Версия за печат

00115-2016-0016

BG-Русе: 16 - Услуги по събиране и третиране на твърди и течни отпадъци, включително канализационни води; санитарни и почистващи услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000530632

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Павлина Атанасова - гл. инспектор отдел Екология; Василена Николова - инспектор отдел Екология; Албена Добрева - гл. експерт отдел ОП, Република България 7000, Русе, Тел.: 082 881792, E-mail: mayor@ruse-bg.eu, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: Община Русе, отдел Екология

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.ruse-bg-eu.

Адрес на профила на купувача: http://ruse-bg.eu/bg/zop/516/index.html.

Електронен достъп до информация: http://ruse-bg.eu/bg/zop/516/index.html.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000530632

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Ваня Попова, Република България 7000, Русе, Тел.: 082 881635, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: Обищина Русе, Информационен център

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000530632

Община Русе, пл. Свобода 6, За: Ваня Попова, Република България 7000, Русе, Тел.: 082 881635, Факс: 082 834413

Място/места за контакт: Община Русе, Информационен център

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Събиране на битови отпадъци, в т.число разделно събрани битови биоразградими отпадъци, на територията на 13 населени места, с.о. ДЗС, кварталите: „Средна Кула“, „Долапите“ и „Образцов Чифлик“ на територията на община Русе и транспортирането им съоръжения/инсталации за третиране на отпадъци”. Обществена хигиена на територията на кварталите „Средна Кула“, „Долапите“ и „Образцов Чифлик“.

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 16 (16 - Услуги по събиране и третиране на твърди и течни отпадъци, включително канализационни води; санитарни и почистващи услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
на територията на Община Русе
Код NUTS: BG323
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

„Събиране на битови отпадъци, в т.число разделно събрани битови биоразградими отпадъци, на територията на 13 населени места, с.о. ДЗС, кварталите: „Средна Кула“, „Долапите“ и „Образцов Чифлик“ на територията на община Русе и транспортирането им съоръжения/инсталации за третиране на отпадъци”. Обществена хигиена на територията на кварталите „Средна Кула“, „Долапите“ и „Образцов Чифлик“.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

90000000, 90500000, 90600000

Описание:

Услуги, свързани с отпадъчните води, битовите отпадъци, чистотата и околната среда
Услуги, свързани с битови остатъци и отпадъци
Услуги по почистване и възстановяване и подобни услуги

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

- Дейности в обхвата на обществената поръчка Дейностите, в обхвата на обществената поръчка за „Събиране на битови отпадъци, в т.число разделно събрани битови биоразградими отпадъци, на територията на 13 населени места, с.о. ДЗС, кварталите: „Средна Кула“, „Долапите“ и „Образцов Чифлик“ на територията на община Русе и транспортирането им съоръжения/инсталации за третиране на отпадъци”. Обществена хигиена на територията на кварталите „Средна Кула“, „Долапите“ и „Образцов Чифлик“, са както следва: • Събиране на смесени битови отпадъци, образувани на територията на на територията на 13 населени места, с.о. ДЗС, кварталите: „Средна Кула“, „Долапите“ и „Образцов Чифлик“град Русе и транспортирането им до Регионално депо – Русе; • Събиране на разделно събрани битови биоразградими отпадъци на територията на 13 населени места, с.о. ДЗС, кварталите: „Средна Кула“, „Долапите“ и „Образцов Чифлик“ и транспортирането им до Съоръжение за биологично третиране на биоразградими отпадъци (Инсталация за компостиране); • Дезинфекция на съдовете за събиране на битовите отпадъци – по възлагане от Община Русе. • Обществена хигиена на територията на кварталите „Средна Кула“, „Долапите“ и „Образцов Чифлик“.

Стойност, без да се включва ДДС
4166666.66 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

60

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранциите се представят в една от следните форми: • депозит на парична сума; • банкова гаранция в полза на възложителя. Участникът, респективно определеният изпълнител избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на депозита на паричната сума по гаранцията. При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по сметката на Община Русе в ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF ; IBAN - BG37 IORT 7379 3300 0300 00. Възложителят има право до решаване на спора да задържи гаранцията за участие на кандидат или участник в процедура за възлагане на обществена поръчка, който обжалва решението, с което се обявяват резултатите от предварителния подбор, или решението за определяне на изпълнител. Възложителят има право да усвои гаранцията за участие независимо от нейната форма, когато кандидат или участник: 1. оттегли заявлението си след изтичането на срока за получаване на заявления или оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите;2. е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. Възложителят освобождава гаранциите за участие на: 1. отстранените кандидати или участници в срок 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за предварителен подбор, съответно за определяне на изпълнител; 2. класираните на първо и второ място участници - след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници - в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител. При прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички кандидати или участници се освобождават в срок 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Гаранцията за участие представлява 1% от прогнозната стойност обществената поръчка без вкл. ДДС: 41 666 лева. Гаранцията за изпълнение е в размер на 1 % от стойността на договора без ДДС. Възложителят освобождава или задържа гаранцията за изпълнение съгласно клаузите на договора.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Изплащането на средствата ще се извършва по банков път, 30 дни, след подписване на Протокол/Акт за извършена работа. Протоколът се подписва от упълномощено от Кмета на Община Русе длъжностно лице. Разходите по извършените дейности не трябва да превишават средствата, предвидени в План-сметката за такса битови отпадъци за съответната година.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл.25, ал.3, т.2 от ЗОП не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице. При участници обединения документът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; Е определен представляващия обединението/ консорциума, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума. Ако в споразумението представляващия не е определен като упълномощено лице, което да представлява обединението, то участника представя подписан от лицата в обединението документ /оригинал или нотариално заверено копие/, в който се посочва представляващия; Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя; Срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена; Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

На основание чл.64, ал.3 от Закона за обществените поръчки, сроковете по ал. 1 и 2 могат да се намалят със 7 дни, ако обявлението е изпратено по електронен път, и с още 5 дни, ако от датата на публикуване на обявлението в електронен вид възложителя предостави пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата и ако в обявлението е посочен Интернет адрес, на който може да бъде намерена. www.ruse-bg-eu

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Изискуеми документи и информация: Съдържание на плик № 1 „Документи за подбор”.В Плик № 1 се поставят следните документи и информацията по чл. 56, ал. 1, т. 1 – 6, 8, 11 – 14 от ЗОП. 1. Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата, подписан от участника (Образец). 2. Представяне на участника - по образец; 3. Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП по образец; 3. Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за регистрация). 4. Документ - договор или споразумение (в случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице), подписан от лицата, включени в обединението, в който се посочва представляващият. 5. Декларация за липса на свързаност с друг участник или кандидат в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП, както и за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП, попълнена по Образец (оригинал); 6. Декларация по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, попълнена по Образец (оригинал).7. Декларация по чл.6, ал. 2 от Закон за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП). 8. Доказателства за техническите възможности и квалификацията на участника. 9. Документ за внесена гаранция за участие – копие на вносната бележка или оригинал на банковата гаранция за участие. 10. Декларация за приемане на условията в проекта на договора – Образец. 11. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП (оригинал) (Образец).12. Декларации/свободен формат/ за обстоятелствата посочени в Раздел III.2.3 Съдържание на плик №2 „Предложение за изпълнение на поръчката”, съдържащо: Техническо предложение за изпълнение на поръчката, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 7 от ЗОП – трябва да бъде изготвена съобразно Образец. Прилага се и декларацията по чл. 33, ал. 4 от ЗОП, ако е приложимо. Съдържание на плик № 3 „Предлагана цена”. В третия запечатан, непрозрачен плик № 3 участникът следва да представи задължително ценовото си предложение, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 10 от ЗОП, попълнено по Образец към настоящата документация;

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Възложителят не изисква документи доказващи финансовото и икономическото състояние на участниците в процедурата.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Възложителят не поставя изисквания към финансовото и икономическото състояние на участниците в процедурата за възлагане на обществената поръчка.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

Списък на услугите, които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на на офертата, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга. Доказателство за извършената услуга се предоставя под формата на удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за услугата. Декларация за техническото оборудване с което разполага участникът, с приложена информация за техническите характеристики на специализираната техника (марка, брой, обем в м3, степен на уплътняване, години на употреба, снимки на техниката и др.). Декларация (свободен формат) за ангажираност след подписване на договора да закупува нови съдове за битови отрадъци за: новопостроени обекти и сгради,за подмяна на бракувани и амортизирани съдове,за лицата подали Декларация по чл.16,ал.1 от Наредба 16 на ОбС-Русе или за по-добра организация (по негова преценка); Декларация (свободен формат), че ще извършва поддръжка на всички съдове за съхраняване на битови отпадъци за периода на договора; Декларация (свободен формат), че след изтичане на договора, собствеността върху доставените от него съдове се прехвърля на Община Русе, по нулева стойност към датата на изтичане на договора; Заверени копия на сертификати за наличие на въведени системи по следните международни стандарти: ISO 9001:2008 – система за управление на качеството (или еквивалент); ISO 14001:2004-система за управление на околната среда (или еквивалент). Обхватът на горепосочените стандарти да са дейности по събиране и транспортиране на отпадъци. Участник може да докаже съответствието си с изискванията за технически възможности и/или квалификация с възможностите на едно или повече трети лица. В тези случаи, освен документите, определени от възложителя за доказване на съответните възможности, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Участникът да докаже минимум една година опит при изпълнението на услуги, имащи сходен предмет с настоящата обществена поръчка, за последните 3 (три) календарни години, считано от датата на подаване на офертата, на територията на поне една община с население над 100 000 души. За целите на настоящата обществена поръчка „Услуги, имащи сходен предмет с настоящата обществена поръчка“ са всички услуги, свързани с извършването на дейности по събиране и транспортиране на смесени битови отпадъци. Участникът да разполага със следната собствена или наета техника за изпълнение на поръчката: 1. Специализирани сметосъбиращи автомобили, с полезен обем от 16 до 22 м3 – минимум 4 броя основни и 1 брой резервен (за събиране и транспортиране на смесените битови отпадъци). Специализираните сметосъбиращи автомобили трябва да са със степен на компактиране не по-малко от 3:1. Специализираните автомобили трябва да покриват минимум екологична норма Евро 4; Горепосочените специализирани сметосъбиращи автомобили трябва да са пригодени за обслужване на съдове тип „бобър“ – 1,1 м3, пластмасови кофи с вместимост 0,12 м3. 2. Специализирани сметосъбиращи автомобили, пригодени за обслужване на съдове тип „бобър” (1,1 м3) и пластмасови кофи с вместимост от 120 л до 240 л – минимум 2 броя (за събиране и транспортиране на разделно събраните битови биоразградими отпадъци). Специализираните сметосъбиращи автомобили за транспортиране на разделно събрани биоотпадъци да притежават минимум екологична норма Евро 4; 3. Специализиран дезинфекциращ автомобил за измиване и дезинфекция на съдове за битови отпадъци – 1 брой. Дезинфекциращият автомобил да притежава мининум екологична норма Евро 5. 4. Товарни МПС – 2 броя Всички специализирани сметосъбиращи автомобили, описани в т.1, по-горе да са оборудвани с претеглящи устройства. При възлагане от страна на Община Русе на дейностите по : - Ръчно метене, - Механизирано метене, - Механизирано измиване на улични платна, - Дезинфекция на съдове за съхраняване на битови отпадъци, участника да има възможност да предостави следната техника: - Специализиран автомобил – автометачка с обем на бункера 6м3 – 1 бр.; - Специализиран автомобил за извършване на дейности по механизирано измиване на улици с маркуч – 1 бр.; - Специализиран дезинфекциращ автомобил за измиване и дезинфекция на съдове за битови отпадъци – 1 бр. - Участникът да разполага с 2 бр. товарни моторни превозни средства, които да подпомагат дейността на сметосъбиращата техника и с които да се извършва транспортиране на зелени отпадъци до инсталация за третиране на отпадъци. Участникът да декларира ангажираност след подписване на договора да закупува нови съдове за битови отрадъци за: новопостроени обекти и сгради,за подмяна на бракувани и амортизирани съдове,за лицата подали Декларация по чл.16,ал.1 от Наредба 16 на ОбС-Русе или за по-добра организация (по негова преценка). - Участникът да декларира, че ще извършва поддръжка на всички съдове за съхраняване на битови отпадъци за периода на договора; - Участникът да декларира, че след изтичане на договора, собствеността върху доставените от него съдове се прехвърля на Община Русе, по нулева стойност към датата на изтичане на договора; Участникът следва да има въведени система за управление на качеството и опазване на околната среда, с обхват дейностите предмет на настоящата обществена поръчка: дейности по събиране и транспортиране на отпадъци. 1. ISO 9001:2008 за внедрена система за управление на качество или еквивалентно; 2. ISO 14001:2004 за внедрена система за управление на околната среда или еквивалентно. Участник може да докаже съответствието си с изискванията за технически възможности и/или квалификация с възможностите на едно или повече трети лица.В тези случаи, освен документите, определени от възложителя за доказване на съответните възможности, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: ПК1i - е показател отразяващ тежестта на общата цена на съответната оферта; тежест: 40
Показател: ПК2i - е показател, отразяващ тежестта на качеството на техническата част от офертата ; тежест: 60
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
27.05.2016 г.  Час: 12:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
27.05.2016 г.  Час: 12:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Всеки от официалните езици на ЕС

 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 27.05.2016 г.  Час: 15:00
Място

административна сграда Община Русе, ет.3, Заседателна зала

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

ДА

Прогнозни срокове за публикуването на следващи обявления:

2021 година

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

14.04.2016 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ