Версия за печат

00120-2016-0018

BG-гр.София:

Решение за откриване на процедура



Решение номер РД-09-269-1 от дата 21.12.2016 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 130344823

BG, Специализирани болници за рехабилитация- Национален комплекс ЕАД, бул. Васил Левски № 54, За: Роман Райчев, България 1142, гр.София, Тел.: 02 9885905, E-mail: sbrnk@rehabilitation.bg, Факс: 02 9876121

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://nkrehabilitation.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://nkrehabilitation.bg/profil-na-kupuvacha.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Здравеопазване


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

“Доставки на хранителни продукти на едро за нуждите на "Специализирани болници за рехабилитация - Национален комплекс" ЕАД

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

“Доставки на хранителни продукти на едро за нуждите на "Специализирани болници за рехабилитация - Национален комплекс" ЕАД

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка не се разделя на обособени позиции, поради необходимостта всички стоки, обект на поръчката да бъдат доставени при едни и същи срокове и условия. Стоките, обект на доставка, са еднородни – хранителни продуки. Едновременно с това не са заложени изисквания към участниците да са производители на всички или някои от доставяните стоки, сътоветно неразделянето на поръчката на позиции няма да доведе до нарушаване на конкуренцията или ограничаване на участието на лица. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира и постигане на оптимален резултат и предотвратява евентуален риск от нереализиране на всички артикули, включени в предмета на обществената поръчка. Предвид обстоятелството, че всички стоки, обект на доставка, са необходими на възложителя за приготвяне на храна за нуждите на пациентите на специализираните болници за рехабилитация, то разделянето на поръчката на позиции ще създаде реален риск от сключване на договор за възлагане само за някои от хранителните продукти, което поради еднаквото предназначение на всички стоки – за приготвяне на готова храна, ще доведе до невъзможност да се организира пълноценно хранене в болничните заведения на възложителя.Следва да се има предвид обстоятелството, че приготвянето на готова храна за нуждите на възложителя се извършва по следните рецептурници: „Сборник рецепти за диетични ястия за заведенията за обществено хранене и лечебно-профилактичните заведения" на Държавно издателство „Техника" 1984 г. на МЗ; „Сборник рецепти и ръководство за здравословно хранене на деца до 3 годишна възраст утвърден от Министерството на здравеопазването с писмо № 74-01-106 от 5.09.2013 г. на издателство „Арбилис”; „Сборник рецепти с наръчник за хранене на децата от 3 до 7 годишна възраст" на издателство „Техника" от 2007 г., одобрен от Министерството на здравеопазването с писмо № 33-17-130 от 29.11.2004 г.; „Сборник рецепти за ученическите столове и бюфети" на издателство „Техника", София, 2012 г. Цитираните рецептурници, включват в себе си рецепти за приготвяне на готова за консумация храна, които предвиждат използване на всички хранителни продукти, обект на настоящата обществена поръчка. Посочената връзка между хранителните продукти, обект на доставка, наред с обстоятелството, че представляват стоки от един вид – хранителни продукти, обосновава целесъобразност на провеждане на общствената поръчка без разделянето й на обособени позиции. Целта на възлагането на поръчката в рамките на един предмет без обособяване на позиции е да се постигне оптимален процес на управление на цялата поръчка и един отговорен контрагент /едно юридическо лице или няколко юридически или физически лица, обединени в консорциум/ за дейностите в пълен обем.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 3120000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Процедурата се провежда на основание чл.79, ал.1, т.4, във връзка с чл.18, ал.1, т.8 от ЗОП, поради наличие на изключителни обстоятелства и необходимост от неотложно възлагане на поръчката. Към момента на откриване на настоящата процедура, на договаряне без предварително обявление е открита „открита” по вид процедура за провеждане на обществена поръчка със същия предмет, решението и обявлението за която са публикувани в РОП на Агенцията за обществени поръчки на 18.11.2016 г. Решението за откриване на процедурата е обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията с жалба вх. № ВХР- 2602-13.12.2016 г. на Терра веджис ООД и жалба вх. № ВХР-2590-12.12.2016 г. на „Чех Йосиф Новосад” ООД. С жалбите е направено искане за налагане на временна мярка спиране на процедурата. С Решение РД-09-59-1 от 30.03.2016 г. на възложителя е открита предходна „открита” по вид процедура за провеждане на обществена поръчка със същия предмет. Решението е обжалвано и отменено като незаконосъобразно с Решение № 400/01.06.2016 г., постановено по преписка № КЗК-199/2016 г., потвърдено с Решение № 11176/24.10.2016 г., постановено по адм. дело № 8027/2016 г. на Върховния административен съд. Към момента доставките на хранителни продукти за нуждите на обектите на "Специализирани болници за рехабилитация - Национален комплекс" ЕАД се осъществяват по силата на договор от 19.07.2013 г., сключен с Панда ИП ЕООД, след проведена процедура за възлагане на обществена поръчка, открита с Решение № РД-09-93 от 08.05.2013 г. Съгласно чл. 2 договора срокът му е 36 месеца, като същият изтича на 19.07.2016 г. В раздел II.2.2 от обявлението за обществена поръчка в процедурата по сключване на договора, е указано следното: „в случай, че в срока посочен в чл.2 от проекта на договора Възложителят е в процес на избор на Изпълнител, но все още няма сключен договор, възложителят си запазва правото да възложи допълнителни доставки на същите изпълнители избрани в резултат на провеждане на настоящата обществена поръчка, за срок до шест месеца”.Същото обстоятелство е записано и в сключения договор от 19.07.2013г. между Панда ИП ЕООД –Изпълнител и "Специализирани болници за рехабилитация - Национален комплекс" ЕАД- Възложител С анекс № 1 към цитирания договор на основание чл. 116, ал. 1, т. 1 ЗОП срокът на договора е продължен до сключване на нов договор за обществена поръчка със същия предмет в резултат на проведена процедура по ЗОП, но с не по-повече от 6 месеца. Така продълженият срок на договора изтича на 17.01.2017 г. Необходимостта от непрекъсваемост на доставката на хранителни продукти за нуждите на посочените в предмета на поръчката обекти на "Специализирани болници за рехабилитация - Национален комплекс" ЕАД, обуславя неотложното възлагане на процедурата. Липсата на доставки на хранителни продукти на практика ще възпрепятства извършването на дейността на възложителя. В обектите на възложителя – лечебни заведения са настанени за стационарно лечение множество пациенти, за които следва да бъде осигурено хранене, отговарящо на диета, съобразена със здравословното им състояние. Част от пациентите са деца в основно болнично училище „Д-р Петър Берон“ в СБР- НК филиал Момин проход гр. Момин проход. Необходимо е осигуряване на възможност за хранене и на персонала на лечебното заведение. При невъзможност за осигуряване на хранителни продукти за нуждите на възложителя, същият ще е принуден да преустанови дейността си, което ще доведе до съществено засяга не интереса на лекуващите се лица, общественият интерес и този на служителите на възложителя.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

"ПАНДА ИП"ЕООД

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Неотложността от възлагане на настоящата пръчка не се дължи на обстоятелства, които произтичат от действия или бездействия на възложителя, а са резултат на обстоятелства, въпреки положената от него дължима грижа. Възложителят е взел решение за откриване на открита по вид обществена поръчка 4 месеца преди изтичане на срока на договора за доставки, още повече че в него се съдържа възможност за продължаване на срока с 6 месеца. Непосредствено след влизане в сила на решението на КЗК за отмяна на Решение РД-09-59-1 от 30.03.2016 г. на възложителя, същият е открил нова процедура, но решението за откриването й е обжалвано на свой ред. С оглед изложеното възложителят се възползва от възможността, която предоставя Закона за обществени поръчки, за провеждането на процедура на договаряне без предварително обявление, до приключване на процедурата на обжалване и възлагане на изпълнението на откритата обществена поръчка. С оглед на изложеното е налице неотложно възлагане на поръчката, което се явява изключително обстоятелство по смисъла на §2 т. 17 от ЗОП във връзка с чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП. Договорът за изпълнение на настоящата процедура който ще се сключи, ще бъде с продължителност до сключване на договор с избран изпълнител по обжалваната откритата процедура за възлагане на изпълнението на обществената поръчка, но с продължителност не по-голяма от 12 месеца

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл.197 от Закона за обществени поръчки.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

21.12.2016 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Плумелина Димитрова Мичева

VIII.2) Длъжност

Изпълнителен Директор