Версия за печат

00752-2018-0024

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

71. Национална сигурност


Решение номер 5785мпр-38 от дата 12.06.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695235

BG411, Министерство на вътрешните работи, ул. Шести септември № 29, За: Борис Терзиев, България 1000, София, Тел.: 02 9822517, E-mail: int.82@mvr.bg, Факс: 02 9813010

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.mvr.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://www.mvr.bg/aop/dynamicProvider52/ee17da29-32dc-4d5a-9fc2-b80426daa066/poligraficheska-izrabotka-dostavka-blanki-bds.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Обществен ред и сигурност


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

ДА

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без публикуване на обявление за поръчка


IІI: Правно основание

Чл. 164, ал. 1, т. 5 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Полиграфическа изработка и доставка на бланки на български лични документи по образците, утвърдени с Решение на Министерски съвет № 315/07.05.2009 г. и свързаните с нея доставки на материали и консумативи

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Полиграфическа изработка и доставка на бланки на български лични документи по образците, утвърдени с Решение на Министерски съвет № 315/07.05.2009 г. и свързаните с нея доставки на материали и консумативи. В предмета на поръчката са включени следните дейности: а) Полиграфическа изработка на бланки на БЛД, чрез използване на следните консумативи и материали: хартия и поликарбонат, корици без електронен носител на информация (ЕНИ) и с ЕНИ със съответната операционна система, мастила, конци, защитни дифракционни оптически вариращи елементи за документите тип "карта" и защитно ламиниращо фолио с вградени дифракционни оптически вариращи елементи за документите тип "паспорт”, които да са идентични с тези, използвани в сега издаваните документи; б) Доставка на изработените бланки за БЛД.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обхватът на поръчката не включва обособени позиции, тъй като дейностите са взаимно свързвани и е невъзможно тяхното самостоятелно изпълнение.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 48000000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Доставката на бланки за издаването на БЛД се осигурява по договор № 5785опм-23-5785мпд-50/12.12.2016 г. с предмет „Полиграфическа изработка и доставка на бланки на български лични документи по образците, утвърдени с Решение на Министерски съвет № 315/07.05.2009 г. и свързаните с нея материали и консумативи“, сключен между МВР и фирма „Веридос“ ГмбХ, който изтича на 12.12.2018 г. С цел обезпечаване на дейностите по издаване на БЛД е необходимо да бъдат осигурени достатъчни количества бланки, гарантиращи непрекъсваемост на процеса по издаване на БЛД след изтичане на срока на договора до реализиране на модела за централизирана система за персонализация на БЛД и отпечатването на новото поколение документи. Дружеството „Веридос“ ГмбХ притежава изключителни права върху компоненти и технологии, които се използват при полиграфическата изработка на бланки на БЛД, както и ноу-хау и патенти свързани с изработката на бланки на БЛД по образците, утвърдени с Решение на Министерски съвет № 315/07.05.2009 г. За гарантиране непрекъсваемост на процеса по издаване на БЛД, възниква необходимост от доставка на материали и консумативи за полиграфическа изработка на бланки за БЛД, които да съответстват напълно на техническата спецификация, за постигане пълно съответствие със сега действащите образци. Изработените бланки на БЛД следва да бъдат идентични на използваните към настоящия момент, тъй като в конкретния случай се касае за продължаване дейността по издаване на БЛД от одобрените в РМС видове и типове документи, която се извършва с използваната в момента персонализационна техника и е необходимо бланките да бъдат изцяло съвместими с наличната в тридесетте персонализационни центрове в страната персонализационна техника. Като доказателства за притежавани изключителни права от страна на Веридос ГмбХ са сертификат за сигурност на информационните технологии за STARCOS 3.5 ID SAC+EAC+AA C1, издаден през 2012 г. от Германската федерална служба за сигурност на информацията, патент ЕР 0 863 815 В1 от Европейското патентно ведомство и US патент № 6 183 018, като и двата патента са за защитата STEP. Изложените аргументи за необходимостта от издаване на БЛД, които да са идентични по физически характеристики със сега действащите образци, да са изработени от същите материали и консумативи, както и изискването за съвместимостта им с наличните персонализиращи машини, така че да бъдат постигнати максимални идентичност, качество на печат и защита в процеса на персонализация, изискват обществената поръчка да бъде възложена на изпълнител, който да може да удовлетвори посочените изисквания. Предвид изложените съображения за наличие на технически причини, свързани с ноу-хау, патенти, авторски и други права, за изпълнението на полиграфическата изработка на бланки ще са необходими съвместните и координирани усилия на „ВЕРИДОС“ ГмбХ.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

ВЕРИДОС ГмбХ

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Възлагането и изпълнението на обществената поръчка изисква и съдържа класифицирана информация, представляваща държавна тайна по смисъла на ЗЗКИ, с ниво на класификация за сигурност „Секретно“ и класифицирана информация на Европейския съюз с ниво на класификация „EU SECRET“. При изпълнение на поръчката е предвидено създаване, обработване и съхранение на класифицирана информация под формата на инструментариум, филми, печатни форми, матрици, отливки, работни файлове и/или други материали и предмети, включително и техническата спецификация и изисквания на БЛД и унифицирания формат на „разрешение за пребиваване”. На основание чл. 21, ал. 1 от ЗОП във връзка с чл. 5, ал. 2 от ППЗОП стойността на обществената поръчка може да бъде увеличена с до 16000000 (шестнадесет милиона) лева без включен ДДС при взето по целесъобразност решение от страна на Възложителя за обезпечаване на процеса по издаване на български лични документ (БЛД) до реализиране на модела за централизирана система за персонализация на БЛД и отпечатването на новото поколение документи. Прогнозният обем на количествата бланки за български лични документи, които ще бъдат поръчваниани при настъпване на опцията, е както следва: I. Бланки за документ тип "Паспорт": 1. Паспорти - 520 000; 2. Дипломатически паспорти - 1 000; 3. Моряшки паспорти - 2 000; 4. Служебни паспорти - 1 000; 5. Служебен открит лист за преминаване границата с Турция - 100; 6. Удостоверения за пътуване на бежанци - 3 000; 7. Удостоверение за пътуване на чужденци с хум. статут - 3 000; 8. ТКО - фолио - 530 000; 9. Временен паспорт - 20 000; 10. Удостоверение за завръщане в Р България - 1 000; 11. Стикер за ВП - 20 000; 12. Стикер за удостоверение за завръщане в Р България на чужденец - 1 000; 13. Фолио за ВП и Удостов. за завръщане в РБ на чужденец - 21 000; II Бланки за документ тип "Карта" - 1. Лични карти - 1 200 000; 2. Свид. за управление на МПС - 660 000; 3. Разрешения за пребиваване - 51 000; 4. Удостоверение за пребиваване на гражданин на ЕС - 12 000; 5. Карта за пребиваване на член на семейство на гражданин на съюза - 200; 6. Карти на бежанци - 3 000; 7. Дипломатически карти - 900; 8. Карти на обслужващ персонал - 200; 9. Карти на админ. и технически персонал - 300.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл.197, ал.1, т.5 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.06.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Емил Христов Шушков

VIII.2) Длъжност

Директор на Дирекция "Управление на собствеността и социални дейности", оправомощено длъжностно лице, съгласно Заповед № 8121з-457/27.04.2018 г. на Министъра на вътрешните работи