Версия за печат

00383-2016-0011

BG-Добрич: Проектиране и изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000852932

Община град Добрич, ул. България №12, За: инж. Даниела Милкова, Силвия Енчева и Николай Великов, Република България 9300, Добрич, Тел.: 058 600001, E-mail: dobrich@dobrich.bg, Факс: 058 600166

Място/места за контакт: Община град Добрич, град Добрич, ул.България №12

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://www.dobrich.bg.

Адрес на профила на купувача: http://46.47.127.246/procurements.aspx?ProviderID=92e44767-d947-4aa1-9695-3cb81099318f.

Електронен достъп до информация: http://46.47.127.246/procurement.aspx?ProviderID=92e44767-d947-4aa1-9695-3cb81099318f&Guid=aea10e91-cf8e-409b-a7a2-a9e146cc5a7c.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000852932

Община град Добрич, ул. България № 12, За: Пенка Илиева, Дияна Харитова, Република България 9300, Добрич, Тел.: 058 600395

Място/места за контакт: Община град Добрич, град Добрич, ул. България № 12, Център за услуги и информация /ЦУИ/

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Изпълнение на инженеринг (проектиране и строителство) на обект: „Реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води – гр. Добрич“, съгласно изискванията на Договорните условия на ФИДИК (FIDIC) за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно – монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя (Жълта книга)” издание 1999 г. и изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите им нормативни актове.

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Проектиране и изпълнение 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Станцията се намира на 7.5 км северозападно от град Добрич, в село Врачанци, върху площ от 9,96 ха (Парцел Nr. 000084, държавна собственост чрез Държавен Земеделски фонд, в района на село Врачанци, област Добрич – ПСГОВ).
Код NUTS: BG332
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Предметът на поръчката включва изпълнението следните основни дейности: A. Допълнителни проучвания и проектиране: • Допълнителни проучвания при необходимост (хидрогеоложки проучвания в допълнение към съществуващите проектни данни, оценка на състоянието на съществуващите конструкции, протоколи от анализи на замърсяване на входа в ПСОВ, заустването на отпадъчните води във водоприемника, др.) • Топографско заснемане; • Предварителни сондажи и проучвания на площадковите мрежи, ако е необходимо; • Изготвяне на технически и работен проект за реконструкцията и разширението на Пречиствателна станция за отпадъчни води - гр. Добрич, съгласно Наредба №4/22.04.2004, ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, позовавайки се на одобрения идеен проект, разработен в рамките на проект: „Техническа Помощ за подготовка на интегрирани водни мерки за градовете Пловдив и Добрич“; • Подробни работни графици за изпълнение на строителните дейности и техническо описание; • Съгласуване на проектите с всички контролни органи, експлоатационни дружества и заинтересовани институции, в съответствие с изискванията на нормативната база и действащото законодателство; • Получаване на всички необходими становища и разрешения съгласно българското законодателство; • Получаване на разрешение за строеж, съгласно изискванията на чл. 142 от ЗУТ и законосъобразно започване на строителството; Б. Изпълнение: 1.Изграждане на строителната площадка и извършване на подготвителни дейности; 2.Изпълнение на строителни работи съгласно одобрения проект и програмата за изпълнение на дейностите, включително: Изпълнение на строително-монтажни работи; Осигуряване работа на съществуващите съоръжения по пречистване на водата и третиране на утайките по време на строително-монтажните работи; Доставяне, монтиране и пускане в експлоатация на технологично и друго оборудване, свързано с процесите на пречистване на отпадъчните води и обработка на утайките; Осъществяване на авторски надзор, технически решения, доработки на проекта, технологичен контрол и съдействие при въвеждане на обекта в експлоатация; Всички дейности и процеси по необходимите строителни, конструктивни, механични, електро и др. дейности, както и други „нестроителни” дейности; Земни работи и окончателно засипване, дренаж (включително извозване и депониране на материали и земни маси, ако е необходимо; Изграждане или реконструкция на всички външни покрития (мазилки, армировка, зидария, скелетни и покривни конструкции, изолиране, измазване и т.н.); Всички довършителни и монтажни работи на станцията; Всички дейности по реконструкцията на съществуващи сгради включително огради, пътища; Разрушаване на съществуващи конструкции, които трябва да бъдат премахнати, включително тръби; Свързване на новите инсталации със съществуващите съоръжения (тръби). 3. Изпълнение на част „електро, електро- механично и хидро- механично оборудване” съгласно одобрения проект и програмата за изпълнение на дейностите, включително доставката, изпитването и транспортирането до площадката на всички необходими материали и оборудване и тяхното влагане или монтаж и настройване. 4. Пускане в експлоатация на инсталациите и извършването на изпитания, определени в Изискванията на Възложителя - Изготвяне на екзекутивна документация и кадастрални заснемания на целия обект съгласно чл. 52 от Закона за кадастъра и имотния регистър; - Извършване на изпитания на съоръженията и изготвяне на необходимата документация, съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г., както и предаване на обекта, съгласно действащото в законодателство (Наредба № 2 от 31.07.2003 г.); - Обучаване на персонала за наблюдение на пречиствателните процеси и поддръжка на новоизградените съоръжения на ПСОВ; - Гарантиране показателите за заустване, съгласно разрешителното за заустване и покриване на необходимите гаранции съгласно договора; - Гарантиране отстраняването на евентуално появили се дефекти в едногодишен период, след издаване на Протокол Образец № 16.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45252127, 71320000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на пречиствателни станции за отпадъчни води
Инженерни услуги по проектиране и конструиране

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изпълнение на инженеринг (проектиране и строителство) за обект: Реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води – гр. Добрич с капацитет 112 000 еквивалент жители. Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) Добрич е пусната в експлоатация през 1986 година. Станцията е разположена на 7 км северозападно от град Добрич, в село Врачанци, на площ от 9,96 хектара. Съоръженията се намират върху земя, собственост на общината. Площадката има достатъчно пространство за осъществяване на необходимите мерки по модернизация и реконструкция, като не е необходимо допълнително осигуряване на земи. Механичното пречистване включва: Нови груби и фини решетки, разположени в нова сграда решетки. Нов аериран пясъкомаслозадържател в две линии. Единият от двата първични утаителя запазва функцията си, като вторият се използва като резервен в случай на необходимост. Биологичното стъпало предвижда изграждането на нови биобасейни с биологично отстраняване на въглеродни и азотни замърсители и реагентно отстраняване на фосфора. За нуждите за реагентното отстраняване на фосфора се предвижда изграждането на инсталация за съхранение и дозиране на реагентите. Сместа пречистена вода и активна утайка се разделя в 3-те реконструирани вторични утаителя. Предвижда се изграждането на още един нов вторичен утаител. Следва отвеждане в приемника по открит канал, на който се монтира дебитомер за измерване дебита пречистена вода. В случай на епидемия се предвижда обеззаразяване на водата с разтвор на натриев хипохлорид, като за целта се реконструира Хлораторната сграда и контактният резервоар. Утайковото стопанство третира два вида утайки получили се при технологичните процеси: първична утайка от първичните утаители и излишна активна утайка от вторичните утаители. И двата вида утайки са с високо съдържание на вода, съдържат свежи органични съединения и са склонни към бързо загниване с отделяне на неприятна миризма. Излишната активна утайка се уплътнява гравитачно в един от двата реконструирани съществуващи утайкоуплътнителя. След гравитачното си уплътняване, тя се сгъстява допълнително в механичен сгъстител. На вход Метантанкове, сгъстената излишна активна утайка се смесва със суровата първична утайка. Изгниването е в 2 бр. метантанка при постоянно подгряване до 35оС – мезофилен режим на анаеробно гниене. Изгнилата утайка се уплътнява гравитачно в един от двата реконструирани съществуващи утайкоуплътнителя. Освен увеличаването на концентрацията на сухо вещество, утайкоуплътнителя се явява и силоз за утайка преди механичното обезводняване. Обезводняването на утайката е посредством Центрофуги. Обезодненият кек е с влажност 78% или сухо вещество от 220kg/t. По време на анаеробното изгниване се образува биогаз, който съдържа основно газ метан. Полученият биогаз се утилизира в ко-генератор. Произведената ел.енергия покрива част от нуждите на ПСОВ – Добрич. При работата на газовия двигател, се рекуперира отделената топлинна енергия от охладителната риза на двигателя и от изгорелите газове. Произвежда се топла вода, която загрява утайките в тръбни калонагреватели. По този начин се покриват нуждите от топлина за подгряването на утайките в метантанка, а при възможност и на част от битовите нужди на площадката на ПСОВ.

Стойност, без да се включва ДДС
27822802.99 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

24

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранцията за участие в обществената поръчка е в размер на: 270 000 (двеста и седемдесет хиляди) лв. Представя се участника в процедурата в оригинал, когато е под формата на безусловна и неотменима банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя или в копие, когато е под формата на депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя: “Общинска банка” АД, клон Добрич, IBAN: BG 71 SOMB 91303310000501; BIC: SOMBBGSF. Когато гаранцията за изпълнение е под формата на банкова гаранция се попълва и представя, съгласно образеца на Възложителя или по образец на банката, съдържащ същите или по – добри условия за Възложителя от тези в образеца, като в него изрично е записано, че гаранцията е безусловна и неотменима в полза на Възложителя. Валидността на гаранцията за участие, в случай че е представена банкова гаранция, е не по-малко от 30 (тридесет) календарни дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. Условията за задържане, освобождаване и усвояване на гаранцията за участие са съгласно чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. 2. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на сума, представляваща 5 (пет) на сто от Цената за изпълнение на Договора без ДДС. Гаранцията за изпълнение се представя в една от следните форми: депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя: “Общинска банка” АД, клон Добрич, IBAN: BG 71 SOMB 91303310000501; BIC: SOMBBGSF - представя се копие от документа за внесената парична сума или безусловна и неотменима банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя - представя се в оригинал. В случай, че се представя банкова гаранция, същата следва да бъде издадена по образеца на Възложителя, приложен към документацията за участие, или по образец на банката, съдържащ същите или по-добри условия за Възложителя. Гаранцията за изпълнение е със срок на валидност 12 (дванадесет) месеца, считано от датата на въвеждането на строителния обект в експлоатация с издаване на разрешение за ползване. Разходите по откриването и поддържането на гаранциите за участие и за изпълнение са за сметка на участника, съответно на Изпълнителя. Участникът, респективно Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на получените от Възложителя гаранции да не бъдат по-малки от определените в настоящата процедура. Когато Участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковаите гаранции, съответно вносител на сумата по гаранциите за участе или изпълнение, в съответствие с договора за обединение. 3. Гаранция за авансово плащане: Гаранцията за авансово плащане е в размер на 10% (десет процента) от цената на Обекта по ценови таблици съгласно Договорното споразумение, без сумата за непредвидени разходи (провизорни суми) с включен ДДС. Гаранцията за авансово плащане може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. Изпълнителят сам избира формата на гаранция, като задължително посочва договора, за който се представя гаранцията. Когато участникът избере гаранцията за авансово плащане да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима и че е в полза на Община Добрич. Срок на валидност на банковата гаранця за авансово плащане е най–малко до Времето за завършване плюс 60 дни. 4. Гаранция за задържани суми - банкова гаранция с условията на образец на Възложителя, или по образец на банката, съдържащ същите или по – добри условия за Възложителя, изискуема при изплащане на изпълнителя на задържаните пари, валидна 45 кал. дни след издаване на Сертификат за окончателно приемане, но не по-късно от 2 м. след изтичане на периода за съобщаване на дефекти.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Договорът за възлагане на поръчката, влиза в сила при осигурено финансиране, за което обстоятелство изпълнителят ще бъде писмено уведомен. В случай, че в срок от 10 (десет) месеца от подписването на договора, това условие не бъде изпълнено, всяка от страните ще може да прекрати договора едностранно без предизвестие и без да дължи за това финансови или други компенсации на другата страна. Цената на договора за изпълнение на поръчката се предлага от участника в Офертата му и се определя в лева без ДДС. В цената на договора се включват всички разходи, свързани с качественото изпълнение на поръчката в описания вид и обхват. Цената на договора включва общата стойност по Ценови таблици и сума за непредвидени разходи (провизорни суми) в размер на 7,5% от общата стойност на строително-монтажните работи по ценови таблици, които ще се използват съгласно договорните условия. Схема на плащане: Заплащането на цената на договора ще се извършва съгласно договорните условия по следната схема: Авансово плащане – 10 % от цената на Обекта по ценови таблици съгласно Договорното споразумение, без сумата за непредвидени разходи (провизорни суми). Авансовото плащане се извършва след издаване от Инженера на Акт за междинно плащане за авансовото плащане, след представянето от Изпълнителя на програма за изпълнение и гаранция за авансовото плащане, обезпечаваща 100% от предвидения аванс, съгласно условията на договора. Възложителят заплаща на Изпълнителя аванса в рамките на 21 дни след получаването на програмата за изпълнение и гаранцията за авансово плащане. Междинни плащания (в което е включено и авансовото) - до достигането на 80 % от Приетата договорна сума, след представяне на Акт на "Инженера" за междинно плащане и фактура на изпълнителя. Междинните плащания се извършват след издаване от Инженера на Акт за междинно плащане след представяне от Изпълнителя на отчет за напредъка и съответните помощни документи. Възложителят заплаща на Изпълнителя сумата, заверена във всеки Акт за междинно плащане в рамките на 30 дни, след като Инженерът получи отчета за напредъка и помощните документи. Окончателно плащане - 20% от цената на договора, след представяне на Акт на "Инженера" за окончателно плащане и фактура на изпълнителя. Окончателното плащане се извършва след издаване от Инженера на Сертификат за изпълнение и на Акт за окончателно плащане след представяне от Изпълнителя на отчет при завършване и съответните помощни документи. Възложителят заплаща на Изпълнителя сумата, заверена в Акта за окончачтелното плащане в рамките на 30 дни след получаването му и след представяне на доказателства,че изпълнителя е изплатил всичките си задължения към подизпълнителите си, ако има такива. Процентът за задържане е 10% и лимитът на задържаната сума е 10% от приетата от Възложителя цена на договора. Начинът на удържане на сумите за задържани пари и освобождаването им, както и възстановяването на аванса се уреждат от договора. Общата прогнозна стойност на поръчката е в размер до 27 822 802.99 лева без ДДС, в т.ч.: 1). За проектиране до 520 000,00 лв. без ДДС 2). За авторски надзор до 56 220,00 лв. без ДДС 3). За строителни и монтажни работи до 13 950 325,66 лв. без ДДС 3.1). За непредвидени разходи до 7,5 % от стойноста на строителни и монтажни работи до 1046274,4245лв. без ДДС 4). За закупуване/доставка/ на оборудване и Електро и Скада до 12 187 982,91 лв. без ДДС. 5). За обучение на персонала до 62 000,00 лв. без ДДС Участници, които са предложили цени, по-високи от посочените по-горе, се отстраняват от участие в процедурата.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. В случай, че участникът в процедурата участва като обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, към офертата се представя копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението - и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият. С документа за създаването на обединението следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в него поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за целия период на изпълнение на договора. Не се допуска промяна в състава на обединението след изтичане на срока за подаване на офертите. Когато определеният за изпълнител участник е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица Възложителят не изисква създаване на юридическо лице, но Изпълнителят следва да изпълни изискванията на чл. 49 от ППЗОП.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

Комисията предлага за отстраняване участник, за когото са налице следните основания: 1. участник, за който са налице обстоятелствата по чл. 69, ал. 1 от ЗОП. Във връзка с чл. 69, ал. 1, т. 2 от ЗОП, комисията предлага за отстраняване от процедурата и участник, за който са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви „а”, „б”, „в”, „г” и „д”, т. 2 - 4 от ЗОП, по чл. 47, ал. 2, т. 1, т. 2а, първо предложение, т. 4 и т. 5 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл. 47, ал. 5 от ЗОП. Липсата на тези обстоятелства се удостоверява с представянето на декларация, попълнена в съответствие с указания в образеца, приложен към документацията за участие – Пр. 4; 2. участник, за който са налице обстоятелствата по чл. 70, ал. 3 от ЗОП; 3. Участник се отстранява от участие в процедурата при условията на чл. 58, ал. 3 от ЗОП, когато след покана от Възложителя и в определения в нея срок участникът не удължи срока на валидност на офертата си. 4. участник, който е предложил цена за изпълнение на поръчката или цени на отделните видове работи по-високи от определените от Възложителя пределни стойности. 5. участник, който не е представил гаранцията за участие в обществената поръчка и/или представената гаранция за участие не е на името на участника или на участник в обединението, когато се участва под такава форма. 6. участник, който е представил Техническо предложение за изпълнение на поръчката, което не отговаря на изискванията на възложителя и условията в настоящата документация за участие. Отстраняването от участие в процедурата по т. 1 и т .5 е при условията на чл. 68, ал. 8 и ал. 9 от ЗОП. При подписване на договора, участникът, определен за Изпълнител, е длъжен да представи следните документи: 1.Документи от съответните компетентни органи за удостоверяване на липсата на обстоятелствата по чл.47, ал. 1, т. 1, бук.„а”, „б”, „в”, „г” и „д”, т. 2 - 4 от ЗОП и на посочените в обявлението обстоятелства по чл.47, ал.2, т.1, т.2а, първо предложение, т.4 и т. 5 от ЗОП, освен когато законодателството на държавата, в която е установен, предвижда включване на някое от тези обстоятелства в публичен безплатен регистър или предоставянето им безплатно на Възложителя. Когато участникът е обединение, документите се представят от всеки един от участниците в обединението. Когато участникът е чуждестранно лице и в съответната чужда държава не се издават горепосочените документи или когато те не включват всички случаи, участникът представя клетвена декларация, ако такава декларация има правно значение според закона на държавата, в която е установен. Когато клетвената декларация няма правно значение според съответния национален закон, участникът представя официално заявление, направено пред съдебен или административен орган, нотариус или компетентен професионален или търговски орган в държавата, в която той е установен.; 2.Гаранция за изпълнение, съгласно Раздел III.1.1 от обявлението. 3. Заверени копия на валидни полици за застраховка „Професионална отговорност” по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ в качеството на строител и на проектант, със застрахователна сума в размер на не по-малко от минималната застрахователна сума за съответния вид строеж. 4. Изпълнителят, като застраховаща страна трябва да застрахова обекта, технологичното оборудване, материалите и документите на Изпълнителя, като застраховката следва да покрива като минимум разходите за пълно възстановяване, включително разходи за разрушаване, премахване на отпадъците и за професионални хонорари и печалба. Изпълнителят може да застрахова обекта поетапно, съобразно нарастването на текущата стойност на закупеното технологично оборудване и материали. Застраховката на обекта задължително трябва да покрива и възможни щети върху оборудването на съществуващата ПСОВ. Застраховката на обекта трябва да влезе в сила от дата не по-късно от 21 дена след датата на започване и да бъде поддържана валидна до датата на издаване на Сертификата за Приемане на Обекта. ….. Продължава в поле VI.3 от обявлението.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Офертата съдържа три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика, както следва: Плик № 1 с надпис „Документи за подбор”, в който се поставят: 1. Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата, подписан от участника. 2. Представяне на участника, което включва: посочване на ЕИК, съгласно чл.23 от ЗТР, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, вкл. електронен, за кореспонденция; Представя се от участника, а когато участникът е обединение - от всяко физическо или юридическо лице, което участва в него. Чуждестранните юридически лица представят документът в официален превод, съгласно чл. 56, ал. 4 от ЗОП. Към представянето се представят: =Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП, за липса на обстоятелствата по чл.47, ал.1, т.1, букви „а”, „б”, „в”, „г” и „д”, т.2-4 от ЗОП, ал.2, т.1, т.2а, първо предложение, т.4 и т.5 и ал.5 от ЗОП. Представя се от участника или, ако участникът е обединение – от всяко физическо или юридическо лице, което участва в него; =Доказателства за упражняване на професионална дейност по чл.49 от ЗОП: Заверено копие на валидно Удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите в Р. България за изпълнение на строежи от четвърта група, втора категория или Декларация или Удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи, съгласно съответния национален закон, за участниците – чуждестранни лица. В случай, че участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, удостоверението за регистрация в ЦПРС се изисква от членове на обединението, който ще изпълнява строителни дейности. 3.Нот. заверено пълномощно на лицето, което представлява участника в процедурата (оригинал), когато офертата не е подписана от управляващия и представляващ участника, съгласно актуалната му регистрация. 4.При участници обединения – копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението - и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият. 5. гаранция за участие; 6. Доказателства по раздел ІІІ.2.3. то обявлението. 7. Декларация по чл.55, ал.7 от ЗОП и чл.8, ал.8, т.2 от ЗОП. 8. Декларации по чл.3, т.8 и по чл.4 от ЗИФОДРЮППДРСЛДС (която е приложима). 10. Декларация за използване ресурсите на трети лица (ако е приложимо). 11. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител (ако е приложимо). 12. Декларация по чл.56, ал.1, т.11 от ЗОП, Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, са НАП към Мин. на финансите; Нац. статистически институт; НОИ; МОСВ и прилежащите му регионални инспекции; ИА ГИТ и Агенция по заетостта, и двете към Мин. на труда и социалната политика. В случай, че участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, дек. се изисква от членове на обединението, който ще изпълняват услуги или строителство от предмета на поръчката. 13. Декларация по чл.56, ал.1, т.12 от ЗОП. 14. Декларация за запознаване с определенията за Нередност и Измама, съгл. чл.2,т.7 от Регламент 1083/2006 на Съвета от 11.07.06г. за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и за отмяна на Регламент (EO) № 1260/1999 и чл.1,§1,б. "а" от Конвенцията от 26.07.95г.,приета на основание чл.К.3 от Договора за ЕС,за защитата на финансовите интереси на Евр. общности по отношение на разходите. Плик № 2 „Предложение за изпълнение на поръчката“: 1. Техническо предложение за изпълнение на обществената поръчка – изготвя се при съблюдаване на изискванията на Тех. спецификация, изискванията към офертата и условията за изпълнение на поръчката, включващо и срок за изпълнение на поръчката. 2. Дек. по чл. 33, ал. 4 от ЗОП (ако е приложимо). Плик № 3 „Предлагана цена“: Ценово предложение.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

няма

Изисквано минимално/ни ниво/а:

няма

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

За доказване на изискванията по III.2.3 (дясно) се представят: По т.А: Списък на строителство и/ или проектиране и изпълнение на строеж, изпълнено през последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата, което е еднакво или сходно с предмета на обществената поръчка. (Пр.7) и: посочване на публичните регистри, в които се съдържа информация за актовете за въвеждане на строежите в експлоатация, която информация включва данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида на строителството или удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на строителството, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания; удостоверенията съдържат и дата и подпис на издателя и данни за контакт или копия на документи, удостоверяващи изпълнението, вида и обема на изпълнените строителни дейности. По т.Б: а). Декларация - списък на екипа от служители/експерти (Пр.8 от документацията за участие), съдържаща: служител/експерт (трите имена и позиция (длъжност), която ще заема лицето при изпълнение на поръчката); образование (степен, специалност, година на дипломиране, № на диплома, учебно заведение); проф. квалификация (направление, година на придобиване, № на издадения документ, издател, данни за документа за проект. правоспособност – в прил. случаи) и проф. опит и спец. опит в съответствие с изискванията на възложителя за конкретния експерт (опит, период, длъжност с основни функции, посочване на конкретен изпълнен обект и неговите характеристики). б). В случай, че експерта/ите, посочен/и в Пр.8, не е служител/работник на участника, то този експерт представя Декларация по чл. 51а от ЗОП за ангажираност на експерт (Пр.9 от документацията за участие). По т.В: Заверени копия на валидни към датата на подаване на офератата сертификати за внедрена система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт ISO 9001:2008 или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави - членки, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството. В случай, че участникът в процедурата е обединение, което не е юр. лице, изискванията по тази точка се доказват от един или повече от участниците в обединението, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл.25, ал.2, т.6 от ЗОП. Участникът може да докаже съответствието си с изискванията за технически възможности и квалификация с възможностите на едно или повече трети лица, като представи доказателства, че при изпълнение на поръчката ще има на разположение техните ресурси за срока на изпълнение на договора.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

А. Участниците трябва да имат опит в изпълнението на СМР (строителство и/ или проектиране и изпълнение на строеж), еднакво или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата, а именно: строителство (ново строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция и/или модернизация и/или разширение и/или рехабилитация) на минимум една пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) с капацитет на третиране от минимум 80000 ЕЖ с пълно биологично пречистване с отрстаняване на биогенни елементи азот и фосфор и анаеробно изгниване на утайката с оползотворяване на биогаза. За изпълнено строителство се приема строителството на обекти, за които има издаден издадено Разрешение за ползване/Удостоверение за въвеждане в експлоатация, или екв. за обекти, изпълнени извън страната. Б. Да разполага с екип от служители/експерти, включващ най-малко: Б1. Ръководител на екипа: дипломиран строителен инженер; опит като Ръководител екип или Ръководител строителен обект на мин. 2 изпълнени и въведен в експлоатация обекти за строителство на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ). Б2. Ръководител на строителния обект – дипломиран строителен инженер; опит като Ръководител или помощник ръководител на мин. 2 изпълнени и въведен в експлоатация обект за строителство на пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ). Б3. Помощник-ръководител на строителния обект – дипломиран строителен инженер или строителен техник; опит в техническото ръководство на мин. 2 изпълнени и въведен в експлоатация обект за строителство на ПСОВ. Б4. Главен проектант на ПСОВ: – дипломиран инженер по специалност „ВиК” или еквивалентна; опит като главен проектант или ръководител проектантски екип в проектиране на мин. 2 обекти за строителство на ПСОВ; наличие на пълна проектантска правоспособност (ППП). Б5. Инженер-проектант на технологични процеси - дипломиран инженер по специалност „ВиК” - пречистване на водите или еквивалентна; опит като специалист по технологични процеси в проектиране на мин. 2 обекта за строителство на ПСОВ; наличие на ППП. Б6. Специалист по Електро и КИПиА -дипломиран електроинженер; опит като специалист в областта на Електро и КИПиА при проектиране и/ или изпълнение на мин. 1 обект за строителство на ПСОВ; наличие на ППП. Под „обект за строителство“, да се разбира изпълнено ново строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция и/или модернизация и/или разширение и/или рехабилитация на ПСОВ. Обекта се приема за „изпълнен“, когато за ПСОВ има издадено Разрешение за ползване/У-е за въвеждане в експлоатация съгласно ЗУТ или екв. за обекти, изпълнени извън страната. Експертите, предложени по т. Б.4, Б.5 и Б.6 следва да притежават пълна проектантска правоспособност по съответната специалност, съгласно чл.229 , чл. 230 от ЗУТ и чл. 10 от Закона за камарата на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране или екв. документ за участниците чуждестранни лица, валидна към момента на подаване на офертата. Не се допуска едно и също лице от екипа на участника да заема едновременно две експертни позиции. В. Да има внедрена система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт ISO 9001:2008 или еквивалентни сертификати, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация (European Cooperation for Accreditation) за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: П1 - Показател „Експлоатационни разходи“, в т.ч.: подпоказател ТП1 „Консумация на ел. енергия в KWH./година за технологични нужди на оборудването в киловатчаса/година“ (70%) ; подпоказател ТП2 „Консумация на полимер за сгъстяване на активната утайка в KG./година“ (15%); подпоказател ТП3 „Консумация на полимер за обезводняване на утайките в KG./година“- (15%); ; тежест: 30
Показател: П2 - Показател „Техническо предложение“ , подпоказател А „Проектно предложение“ (10 т.) ; подпоказател Б „Предложение за изпълнение на строителството“ (20 т.).; тежест: 30
Показател: П3 - Показател „Предложена цена за изпълнение“; тежест: 40
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
08.06.2016 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
08.06.2016 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 09.06.2016 г.  Час: 10:00
Място

Община град Добрич, град Добрич, ул.България 12, Заседателна зала ІІ етаж

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето. Присъствието на тези лица се допуска след удостоверяване на тяхната самоличност и представяне на съответните пълномощни или други документи, удостоверяващи горните качества и законното им право да присъстват.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Оперативна програма "Околна среда 2014-2020"

VI.3) Допълнителна информация

Продължава от поле III.1.4 от обявлението: Застраховащата страна трябва да поддържа тази застраховка, за да осигури покритие до датата на издаване на Сертификат за изпълнение, за загуби и щети, настъпили по вина на Изпълнителя, по вина на трети лица, или поради непреодолима сила, възникваща преди издаването на Сертификата за Приемане и за загуби и щети, причинени от Изпълнителя в хода на всички други операции (включително тези съгласно Клауза 11 [Отговорност за Дефекти] и Клауза 12 [Проби след Завършване] от Договора). Застраховките трябва да бъдат сключени и поддържани от Изпълнителя като застраховаща страна, трябва да покриват всички загуби и щети, поради която и да е причина в Под-Клауза 17.3 [Рискове на Възложителя] от Договора. (Застраховките по т. 3 и 4 са представят в 14- дневен срок от датата на започване.) 5.Оригинал на договора за подизпълнение. В случай, че участникът, избран за Изпълнител, е посочил в офертата си, че при изпълнението на поръчката ще ползва подизпълнител/и, в срок от 3 (три) дни от сключването на договора за подизпълнение или на допълнително споразумение към него, или на договор, с който се заменя посочен в офертата подизпълнител/и, Изпълнителят изпраща оригинален екземпляр от договора или допълнителното споразумение на Възложителя заедно с доказателства, че не е нарушена забраната по чл. 45а, ал. 2 от ЗОП.; 6.Заверено копие от Удостоверение за данъчна регистрация и регистър по БУЛСТАТ на създаденото обединение, когато определеният Изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица.; 7. Декларация по чл. 6, ал. 2 от Закона за мерките срещу изпирането на пари– попълва се и се представя, съгласно образец – Пр.18, приложен към документацията за участие. 8. В случай, че участникът избран за изпълнител е чуждестранно физическо и/или юридическо лице и съответно в предлагания от него екип за изпълнение на поръчката се включват чуждестранни физически лица, при подписване на договора за изпълнение на поръчката, участникът представя за всеки член на екипа – проектанти, които ще изработят съответните части на инвестиционния проект (чуждестранно физическо лице) – Заверено копие на валидно Удостоверение за пълна проектантска правоспособност и валидно Удостоверение за вписване в регистъра на КИИП, издадено по реда на Закона за признаване на професионални квалификации, който урежда условията и реда за признаване на професионални квалификации, придобити в други държави членки и в трети държави, с цел достъп и упражняване на регулирани професии в Република България. Удостоверението от КИИП на чуждестранните физически лица – проектанти може да бъде за временно (за конкретния обект) или за постоянно предоставяне на услуги в областта на инвестиционното проектиране на територията на Република България.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Сроковете за подаване на жалби срещу решението за откриване на процедурата са регламентирани в чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

14.04.2016 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ