01263-2019-0004
Технически редакции | ||
16.01.2019 11:05 ч. : | 16/01/2019 10:51 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
16.01.2019 11:05 ч. : | 16/01/2019 10:51 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-София:
Решение за откриване на процедура
68. Хранително-вкусова промишленост
І: Възложител
Публичен
BG411, Столична община район Люлин, бул. Захари Стоянов № 15, За: Миглена Спасова, България 1336, София, Тел.: 02 9237240, E-mail: lyulin@sofia.bg, Факс: 02 9250085
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.lyulin.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.lyulin.bg/obschestveni-porchki-2.html.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Доставка на пресни, замразени и консервирани плодове и зеленчуци за нуждите на детските градини на територията на СО - район „Люлин““
Предметът на поръчката включва доставка на пресни, замразени и консервирани плодове и зеленчуци за нуждите на детските заведения на територията на СО – район „Люлин”
НЕ
НЕ
НЕ
Предметът на обществената поръчка не се разделя на обособени позиции, поради необходимостта всички стоки, обект на поръчката да бъдат доставени при едни и същи срокове и условия. Стоките, обект на доставка, са еднородни - плодове и зеленчуци. Едновременно с това не са заложени изисквания към участниците да са производители на всички или някои от доставяните стоки, сътоветно неразделянето на поръчката на позиции няма да доведе до нарушаване на конкуренцията или ограничаване на участието на лица. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира и постигане на оптимален резултат и предотвратява евентуален риск от нереализиране на всички артикули, включени в предмета на обществената поръчка. Предвид обстоятелството, че всички стоки, обект на доставка, са необходими на възложителя за приготвяне на храна за нуждите на децата в детските заведения, то разделянето на поръчката на позиции ще създаде реален риск от сключване на договор за възлагане само за някои от хранителните продукти, което поради еднаквото предназначение на всички стоки – за приготвяне на готова храна, ще доведе до невъзможност да се организира пълноценно хранене в обектите на възложителя. Приготвянето на готовата за консумация храна изисква използване на всички хранителни продукти, обект на настоящата обществена поръчка. Посочената връзка между хранителните продукти, обект на доставка, наред с обстоятелството, че представляват стоки от един вид – плодове и зеленчуци, обосновава целесъобразност на провеждане на обществената поръчка без разделянето и на обособени позиции.
НЕ
V: Мотиви
Процедурата се провежда на основание чл.79, ал.1, т.4, във връзка с чл.18, ал.1, т.8 от ЗОП, поради наличие на изключителни обстоятелства и необходимост от неотложно възлагане на поръчката. Към момента на откриване на настоящата процедура на договаряне без предварително обявление е открита „открита" по вид процедура за провеждане на обществена поръчка предмет: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на детските заведения на територията на СО – район „Люлин”, решението и обявлението за която са публикувани в РОП на Агенцията за обществени поръчки на 29.06.2018 г. (номер на поръчката в АОП: 01263-2018-0009). В законоустановения в чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП срок, е подадена жалба срещу решението за откриване на процедурата от ЕТ „Македония – Иван Даньовски“, ЕИК: 121272823 с искане за налагане на временна мярка „спиране на процедурата“ (на основание чл. 203 от ЗОП). С определение № 994./12.09.2018г. по преписка № КЗК-729/2018 г. на основание чл. 204, ал. 1, ал. 2 и ал. 3 от ЗОП във връзка с чл. 203 ал. 1 от ЗОП, Комисията за защита на конкуренцията оставя без уважение искането на ЕТ „Македония – Иван Даньовски“ за налагане временна мярка „спиране“ на процедура за възлагане на обществена поръчка. Определението е влязло в законна сила. С Решение № 1179/18.10.2018 г. по преписка № КЗК-729/2018 г. Комисията за защита на конкуренцията оставя без уважение жалбата на ЕТ „Македония – Иван Даньовски“ срещу Решение № 214 от дата 29.06.2018 г. на кмета на Столична община район „Люлин“ за откриване на „открита“ по вид процедура за обществена поръчка с предмет: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на детските заведения на територията на СО – район „Люлин”. С Писмо вх. № РЛН18-ДИ05-574/23.11.2018 г. от Комисията за защита на конкуренцията, в районната администрация е постъпил препис от касационна жалба срещу Решение № 1179/18.10.2018 г. по преписка № КЗК-729/2018 г. от ЕТ „Македония – Иван Даньовски“. Предвид времето, в което Върховния административен съд следва да разгледа жалбата и да постанови решение, е налице обективна невъзможност възложителят да се ангажира със срокове, в които ще приключи обжалването на решението за откриване на процедурата за избор на изпълнител и приключване на откритата „открита“ процедура, както и дали Върховния административен съд ще потвърди решението на КЗК и ще санира процедурата за избор на изпълнител проведена от СО район „Люлин“ с предмет: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на детските заведения на територията на СО – район „Люлин”. Към момента доставката на хранителни продукти за нуждите на детските градини на територията на район „Люлин“ се осъществява от „ПАНДА – ИП“ ЕООД, на основание сключени на 28.08.2018 г. индивидуални договори с директорите на детските градини на територията на район „Л-н“. Договорите са сключени на основание чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП и са със срок на действие до изчерпване на посочената в тях обща стойност в размер на 29 990,00 лв. [двадесет и девет хиляди деветстотин и деветдесет] лева без ДДС и/или до провеждане на обществена поръчка с предмет: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на детските заведения на територията на СО – район „Л-н” и сключване на договор за изпълнение предмета на горепосочената общ. поръчка от страна на СО – район „Люлин“, което от условията настъпи първо. Към настоящия момент голяма част от детските градини приближават изчерпването на финансовия ресурс заложен в сключените договори. Достигане на прогнозната стойност на описаните по – горе стойности ще доведе до обективна невъзможност за осъществяване на изхранване на децата посещаващи детските градини на територията на СО р-н „Л-н“.Липсата на доставки на хранителни продукти на практика ще възпрепятства цялостната работа на детските градини на терит. на р-н „Л-н“, тъй като ще бъде невъзможно изхранването на децата. При невъзможност за осигуряване на необходимите хр. продукти, детските заведения на терит. на р-н „Л-н" ще бъдат принудени да преустановят дейността си.
"Панда ИП" ЕООД, ЕИК: 131318482, седалище и адрес на управление: гр. София, бул. "Проф. Цветан Лазаров" № 33, офс № 10; "Ийт уел" ЕАД, ЕИК: 131449898, седалище и адрес на управление: гр. София, ул. „Галичица“ № 37, вх. Б, ет.1, ап. 3 и адрес за кореспонденция: гр. София, бул. „Скобелев“ № 69, ет.2, ап. 4.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Затварянето на дет. градини в активния зимен сезон и при липсата на алтернатива за много работещи родители на кого да оставят децата си докато са служебно ангажирани, би довело до засягане на редица общ. интереси – както на децата, техните родители и служителите на дет. градини, така и на работодателите и обществото като цяло. А защитата на интересите на децата е основно задължение, регламент. в редица норм.актове, включ. и в КРБ (Чл. 14. Семейството, майчинството и децата са под закрила на държавата и обществото.)С оглед изложеното, съществува безспорна необходимост от осигуряване на непрекъсваемост на доставките, съответно неотложност от възлагане на поръчката по смисъла на чл. 79,ал.1,т.4 ЗОП.Налице е и втората предпоставка, обосноваваща прилагането на реда за провеждане на процедурата по чл. 79,ал.1,т. 4 ЗОП, а именно неотложността се дължи на непредвидени обстоятелства. § 2, т. 17 от ДР на ЗОП определя "изкл. обстоятелства" като ,обстоятелства предизвикани от непредвидими за възложителя събития, които увреждат, непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, за околната среда, за обществения ред, за националната сигурност, за отбраната на страната или могат съществено да затруднят или да нарушат нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя.От изложеното по-горе може да се направи категоричен извод, че прекъсването на доставките на хр. продукти ще доведе до невъзможност възложителя да осъществява дейността си по предоставяне на готова храна за нуждите на децата, посещаващи дет. заведения, съответно безспорно е налице второто алтернативно дадено условие от легалната дефиниция на „изключителни обстоятелства”, а именно ще бъде нарушено нормалното изпълнение на нормативноустан.дейности на възложителя. Налице е и първото, алтернативно определено, условие за наличие на „непредвидени обстоятелства”, а именно наличието на обстоятелства, предизвикани от непредвидими за възложителя събития. Неотложността от възлагане на настоящата пръчка не се дължи на обстоятелства, които произтичат от действия или бездействия на възложителя, а са резултат на обстоятелства, въпреки положената от него дължима грижа. Възложителят е взел решение за откриване на открита по вид общ. поръчка достатъчно време преди изтичане на срока на договора за доставки. След провеждане на общ.поръчка за доставка на хр. продукти за нуждите на дет.заведения на територията на СО–район „Люлин”, открита с Реш-е №: 77 от 12.06.2015г на кмета на СО–район Люлин, е сключен договор РД08-65 от 27.08.2015 г. със срок на изпълн.от 36 м. След изтичане на срока на договора, предвид необходимостта от осигуряване на непрекъснати доставки, както беше посочено по-горе, бяха сключени на индивидуални договори с директорите на дет.градини на територията на район „Люлин“ на основание чл.20,ал.4,т.3 от ЗОП, чийто предмет е пред изчерпване. Междувременно възложителят е провел процедурата, открита с обжалваното Решение № 214 от дата29.06.2018 г.и е постановил решение за определяне на изпълнител. С оглед изложеното може да се направи извод за наличие на непредвидени обстоятелства, които не се дължат на действия или бездействия на възложителя, като същия е положил дължимата грижа и въпреки това не е могъл да предвиди и предотврати настъпването им.Възложителят се възползва от възможността, която предоставя ЗОП, за провеждането на процедура на договаряне без предварително обявление, до приключване на процедурата на обжалване и възлагане на изпълнението на откритата общ. поръчка. С оглед на изложеното е налице неотложно възлагане на поръчката, което се явява изключително обстоятелство по смисъла на §2т.17от ЗОП във връзка с чл.79,ал.1,т.4 от ЗОП. Договорът за изпълнение на настоящата процедура който ще се сключи, ще бъде с продължителност до сключване на на договор с избран изпълнител по обжалваната открита процедура за възлагане на изпълнението на общ. поръчка, но с продължителност не по-голяма от 8 м.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно императивните изисквания на чл.197 и сл. от ЗОП
16.01.2019 г.
VIII: Възложител
Милко Антонов Младенов
Kмет на Столична община - район "Люлин"