Версия за печат

00156-2016-0006

BG-Велинград: 16 - Услуги по събиране и третиране на твърди и течни отпадъци, включително канализационни води; санитарни и почистващи услуги

ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

община Велинград, бул.Хан Аспарух №35, За: Мария Николова-мл.експерт в отдел УСНРОПЗ, Р.България 4600, Велинград, Тел.: 0359 53140, E-mail: obshtina@velingrad.bg, Факс: 0359 54341

Място/места за контакт: отдел УСНРОПЗ

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.velingrad.bg.

Адрес на профила на купувача: https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderId=39906&companyId=21202..

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна/и дейност/и на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Сметосъбиране, сметоизвозване и депониране на битовите отпадъци на община Велинград, поддържане чистотата на териториите за обществено ползване, поддържане на паркове, зелени площи и озеленяване, зимно поддържане и снегопочистване на улици, които не са четвъртокласна пътна мрежа на територията на община Велинград.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуга: 16
Публикуване на информацията:
Място на изпълнение: община Велинград
Код NUTS: BG423
ІІ.1.4) Кратко описание на договора/споразумението - предмет и количество

Сметосъбиране, сметоизвозване и депониране на битовите отпадъци на община Велинград, поддържане чистотата на териториите за обществено ползване, поддържане на паркове, зелени площи и озеленяване, зимно поддържане и снегопочистване на улици, които не са четвъртокласна пътна мрежа на територията на община Велинград.

ІІ.1.5) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

90511000, 90620000

Описание:

Услуги по събиране на битови отпадъци
Услуги по почистване на улици от сняг

ІІ.1.6) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ


II.2) Обща крайна стойност на договора/ите
ІІ.2.1) Обща стойност на договора/ите
Стойност
6226532 BGN без ДДС

РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявление

ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
ІV.2.2) Използван е електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации, свързани със същата поръчка

НЕ


РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

ДОГОВОР № 934 / Обособена позиция №: / Заглавие:Договор за възлагане на обществена поръчка за услуга №934/25.11.2016г.
V.1) Дата на сключване договора
25.11.2016 г. 
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката
13.04.2016 г. 
V.2) Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адрес на изпълнителя

КМД ЕООД, ЕИК 115313800, бул.Марица №85, Р.България 4000, гр.Пловдив, Тел.: 032 660600

V.4) Информация за стойността на договора
Крайна обща стойност на договора
Стойност 6226532 BGN без ДДС
V.5) При изпълнение на договора ще участват подизпълнители

НЕ


РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Поръчка е свързана с проект и/или програма, които са финансирани от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.3.2) Подаване на жалби

съгласно чл.197 от ЗОП

VI.4) Дата на изпращане на настоящата информация за сключен договор

28.12.2016 г. 

VI.5) Данни за лицата, които са подали оферти, а когато в процедурата са участвали обединения - и за членовете на обединението

КМД" ЕООД, ЕИК 115313800, със седалище и адрес на управление: гр.Пловдив, бул. "Марица" 85


ПРИЛОЖЕНИЕ Г

Информация за сключен договор
Основание за избор на процедура на договаряне без обявление

г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.

П се възлага по реда на чл.90,ал.4 ЗОП поради възникнала необходимост от предприемане на неотложни д-я, поради настъпване на изкл. обстоятелства, последиците от които не могат на бъдат преодолени при спазване на сроковете на провеждане на открита или ограничена п-ра, или п-ра на д-ряне с обявление. След встъпването в длъжност на новоизбрания кмет /К./ на Общ. Велинград /ОбВ/ в края на 2015г., пристъпихме към запознаване с фактическата обстановка и правното положение във всички сфери, в които Общ. има компетентност и задължения като орган на местното самоуправление. В сектор екология и по-специално в сметопочистването бе установено наличието на сключен д-р за подд. на чистотата в ОбВ със срок на действие от 10 г., които изтичаха през м. март 2019г. Към онзи момент приехме д-ра за законосъобразен и дори приемахме извършената работа по него. Поради това се заехме с разрешаването на множеството други и неотложни проблеми на Общ.. На съществуващия проблем се натъкнахме, когато установихме, че ОбВ дължи огромна сума пари на дружеството -"Еко Титан" ЕООД - клон София /ЕТкС/, с което е сключен д-рът за подд. на чистотата, възлизащ на около 8,5 млн. лева, при условие, че стойността на д-ра за целия десетг. период на действие на д-ра възлиза на около 14 млн.лева без ДДС. Отделно Общ. се оказа със запорирани сметки за около 3 млн. лева отново в полза на сметопочистващото д-во. В този момент К. разпореди проверка за причините, поради които се е достигнало до тази ситуация. За целта различни специалисти от упр. екип се заеха с проучване на проблема, като бе сформирана и комисия с участието на общ. съветници. Изследването на правното положение в сферата на сметопочистването в ОбВ отне няколко месеца с оглед на факта, че бе изключително трудно събирането на цялата док-я и информация, касаеща д-ята на предишното управление на Общ. в тази област. Много от документите не бяха подредени систематично в Общ. или въобще липсваха и се налагаше служителите да ги издирват от различни служби и институции. В крайна сметка, след детайлно запознаване с документите, фактите и обстоятелствата и след извършената обстойна работа на ескпертите от екипа, се установи следното: Към настоящия момент на територията на ОбВ липсва И. по проведена п-ра за възлагане на ОП, имаща за предмет сметопоч. в ОбВ. Тези дейности фактически се извършват без правно основание от третото лице "ЕТкС", което действа без проведена п-ра по реда на ЗОП. С Р-е № 1929 от 17.12.2008 г. на К. на ОбВ е открита п-ра за възлагане на ОП.С Р-е № 159/16.02.2009г. на К. на ОбВ е определил за И. на същата ОП дружеството ЕТкС, ЕИК 1055485260020. На същата дата - 16.02.2009г., без да изчака изтичането на законоустановените срокове за обжалване, К. на ОбВ сключва с "ЕТкС" Д-р за възлагане на ОП № 31/16.02.2009г.Другите участници са обжалвали проведената п-ра пред КЗК и ВАС. С Р-я на КЗК и ВАС /които прилагаме/ са прогласен за нищожни Р-ето за откриване на п-та и Р-ето за избор на И. Това означава, че тези два АА никога не са породили правно действие и п-ра за възлагане на ОП с горепосочения предмет не е провеждана. Съгласно действаща редакция на чл. 120а, ал.2, т.1 от ЗОП към 16.02.2009г. /дата на горепосочения д-р/, нищожен е сключен д-р за ОП без проведена п-ра за възлагането й, въпреки наличие на основания за нейното провеждане. Това означава, че д-рът между ОбВ и ЕТкС, сключен без проведена п-ра за ОП, е нищожен. Отделно от това д-рът е сключен преди изтичане на срока за обжалване на Р-ето за определяне на И., което прави д-рът нищожен на още едно самостоятелно основание, съгласно чл. 120а, ал.2, т.2 от ЗОП /действащ към 16.02.2009г./.С оглед ограничения брой символи - мотивите за избора на поръчката са посочени в решението за откриването й, което е минало съдебен контрол и е потвърдено с окончателно решение на ВАС.