Версия за печат

00510-2016-0003

BG-Девня: 11 - Консултантски услуги по управление и стопанска дейност

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Девня, гр. Девня, бул. Съединение № 78, За: Елка Илиева Иванова, Република България 9160, Девня, Тел.: 0519 47011, E-mail: e.ivanova@devnia.bg, Факс: 0519 47012

Място/места за контакт: гр. Девня, бул. Съединение № 78

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.devnia.bg.

Адрес на профила на купувача: http://pk.devnia.bg/2016/predostavyane-na-konsultantski-uslugi-pri-razrabotvane-i-okomplektovane-na-proektno-predlozhenie-za-kandidatstvane-po-pod-myarka-7.2.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Предоставяне на консултантски услуги при разработване и окомплектоване на проектно предложение за кандидатстване по под-мярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ към Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. и управление на одобреното проектно предложение”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 11
Място на изпълнение: Община Девня
Код NUTS: BG331
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Настоящата обществена поръчка цели да се осигури необходимата подкрепа на община Девня от страна на компетентен екип консултанти при изготвяне и окомплектоване на проектни предложения с ясно дефинирани цели, описание на конкретни дейности за постигането на тези цели, които водят до постигане на определени резултати и ефекти върху дефинирана целева група по Програма за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. Специфичните цели на обществената поръчка са: • Осигуряване на конкурентно предимство на община Девня с оглед постигането на своевременно подаване на заявления за подпомагане в определените от Държавен фонд „Земеделие“ (ДФЗ) срок, пълнота и цялост на окомплектоване на необходимите изискуеми документи; • Осигуряване на проектни предложения в съответствие със специфичните изисквания на финансиращия орган и приложимите нормативни изисквания на законодателството на Република България и Европейския съюз; • Изготвяне на документации за обществени поръчки за възлагане на дейностите по одобрените проекти, с оглед постигането на пълно съответствие на изготвения продукт с актуалното законодателство в областта на обществените поръчки при отчитане въведените специфични изисквания и условия на финансиращия орган. • Постигане на успешна реализация и изпълнение на дейностите по проектите, чрез предоставяне на консултантски услуги по управление и отчитане на тези от тях, които са одобрени; • Ефективност и целесъобразност на вложените ресурси при изпълнение на одобрените проекти; • Постигане на устойчивост на проектите.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79400000, 79421200

Описание:

Консултантски услуги по управление и стопанска дейност и свързаните с тях услуги
Услуги по разработване на проекти, без строителните

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

В обхвата на настоящата обществена поръчка се включват следните дейности: Дейност № 1: Предоставяне на консултантски услуги по изготвяне и окомплектоване на Заявление за подпомагане необходимо на община Девня за кандидатстване с проектно предложение по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г., включващо реконструкция на общински пътища в община Девня; Дейност № 2: Предоставяне на Консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проекта на община Девня след сключване на Договор за предоставяне на финансова помощ по одобрен проект за реконструкция на общински пътища в община Девня

Прогнозна стойност без ДДС
150000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

31.12.2020 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. На основание чл. 59, ал. 5, т. 2 от ЗОП Възложителят не изисква гаранция за участие във възлагателната процедура. 2. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 1 (един) % от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на банкова гаранция – (изготвя се по образец на банката, която я издава, при условие че в гаранцията са вписани условията на Възложителя) или парична сума, преведена по сметка на община Девня: „ЦКБ“ АД, клон Варна; IBAN: BG36CECB979033G0064400, BIC: CECBBGSF. В нареждането за плащане следва да бъде записан текста: "Гаранция за добро изпълнение на ОП, открита с Решение №:.....посочва се номера и датата на Решението за откриване на процедурата, публикувано в АОП........... Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение на договора да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима гаранция, в полза на община Девня и със срок на валидност – 30 дни след окончателното приемане на работата по договора. Участникът, определен за изпълнител на обществена поръчка, представя оригинал на банковата гаранция или оригинали на платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора преди подписването на самия договор. Гаранцията за изпълнение, преведена по банков път, следва да е постъпила реално в банковата сметка на Възложителя не по-късно от датата на сключване на договора за обществената поръчка. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка. Когато избраният изпълнител в настоящата процедура е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията за добро изпълнение.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Настоящата обществена поръчка ще се финансира по Програма за развитие на селските райони 2014г. – 2020г. Възнаграждението по сключен договор за обществената поръчка ще се плаща по следния начин: 1. Възнаграждение в размер на 1000 лв. /хиляда лева/ без ДДС от посоченото в чл. 2 от Договора за обществена поръчка дължимо възнаграждение за изпълнението на Дейност 1, в срок от 10 (десет) календарни дни след предаване на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на изготвеното заявление за кандидатстване със съответното проектно предложение по Мярка М07 — „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони”, Подмярка 7.2. Подкрепа за инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура, включително инвестиции в енергия от възобновяеми източници и спестяване на енергия” по „Програма за развитие на селските райони 2014-2020г.” и издадена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 2. Сума в размер равна на остатъка от дължимото възнаграждение, посочено в чл. 2 от Договора за обществена поръчка, за изпълнението на Дейност 1, в срок до 10 (десет) календарни дни при наличие на получено от Възложителя авансово плащане от Държавен фонд „Земеделие“ по Договор за финансова помощ за съответния проект и издадена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 3. Авансово плащане в размер на 50 % от дължимото възнаграждение посочено в чл. 2 от Договора за обществена поръчка за изпълнение на Дейност 2, в срок до 10 (десет) календарни дни при наличие на получено от Възложителя авансово плащане от Държавен фонд „Земеделие“ по Договор за финансова помощ за съответния проект и издадена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 4. Окончателно плащане в размер на сума равна на остатъка от дължимото възнаграждение, посочено в чл. 2 от Договора за обществена поръчка, за изпълнението на Дейност 2, в срок до 10 (десет) календарни дни след одобрение от Възложителя на Окончателен доклад за извършена работа по съответния проект и издадена фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

не се изисква

ІІІ.1.4) Други особени условия

1.1. В процедурата за възлагане на обществена поръчка може да участва, като подаде оферта, всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и обединение от такива лица. 1.2. За участие в процедурата участникът подготвя и представя оферта, която трябва да съответства напълно на условията, съдържащи се в обявлението и в документацията за участие. 1.3. Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, за който е налице поне едно от следните обстоятелства: а) осъден е с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: • престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс; • подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс; • участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс; • престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс; • престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс; б) е обявен в несъстоятелност; в) е производство по ликвидация или се намира в подобна процедура, съгласно националните закони и подзаконови актове; г) има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен. д) е в открито производство по несъстоятелност или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; е) който е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран за престъпление по чл. 136 от Наказателния кодекс, свързано със здравословните и безопасни условия на труд, или по чл. 172 от Наказателния кодекс против трудовите права на работниците; ж) осъден е с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. 1.4. Не могат да участват в процедура за възлагане на обществена поръчка участници: а) при които лице по т. 4 е свързано лице с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; б) които са сключили договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. 1.5. При подаване на офертата участникът удостоверява липсата на обстоятелствата по предходните точки с декларация по образец (Образец № 3). 1.6. Не може да участва в процедура за възлагане на обществена поръчка чуждестранно физическо или юридическо лице, за което в държавата, в която е установено, e налице някое от обстоятелствата по т. 1.3. 1.7. Всеки участник има право да представи само една оферта. 1.8. Не се допускат варианти на офертата.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В Плик №1:1. Списък на документите;2. Справка - представяне на участника;3. Документи на участника удостоверяващи правосубектност:Посочва се единен идентификационен код (ЕИК) съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, а когато участникът е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато не е посочен ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците/подизпълнителите/ - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти заверено копие на удостоверение за актуално състояние.Чуждестранните физически или юридически лица или техни обединения прилагат еквивалентен документ (заверено копие) на съдебен, административен или друг еквивалентен орган от държавата, в която са установени.4. Участникът обединение/консорциум, което не е юридическо лице прилага копие на споразумение за създаване на обединението, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващия.5.Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а“-„д“, т.2., т. 3 и т. 4, ал. 2, т. 1, т. 4 и т. 5 и ал. 5, т. 1 и т. 2 от ЗОП;6. Декларация за липса на свързаност с друг участник по чл. 55, ал. 7 от ЗОП, както и за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП;7. Декларация по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните деиствителни собственици;8. Списък по чл. 51, ал. 1, т. 1 от ЗОП за услуги, изпълнени от участника през последните 3 г., считано от датата на подаване на офертата, заедно с доказателства за извършените услуги;9. Декларация – Списък на служителите/експертите, които участникът ще използва за изпълнение на обществената поръчка и декларации за ангажираност на съответния експерт по поръчката;10. Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (тогава, когато участника не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за съдебна регистрация);11. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител;12. Декларация от членовете на обединението; В плик №2- „Предложение за изпълнение на поръчката”, както и Декл.за това, коя част от офертата има конфиденциален характер и участникът изисква от Възложителя да не я разкрива-ако е приложимо;Техническо предложение за изпълнение на поръчката трябва задължително да включва:Организационна структура и разпределение на експертния състав;Предложен линеен график за изпълнение на дейностите;Методология за изпълнение на поръчката. В плик №3- Попълва се Образец „Предлагана цена” . Извън плика с надпис „Предлагана цена” не трябва да е посочена никаква информация относно цената;Участници, които и по какъвто начин са включили някъде в офертата си извън плика „Предлагана цена” елементи, свързани с предлаганата цена (или части от нея), ще бъдат отстранени от участие в процедурата. Участник, който постави Ценовото си предложение в прозрачен плик, с видими цифрови показатели (стойност на предложената цена) ще бъде отстранен от участие в процедурата!
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Възложителят не поставя минимални изисквания за Икономически и финансови възможности.
Минимални изисквания: Възложителят не поставя минимални изисквания за Икономически и финансови възможности.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1 и 2.Доказва се със: Списък по чл. 51, ал. 1, т. 1 от ЗОП за услуги, изпълнени от участника през последните 3 г., считано от датата на подаване на офертата, заедно с доказателства за извършените услуги – попълва се образец; 3.Декларация – Списък на служителите/експертите, които участникът ще използва за изпълнение на обществената поръчка (попълва се образец) декларации за ангажираност на съответния експерт по поръчката (попълва се образец), ако е приложима при хипотезата на чл. 51а от ЗОП.
Минимални изисквания: 1. През последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, участникът да е изпълнил следните услуги: - най-малко 1 (една) услуга свързана с изготвяне на Заявления и/или Формуляри за кандидат. или еквив., необх. за кандидат. с проектни предложения по програма/и. 2. Най-малко 1 (една) услуга по управление и/или изпълнение и/или отчитане на проект. 3.Участникът трябва да разполага с екип специалисти, които ще отговарят за изпълнението на обществената поръчка, трябва да притежават необходимото образование, квалификация и професионален опит, както следва: ЕКСПЕРТ - Икономист -Квалификация и умения •Висше образов., степен „Бакалавър“ или „Магистър” или еквивалентна, по специалност от област професионално направление „Икономика“ или еквив. Професионален опит по специалността: минимум 3 години;. ЕКСПЕРТ – ЮРИСТ- Квалиф. и умения •Висше образ., степен „Магистър” или еквивалентна, специалност „Право“или еквивалетна. •Професионален опит по специалността: минимум 3 години;. ЕКСПЕРТ- Координатор на екипа - икономист, финансист, строителен инженер или еквивалентна специалност с професионален опит по специалността – минимум 3 години;
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: „Предлагана цена“ - показателя е с максимален брой точки 50 и се определя по формулата Пц =Пцmin/Пцi х 50 = (...бр. точки) , където Пцmin е минималната предложена обща цена; Пцi е общата цена предложена от i-тия участник;; тежест: 50
Показател: Техническо предложение за изпълнение на поръчката – Тп. Скала на оценяване на Техническото предложение: 50т., 30т., 10т. (максимален брой точки: 50т.); тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
13.05.2016 г.  Час: 16:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
13.05.2016 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 16.05.2016 г.  Час: 11:00
Място

Сградата на Община Девня, гр. Девня, бул. „Съединение” № 78, трети етаж, заседателната зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Действията на Комисията на заседанието по отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Финансовите средствата по настоящата обществена поръчка ще бъдат осигурени по „Програма за развитие на селските райони 2014-2020г.”: Мярка М07 — „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони”, Подмярка 7.2. Подкрепа за инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура, включително инвестиции в енергия от възобновяеми източници и спестяване на енергия”

VI.3) Допълнителна информация

Документацията за участие в процедурата е безплатна и може да бъде намерена на посочения интернет адрес (в Раздел I.1.на Обявлението) на Профила на купувача. Не по-късно от два работни дни преди датата на отваряне на ценовите оферти комисията обявява най-малко чрез съобщение в профила на купувача на мястото, определено за настоящата поръчка, датата, часа и мястото на отварянето. Тъй като критерият е икономически най-изгодна оферта, съобщението съдържа и резултатите от оценяването на офертите по другия показател за оценка. Обменът на информация между възложителя и заинтересованите лица/участниците, е в писмен вид, на български език, и се извършва чрез: а) по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис; б) по факс на посочения от възложителя и заинтересованите лица/участниците номера; в) по пощата - чрез препоръчано писмо с обратна разписка, изпратено на посочения от заинтересованото лице/участника адрес; г) чрез комбинация от средствата по букви "а" – "в". 2. Участниците могат да получат необходимата информация за : - задълженията, свързани с данъци и осигуровки - от Национална агенция по приходите на ел.адрес www.nap.bg ; - опазване на околната среда - от Министерство на околната среда и водите и неговите структури на ел.адрес www.moew.government.bg ; - закрила на заетостта и условията на труд - от Министерство на труда и социалната политика на ел.адрес www.mlsp.government.bg, които са в сила в Република България, където трябва да се предоставят услугите, и които са приложими към предоставяните услуги. Критерият за оценка на офертите е „икономически най-изгодна оферта“.Комплексна оценка (КО) = Пц+ Тп. А. Предлагана цена – Пц;Показател „Предлагана цена“ е с максимален брой точки 50. Максималният брой точки по този показател получава офертата с предлагана най-ниска обща цена. Точките на останалите участници се определят в съотношение към най-ниската предложена цена по следната формула:Където:Пцmin е минималната обща предложена цена; Пцi е общата цена предложена от i-тия участник;Б. Техническо предложение за изпълнение на поръчката – Тп С предложената методика се оценява качеството на предложените методология и организация на изпълнение на всяка оферта в съответствие с предмета на обществената поръчка и се дава възможност да бъдат сравнени и оценени обективно техническите предложения на кандидатите.Оценката на техническото предложение се извършва по точковата система на оценяване по скалата посочена по долу. То трябва задължително да e съобразено с Техническите спецификации.Техническо предложение за изпълнение на поръчката трябва задължително да включва:Методология за изпълнение на поръчкатаПредложението на участника следва да съдържа описание на методологията за изпълнението на договора и да предвижда мерки за контрол и координация на изпълнението. Следва да се сочат резултатите до които ще доведе всяка от дейностите, които се предприемат в контекста на общата задача – изпълнението на договора. Да се посочват методите, които ще допринесат за качественото постигане на очакваните резултати. Следва да се представят отделните дейности, които да са в пълно съответствие с техническата спецификация и да имат за резултат качественото изпълнение на обществената поръчка. Организационна структура и разпределение на експертния състав.Предложението на участника следва да включва предложение на мерките и организацията, която същият ще предприеме във връзка с качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора. Участникът следва да посочи и обоснове всяка от услугите, дейностите, конкретните задачи и отговорности на всеки от членовете на екипа в съответствие с конкретните задължения по договора за възлагане на обществената поръчка и Техническата спецификация.Предложен линеен график за изпълнение на дейноститеПредложението на участника следва да включва подробен и максимално детайлен линеен график за изпълнение на дейностите по настоящата поръчка.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

На обжалване подлежи всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществена поръчка. На обжалване подлежат и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Не подлежат на самостоятелно обжалване действията на възложителя по издаване на решенията по чл.120, ал.1 от ЗОП. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1. изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна; 2. получаване на решението за избор на изпълнител или за прекратяване на процедурата; Срокът за обжалване на решението по т. 1 тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: a) жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; б) документацията не е публикувана едновременно с обявлението; в) документацията е получена след срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП. Жалбата срещу действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата се подава в 10-дневен срок от уведомяването за съответното действие, а ако лицето не е уведомено - от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие. Жалба може да се подава от: 1) всяко заинтересовано лице - в случаите по чл.120, ал. 5, т. 1, ал. 6 и ал.7 от ЗОП; 2) всеки заинтересован участник - в случаите по чл.120, ал. 5, т. 4 и ал. 7 от ЗОП. В 10-дневен срок жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна могат да подават и професионални сдружения и организации в съответния бранш за защита на интересите на своите членове. Редът и условията за обжалване актовете на възложителите са подробно описани в чл.120 и сл. от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

14.04.2016 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ