Версия за печат

00193-2017-0010

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер ОП-217 от дата 07.09.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 831917834

BG411, Технически Университет София, бул. Климент Охридски №8, За: Гинка Петрова - юрисконсулт, отдел Обществени поръчки, България 1000, София, Тел.: 02 9652076, E-mail: zop@tu-sofia.bg, Факс: 02 8683215

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.tu-sofia.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://zop.tu-sofia.bg/ZopProcedures/preview/132.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Образование


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Извършване на периодични доставки на хранителни продукти, осъществени чрез покупка по предварително подадени заявки за нуждите на ТУ - София "

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

„Извършване на периодични доставки на хранителни продукти, осъществени чрез покупка по предварително подадени заявки за нуждите на ТУ - София ", по следните обособени позиции: Обособена позиция № 1 - Доставка на хранителни продукти за ТУ - София, филиал Пловдив и ПГ по КТС гр. Правец; Обособена позиция № 2 - Доставка на хранителни продукти за студентските столове на ТУ - София и филиал Пловдив; Обособена позиция № 3 - Доставка на хранителни продукти за ТУ - София, УСОБ Семково.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1374966 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Процедурата се провежда на основание чл.79, ал.1, т.4, във връзка с чл.18, ал.1, т.8 от ЗОП, поради наличие на изключителни обстоятелства и необходимост от неотложно възлагане на поръчката. Към момента на откриване на настоящата процедура на договаряне без предварително обявление е открита „открита" по вид процедура за провеждане на обществена поръчка със същия предмет („Извършване на периодични доставки на хранителни продукти, осъществени чрез покупка по предварително подадени заявки за нуждите на ТУ - София" по 26 обособени позиции чрез сключване на рамково споразумение), решението и обявлението, за която са публикувани в РОП на Агенцията за обществени поръчки на 18.05.2017 г. (номер на поръчката в АОП:00193-2017-0005). Във връзка с обучението на чуждестранни студенти и специфичното им изхранване, решението за стариране на процедурата е взето след одобрение на бюджетите на факултетите на ТУ - София за 2017 г. на заседание на Академичен съвет на 29.03.2017 г. (http://tu-sofia.bg/kcfinder/upload/files/protocols/AS/2017/P03-17.pdf) и утвърждаване на годишната заявка за това. В законоустановения в чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП срок, е подадена жалба срещу решението за откриване на процедурата от „Панда ИП“ ЕООД, ЕИК: 131318482 с искане за налагане на временна мярка „спиране на процедурата“ (на основание чл. 203 от ЗОП). С определение № 791/13.07.2017г. по преписка № КЗК 580/2017г. на основание чл. 204, ал. 1, ал. 2 и ал. 3 от ЗОП във връзка с чл. 201 ал. 1 от ЗОП, Комисията за защита на конкуренцията оставя без уважение искането на „Панда ИП“ ЕООД за налагане временна мярка „спиране“ на процедура за възлагане на обществена поръчка. Определението на КЗК е обжалвано пред Върховния Административен Съд, с жалба №11629/26.07.2017 г. ВАС излиза с определение №10644/28.08.2017 г., като оставя в сила определение № 791/13.07.2017 г. по преписка № КЗК-580/2017 г. на Комисията за защита на конкуренцията. Определението е окончателно. С Решение за одобряване на обявление за изменение или допълнителна информация № ОП-211/30.08.2017 г. Ректора на ТУ – София, удължава срока за получаване на оферти в открита процедура с предмет: „Извършване на периодични доставки на хранителни продукти, осъществени чрез покупка по предварително подадени заявки за нуждите на ТУ - София" по 26 обособени позиции чрез сключване на рамково споразумение до 17:00ч. на 05.10.2017г. Към датата на изпращане на настоящото решение, КЗК все още не е насрочила заседание за разглеждане по същество на жалбата, депозирана от „Панда ИП“ ЕООД срещу решението за откриване на процедурата. Предвид времето, в което Комисията следва да излезе с решение и възможността последното да бъде обжалвано пред Върховния административен съд, е налице обективна невъзможност възложителят да се ангажира със срокове, в които ще приключи обжалването на решението за откриване на процедурата за избор на изпълнител и приключване на откритата „открита“ процедура. Още повече, че дори решението за избор на изпълнител да влезе в законна сила в кратки срокове, крайният акт на възложителя – решението за избор на изпълнител/за прекратяване на процедурата, също подлежи на обжалване. Предвид императивните изисквания на ЗОП (чл. 112, ал. 8 от ЗОП), възложителят няма право да сключи договор с определения изпълнител преди влизането в сила на всички решения по процедурата, освен при предвидените в ЗОП изключения. Рамковото споразумение за „Доставка на хранителни продукти за нуждите на ТУ - София“ е сключено на 05.06.2013 г. и е със срок на действие четири години т.е. до 04.06.2017 г. поради тази причина в чл. 8 на всеки един от сключените през 2016 г. договори е записано, че срока му е до 04.06.2017 г. т.е. към момента договора е изтекъл. Към момента няма действащи договори за доставка на хранителни продукти за нуждите на ТУ - София и това е видно от профила на купувача на адрес: http://zop.tu-sofia.bg/ZopProcedures/preview/105.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

"Сейл комерс" АД, "Фууд деливъри експрес" ЕООД и "Васи прин" ЕООД

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Технически Университет - София обучава над 11 000 студенти, включително и чуждестранни, като изхранването им - обяд и вечеря, се осъществява в три стола на територията на град София и един във Филиала в град Пловдив. Обучава и над 1 000 ученика от 8 до 12 клас в Технологично училище Електронни системи (ТУЕС) в кв. Младост - 1, гр. София и Професионалната гимназия по компютърни системи и технологии в град Правец, на които също се осигурява обяд и вечеря. Учебната година за учениците започва на 15.09.2017 г. и съвпада с „Ликвидационната сесия“ на студентите, които пък започват редовни занятия на 25.09.2017 г. Липсата на действащи договори за доставки на хранителни продукти на практика ще доведе до невъзможност за работа на студентските и ученическите столове, стопанисвани от ТУ - София, невъзможност да ползват правата си за субсидирано хранене учениците и студентите приети в Университета от градове извън град София, а те съставляват 40% от обучаемите, което от своя страна ги довежда до неравностойно положение в сравнение с техните колеги от другите Университети в град София, град Пловдив и град Правец. При невъзможност за осигуряване на необходимите хранителни продукти, ученическите и студентските столове ще бъдат принудени да преустановят дейността си. Затварянето на столовете преди началото на активния есенен сезон и при липсата на алтернатива, би довело до засягане на редица обществени интереси – както на студентите, така и на децата и техните родители, а така също и на работодателите и обществото като цяло. А защитата на интересите на учениците (децата) е основно задължение, регламентирано в редица нормативни актове, включително и в Конституцията на Р България. Неотложността от възлагане на настоящата пръчка не се дължи на обстоятелства, които произтичат от действия или бездействия на възложителя, а са резултат на обстоятелства, въпреки положената от него дължима грижа. Възложителят е взел решение за откриване на открита по вид обществена поръчка преди изтичане на срока на договора за доставки и имайки предвид, че през летния период студентите и учениците са във ваканция и столовете не работят. Възложителят се възползва от възможността, която предоставя Закона за обществени поръчки, за провеждането на процедура на договаряне без предварително обявление, до приключване на процедурата на обжалване и възлагане на изпълнението на откритата обществена поръчка. С оглед на изложеното е налице неотложно възлагане на поръчката, което се явява изключително обстоятелство по смисъла на §2 т. 17 от ЗОП във връзка с чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП. Договорите за изпълнение на настоящата процедура който ще се сключи, ще бъде с продължителност до сключване на договор с избран изпълнител по обжалваната откритата процедура за възлагане на изпълнението на обществената поръчка, но с продължителност не по-голяма от 12 месеца.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

07.09.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

проф. д-р инж. Любомир Ванков Димитров

VIII.2) Длъжност

Зам. ректор УД и А, изпълняващ длъжността Ректор, съгл. Заповед № 2413/27.07.2017 г. на Ректора на ТУ - София