Версия за печат

00490-2018-0023

BG-Пловдив:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

3. Енергийна ефективност...


Решение номер РД-09-1401 от дата 08.11.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000472182

BG421, Община Марица - област Пловдив, бул. Марица № 57А, За: Илияна Илиева, България 4003, Пловдив, Тел.: 032 907800, E-mail: obshtina@maritsa.org, Факс: 032 951934

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.maritsa.org.

Адрес на профила на купувача (URL): https://maritsa.bg/обществени-поръчки/?record_id=20181108NBFSI92642.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Прилагане на мерки за енергийна ефективност в община "Марица" - ЦДГ "Буратино", с. Костиево

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е изпълнение на строително-монтажни работи /СМР/ на обект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност в община "Марица" - ЦДГ "Буратино", с. Костиево". Поръчката е финансирана от Националния доверителен екофонд и съфинансирана от община "Марица", в съответствие с изискванията на действащото законодателство, както и съгласно разработения и одобрен инвестиционен проект, количествата и видовете СМР и всички дейности и изисквания, отразени в поканата за участие в процедурата, неразделна част от която представляват Техническата спецификация, количествени сметки и проектната документация по отделните части. В рамките на предмета ще се извършват строително-ремонтни дейности за внедряване на енерго-спестяващи мерки в обществената сграда с цел предоставяне на по-качествени образователни услуги за населението в с. Костиево и община „Марица“. Предвидени за извършване са следните строителни дейности: - топлоизолиране на външни стени; - топлоизолиране на покрив; - подмяна на дограма; - подмяна на източник на топлина и вътрешно-отоплителна инсталация; - доставка и монтаж на слънчеви колектори; - подмяна на осветителни тела; - демонтаж, монтаж и ремонтни работи по следните части: Архитектура, Конструкции, Електрическа, ВиК и Пожароизвестяване. Предписаните енергоспестяващи мерки (ЕСМ) значително ще подобрят топлотехническото състояние на сградата. Очакван клас на енергопотребление след въвеждане на ЕСМ за обект ЦДГ „Буратино“, с.Костиево - „В” Строително-монтажните работи следва да се изпълнят в съответствие с одобрения инвестиционен проект за подобряване на енергийната ефективност на ЦДГ „Буратино“ и в съответствие с техническата спецификация за материали/оборудване.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обществената поръчка не е разделена на обособени позиции. Дейностите, предмет на поръчката, са функционално свързани и не предполагат технологично разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 485037.86 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

С Решение № РД-09-1164/04.10.2016 г. на Кмета на Община Марица бе открита процедура за възлагане на обществена поръчка –публично състезание с предмет: „Прилагане на мерки за енергийна ефективност в община „Марица” – ЦДГ „Буратино”, с. Костиево”. С Решение № РД-09-933/11.09.2017 г. на Кмета на Община Марица за изпълнител на обществената поръчка бе определен „Термикс ЕС” ООД, ЕИК 112524570, с когото се сключи Договор за строителство №200/19.10.2017г. Крайният срок за изпълнение на строително-монтажните дейности по договора изтече на 14.08.2018г. С констативни протоколи от 14.09.2018 г., съставени от комисия, назначена от Кмета на Община Марица, е установено неизпълнение на предмета на договора, както и че незначителните по вид и обем изпълнени СМР са крайно некачествени и несъответни на строителните правила и норми. С едностранно изявление на Община Марица, обективирано в писмо изх. № 70-00-558/14.09.2018 г. и на основание чл. 87, ал.1 и 2 ЗЗД, Договор за строителство №200/19.10.2017г. по Обособена позиция № 1 с предмет „Прилагане на мерки за енергийна ефективност в община „Марица“ - ЦДГ „Буратино“, с.Костиево“ бе развален поради виновното му неизпълнение. Понастоящем сградата на ЦДГ „Буратино”, с. Костиево е негодна за обитаване. Премахната е съществуващата топлоизолация на покрива без да са предприети действия по изпълнение на проекта за нейната подмяна. Извършени са множество действия по разрушаване и демонтаж, но не и последващи действия по изграждане и монтаж. Сградата не само не може да изпълнява предназначението си на детска градина, но и съществува непосредствена опасност от последващото й увреждане от климатични въздействия. Наред с това, приемът на деца за новата учебна 2018-2019 година е възпрепятстван, въпреки че съгласно чл.8, ал.1 от ЗПУО предучилищното образование е задължително за децата на 5 и 6 години, а общините са длъжни да осигурят условия за обхват на децата в детските градини и групите за предучилищно образование. С оглед на горното и очевидния превес на обществения интерес, община Марица счита за неотложно възлагането на обществена поръчка за избор на нов изпълнител на проекта при условията на чл. 182, ал.1, т.1 от ЗОП. Налице са обстоятелства, които съществено затрудняват и нарушават нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, съставляващи изключителни обстоятелства по смисъла на §2, т.17 от ДР на ЗОП, поради което не е възможно спазване на сроковете по чл. 178, ал.2 и 3 от ЗОП. Възникналата неотложност не се дължи на поведението на общината, а е в резултат на недобросъвестното и виновно поведение на изпълнителя „Термикс ЕС” ООД по договор за строителство № 200/19.10.2017 г.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

1. „Актив Билдинг Инк“ ЕООД, със седалище и адрес на управление в гр.София, бул. "Ал. Малинов" №85, вписано в Търговски регистър при Агенция по вписванията с ЕИК: 203008787, представлявано от управителя Иван Янков Иванов; 2. “ИНМАТ СОФИЯ” ЕООД, със седалище и адрес на управление в гр. София, бул. "Вардар" № 24, ет. 2, ап. 4, вписано в Търговски регистър при Агенция по вписванията с ЕИК: 203093410, представлявано от управителя Йордан Станимиров Кълвачев; 3. „EНВАЙРО КЛИЙН“ ЕООД, със седалище и адрес на управление в гр. Пловдив, бул. "6-ти Септември" № 152, вписано в Търговски регистър при Агенция по вписванията с ЕИК: 203093500, представлявано от управителя Симеон Михайлов Сотиров

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: РД-09-1164 от 04.10.2016 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00490-2016-0016

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Част от стойността на настоящата обществена поръчка се финансира със средства, предоставени от НДЕФ.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

10-дневен срок от публикуване на решението, съгласно чл. 197, ал.1, т. 5 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

08.11.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Димитър Иванов Иванов

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Марица