Версия за печат

02538-2017-0010

BG-София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер ОПИ-635 от дата 26.05.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 121817309

BG411, Прокуратура на Република България - главен прокурор, бул. Витоша № 2, Съдебна палата, За: Мариан Вачевски, България 1000, София, Тел.: 02 8036024, E-mail: mvachevski@prb.bg, Факс: 02 9633373

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.prb.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.prb.bg/bg/obshestveni-porchki/elektronni-prepiski/otkrita-procedura-za-vzlagane-na-obshestvena-po-25/.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: Надзор за законност


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Доразвитие на ЕИСПП и предоставяне на публичен достъп до информация на ядрото на системата, свързан с инициативата Open Data както и при предоставяне на КАО“ с три самостоятелно обособени позиции: Обособена позиция № 1: „Доразвитие на ЕИСПП“ Обособена позиция № 2: „Предоставяне на публичен достъп до агрегирана информация от ядрото на системата, във връзка с инициативата Open Data“ Обособена позиция № 3: „Предоставяне на КАО, чрез използване на вътрешно административни услуги“

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на ОП 1 включва изпълнението на минимум следните задачи: т. 1. Разширяване на зоните за сигурност: т.1.1. При достъп в справочна дейност към ядрото на ЕИСПП, в т.ч. и използване на КЕП и/или защитени канали между ведомствени системи и ядрото на ЕИСПП. т.1.2. В справочна дейност, чрез технологични справки /уеб-услуги/ към ядрото на ЕИСПП, използване на КЕП. т.1.3. При достъп до системата с използване на разпознаване параметрите на автоматизираното работно място /АРМ/. т.2. Доразвитие на ядрото на ЕИСПП: т.2.1. Доразвитие на системата за мониторинг, контрол и отчетност чрез създаване на централизирана система за наблюдение на качеството на IT услугите със задача да събира информация за мониторинг на мрежата и мрежовите компоненти, да събира информация от наличнте системи на сървърната инфраструктура, сториджи и операционните системи, да събира информация от системите за наблюдение на приложните сървъри и базите данни и т.н. т.2.2. Разработване на система за управление на резервиране на XML пакети и информация, обменяна между ВАИС и ядрото: т.2.2.1. Резервиране на входящи и изходящи XML пакети от/към ВАИС. т.2.2.2. Приложение за повторна обработка през приложния софтуер на ядрото на ЕИСПП на резервираните входящи и изходящи XML пакети, в т.ч. и формирането отново на всички абонаментни пакети и сигнални съобщени. т.2.3. Разширяване на информационния обхват на ЕИСПП, включвайки създаване на нови обекти, събития и справки, заявени от участници в ЕИСПП, след проведен анализ и проучване (максималния брой на новите обекти, събития и справки е до 30 броя). т.2.4. Промяна на ETL процеси, във връзка с разширяване на информационния обхват, описан в предходната задача. т.2.5. Оптимизиране на съществуващите ЕTL процеси по отношение на управляемост, бързодействие, чистота на данните и мониторинг. т.2.6. Оптимизиране на базите данни и приложния софтуер на ядрото ЕИСПП при обработката на входящите и изходящи данни по отношение на бързодействие, надеждност, чистота на данните и мониторинг. т.2.7. Доразвитие на интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи от електронното дело на наказателните процеси, които са в информационния обхват на ЕИСПП, разпределени по ведомства. т.3. Създаване на платформа за управление на референции към файлове на процесуални документи от електронното дело на наказателните процеси и система за архивиране и възстановяване на данните, във връзка с доразвитие на интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи: т.3.1. Дизайн и създаване на хранилище за референции на файлове на процесуални документи от електронното дело. т.3.2. Изграждане на приложение за управление на данни, съдържащи референциите. т.3.3. Създаване на система за сигурност и интегриране на адресирането на всички референции на файлове, като част от общата система и политика за сигурност на ЕИСПП. т.3.4. Актуализиране на стандартизираните XSD схема и XML пакет за обмен на информация между ВАИС и ядро на ЕИСПП. Продължава в Раздел VII.1)

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

"Въвеждане на електронното правосъдие в ПРБ чрез електронен документооборот, предоставяне на отворени данни и електронни услуги за КАО на гражданите и институциите", финансиран по Оперативна програма „Добро управление“, приоритетна ос „Прозрачна и ефективна съдебна система“, бюджетна линия BG05SFOP001-3.001 - Стратегически проекти в изпълнение на Актуализирана стратегия за продължаване на реформата в съдебната система и Стратегията за въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектор „Правосъдие“ 2014- 2020 г.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 773260 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 1, т. 1, б. "б" от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за услуга е на стойност равна или по-висока от 264 033 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл.18, ал. 1, т. 1-11 на ЗОП процедури. Предвид факта, че прогнозната стойност надвишава стойностния праг по чл. 20, ал. 1, т. 1, б. "б" от ЗОП е необходимо провеждането на открита процедура. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на открита процедура. Провеждането на открита процедура гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане на изпълнението на поръчката, респ. публичността при разходването на публични средства и средства, представени от европейските фондове и програми. С цел да се осигури максимална публичност, респ. да се постигнат и най-добрите за възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и се създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Продължава от Раздел IV.3) Предметът на ОП2 включва изпълнението на мин. следните задачи: 1. Проучване, анализ и изготвяне на предложение за промяна на нормативни документи, във връзка с определяне обхвата на информацията, предвидена за публичен достъп, съобразно инициативата Open Data. 2. Проучване, анализ, разработка и внедряване на системна и технологична архитектура, комуникационна схема и онлайн интерфейс за автоматизиран изход на информацията от ядрото на ЕИСПП и предоставянето на данните към разработени портали за отворени данни в Република България. 3. След извършване на необходимия анализ на съществуващата ИТ и комуникационната инфраструктура, осигуряване на необходимия хардуер, комуникационно оборудване и базов софтуер, във връзка с внедряването на системата по предходната задача. 4. Създаване на практически механизми, които да улеснят администрирането, търсенето и достъпа до данните и интеграция с портала за отворени данни http://opendata.government.bg. Процесите по предоставяне на данни в отворен, машинно-четим формат, заедно със съответните метаданни, както и форматите и метаданните да съответстват на официални отворени стандарти, използвани и в други държавни институции. 5. Създаване на механизъм за поддържане на актуално публично описание на отворените интерфейси и отворените формати за данни, заедно с историята на промените в тях. Предметът на ОП3 включва изпълнението на мин. следните задачи: 1. Проучване и анализ на съществуващите вътрешно-административни електронни услуги на ведомства и институции, отговорни за актуалността на информацията на обекти и номенклатури, които са стандарт в ЕИСПП, както и изграждане на модули за тяхното използване, съобразно чл.8 ал.2 от Наредба за ЕИСПП. 2. Проучване, анализ, трансформиране на данни и разработка на интерфейси с цел осигуряване на информация по стандарти на ЕИСПП за регистрации на задържани лица от информационен масив, създаден в периода 1987 г.- 2008 г., с оглед осигуряване на качествено комплексно административно обслужване с данни и обмен на информация между ведомствата. 3. Подготовка и подаване на заявления за вписване на информационни обекти от стандартите на ЕИСПП, в т.ч. ЕИСПП номера на наказателни производства и престъпления, стандартизираната схема на XML пакетите за обработки и технологични /уеб-услуги/ справки и услуги в регистрите съгласно изискванията на нормативната уредба за електронно управление и правосъдие. 4. Проучване и създаване на методология и/или потребителски/ програмни интерфейси за използване на съществуващите и бъдещи типови и технологични /уеб-услуги/ справки, разработени към ядрото на ЕИСПП. Осигуряване на ясен, бърз и лесен достъп до електронните услуги, с цел подобряване на комплексното административно обслужване на ведомства и институции, получили право на достъп до данните, които се съдържат в ЕИСПП, регламентирано в ЗСВ, Наредбата за ЕИСПП и осъществено съобразно действащите изисквания за оперативна съвместимост.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

10 - дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

26.05.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

ПЕТКО СТЕФАНОВ ПЕТКОВ

VIII.2) Длъжност

Следовател в специализиран отдел „03“ при НСлС /Определено длъжностно лице на основание чл. 7, ал. 1 от ЗОП, съгласно Заповед № РД-04-112/03.04.2017 г. на г-н Сотир Цацаров – главен прокурор на Република България/