00115-2016-0005
Технически редакции | ||
14.03.2016 16:39 ч. : | 14/03/2016 16:29 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
14.03.2016 16:39 ч. : | 14/03/2016 16:29 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Русе: Проектиране и изпълнение
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
Строителство
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Община Русе, пл. Свобода, 6, За: Спасимир Димитров - ръководител на проекта, тел. 082 881 622; Пенка Енчева - строителен инженер на проекта, тел. 082 881 649; Моника Петрова - мл. експерт дирекция ЕР, тел. 082 881 710, България 7000, Русе, Тел.: 082 881622, E-mail: mayor@ruse-bg.eu, Факс: 082 834413
Място/места за контакт: Екип на проектаИнтернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://ruse-bg.eu.
Адрес на профила на купувача: http://ruse-bg.eu/bg/zop/516/index.html.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:
Община Русе, пл. Свобода, 6, За: Ваня Попова, България 7000, Русе, Тел.: 082 881635
Място/места за контакт: Информационен ценърРегионален или местен орган
Обществени услуги
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
Проектиране, строителство и авторски надзор във връзка с преустройство и промяна предназначението на втори етаж от съществуваща сграда с идентификатор 63427.8.693.3 на бивше училище „Стефан Караджа“ в „Кризисен център за жертви на домашно насилие и насилие, основано на полов признак“ и външен асансьор – УПИ II-340 в кв.ИПЗ, гр. Русе, ул. „Тракия“ №25, идентификатор 63427.8.693 по Кадастралната карта на гр. Русе.
Възлагане на обществена поръчка
Предмет на обществената поръчка е: „Проектиране, строителство и авторски надзор във връзка с преустройство и промяна предназначението на втори етаж от съществуваща сграда с идентификатор 63427.8.693.3 на бивше училище „Стефан Караджа“ в „Кризисен център за жертви на домашно насилие и насилие, основано на полов признак“ и външен асансьор – УПИ II-340 в кв.ИПЗ, гр. Русе, ул. „Тракия“ №25, идентификатор 63427.8.693 по Кадастралната карта на гр. Русе“. Проект: „Кризисен център на територията на община Русе за жертви на домашно насилие и насилие, основано на полов признак и предоставяне на услуги в него“. Мярка 1: "Услуги за подкрепа на жертвите на домашно насилие и насилие, основано на полов признак", Програма BG 12 “Домашно насилие и насилие, основано на полов признак” в рамките на НФМ 2009-2014.
71315000, 45200000, 71320000
Описание:
НЕ
НЕ
НЕ
Избраният изпълнител следва да упражни дейности по: - проектиране; - авторски надзор; - строително-монтажни работи /СМР/ по преустройство и промяна предназначението на втори етаж от съществуваща сграда с идентификатор 63427.8.693.3 на бивше училище „Стефан Караджа“ в „Кризисен център за жертви на домашно насилие и насилие, основано на полов признак“ и изграждане на външен асансьор - УПИII-340 в кв.ИПЗ, гр. Русе, ул. „Тракия“ №25, идентификатор 63427.8.693 по Кадастралната карта на гр. Русе. Максималният разполагаем финансов ресурс на Възложителя за изпълнение на предмета на настоящата поръчка е в размер на 827 211 лева (осемстотин двадесет и седем хиляди, двеста и единадесет лева) без включен ДДС или 992 653.20 лева (деветстотин деветдесет и две хиляди, шестотин петдесет и три и двадесет стотинки) с включен ДДС, която сума е формирана по следния начин: 1. Прогнозна стойност за изготвяне на инвестиционен проект във фаза „технически проект“– 23 000 лева (двадесет и три хиляди лева) без ДДС или 27 600 лева ( двадесет и седем хиляди и шестстотин лева) с ДДС; 2. Прогнозна стойност за упражняване на авторски надзор – 4 000 лева (четири хиляди лева) без ДДС или 4 800 лева (четири хиляди и осемстотин лева) с ДДС; 3. Прогнозна стойност за извършване на строително-монтажни работи – 800 211 лева (седемстотин хиляди, двеста и единадесет лева) без ДДС или 960 253,20 (деветстотин и шестдесет хиляди, двеста петдесет и три лева и двадесет стотинки) с ДДС. Офертите на участниците не трябва да надхвърлят максималния одобрен бюджет на обществената поръчка. В цената се включват всички разходи, свързани с качественото изпълнение на поръчката в описания вид и обхват, включително и непредвидените разходи. Участник, предложил цена, по-висока от максималния разполагаем ресурс на Възложителя, ще бъде отстранен от участие.
НЕ
31.12.2016 г.
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
Гаранцията за участие в процедурата е в размер на 1 %(един процент) от стойността на обществената поръчка – 8 272,11лв. (осем хиляди двеста седемдесет и два лв. и 11ст.) Всеки участник представя гаранция за участие в процедурата под формата на:-парична сума, платима по банкова сметка на Община Русе;-безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена от българска банка в полза на Възложителя или клон на чуждестранна банка, която разполага с писмено разрешение от БНБ за извършване на банкова дейност на територията на Република България, издадена в полза на Възложителя, в която изрично са посочени основанията за нейното задържане, съгласно чл.61 от ЗОП.Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Възложителя, със срок на валидност минимум 180 дни считано от крайния срок за подаване на офертата и да е изрично посочено, че е за настоящата обществена поръчка.Когато участникът избере да внесе гаранцията за участие по банков път това следва да стане с платежно нареждане, в което е изрично посочена процедурата, за която се представя гаранцията. Сумата следва да бъде внесена по банков път на името на Възложителя по банковата сметка на Община Русе в ТБ „Инвестбанк” АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF; IBAN - BG37 IORT 7379 3300 0300 00. Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл.61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранция за изпълнение - Във връзка с изпълнение на отделните етапи на договора е предвидено представяне на гаранция за всеки от тях:-Гаранция за изпълнение на дейността по проектиране в размер на 3 % от цената на авторския надзор, без ДДС, за изпълнение на авторския надзор по договора. -Гаранция за изпълнение на строително-монтажните работи в размер на 3 % от цената на строително-монтажните работи без ДДС за извършване на същите. - Гаранция за изпълнение на авторски надзор в размер на 3 % от цената на авторския надзор без ДДС за извършване на същия. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или да се представи под формата на банкова гаранция, като Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение.Банковата гаранция следва да бъде безусловна и неотменима, с възможност да се усвои изцяло или на части. Гаранциите трябва да съдържат задължение на банката-гарант да извърши плащане при първо писмено искане от страна на Възложителя, деклариращ, че Изпълнителят, не е изпълнил някое от договорните си задължения. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тя трябва да следва формата приложена в настоящата документация. Банковите гаранции следва да имат следния срок на валидност: 10 календарни дни, след издаване на разрешение за строеж за банковата гаранция обезпечаваща извършването на проектиране;10 календарни дни, след издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за банковите гаранции за извършване на строително-монтажни работи и авторски надзор;10 календарни дни, след изтичане на последния ден от гаранционния срок за банковата гаранция обезпечаваща гаранционния срок на извършените стрително-монтажни работи (СМР). Забележка: При избрана форма на гаранция – банкова такава, при сключване на договора се представя една банкова гаранция обезпечаваща изпълнението на строително-монтажните работи в размер на 3 % от цената им без ДДС. Предвид това, че банковата гаранция като форма на обезпечение не може да бъде освободена частично, а същото се извършва чрез връщане на документа, при получаването му, участникът следва да представи нова банкова гаранция в размер 1 на сто от предложената от него цена за изпълнение на СМР без ДДС, която ще обезпечава гаранционното му обслужване. При представяне на гаранцията във вид на платежното нареждане - паричната сума се внася по следната сметка на Възложителя: банковата сметка на Община Русе в ТБ „Инвестбанк” АД, Клон Русе, BIG - IORTBGSF; IBAN - BG37 IORT 7379 3300 0300 00.
Заплащането на услугите, предмет на настоящата обществена поръчка ще се извършва авансово, междинно и окончателно, както следва: Проектиране 1. Авансово плащане - в размер на 25% от приетата от Възложителя цена от сумата за изготвяне на инвестиционен проект, платими в срок до 30 (тридесет) календарни дни след подписване на договора за обществена поръчка и представяне от Изпълнителя на следните документи: банкова гаранция за стойността на дължимия аванс обезпечаваща 100 % стойността на авансовия превод, издадена на името на Възложителя, с валидност минимум 60 дни след дата за приключване на договора или депозит – парична сума в същия размер, която се превежда по сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за превеждане на депозити за участие в търг и гаранционни депозити; оригинална данъчна фактура за дължимата сума. Авансът ще се приспада пропорционално от всяко следващо плащане дължимо от Възложителя към Изпълнителя. 2. Окончателно плащане - представляващи на стойността за проектиране - 75 %, в срок от 30 календарни дни след представяне на оригинална фактура, двустранно подписан Акт образец 1 за проекта и одобряване на същия от Главния архитект на община Русе. Заплащането на СМР от договора ще се извършва както следва: 1. Авансово плащане в размер на 25 % от сумата за извършване на СМР, платими в срок до 30 (тридесет) календарни дни, след издаване на разрешението за строеж и представяне от страна на Изпълнителя на следните документи: банкова гаранция за стойността на дължимия аванс обезпечаваща 100 % стойността на авансовия превод, издадена на името на Възложителя, с валидност минимум 60 дни след дата за приключване на договора или депозит – парична сума в същия размер, която се превежда по сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за превеждане на депозити за участие в търг и гаранционни депозити; оригинална данъчна фактура за дължимата сума Авансът ще се приспада пропорционално от всяко следващо плащане дължимо от Възложителя към Изпълнителя. 2. Междинни плащания – Възложителят заплаща поетапно на Изпълнителя стойността на актуваните и действително извършени дейности от стартиране на изпълнението на дейностите по договора на база на представени от Изпълнителя и одобрени от лицето осъществяващо строителен надзор, лицето осъществяващо авторски надзор, инвеститорския контрол и Възложителя, двустранно подписани Протокол за приемане на извършени СМР образец 19 и количествено-стойностни сметки за извършените СМР, актове и протоколи по Наредба № 3 на МРРБ от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството в срок до 30 дни след края на периода, оригинална фактура за дължимата сума. Междинното плащане се извършва след приспадане на авансово разплатени стойности на съответните видове и количества СМР. Стойността на плащанията, авансово и междинни не може да надвишава 75% от приетата от Възложителя цена на договора; 3. Окончателно плащане се извършва в срок от 30 календарни дни след представяне от Изпълнителя на Възложителя на одобрените от лицето осъществяващо строителен надзор актове и протоколи по Наредба № 3 на МРРБ от 2003 г. доказващи изпълнението на всички дейности по договора и окончателна фактура, придружена с констативен акт (образец 15) за установяване на годността за приемане на строежа съгласно ЗУТ, подписан Окончателен доклад от Строителния надзор, приет без възражения от Възложителя и предаване на пълен комплект на документацията на Обекта. Одобрените от лицето осъществяващо строителен надзор, лицето осъществяващо авторски надзор и инвеститорски контрол регламентирани разходно-оправдателни документи, доказващи изпълнението на всички дейности по договора и окончателната фактура следва да бъдат представени от Изпълнителя на Възложителя. Детайлна информация относно начинът на плащане е посочена в Документацията за участие, публикувана в Профила на купувача.
Възложителят не поставя изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица.
Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка участник, който:1. е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 – 260 от Наказателния кодекс; б)подкуп по чл. 301 – 307 от Наказателния кодекс;в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;г) престъпление против собствеността по чл. 194 – 217 от Наказателния кодекс;д) престъпление против стопанството по чл. 219 – 252 от Наказателния кодекс;2. е обявен в несъстоятелност;3. е в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове;4. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си;2. който в качеството на лице по чл. 47, ал. 4 ЗОП е лишен от право да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението (включително за нарушения, свързани с износа на продукти в областта на отбраната и сигурността).3. който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение;4. който е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за престъпление по чл. 136 от Наказателния кодекс, свързано със здравословните и безопасни условия на труд, или по чл. 172 от Наказателния кодекс против трудовите права на работниците;5. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки.6. спрямо който не е установено от службите за сигурност по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация въз основа на каквито и да е доказателства, включително разузнавателни средства, че не притежава необходимата надеждност, която изключва заплаха за национална сигурност. При който лицата по чл. 47 ал. 4 от ЗОП са свързани лица с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация. Който е сключил договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка участник, който: е регистрирано дружество в юрисдикция с преференциален данъчен режим, и/или е свързано лице с дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим и/или е част от гражданско дружество/консорциум – участник в настоящата процедура, в което участва дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим по смисъла на Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен ако попада в изключенията на чл. 4 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС. При подаване на офертата, липсата на тези обстоятелства се удостоверява с Декларация по образец от документацията за участие. Декларация се подава от всеки участник/подизпълнител/член на обединение в процедурата. Достатъчно е подаването на декларация от едно от лицата, които могат самостоятелно да представляват съответния участник/ подизпълнител/член на обединение.
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Открита
НЕ
Български
180
гр. Русе, пл. Свобода, 6, сградата на Община Русе, ет. 3, Заседателна зала
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
НЕ
Преди сключването на договора участникът, определен за изпълнител, представя следните документи: а) документи за внесена гаранция за изпълнение на договора – за проектиране, за извършване на строително-монтажните работи и за авторски надзор; б) документи от съответните компетентни органи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1 – 4 и посочените в обявлението обстоятелства по чл. 47, ал. 2, т. 1, 4 и 5 от ЗОП, освен когато законодателството на държавата, в която е установен, предвижда включването на някое от тези обстоятелства в публичен безплатен регистър или предоставянето им безплатно на Възложителя; в) други документи, предвидени в закона или в настоящата документация. Когато документите по б. „б” се отнасят за обстоятелства, вписани в търговския регистър, не е необходимо тяхното представяне. Когато законодателството на държавата, в която участникът е установен, не предвижда включването на някое от обстоятелствата по б. „б” и „г“ в публичен безплатен регистър или предоставянето им служебно и безплатно на възложителя, при подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи: а) документи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1 от ЗОП и на посочените в обявлението обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП, издадени от компетентен орган, или б) извлечение от съдебен регистър, или в) еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен. Съгласно чл. 48, ал. 5 от ЗОП когато в държавата, в която участникът е установен, не се издават документи за посочените обстоятелства или когато документите не включват всички обстоятелства, участникът представя декларация, ако такава декларация има правно значение според закона на държавата, в която е установен.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП. Жалба се подава едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение се обжалва.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
14.03.2016 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ