Версия за печат

00761-2018-0003

BG-Сапарева баня:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер РД-08-335 от дата 24.07.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000261616

BG415, Ощина Сапарева баня, ул. Германея 1, За: Славчо Коларски, България 2650, Сапарева баня, Тел.: 0707 23378, E-mail: sap_oba@abv.bg, Факс: 0707 23480

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.saparevabanya.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://e-procurement.bg:8080/pk/00761#373.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Пряко договаряне


IІI: Правно основание

Чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Аварийно – възстановителни мероприятия на ул. „Хан Аспарух“, село Сапарево, Община Сапарева баня“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на поръчката е строителство. Необходимо е да се изпълнят спешни и неотложни аварийно - възстановителни мероприятия на обекта – изкопни дейности и почистване на строителната площадка, почистване на скатове и канавки, възстановяване на пътен водосток, доставка и полагане на пътни бордюри, доставка и полагане на скална маса, фрезоване на разрушен асфалт, доставка и полагане на порьозен и плътен асфалтобетон.Прогнозна стойност – 177 321,64 лева без ДДС.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Дейностите предмет на поръчката са неделими. В тази връзка за качественото изпълнение на поръчката дейностите предмет на поръчката трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Налице е невъзможност за разделяне на дейностите предмет на поръчката и едновременната им реализация от няколко изпълнители. Изпълнението касае един строителен обект. Допълнителна трудност са гаранционните срокове за свършеното, отговорността за въвеждането на обекта в експлоатация и осигуряването на безопасност на строителната площадка. По посочените причини е необходимо видовете и количества строителни работи да се реализират от един изпълнител, тъй като те не могат технически и икономически да се разделят и обособят в рамките на изпълнението на поръчката без значителни затруднения за възложителя. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на обекта качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 176961.4 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Правно основание - чл. 182, ал. 1, т. 1, във връзка с чл. 79, ал. 1 т. 4 от ЗОП; Посоченото правно основание изисква: Преди датата на решението за откриване на процедурата да е възникнала необходимост от предприемане на неотложни действия по възлагане на строителство; Същите са породени от настъпване на изключителни обстоятелства; За преодоляването на последиците, от които не могат да бъдат спазени сроковете, вкл. съкратените за провеждане на процедура по реда на чл. 20, ал. 3, т. 1 от Закона за обществените поръчки; Обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност не се дължат на действия или бездействия на Възложителя. Съгласно параграф 2, т. 17 от Допълнителните разпоредби на ЗОП, „изключителни обстоятелства“ са такива обстоятелства, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, като природно бедствие, авария или катастрофа, както и други, които увреждат, непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, за околната среда, за обществения ред, за националната сигурност, за отбраната на страната или могат съществено да затруднят или нарушат нормалното изпълнение на нормативно установените дейности на възложителя. Фактическа обосновка: През 2017 година в периода 24 – 25 Май, в следствие на падналите обилни валежи на територията на село Сапарево, Община Сапарева баня, настилката и отворднителните съоръжения на улица „Хан Аспарух“ са компрометирани и разрушени. По – голямата част от асфалтовата настилка /в участък с дължина 240 метра/ е разрушена и се вижда основата под нея. Наличието на създалите се недопустими пукнатини и дупки застрашават движението на автомобили по улицата, поради което то е ограничено. В заключението от техническата експертиза ясно е записано, че при последващи обилни валежи ще се наложи движението да бъде изцяло преустановено. В тази връзка Община Сапарева баня е подала искане до Председателя на Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет за разглеждане и одобрение. На 13 и 14 Юни 2018г. пада обилен дъжд, който нанася допълнителни щети на улица „Хан Аспарух“ и утежвява преминаването през нея. Внесена е отново Докладна записка от Кмета на село Сапарево с искане за предприемане на спешни действия, тъй улицата е с интензивно движение и това не само затруднява достъпа на местното население, но също така и застрашава преминаването, особено през най – компрометирания участък от 240 метра. Входирано е заявление от жителите на селото. Предвид постоянните интензивни валежи през този сезон, своевременното изпълнение на предвидените дейности е от изключително важно значение за предотвратяване на възникналата опасност. Необходимо е неотложно възлагане на поръчката, поради което не е възможно спазване на сроковете по чл. 188, ал. 1 и ал. 2, както и влизане в сила на всички Решения на Възложителя. Обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност не се дължат на Възложителя, предвид факта, че не е възможно да се предвиди настъпването на природно бедствие и интензивни валежи.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

Без одобряване и изпращане на покана за участие в процедурата, съгласно чл.65, ал.1 от ППЗОП. Договорът ще бъде сключен при условията на чл.65,ал.2 от ППЗОП във връзка счл.112, ал.8 от ЗОП със "СТИВИСТАР" ЕООД,с ЕИК 203683457, със седалище и адрес на управление гр. Дупница, ул. "Джерман" №26.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

При подписване на договора изпълнителят следва да изпълни изискванията на чл.65, ал.2 от ППЗОПП, а именно при подписването на договора определеният за изпълнител представя освен документите по чл. 67, ал. 6 от ЗОП и декларация за липсата на обстоятелства по чл. 54, ал. 1, т. 7 ЗОП.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба се подава в 10-дневен срок от публикуването на решенията за провеждане на процедури на договаряне по чл.18, ал.1, т.8-10 и 13 съгласно чл.197,ал.1, т.5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

24.07.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Калин Георгиев Гелев

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Сапарева баня