/943 44 40 office@micsy.com

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Срокът на рамковото споразумение е 4 (четири) години, считано от датата на подписването му, като за дата на подписване се счита датата от деловодния номер на възложителя, поставен на стр. 1 от споразумението. Времетраенето и крайният срок на изпълнение на отделните услуги ще бъдат определени в съответния/те договор/и, сключен/и въз основа на рамковото споразумение, и съобразно офертата на избрания изпълнител относно всеки конкретен договор. С оглед приключване изпълнението на предмета на съответния договор, срокът на конкретните договори може да надхвърля крайния срок на споразумението с не повече от една година.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуването на Решението за откриване на процедурата, съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

21.01.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Снежанка Иванова Деянова

VIII.2) Длъжност

Главен секретар, упълномощен със Заповед №БНБ-97813 от 17.09.2018 г. на Управителя на БНБ