Версия за печат

00233-2017-0080

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер 103 от дата 08.12.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 130823243

BG411, ДП Национална компания Железопътна инфраструктура, бул. Княгиня Мария Луиза № 110, За: Десислава Славчева, България 1233, София, Тел.: 02 9323079, E-mail: d.slavcheva@rail-infra.bg, Факс: 02 9310663

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.rail-infra.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.rail-infra.bg/профил-на-купувача/.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Друг: Поддържане на железопътната инфраструктура


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Консултантска услуга по контрол, управление, оценка на съответствие, строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за железопътен участък Елин Пелин - Костенец

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е извършване на консултантска услуга по контрол, управление, оценка на съответствие, строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за железопътен участък Елин Пелин -Костенец. Основните дейности, които Изпълнителят е длъжен да изпълнява са, както следва: Дейност 1: Контрол и управление на проектирането и строителството; Дейност 2: Преглед и съгласуване на проектната документация и изготвяне на Доклади за оценки на съответствието на техническите проекти за сигнализация и телекомуникации (вкл. осигуряване оценка на съответствието на част „Конструктивна“ по чл. 142, ал. 10 от ЗУТ), изготвени по проект „Модернизацията на железопътната участък Елин пелин – Костенец, по Обособени позиции“; Дейност 3: Подготвителни дейности преди започване на строителството; Дейност 4: Изпълняване на строителен надзор по време на строителството, както и на дейностите по чл. 166, ал.1, т. 2 от ЗУТ (касаещи проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти) и по чл. 176б от ЗУТ (съставяне на Технически паспорт/и); Дейност 5: Заключителни дейности.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. за проект „Модернизация на железопътната линия София - Пловдив: жп участък Елин Пелин – Костенец“

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Настоящата обществена поръчка е свързана с обществена поръчка с предмет: „Модернизацията на железопътния участък Елин Пелин – Костенец“ по следните обособени позиции: • Обособена позиция 1: „Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200“ • Обособена позиция 2: „Модернизация на железопътната отсечка от км 42+200 до км 62+400“ • Обособена позиция 3: „Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598“ Неразделянето на обществената поръчка за „Консултантска услуга по контрол, управление, оценка на съответствие, строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за железопътен участък Елин Пелин - Костенец“ се обуславя от следните причини: 1. Във връзка с изпълнението на дейностите по модернизация на посочените отсечки е необходимо гарантиране на взаимодействие между екипите на тримата Изпълнители в процеса на проектиране и съгласуването на технологиите на работа. Разделянето е нецелесъобразно поради целите на проекта – функциониране и безопасна експлоатация на целия участък Елин Пелин – Костенец и предвидените за изграждане комплексни тунелни и мостови съоръжения. 2. В процеса на контролиране на качеството на материалите, влагани в строителството, в съответствие с разпоредбите на чл. 169б на ЗУТ, трябва да се гарантира съвместимост между ползваните строителни материали по целия участък, независимо от различните доставчици на тримата Изпълнители. Допълнително трябва да бъде обърнато специално внимание на съвместимостта между хардуера на единия изпълнител и хардуера на другия изпълнител, при изграждането на автоблокировките между съседните гари. 3. Необходимостта от съвместимост на предадените от изпълнителите програми за тестване на железния път, контактната мрежа, осигурителната и телекомуникационна система и безопасността в тунелите и необходимостта от единен последващ контрол при извършването на тестовете.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 22760000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 1, т. 1, буква “б” от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за услуги е на стойност равна или по-голяма от 264 033 лв. без ДДС, възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 1-11 от ЗОП процедури. В настоящия случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 22 760 000,00 лв. без ДДС. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, налице са условията обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на открита процедура. Провеждането на предвидената в ЗОП открита процедура гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства. С цел да се осигури максимална публичност, както и да се постигнат и най-добрите за възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и се създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: 48 от 04.07.2017 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00233-2017-0038

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Срок за изпълнение – 78 месеца. Изпълнение на договора започва да тече след писмено уведомяване (считано от датата на уведомяване – начало/начална дата на договора) на Изпълнителя от страна на Възложителя. Възложените с Договора дейности се считат изпълнени след одобрение на Окончателен доклад за завършване на проекта, които се изготвя след получаването на всички Разрешения за ползване на строежите за „Модернизацията на железопътен участък Елин Пелин – Костенец, по Обособени позиции“, (и всички техни части) от ДНСК, съгласно действащото българско законодателство. Мотиви: Срокът за изпълнение на поръчката е над 5 години, поради това, че срокът за изпълнение на договора на обществена поръчка с предмет: „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец, по обособени позиции“, за Обособена позиция 1: „Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200“, е 72 месеца, чийто срок приключва с подписването на констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (приложение № 15), съгласно Наредба № 3. Изпълнителят на настоящата обществена поръчка трябва да контролира/управлява, изпълнява оценка на съответствие, строителен надзор и изготвяне на технически паспорти. След приключване на СМР и подписване на констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (приложение № 15), съгласно Наредба № 3, част от дейностите в обхвата на обществената поръчка е подписване на Протокол за установяване на годността за ползване на строежа (приложение № 16), съгласно Наредба № 3 и издаването на Разрешения за ползване съгласно ЗУТ и заключителни дейности, което налага срока да бъде определен на 78 месеца. Адрес на електронната преписка в Профила на купувача: http://www.rail-infra.bg/профил-на-купувача/текущи-процедури/?YlvmS1RacnH797zA9WTVFlpL0dmi%2bqX3Z6OXGBhxGmlHuZcK%2buye8e1T%2bYWSFB1j7W8MPEMCQPpomFcHjNoQKQ%3d%3d

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл.100, ал.3 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

08.12.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

инж. Красимир Христов Папукчийски

VIII.2) Длъжност

Генерален директор