Версия за печат

00157-2018-0006

BG-Мизия:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 009 от дата 26.07.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000193088

BG313, Община Мизия, ул. Георги Димитров № 25-27, За: Филка Лазарова- ДД УТИСХД, България 3330, Мизия, Тел.: 09161 2315, E-mail: obsh.mz@abv.bg, Факс: 09161 2012

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.miziabg.com.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.miziabg.com/index.php?option=com_content&view=category&id=34&Itemid=54&lang=bg.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Спешни и неотложни аварийно- ремонтни дейности по възстановяване на уличната мрежа в гр. Мизия, разрушена в резултат на наводнението от 09-10 юли 2018 г. (проектиране, авторски надзор и строителство).

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Изпълнението на обществената поръчка обхваща: 1) Изготвяне на инвестиционен проект (фаза „технически” проект) за изпълнение на спешни и неотложни аварийно- ремонтни дейности по възстановяване на уличната мрежа в гр. Мизия, разрушена в резултат на наводнението от 09-10 юли 2018 г., както следва: • ул. "Петко Банков"; • "Селановско дере - ул. "Петко Банков"; • ул. "Георги Димитров"; • ул. "Лазар Драйчев". 2) Изпълнение на строителство по изготвения и одобрен инвестиционен проект; 3) Упражвяване на авторски надзор по време на изпълнение на строителството.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обществената поръчка е без обособени позиции по смисъла на ЗОП. Мотиви за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции: Поради необходимост от неотложно възлагане в резултат на изключителни обстоятелства, и невъзможност за спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и 3 от ЗОП Възложителят е взел решение да възложи обществената поръчка чрез пряко договаряне по чл.182, ал.1, т.1 от ЗОП. Тъй като обектите са физически свързани, при евентуално разделяне на обществената поръчка има опасност изпълнението прекомерно да се затрудни технически, поради необходимост от сложна координация между отделните изпълнители. Също така разделянето би довело до различно начало на започване на изпълнението, а от там и до необосновано отлагане на изпълнението на строителните работи. Разделянето на поръчката би увеличило вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на обектите качествено и в срок. В тази връзка, с цел качествено изпълнение е по- целесъобразно дейностите да бъдат възложени на един икономически оператор. Предвид всичко изложено, на основание чл. 46, ал. 1 от ЗОП, Възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 2117981.61 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Община Мизия открива процедура пряко договаряне във връзка свъзникнала необходимост от неотложно възлагане поради изключителни обстоятелства, невъзможност за спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и 3 от ЗОП, като обстоятелствата, обосноваващи наличието на неотложност, не се дължат на Възложителя. На 9-ти срещу 10-ти юли 2018 г. в резултат на обилни и проливни валежи, паднали в региона на гр. Мизия и съседните гр. Оряхово и с. Селановци се формира приливна вълна от дъждовни и скатни води, която премина през няколко квартала на гр. Мизия. Бяха заляти къщи, дворове, обществени сгради. От силната приливна вълна носеща тиня, изкоренени растения и отломки от пораженията по пътя си бяха разрушени няколко улици, тротоари, канал, водостоци. Със заповед № РД.11- 306/ 10.07.2018 г. на кмета на Община Мизия е обявено бедствено положение. Сред тотално пострадалата инфраструктура са ул. „Петко Банков”, ул. „Лазар Драйчев” и ул. „Георги Димитров”. Към момента същите са в аварийно състояние- с изцяло разрушени настилки, пропадания, без пътно легло и преминаването по тях е невъзможно. Същевременно и трите улици са ключови и преминамането по тях е от изключителна важност за населението на града и общината, тъй като: На ул. „Петко Банков” са разположени: Читалище „Просвета 1915”, ОДЗ „Незабравка”, гр. Мизия, РПУ- гр. Мизия, административна сграда на Община Мизия, в която са ситуирани социалните услуги на Домашен социален патронаж и кухня- майка, подготвяща изхранването на 118 представители на социално уязвими групи по проект „Топъл обяд”, 24 деца- „Млечна кухня”, 80 деца- Детска градина, Дом за стари хора- 35 човека, също така на улицата са разположени църква, Общински туристически информацонен и експозиционен център, търговски обекти, централен паркинг и др.; Ул. „Лазар Драйчев” е единствената улица в града, по която се осъществява достъпа до гробищния парк на гр. Мизия; ул. „Георги Димитров” осъществява достъпа с централната градска част и ул.”Лазар Драйчев”. Откритата част на бетоновия канал, преминаващ по ул. „Петко Банков” също е разбита и затлачена и същия не може да изпълнява предназначението си. Във връзка с гореизложеното, е необходимо спешно да се възложи проектиране и изпълнение на строителство на описаните по-горе обекти. Предвид необходимостта от неотложно възлагане породено от изключителни обстоятелства, които Възложителят не е могъл да предвиди, е невъзможно спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и 3 от ЗОП. В тази връзка, с цел недопускане на забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на обектите в най- кратък срок срок, на основание чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП, Възложителят е взел мотивирано решение да възложи настоящата обществена поръчка чрез процедура „пряко договаряне”, регламентирана в чл. 18, ал. 1, т. 13 от ЗОП.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

Възложителят е взел решение да изпрати покана за участие в пряко договаряне до "Пътинженеринг- М" АД, гр. Монтана, ул. "Граф Игнатиев" № 24, ЕИК 111001688. Мотиви за изпращане на поканата до "Пътинженеринг- М" АД: - „ПЪТИНЖЕНЕРИНГ – М” АД е обслужваща фирма на Областно пътно управление за региона и като такава е ситуирала строителна база в непосредствена близост до гр. Мизия; - „ПЪТИНЖЕНЕРИНГ – М” АД е с доказан опит в областта на пътното строителство и пътните съоръжения; - След наводнението от август 2014 г. Община Мизия възложи на „ПЪТИНЖЕНЕРИНГ – М” АД възстановителни работи по мост (водоскок) в с. Крушовица и улична мрежа в гр. Мизия, и същите бяха изпълнени качествено в договорирания срок; - Община Мизия не е предявявала искове за неизпълнение или рекламации за лошо качество към „ПЪТИНЖЕНЕРИНГ – М” АД.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

За финансиране на настоящата обществена поръчка Възложителят е подал искане с изх. № 59.00-23/ 16.07.2018 г. до Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет. Искането е подкрепено със становище с изх. № 1000-24-(7)/ 19.07.2018 г. на Областния управител на област Враца и Решение № 424/ 18.07.2018 г. на Общински съвет- Мизия.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

26.07.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Д-р Виолин Иванов Крушовенски

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Мизия