Версия за печат

05608-2018-0001

BG-гр.Велинград:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

50. Медицинска техника


Решение номер 1 от дата 12.03.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 204872902

BG423, Медицински център Велинград 2017 ЕООД, бул.Съединение №49, За: Николай Русев, България 4600, гр.Велинград, Тел.: 0893 663903, E-mail: mbal_velingrad@mail.bg, Факс: 0893 663903

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://m.velingrad.bg/?page_id=20705..

Адрес на профила на купувача (URL): http://m.velingrad.bg/?page_id=20705..

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Здравеопазване


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация, обучение на персонала и гаранционно поддържане на нов 16-срезов компютърен томограф /скенер/.

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация, обучение на персонала и гаранционно поддържане на нов 16-срезов компютърен томограф /скенер/.Продължение от раздел VII.1.Предвид предмета на поръчката, е необходимо да се защити особено важен обществен интерес, изразяващ се в една от основните стратегически политики за осигуряване на висококачествени медицински услуги в България, насочен към жителите от Общината. Също така, следва да се осигури запазването на живота и здравето както на населението в региона, така и на посетителите и на работещия в болницата персонал. От друга страна подготовката на документацията, организирането и провеждането на открита процедура по ЗОП е дълъг и сложен процес, който в най-добрия случая би отнел 6 месеца при условие, че нито едно от решенията на възложителя не бъде обжалвано пред КЗК и ВАС. А дори този минимален срок е време, с което не разполагаме. Поради тази причина и за да бъде защитен обществения интерес, единствената реална алтернатива е да бъде сключен договор по реда на ЗОП и публичните средства да бъдат разходвани прозрачно и законосъобразно, е провеждането на процедура по реда на чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП. Настоящата поръчка ще се проведе при условията на чл.65, т.1 от ППЗОП, т.е. без да се прилагат чл.64, ал.2 и ал.3 от ППЗОП, като договорът ще бъде сключен със "Софарма Трейдинг" АД, ЕИК 103267194, със седалище и адрес на управление: гр. София; ул.” Лъчезар Станчев „5 ; Софарма Бизнес Тауърс-сграда А, ет. 2

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Дейностите, които са включени в обхвата на обществената поръчка са систематично свързани и не позволяват нейното разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 375000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Настоящата обществена поръчка е с предмет: Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация, обучение на персонала и гаранционно поддържане на нов 16-срезов компютърен томограф /скенер/, и се възлага по реда на чл.79, ал.1, т.4 ЗОП, тъй като е необходимо неотложно възлагане на поръчката поради изключителни обстоятелства и не е възможно да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне. Обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност, не се дължат на възложителя. Възложителят е „Медицински център Велинград 2017“ ЕООД, ЕИК 204872902, чийто едноличен собственик на капитала е община Велинград. С решение №19/25.01.2018г. Общински съвет гр.Велинград е упълномощил управителя на „Медицински център Велинград 2017“ ЕООД да предприеме действия за закупуване на скенер. Община Велинград е едноличен собственик на капитала на „МБАЛ Велинград“ ЕООД. С писмо изх.№ 217/02.03.2018г. до „МЦ Велинград 2017“ ЕООД и до общината управителя на болницата ме моли във връзка с решение на Комисията по здравеопазване на Община Велинград, като две общински търговски дружества заминаващи се с извършване на лечебна дейност, да взема спешни мерки относно закупуване на компютърен томограф, защото скенера, който ползва в момента е дефектирал и с влошена диагностика на образа, което може да доведе до диагностични грешки, заплашващи живота и здравето на пациентите, които според фирмата обслужваща скенера не могат да бъдат отстранени за момента. При визита на публичния изпълнител на НАП г-жа Белова, която води делото за несъстоятелност на „Вели Медикус“ – собственик на скерена, който ползва под наем болницата, очаква в едноседмичен срок обявяване на публична продан на скенера. На 07.03.2018г. в „МБАЛ – Велинград“ ЕООД е получено съобщение от публичния изпълнител, че на 22.03.2018г. ще се проведе публична продан на спиралния компютърен томограф. Това ще затрудни в максимална степен обслужването на спешните пациенти на три общини, обслужвани от ЦСМП филиал Велинград, за което ЦСМП Пазарджик няма физическа възможност да транспортира тежките случаи до МБАЛ Пазарджик, поради ограничен ресурс и липса на специализиран транспорт. Става въпрос за големите черепно-мозъчни травми, представляващи опасност за живота на пациента. За „МБАЛ Велинград“ ЕООД това би било довело до намаляване на броя на клиничните пътеки по които работи с 83 броя, което ще доведе до редуциране на лимита за закупуване на услуги от „МБАЛ-Велинград“ЕООД, респективно до фалит на лечебното заведение. За доставката, монтажа, въвеждането в експлоатация на компютърния томограф е необходим сериозен финансов ресурс. Необходимата първоначална инвестиция възлиза на 450 000 лева, тъй като до „МБАЛ Велинград“ ЕООД има представени 3 оферти за доставка на нов компютърен томограф, но избрания от нас е на „ Софарма Трейдинг” АД за скенер, производство на GE Healtcare с технически параметри, които имат следните преимущества пред тези на останалите: в офертата са включени пакети за колоноскопия, бронхоскопия и наличие на пакс система за отдалечен достъп. С Решение №19/25.01.2018г. Общински съвет гр.Велинград е определил сума за закупуване на скенер в размер до 450 000 лв. с ДДС и първоначалната вноска за същия е разпоредил да се заплати от „МЦВ 2017“ ЕООД, а останалите 80 % от стойността на скенера да бъде заплатена чрез изтегляне на финансов кредит. Ведно с горното, скенерът ще бъде даден под наем от „МЦВ 2017“ ЕООД на „МБАЛ Велинград“ ЕООД съгласно решение на едноличния собственик на капитала. По този начин, чрез получаване на месечни наемни вноски от страна на „МБАЛ Велинград“ ЕООД ще имам възможност да погасявам изтегления за закупуването на скенера финансов кредит. Продължава в раздел VII.2.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Продължение от раздел V.1.За това и скенера ще се монтира в помещение на „МБАЛ Велинград“ ЕООД като предходния скенер е на същия производител и в този случай няма да се правят допълнителни разходи за ремонт на помещението, в което ще се постави скенера и няма да има необходимост от изграждане на нова ел.инсталация за функционирането на същия. Т.е. за този вид скенер са създадени необходимите условия за монтиране и експлоатиране на новата медицинска апаратура и не е необходимо извършване на допълнителни разходи за това. С оглед на горното намирам, че изложените обстоятелства се явяват "изключителни" по смисъла на ЗОП, което налага предприемането на неотложни действия за запазване живота и здравето на хората и недопускане на затрудняване и нарушаване на нормативно установените дейности в сектор здравеопазване. Ето защо считам, че са налице изискванията на чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП за провеждане на процедура на договаряне без предварително обявление. Тази инвестиция ще допринесе за устойчиво местно развитие на общината, както и ще задоволи нуждите на населението от висококвалифицирана и високоспециализирана медицинска помощ. Това е единствената възможност да се осигури адекватно здравеопазване за целия регион на община Велинград и за околните общини – Ракитово и Сърница. Закупуването и използването на високотехнологична, скъпоструваща и животоспасяваща медицинска апаратура е от изключително значение за живота и здравето на жителите и гостите на Община Велинград и целия регион. Основна функция на властите е осигуряване на живота и здравето на населението, което ще бъде осигурено чрез закупуване и експлоатация на високотехнологично медицинско оборудване. С него ще се осигури живота и здравето на населението, предоставяне на своевременни и адекватни медицински грижи, изграждането на подходяща и отговаряща на нуждите на населението здравна инфраструктура на територията на община Велинград и региона. Закупуването на компютърния томограф е от голяма обществена значимост, поради факта, че касае за сектор здравеопазване и спецификата на обслужвания от „МБАЛ Велинград” ЕООД планински и с голяма площ район, в който пациентите нямат или имат затруднена медицинска помощ, както и нямат възможност за алтернативна здравна помощ от друга болница. Това е така, тъй като част от населението на региона, живее в труднодостъпни населени места и голяма част от него е с нисък стандарт на живот, поради което не би могло да си позволи скъпоструващо посещение на отдалечени болници, например в Пловдив и София, и е изложено на риск от изолация от медицински животоспасяващи услуги. Непредоставяне на своевременни медицински грижи и ще повиши смъртността. Негативният ефект от незакупуването на скенера ще засегне цялата целевата група, която би се ползвала от резултатите на същия, а именно: - 39 468 души постоянно регистрирани жители в община Велинград съгласно приложена Справка изх.№92-00/551/26.02.2018г. от община Велинград; - 16 377 души постоянно регистрирани жители в община Ракитово съгласно приложената Справка изх.№91-00-56/26.02.2018г. от община Ракитово; - 5 190 души постоянно регистрирани жители в община Сърница съгласно приложената Справка изх.№СР-0353/26.02.2018г. от община Сърница; - всички пациенти на болницата, които към настоящия момент наброяват среден брой прегледани и преминали болни в „МБАЛ Велинград“ ЕООД за една година - около 6 271 човека съгласно Справка от регистрите на болницата изх.№199/28.02.2018г.; - лекари, медицински и немедицински персонал на „МБАЛ Велинград” ЕООД- 186 души, които няма да могат да предоставят своевременни и качествени медицински услуги (съгласно Справка за заетите лица в „МБАЛ Велинград” ЕООД, ЕИК 112505488 изх.№218/02.03.2018г.). Т.е. ще се възпрепятства предоставянето на своевременни и качествени медицински услуги на хората с влошено здраве от региона на Велинград.Продължава в раздел IV.3.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т.5 от ЗОП в 10-дневен сроок от публикуване на решението. Жалбата се подава до КЗК с копие и до възложителя.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.03.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Иван Василев Динев

VIII.2) Длъжност

управител