Версия за печат

00007-2018-0024

BG-Мездра:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 741 от дата 15.11.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000193371

BG313, Община Мездра, ул. Христо Ботев №27, За: инж. Розалина Георгиева, България 3100, Мездра, Тел.: 00359 91092116, E-mail: rozalinageorgieva.mezdra@gmail.com, Факс: 00359 91092523

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.mezdra.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://eop.mezdra.bg/?p=1590.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Избор на изпълнител за пълен инженеринг на сградите, обект на интервенция във връзка с реализацията на проект „Енергийно-ефективни мерки в много-фамилни жилищни сгради в град Мездра” по договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-2.001-0182-C01 и № РД-02-37-227/25.10.2016 г. по процедура BG16RFOP001-2.00 „Енергийна ефективност в периферните райони” от Оперативна Програма „Региони в растеж” 2014-2020” по обособени позиции: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 1: Обект СС "Веслец" с административен адрес: ул. „Веслец“ № 13; Обект СС „Искра“ с административен адрес: ул. „Генерал Заимов“ № 12; Обект СС „Бузлуджа- 1“ с административен адрес: ул. „Бузлуджа“ № 1; Обект СС „Дружба- 65“ с административен адрес: ул. „Св. Св. Кирил и Методий“ № 65; ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2: Обект СС „Странджа- 24“ с административен адрес: ул. „Странджа“ № 24; Обект СС „Успех“ с административен адрес: ул. „Рила“ № 17- 19; Обект СС „Никол“ с административен адрес: ул. „Генерал Столетов“ № 2; Обект СС „Георгиеви- Тошеви“ с административен адрес: ул. „Странджа“ № 54;

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмета на поръчката включва проектиране, строителство и авторски надзор. Участникът изготвя работните проекти за всяка една от сградите съгласно предписаните като задължителни мерки в енергийното обследване на конкретната сграда. Работните проекти за нуждите на обновяването следва да бъдат изготвени съгласно изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (обн., ДВ. бр. 51 oт 2001 г.) и приложимата нормативна уредба по проектните части включени в обхвата на работния проект за нуждите на обновяването в зависимост от допустимите за финансиране дейности. Работните проекти следва да бъдат придружени с подробни количество-стойности сметки по приложимите части. Работният проект следва да бъде надлежно съгласуван с всички експлоатационни дружества, обслужващи сградата/ите и други съгласувателни органи и одобрен от главния архитект на Общината и да бъде издадено разрешение за строеж. В обяснителните записки на работния проект експертите - проектанти на Изпълнителя следва подробно да опишат необходимите изходни данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификация па предвидените за влагане строителни продукти (материали, изделия, комплекти и системи) с технически изисквания към тях в съответствие с действащи норми и стандарти и технология на изпълнение, количествени и стойностни сметки. Обхвата на проектиране е подробно определен в техническата спецификация. Изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност на сградите се извършва в съответствие с част „Строителство” от ЗУТ и започва след издаване на разрешение за строеж от компетентните органи за обекта и подписване на Протокол образец 2 за откриване на строителната площадка за всяка една сграда. Разрешение за строеж се издава от общинската администрация при представяне на техническа документация с оценено съответствие за всяка една сграда. Строителят (юридическото лице, притежаващо съответната компетентност) изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за обекта в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Всички образци на документи, които засягат инвестиционния процес, ще се подписват от представители на Възложителя. За всяка една от сградите се съставя досие с актовете и протоколите по време на строителството.Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба посредством експерти те проектанти по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават квалификация, съответстваща на заложените в процедурата минимални изисквания към съответния експерт проектант и са предварително одобрени от Възложителя. Изпълнителят, чрез своите експерти, е длъжен да бъде на разположение на Възложителя през цялото времетраене на обновителните и ремонтни дейности. Изпълнителят се задължава да упражнява авторски надзор в следните случаи: а/ Във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително. б/ Периодични проверки на обекта за упражняване на авторския надзор. в/ За участие в приемателна комисия на извършените строително - монтажни работи.г/ При подписване на актове и протоколи от Наредба 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Проект „Енергийно-ефективни мерки в много-фамилни жилищни сгради в град Мездра” по договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-2.001-0182-C01 и № РД-02-37-227/25.10.2016 г. по процедура BG16RFOP001-2.00 „Енергийна ефективност в периферните райони” от Оперативна Програма „Региони в растеж” 2014-2020”

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 292021.28 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Обществената поръчка се възлага по реда на чл. 79, ал. 1, т. 4 във връзка с чл. 18, ал. 1, т. 8 от ЗОП. Първоначално предметът на настоящата общ.пор., в т.ч. и на об.позиции (обозначени като ОП № 1и 2) е възлаган като ОП № 5 и 6 от открита процедура с предмет: „Избор на изпълнител за пълен инженеринг на сградите, обект на интервенция във връзка с реализацията на проект „Енергийно-ефективни мерки в много-фамилни жилищни сгради в град Мездра“ по ДБФП BG16RFOP001-2.001-0182-C01 и №РД-02-37-227/25.10.2016 г. по процедура BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони” от Оперативна Програма „Региони в растеж” 2014-2020 по 6 обособени позиции“. Процедурата е открита с Решение № 764/31.10.2017 г. на Кмета на Община Мездра и е с уникален номер в РОП 00007-2017-0025, публикувана в официалния вестник на ЕС - 2017/S 210-435585 на 02.11.2017 г.Причината за избор на процедура по договаряне без предварително обявление са следните: В резултат на проведената обществена поръчка с горецитирания предмет, с Решение № 500/20.07.2018г. на Кмета на Община Мездра е извършено класиране и са избрани изпълнители на обществената поръчка по обособена позиция № 1, 2, 3, 5 и 6. Във връзка с Решение № 500/20.07.2018г. на Кмета на Община Мездра за класиране и избор на изпълнител на обществената поръчка по обособена позиция № 1, 2, 3, 5 и 6 (влязло в законна сила), на 08.08.2018г. Възложителят е изпратил Покани за сключване на договор до класираните на първо място и избрани изпълнители по обособени позиции ( покана изх. № 26.00-911 от 08.08.2018г. до„ХРОНОС ЕР“ ЕООД и покана изх. № 26.00-912 от 08.08.2018г. до "НП Груп2016" ООД, като е дал срок до 31.08.2018г. да се представят всички необходими документи за сключване на договор).В указания срок от посочените участници („ХРОНОС ЕР“ ЕООД и „НП ГРУП 2016“ ООД), както и към датата на издаване на решението за прекратяване не е представен пълния набор от документи за сключване на договор от горните дружества. Възложителят не е уведомен своевременно за обективни причини за неявяването на избраните изпълнители да сключат договори. Предвид горното, обществената поръчка, в частта по ОП№ 5 и 6, бе прекратена с Решение № 696/31.10.2018 г. на кмета на община Мездра (съобщение по чл. 43, ал. 4 от ЗОП, във връзка с чл.24, ал.2 от ППЗОП, 01.11.2018 г.). В решение№ 693/31.10.2018г. са изложени мотиви за прекратяване, кореспондиращи с наличие на основание за прекратяване по чл. 110, ал. 1, т. 4 от ЗОП - непредставяне на документи за сключване на договор от класираните на първо място участници. Поради липсата на др. класирани участници по ОП №5 и №6, Възложителят не може да сключи договор за изпълнение на поръчката по посочените об. позиции, което е обусловило прекратяването на процедурата по ОП №5и №6.На основание чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП, възложителят обявява процедура на договаряне без предварително обявление само за предмета и обектите по ОП №5 и 6, за които не е могъл да сключи договор. Изборът и прилагането на тази процедура се релевират правно от 3 изключителни обстоятелства, които не се дължат на възложителя, а именно:1.1.Няколкократното обжалване на обявената първоначално открита процедура за възлагане на ОП; 1.2.Непредст. на документи, от страна на определените за изпълнители участници за сключване на договори за възлагане на обществена поръчка по ОП №5 и №6, довело до прекратяване на Общ.пор.; 1.3.Срокът на ДБФП BG16RFOP001-2.001-0182-C02/25.10.2016 г., с УО на ОПРР е до 25.4.2019г.Видно от горепосоченото, Община Мездра е изправена пред пр. и факт. обстановка, когато е необходимо неотложно възлагане на поръчката, поради изключителни обстоятелства и не е възможно да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за открита, ограничена процедура или състез. процедура с договаряне.Обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност, не се дължат на възложителя. Неотложното възлагане на поръчката е необх., за да се осигури техн. време за изп. на същинските дейности: проектиране и СМР.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

Поканата за участие в процедурата на договаряне без предварително обявление по обособена позиция № 1 и обособена позиция № 2 се изпраща до "ВЕЛ-КАМ" ЕООД, град София, община Столична, п.к. 1712, район Младост, ж.к. Младост 3, бул. „Александър Малинов“ № 51, ет. 2, офис 12 В; Телефон: 0898 789878; Електронна поща: vel_kam@gbg.bg ; Адрес за кореспонденция: град София, община Столична, п.к. 1582, район Искър, ж.к. Дружба 2, бл. 284, вх. Г, ет. 1, ап. офис 2, представлявано от Антон Ангелов Величков – управител

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: 764 от 31.10.2017 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00007-2017-0025

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т.5 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуване на настоящото решение.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

15.11.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Сашо Иванов Илиев

VIII.2) Длъжност

Зам.-кмет на Община Мездра