Версия за печат

01605-2016-0007

BG-София: 06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги)

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА - СПЕЦИАЛНИ СЕКТОРИ
Директива 2004/17/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 175405647

БДЖ-Пътнически превози ЕООД, ул.Иван Вазов №3, За: Вера Захова;Любомир Младенов, Република България 1080, София, Тел.: 0884 228812; 0884 929409, E-mail: vzahova@bdz.bg, Факс: 02 9800494

Място/места за контакт: отдел Обществени поръчки, отдел Финансов мениджмънт

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възложителя: www.bdz.bg.

Адрес на профила на купувача: htpp://www.bdz.bg/bg/profile.html.

Електронен достъп до информация: http://www.bdz.bg/bg/proceduri-po-zop/zastrahovatelna-usluga-chrez-skliuchvane-na-zastrahovki-imushtestvo-i-relsovi-prevozni-sredstva-za.html.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Основна дейност

Железопътни услуги

I.3) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възложителя

„Застрахователна услуга, чрез сключване на застраховки „Имущество” и „Релсови превозни средства” за нуждите на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за период от пет години”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 6 (06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги))
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
на територията на Република България
Код NUTS:
ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

„Застрахователна услуга, чрез сключване на застраховки „Имущество” и „Релсови превозни средства” за нуждите на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за период от пет години”.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

66515000

Описание:

Услуги по застраховане на щети или загуби на имущество

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

"Застрахователна услуга чрез сключване на застраховки „Имущество” и „Релсови превозни средства” за нуждите на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за период от пет години”. Предметът на настоящата обществена поръчка включва следните видове застраховки: 1.Застраховка „Имущество“ за дълготрайни материални активи /ДМА/, собственост на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД; 2. Застраховка „Релсови превозни средства“ за подвижен железопътен състав, собственост или предоставен на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД, както следва: - Дизелови мотрисни влакове /ДМВ/ Сименс Дезиро, серия 10, собственост на „БДЖ-Пътнически превози”ЕООД – до 20 бр.; - Eлектромотрисни влакове /ЕМВ/Сименс Дезиро Класик, серия 30 и 31, собственост на „БДЖ-Пътнически превози”ЕООД – до 24 бр.; - Локомотиви, собственост или предоставени на „БДЖ-Пътнически превози”ЕООД - ориентировъчен брой – до 120 бр.; - Вагони, собственост или предоставени на „БДЖ-Пътнически превози”ЕООД - ориентировъчен брой - до 400 бр. В рамките на общата стойност на договора по настоящата обществена поръчка, Възложителят има право да намалява/увеличава броя на застрахованите локомотиви и вагони, съобразно застрахователния си интерес и икономическата целесъобразност. Посочената по-долу прогнозна стойност на обществената поръчка е с включен 2% ДЗП/Данък застрахователна премия/.

Стойност, без да се включва ДДС
24352719.98 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

60

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Гаранция за участие, определена от Възложителя в размер на 120 000,00 лева, със срок на валидност 180 дни след крайния срок за получаване на заявленията за участие в процедурата. Гаранцията за участие се представя по избор на кандидата под формата на безусловна и неотменяема банкова гаранция по приложения към документацията образец (Приложение № 11) или парична сума (депозит), внесена по сметката на “БДЖ-Пътнически превози” ЕООД в лева в Банка ОББ, клон „Света София”, IBAN: BG 57UBBS80021052226520, BIC: UBBSBGSF. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано: Гаранция за участие в процедура на договаряне с обявление по ЗОП за възлагане на обществена поръчка с предмет „Застрахователна услуга, чрез сключване на застраховки „Имущество” и „Релсови превозни средства” за нуждите на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за период от пет години” За задържането и освобождаването на гаранциите за участие се прилагат разпоредбите на чл.61 и чл.62 от ЗОП. 2. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение, в размер на 2 % от стойността на договора. Гаранцията се представя в една от следните форми: безусловна и неотменяема банкова гаранция в оригинал по приложения към документацията за участие образец - Приложение № 12, със срок на валидност 30 /тридесет/ дни след изтичане на срока на договора, или парична сума/ депозит/, внесена по банкова сметка на Възложителя.Условията за учредяване, задържането и освобождаването на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договор - Приложение №4 - неразделна част от документацията за участие в процедурата.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Всяка годишна застрахователна премия се изплаща на 4 /четири/ равни тримесечни вноски, по банков път, в срок до 10 (десет) работни дни от получаването на съответната застрахователна сметка(дебит нота), издадена на името на Възложителя.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Когато участникът, определен за изпълнител е обединение на физически и/или юридически лица, следва да се регистрира в регистър БУЛСТАТ.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Заявление за участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка може да представи всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, което отговаря на изискванията, посочени в ЗОП и на предварително обявените от Възложителя условия в документацията за участие. Заявлението задължително съдържа: 1. Списък на документите, съдържащи се в заявлението, съгласно чл.77, ал.3 и 4 от ЗОП, подписан от законния представител на кандидата или упълномощено от него лице. 2. Представяне на кандидата, във връзка с чл.56, ал.1, т.1 от ЗОП, по приложен образец, Приложение № 1 /обр.1/ към документацията за участие, съдържащо: а) посочване на eдинен идентификационен код по чл.23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата; б)декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП, в) заверено от кандидата копие на валиден Лиценз, издаден от Комисията за финансов надзор или друг компетентен орган, съгласно условията и реда на Кодекса за застраховането, доказващ правото на кандидата да извършва застрахователната дейност на територията на Република България, в чийто обхват са включени застраховките «Релсови превозни средства» и «Имущество» или еквивалентен документ, издаден от компетентен орган в държава-членка на Европейския съюз . 2.1. Чуждестранните юридически или физически лица представят документите по а), б) и в), в официален превод, съгласно §1, т.16а от ДР на ЗОП. 3.В случай, че кандидатът е обединение, което не е юридическо лице, към заявлението се представя и документ, с който е създадено обединението – оригинал или нотариално заверено копие, в което задължително се посочва представляващия. 4. Заверено копие от удостоверение за регистрация по ЗДДС /идентификационен № по ДДС/ или декларация в свободен текст за липса на такава регистрация. 5. Нотариално заверено пълномощно на лицето, подписващо представянето на кандидата (оригинал) – представя се, когато представянето на кандидата не е подписано от управляващия и представляващ кандидата съгласно актуалната му регистрация, а от упълномощен негов представител. Пълномощното следва да съдържа всички данни на лицата (упълномощен и упълномощител), както и изявление, че упълномощеното лице има право да подпише заявлението/офертата и да представлява кандидата в процедурата. 6. Декларации: 6.1. Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП – Приложение №1 /обр.2/ към документацията за участие от съответните лица, съгласно чл. 47, ал. 4 от ЗОП /към представянето на кандидата/. 6.2. Декларация по чл. 56, ал.1, т.8 от ЗОП за съгласие за участие като подизпълнител, съгласно образеца – Приложение №6 към документацията за участие. /Представя се задължително от подизпълнителите в случай, че кандидатът е декларирал ползването на подизпълнители към представянето по т. 2/ 6.3. Декларация за липса на свързаност с друг кандидат по чл. 55, ал. 7 от ЗОП, както и за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП, съгласно образеца – Приложение № 7 към документацията за участие. 6.4. Декларация за приемане на условията на проекта на договор във връзка с чл. 56, ал.1, т.12 от ЗОП - попълнена и подписана от представляващия кандидата, съгласно образеца – Приложение № 8 към документацията за участие. 6.5. Декларация по Закона за икономическите и финансови отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици – Приложение № 9 към документацията за участие. Продължава в раздел VI.3)Допълнителна информация

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Не се изискват. По своя преценка участниците могат да представят доказателства за икономическо и финансово състояние - съгласно чл.50 от ЗОП, чрез представяне на посочените в чл.50, ал. 1 от ЗОП документи, а при обективна невъзможност за представяне на документи по чл.50, ал.1, т.1 или т.2 от ЗОП - друг документ.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Списък по чл.51,ал.1, т.1 от ЗОП на услугите, които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на заявлението за участие, с посочване на стойностите, датите и получателите /оригинал/, заедно с минимум 2 /две/ доказателства за извършените услуги под формата на удостоверения /минимум две/, издадени от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за услугата - Приложение № 5 /образец/. Под "сходни услуги" се имат предвид: • под "сходни услуги" по застраховане на имущество се имат предвид застрахователни услуги за застраховки „Щети на имущество” и „Пожар и природни бедствия”; • под "сходни услуги" по застраховане на Релсови превозни средства се имат предвид застрахователни услуги за застраховки на подвижен състав за пътнически или товарни жп превози, метро или трамваен транспорт, както и на подвижен железопътен състав обслужващ или поддържащ железопътната инфраструктура. Изискване на Възложителя за подбор: Кандидатите следва да са изпълнили през последните три години, считано от датата на подаване на заявлението за участие, минимум по 1/една/ услуга за всеки вид от застраховките по настоящата обществена поръчка (Имущество и Релсови превозни средства) с предмет, еднакъв или сходен с предмета на обществената поръчка, застрахователната сума по която да не е по-малка от 25 на сто от прогнозната стойност на застрахователна сума на активите на Възложителя, подлежащи на застраховане през първата година по съответния вид застраховка, предмет на настоящата обществена поръчка. Изискването за подбор може да се доказва и само с един изпълнен договор (една изпълнена услуга), стига тя да покрива горепосочените изисквания за съответните видове застраховки. • Прогнозната стойност на застрахователната сума на активите на Възложителя, подлежащи на застраховане по застраховка „Имущество” през първата година по настоящата обществена поръчка е в размер на 56 685 002.93 лв. • Прогнозната стойност на застрахователната сума на активите на Възложителя, подлежащи на застраховане по застраховки „Релсови превозни средства” през първата година по настоящата обществена поръчка е в размер на 214 263 748.56 лв.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

ДА

Позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба

Кодекс на застраховането, в сила от 01.01.2016 г., подзаконовите актове по прилагането му.

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Годишно Тарифно число (ГТЧ); тежест: 70
Показател: Условно самоучастие в понесените щети; тежест: 15
Показател: Участие в положителния резултат/УПР/; тежест: 15
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
14.03.2016 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 5 BGN
Условия и начин на плащане

Заинтересованите лица имат пълен достъп по електронен път до документацията за участие на сайта на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД: www.bdz.bg, раздел "Профил на купувача". Копие на документацията може да се предостави на всяко лице, което я изиска, включително и да се изпрати за негова сметка. В този случай документацията се заплаща в лева, по банков път, по банковата сметка на Възложителя "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, в ОББ, клон "Света София", BIC: UBBSBGSF, IBAN: BG 57 UBBS 8002 1052 2265 20, или в касата на Възложителя, на адрес: гр. София, ул. "Иван Вазов" №3, ет.2, стая 219, всеки работен ден от 8:00 до 16:30 часа. Посочената стойност за закупуване на документацията е в лева с включен ДДС.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти и на заявления за участие
14.03.2016 г.  Час: 16:30
IV.3.5) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
IV.3.7) Условия за отваряне на офертите
Дата: 15.03.2016 г.  Час: 10:00
Място

гр.София, ул."Иван Вазов"№3, заседателна зала

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Кандидатите в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при действията на комисията по чл.88, ал.2 от ЗОП, при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отваряне на документите.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължава от раздел III.2.1) 7. Когато кандидатът предвижда, че ще използва/няма да използва подизпълнители, които ще участват при изпълнението на обществената поръчка, в „Представяне на кандидата” – Приложение № 1 / образец 1/ посочва подизпълнителите, както и вида на работите, които ще извършват и дела на тяхното участие. Лице, което е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в заявлението на друг участник не може да представя самостоятелно заявление. Когато кандидат в процедурата е обединение, се прилага чл.56, ал.3 от ЗОП, а когато е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения се прилага чл.56, ал.4 от ЗОП. 8. Документ за гаранция за участие в оригинал. Не могат да участват и задължително се отстраняват от процедурата кандидати, при наличието на обстоятелствата по чл.69, ал.1 и/или чл. 47, ал. 1, ал. 2, т. 2 и т. 5 и ал. 5 от ЗОП и в случай, че за кандидат се установи, че е дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим и/или че е свързано лице по смисъла на § 1 от Допълнителните разпоредби на Търговския закон с Дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим съгласно § 1, т. 64 от Допълнителните разпоредби на Закона за корпоративното подоходно облагане.Наличието на техническо предложение и първоначална ценова оферта в заявлението води до отстраняване на кандидатите от участие в процедурата.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

11.02.2016 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ