Версия за печат

01605-2016-0004

BG-София:

РЕШЕНИЕ

Номер: 9 от 25.04.2016 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 5 или 6 на ЗОП (секторен)

I.1) Наименование и адрес

БДЖ-Пътнически превози ЕООД, ул. Иван Вазов №3, За: Анелия Ангелова; Ангелина Николова, Република България 1080, София, Тел.: 0884 706182; 0882 427835, E-mail: aangelova@bdz.bg, Факс: 02 9800494

Място/места за контакт: отдел Обществени поръчки; отдел Обща администрция

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.bdz.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.bdz.bg/bg/proceduri-po-zop/dostavka-na-hartiia-hartieni-izdeliia-kancelarski-materiali-i-konsumativi-za-ofis-tehnika-za-5073.html.

I.3) Основна/и дейност/и на възложителя, свързана/и с:

Железопътни услуги


В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

II.1) Обект на поръчката
Доставки
II.2) Наименование на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Доставка на хартия, хартиени изделия, канцеларски материали и консумативи за офис техника за нуждите на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД”

II.3) Кратко описание на поръчката

„Доставка на хартия, хартиени изделия, канцеларски материали и консумативи за офис техника за нуждите на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД”

II.4) Общ терминологичен речник (CPV)

22000000, 30192000

Описание:

Печатни материали и свързани с тях продукти
Принадлежности за офиса

ІI.5) Вид на процедурата

Открита процедура


ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Процедурата е открита с решение
номер: 4 от 26.01.2016 г. 
III.3) Справка за обявления, подадени по електронен път

Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"

Година и номер на документа:
2016-709870
III.4) Документ, за който се отнася тази публикация
III.4.2)
Уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки: 1605-2016-4
III.4.3) Вид на документа в Регистъра на обществените поръчки

решение и обявление за поръчка

III.4.4) Номер на документа (ID на документа) в Регистъра на обществените поръчки

709870

III.5) Дата на изпращане на оригиналното обявление

25.04.2016 г. 


ІV: ПРЕКРАТЯВАМ

обособена позиция/позиции от процедура за възлагане на обществена поръчка

IV.1) Правно основание
Чл. 39, ал. 1, т. 2 от ЗОП
IV.2) Мотиви за прекратяване на процедура

Отстранен от участие в откритата процедура по ЗОП за обособена позиция №1 е единствения участник „ТРАНС КО 04” ЕООД на основание чл. 69, ал. 1, т. 1 и т. 3 във връзка чл. 54, ал. 1 и чл. 16г, ал. 10 от ЗОП, като мотивите за предложението за отстраняване, са следните: 1.Следните допълнително представени документи към офертата на участника, са подписани от пълномощника на представляващия участника Тончо Иванов Гарушев, а именно Нина Ангелова: 1)„Представянето на участника” за обособена позиция №1 и 2) Декларация, че участникът е производител - свободен текст в оригинал. Съгласно изискването на възложителя от Раздел В, т. II.1.1., т. 5 от Условията за участие в открита процедура по ЗОП за възлагане на обществена поръчка и указания към участниците за подготовка на офертата/по-долу само "Условията за участие"/и раздел III.2.1.) т. 5 от Обявлението, участниците, представят Нотариално заверено пълномощно на лицето, подписващо документите в офертата (оригинал)–представя се,когато офертата не е подписана от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация, а от упълномощен негов представител.Пълномощното следва да съдържа всички данни на лицата (упълномощен и упълномощител), както и изявление, че упълномощеното лице има право да подпише офертата и да представлява участника в процедурата.2.Посоченото копие нотариално заверено пълномощно рег. №5100/17.03.2016г. на нот.Милена Георгиева,РС-София,рег.№622 на НК,издадено на Нина Ангелова, копие заверено с гриф „вярно с оригинала” от участника не отговаря на посоченото изискване на възложителя относно формата изискуема от възложителя с документацията за участие.3.Отделно от констатацията по т.1 и във връзка с представената декларация, че участникът е производител - свободен текст, то участникът, в качеството му на специализирано предприятие/кооперация на хора с увреждания съгласно чл.29, ал.1 от ЗИХУ не отговаря на изискванията на чл. 16г,ал.10 от ЗОП, както и на изискването на възложителя §1.,т.3 от Условията за участие и раздел III.1.4.),т.3 от Обявлението,а именно-участниците,които са специализирани предприятия или кооперации на хора с увреждания, които не могат да изпълнят поне 80% от обема на обществената поръчка със собствени ресурси и се позовават на ресурсите на трети лица, следва да представят информацията по чл.16г, ал.10 от ЗОП за посочените лица, както и доказателства, че ще имат на разположение тези ресурси.В настоящия случай, с оглед декларираното от участника обстоятелство, че е производител както и това че не се позовава на ресурсите на трети лица, то същият участник не е доказал, че може да изпълни поне 80% от обема на обществената поръчка със собствени ресурси, поради следните съображения:А)В предмета на дейност на участника, съгласно представеното в офертата, удостоверение изх.№20160113103954/13.01.2016г.от Агенция по вписванията се установява,че е вписан следния предмет на дейност на„ТРАНС КО 04” ЕООД, а именно: „продажба на едро и дребно на канцеларски материали, копирна хартия и хартиени продукти, хигиенни материали, офис мебели и др..”.От начина на формулиране на предмета на дейност на участника, може да се направи извод, че същият няма за предмет на дейност производство на хартия или канцеларски материали, предмет на обществената поръчка за об. позиция №1, а по скоро продажба или препродажба и Б)констатацията се потвърждава пряко от следната информация, представена от участника в Плик№1:Б.1.представената от участника декларация по чл.51,ал.1,т.3 от ЗОП относно описание на техническото оборудване и мерките за осигуряване на качеството на участника - Прил.№9 от документацията и описаната под т.4.3. от Списък на представените документи за об. позиция№1.От съдържанието на посочената декларация се установява,че за изпълнение на предмета на об.поз.№1 Продължава в раздел VI"Друга информация"

IV.3) Описание на самостоятелно обособените позоции, за които се прекратява процедурата

Обособена позиция 1 –„Доставка на хартия, хартиени изделия и канцеларски материали за нуждите на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД”;

IV.5) Поръчката може да бъде предмет на повторно публикуване

ДА


V: ОБЖАЛВАНЕ

V.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

V.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

Продължава от раздел IV.2.:участникът разполага единствено с транспортни средства– автомобили, посочени в списък в декларацията.Не са описани ясно мерките по отношение на качеството, а единствено декларативно е потвърдено, че при изпълнение на поръчката участникът ще се придържа точно към изискванията на възложителя.Поради това е необосновано и невъзможно да се приеме,че участникът може да произведе артикулите, предмет на поръчката за об.поз.1,единствено с наличието на транспортни средства;Б.2.Представените от участника документи-сертификати за произход и качество по EN ISO и/или еквиваленти, удостоверяващи,че предлаганите хартия, хартиени изделия, канцеларски материали са годни за използване по предпочитание и отговарят на приложимите в Р България стандарти за качество,и/или приложимите Европейски и/или международни стандарти,изискани от Възложителя, съгласно Раздел В,т.II.1.1.,т.8.2.от Условията за участие и раздел III.2.3.)т.I,т.2 от Обявлението.Същите са представени на чужд език в превод на български, от което се установява, че участникът предлага продукция на разнообразни чуждестранни производители, предмет на обособена позиция№1, като например от Германия,Португалия и Китай относно пособията за писане,отТурция и Италия,относно папки за архивиране и копирна хартия и др. артикули и т.н. Б.3. Представеният сертификат за одобрение за системата на управление на качеството на „ТРАНС КО 04” ЕООД,л.18 от папката с документи в Плик1 за об.поз.№1,е издаден с обхват "продажба на канцеларски материали,копирна хартия и хартиени продукти, хигиенни материали,офис мебели и др..”.От посочените по-горе документи не само се установява,че участникът не е производител на продукцията,предмет на обособена позиция№1,както е декларирал,но се потвърждава извода,че участникът,не може да изпълни и поне 80% от обема на обществената поръчка със собствени ресурси.В случая участникът със собствен ресурс може да изпълни транспорта,но не и производството на артикулите.Транспортът не съставлява 80% от обема на поръчката.Поради това и предвид обстоятелството, че участникът е декларирал,че е производител,то същият не отговаря на условията по чл.16г,ал.10 от ЗОП.


VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

25.04.2016 г. 


Възложител

Трите имена: Димитър Станоев Костадинов
Длъжност: Управител