Версия за печат

00774-2016-0032

BG-Стара Загора: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Стара Загора, бул. Цар Симеон Велики № 107, За: Мария Боянова, РБългария 6000, Стара Загора, Тел.: 042 614813; 042 614806, E-mail: m.boyanova@starazagora.bg, Факс: 042 259132; 042 601540

Място/места за контакт: Общинска администрация Стара Загора, стая № 306 , ет. 3

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.starazagora.bg.

Адрес на профила на купувача: http://starazagora.bg/profil-na-kupuvacha/protzeduri-po-zop/item/8370-2016-04-14-11-29-49.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Ново строителство, основен ремонт, рехабилитация, реконструкция, текущ ремонт на уличната мрежа, общинските пътища, републикански пътища /при споразумителен протокол с фонд Републиканска пътна инфраструктура/, текущ ремонт и ново строителство на асфалтови тротоарни настилки на територията на Община Стара Загора”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: Община Стара Загора
Код NUTS: BG344
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

„Ново строителство, основен ремонт, рехабилитация, реконструкция, текущ ремонт на уличната мрежа, общинските пътища, републикански пътища /при споразумителен протокол с фонд Републиканска пътна инфраструктура/, текущ ремонт и ново строителство на асфалтови тротоарни настилки на територията на Община Стара Загора” Обществената поръчка включва следните дейности: - Ново строителство, основен ремонт, рехабилитация, реконструкция, текущ ремонт на уличната мрежа, общински пътища, републикански пътища /при споразумителен протокол с “АПИ”/; - Ремонтни и възстановителни работи по отводнителните съоръжения на канализационната мрежа. - Текущ ремонт на асфалтови тротоарни настилки. - Полагане на хоризонтална маркировка.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Възлагането се прави на база годишна програма в рамките на общата бюджетна стойност за дейността утвърдена ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, и/или от докладни записки (констативни протоколи) от работна група, включваща експерти от Дирекция „СИ”, Кметовете на населените места, районни техници, експерти от звено „Инвеститорски контрол”, изготвени и подписани от не по-малко от трима представители на администрацията и одобрени от Директора на дирекция „СИ”. Последователността на възлагане става по приоритет. Информация за нужда от ремонтни дейности може да се подава и допълнително от страна на възложителя. Срокът за изпълнение на конкретни обекти по възлагателни писма се определя от Възложителя, съобразно количеството и спецификата на СРР/СМР.

Прогнозна стойност без ДДС
9770000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

24


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие може да бъде внесена като парична сума или под формата на банкова гаранция. Вида и формата на гаранцията се избира от участника: а) Парична сума – внася се по набирателна сметка на Община Стара Загора,IBAN: BG65UNCR70003322236387 BIC: UNCRBGSF в БАНКА „УниКредит Булбанк“АД, б) Банкова гаранция - неотменима банкова гаранция в полза на Община Стара Загора съгласно образец (Приложение № 11) към документацията за участие. Участниците следва да представят гаранция за участие в размер на 97000 лв. Банковата гаранция за участие следва да бъде на български език или с превод на български език в случай, че е издадена от чуждестранна банка. Документът, удостоверяващ платената гаранция за участие в парична сума, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка. В случай, че участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), следва да завери съответния документ с подпис и печат, когато е приложимо. Гаранцията за участие в процедурата трябва да е със срок на валидност, най – малко срока на валидност на офертата. Задържането, усвояването и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение в размер на 300 000 лева. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение - парична сума – внася се по горепосочената набирателната сметка на Община Стара Загора или банкова гаранция. Срокът на валидност на гаранцията за изпълнение трябва да е не по-кратък от 60 дни след крайния срок на договора. Ако се представя банкова гаранция, същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложените в документацията образци. Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, възложените с Възлагателно писмо, конкретен вид и обем работа на основание двустранно подписан констативен протокол от представители на Възложителя и Изпълнителя за действително извършените СМР/СРР, които се остойностяват съобразно ценовото предложение на участника, и след издаване на фактура в срок до 30 календарни дни. В констативния протокол се отразяват количеството и качеството на извършените СМР/СРР, съобразно Възлагателното писмо на Възложителя и въз основа на действително проверени и измерени на място количествени показатели и представени сертификати и декларации за съответствие на вложените материали. Копие от представени сертификати и декларации за съответствие на вложените материали се прилага към всеки един констативен протокол.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл.25, ал.3, т.2 от ЗОП не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че участник участва като Обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението сключват споразумение.Документът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: Документът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; Е определен представляващия обединението/ консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума. Ако в споразумението представляващия не е определен като упълномощено лице, което да представлява обединението, то участника представя подписан от лицата в обединението документ /оригинал или нотариално заверено копие/, в който се посочва представляващия; Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Е направено разпределение на дейностите, които всеки от членовете на обедението ще извършват. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато не е приложен документ (споразумение или договор) за създаването на обединение/ консорциум или в приложеният такъв липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата, участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка след прилагане на чл.68,ал.8 и ал.9 от ЗОП.

ІІІ.1.4) Други особени условия

На осн. чл. 64, ал. 3 от ЗОП, срокът от 52 дни за получаване на офертите по чл. 14, ал. 3 от ЗОП се намалява с 7 дни, тъй като обявлението се изпраща по ел. път и с още 5 дни, т.к. от датата на публ. на обявлението е предоставен пълен достъп до документацията на горепосочения интернет адрес. Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка участник, който: е регистрирано дружество в юрисдикция с преференциален данъчен режим, и/или е свързано лицe с дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим и/или е част от гражданско дружество/консорциум – участник в настоящата процедура, в което участва дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим по см на Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен ако попада в изключенията на чл. 4 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС. Участник, предложил единична цена за съответния вид работа по-висока от посочената от Възложителя „пределна цена“ в документацията за участие ще бъде отстранен от участие в процедурата!

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, съответно Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от обстоятелствата по чл. 47, ал. 1 (с изключение на о-вото по т.1, б. "е") и ал. 5 от ЗОП, както и следните обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП, а именно: 1. който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2. който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка; 3. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; От участие в процедурата по възлагане на обществена поръчка се отстранява участник и в следните случаи: 1. Когато участникът не е представил в офертата си някой от документите, изискуеми по чл. 56 от ЗОП или документите, предвидени в настоящата документация, след като са му били изискани от оценителната комисия; 2. Когато участникът е представил оферта, която е непълна или не отговаря на предварително обявените условия в тази документация, или не е използвал изготвените от Възложителя образци, или не са спазени указанията за изготвянето им или не отговаря на нормативните изисквания; 3. Когато участникът е представил офертата в нарушение на изискванията на чл. 57, ал. 2 от ЗОП; 4. Когато участникът участва в обединение или е дал съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник и е подал самостоятелна оферта. 5. Когато представената от участника техническа оферта не отговаря на условията в тази документация. 6. За когото е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор. 7. Който е предложил единична цена за съответния вид работа по-висока от посочената от Възложителя „пределна цена“ в документацията за участие. Офертата се представя в общ запечатан, непрозрачен и надписан плик, съдържащ следните пликове: ПЛИК № 1 с надпис „ДОКУМЕНТИ ЗА ПОДБОР“, включващ: 1.Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата, подписан от участника – в свободна форма и оферта по Приложение №1; 2. Декларация за запознаване с условията на поръчката и приемане условията на договора - изготвена в съответствие с образеца от настоящата документация, подписана от участника (Приложение № 2); 3. Представяне на участника, в което се посочва ЕИК по чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата – изготвена в съответствие с образеца от настоящата документация, подписана и подпечатана (за лицата които по закон са длъжни да притежават печат) от участника (Приложение № 3); 4. Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП за липсата на обстоятелствата по чл. 47. ал. 1, ал.2, т.1, 2а и 5 и ал. 5, подписана от лицата, които представляват участника. В декларацията се включва и информация относно публичните регистри, в които се съдържат посочените обстоятелства, или компетентния орган, който съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен, е длъжен да предоставя информация за тези обстоятелства служебно на възложителя. (Приложение № 4); 5. При участници обединения – копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението – и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият.; Продължава в раздел VI.3.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Не се изисква
Минимални изисквания: Не се изисква
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Списък на строителството (Приложение № 6), което е еднакво или сходно с предмета на поръчката, изпълнено през последните пет години, считано от датата на подаване на офертата, заедно с доказателство за извършеното СМР. Доказателството за извършеното строителство се предоставя под формата на - посочване на публичните регистри, в които се съдържа информация за актовете за въвеждане на строежите в експлоатация, която информация включва данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида на строителството или - удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на строителството, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания или - копия на документи, удостоверяващи изпълнението, вида и обема на изпълнените строителни дейности; 2.Заверено копие на валиден сертификат за Система за управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството с обхват на сертификация аналогичен с предмета на поръчката, а именно строителство. 3.Заверено копие от валиден сертификат по ISO 14001:2004 за внедрена система за управление на околната среда в строителството или еквивалент/внедрени еквивалентни мерки за опазване на околната среда. 4.Подписана и подпечатана декларация в свободен текст за наличието на собствена и/или наета асфалтова база (мобилна или стационарна). 5.Декларация – списък на експертите, които участникът ще използва за изпълнение на поръчката, по образец – в който се посочва образованието, професионалната квалификация и професионалния опит на лицата, включени в екипа от експерти на участника; 6.Декларация (свободен текст) съдържаща собствено или наето оборудване /механизация/, с които разполага участника за изпълнението на дейностите, включени в предмета на поръчката.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да е изпълнил еднакво или сходно с предмета на поръчката строителство /минимум 2/ през последните 5 години, считано от датата посочена като краен срок за получаване на оферти. *** Сходно с предмета на поръчката е строителство свързано с ново строителство и/или основен ремонт и/или рехабилитация и/или реконструкция и/или текущ ремонт на уличната мрежа и/или общинските пътища и/или републикански пътища. Съгласно чл. 25, ал. 8 ЗОП при участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от един или повече от участниците в обединението. 2.Участникът следва да притежава сертификат за внедрена Система за управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството с обхват на сертификация аналогичен с предмета на поръчката, а именно строителство. 3.Участникът следва да притежава сертификат по ISO 14001:2004 за внедерена система за управление на околната среда в строителството или еквивалент/внедрени еквивалентни мерки за опазване на околната среда. Когато участникът е обединение/консорциум, всеки един от членовете в обединението/консорциума, който според направеното разпределение ще осъществява дейности свързани със строителство трябва да отговаря на изискванията по т.2 и т.3. 4.: Участниците трябва да разполагат със собствена и/или наета асфалтова база (мобилна или стационарна). В случай, че се използва мобилна база за нея трябва да бъде посочен терена, върху който ще бъде монтирана базата, като изискването е този терен да притежава всички разрешителни документи за монтаж на подобно съоръжение. Мобилната асфалтова база трябва да бъде действаща и да притежава Разрешение за въвеждане в експлоатация. Участниците следва да имат предвид технологичните изисквания поставени в „Техническа спецификация на АПИ 2014г.”, одобрена от изпълнителен директор на АПИ и публикувана на официалния сайт на агенцията: Съгласно чл. 25, ал. 8 ЗОП при участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от един или повече от участниците в обединението. 5.Участникът следва да разполага със следния ръководно-експертен екип /персонал/ за изпълнение на поръчката, както следва: 1. Строителен инженер или строителен техник съгласно чл. 163а от ЗУТ или еквивалентна с професионален опит по специалността минимум 5 г. - 1 бр. 2. Координатор по ЗБУТ - Да има успешно завършен курс на обучение за координатор по ЗБУТ и удостоверение за Координатор по безопастност и здраве в строителството. 3. Координатор по Контрол на качеството - Да има успешно завършен курс по контрол на качеството. 6.Участникът следва да разполага със собствено или наето оборудване /механизация/, както следва: минимум два комплекта механизация за изпълнение на СМР/СРР за пътен / уличен участък с асфалтова настилка, включващ следните машини: Спецификация на машини за 1 комплект: Пътни работи Багер кофа до 2м3-1бр. Мултифункционален багер - 1бр. 3Челен товарач - 1бр. Товарен автомобил над 15т. - 2 бр. Грейдер – 1 бр. Водоноска с четка -1 бр. Валяк гумено бандажен за земни работи -1 бр. Пътна фреза - 1 бр. Асфалтови работи Валяк бандажен 12т с вибрации – 2 бр. Валяк бандажен с вибрации 2-3т – 1 бр. Пневматичен валяк 10-12 т – 1 бр. Асфалтополагач -1 бр. Гудронатор - 1 бр. Фугорез – 1 бр. Мобилен компресор с пневматични принадлежности -1 бр. Други Товарен автомобил до 3т. – 1 бр. Агрегат за ток - 1 бр. Трамбовка – 1 бр. Бетоновоз – 1 бр. Маркировъчна машина – 1 бр. Съгласно чл. 25, ал. 8 ЗОП при участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор по т.5 и т.6 се доказва от един или повече от участниците в обединението.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
26.05.2016 г.  Час: 15:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
26.05.2016 г.  Час: 15:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 27.05.2016 г.  Час: 11:00
Място

гр. Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики” № 107, сградата на общинска администрация

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от раздел III.2.1) 6. Заверено копие на удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от II група, I категория придружено с валиден талон по чл. 23, ал. 1 от ПРВВЦПРС или съответния валиден еквивалентен документ, доказващ регистрацията на участника в някой от професионалните или търговски регистри на държавата, в която е установен, или декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния му закон.; 7.Декларация за липса на свързаност с друг участник или кандидат в съответствие с чл. 55, ал. 7, както и за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП по Приложение № 5; 8. Документ за внесена гаранция за участие в процедурата в размер съгласно раздел «ГАРАНЦИИ» (оригинал). 9. Декларация, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд по приложение № 13. Информация за задълженията, свързани с декларираните обстоятелства по чл. 56, ал. 1, т. 11, може да бъде получена от Националния осигурителен институт, Агенция по заетостта и ИА „Главна инспекция по труда”.;10. Декларация за извършен оглед по Приложение № 14;11. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП ; 11.Декларация за съгласие за участие като подизпълнител- ако е приложимо, 12.Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, както и документите посочени в раздел III.2.3). В плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” се поставят документите, свързани с изпълнението на поръчката - Техническо предложение – Приложение № 9. Плик № 3 с надпис „Предлагана цена” следва да съдържа ценовото предложение на участника – Приложение № 10, и анализи на всички единичните цени. Приложение №10 се подава и на електронен носител в редактируем формат. Извън плик №3 с надпис “Предлагана цена” не трябва да е посочена никаква информация относно цената. Участници, които по какъвто и да е начин са включили някъде в офертата си извън плика “Предлагана цена” елементи, свързани с предлаганата цена (или части от нея) или са посочили информация, от която може да се направи предположение относно размера на предложената цена, ще бъдат отстранени от участие в процедурата.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

14.04.2016 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ