Версия за печат

00099-2015-0006

BG-Етрополе:

РЕШЕНИЕ

Номер: 5 от 26.01.2016 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Община Етрополе, пл. Девети септември No 1, За: Росица Хриистова, Република България 2180, Етрополе, Тел.: 0720 68229, E-mail: obstina@etropolebg.com, Факс: 0720 65011

Място/места за контакт: зам.кмет

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.etropolebg.com.

Адрес на профила на купувача: http://etropolebg.com/etropole/index.php/profil-na-kopuvacha.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги


В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

II.1) Обект на поръчката
Строителство
II.2) Наименование на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Изпълнение на Инженеринг (проектиране, доставки, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор) във връзка с реализацията на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради на територията на община Етрополе по две обособени позиции“

II.3) Кратко описание на поръчката

Описание на обектите Многофамилните жилищни сгради са разположени, както следва: Обособена позиция 1: „Жилищен блок на територията на гр.Етрополе, находящ се в кв.20, бл. 12- Елаците” Обособена позиция 2: „Жилищен блок на територията на гр.Етрополе, находящ се на бул. „Руски“ № 188, кв. 132, бл. 1” Мерки за изпълнение на СМР, предписани в техническите паспорти и в Докладите за обследване за енергийна ефективност. Разработване на работни проекти за нуждите на обновяването. Осъществяване на авторски надзор. Изпълнение на доставки. Изпълнение на СМР.

II.4) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000, 45300000, 45320000, 71220000, 45421000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи на инсталации
Изолационни строителни работи
Архитектурно проектиране
Монтажни работи на дограма

ІI.5) Вид на процедурата

Открита процедура


ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Процедурата е открита с решение
номер: 5 от 15.07.2015 г. 
III.3) Справка за обявления, подадени по електронен път

Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"

Година и номер на документа:
2015-677463
III.4) Документ, за който се отнася тази публикация
III.4.2)
Уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки: 99-2015-6
III.4.3) Вид на документа в Регистъра на обществените поръчки

решение и обявление за поръчка

III.4.4) Номер на документа (ID на документа) в Регистъра на обществените поръчки

677463

III.5) Дата на изпращане на оригиналното обявление

15.07.2015 г. 


ІV: ПРЕКРАТЯВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

IV.1) Правно основание
Чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП
IV.2) Мотиви за прекратяване на процедура

1) С Решение № 886/17.11.2015г. на Комисията за защита на конкуренцията е отменено Решение № РД-15-496/13.10.2015г. на Кмета на община Етрополе за обявяване класирането на участниците и избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: „Изпълнение на Инженеринг (проектиране, доставки, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор) във връзка с реализацията на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради на територията на община Етрополе по две обособени позиции“, в частта по обособена позиция № 1 „Жилищен блок на територията на гр.Етрополе, находящ се в кв.20, бл. 12- Елаците”. Преписката е върната на възложителя за продължаване на процедурата по възлагане на обществената поръчка от последното законосъобразно действие – назначаване на председател на комисията, при спазване на задължителните указания, дадени в мотивите на решението на КЗК. Съгласно мотивите на цитираното решение КЗК е приела, че възложителят надлежно е извършил замяна на председателя на комисията, назначена със заповед № РД-15-385/20.08.2015г., тъй като са били налице предпоставките, визирани в чл. 36, ал. 2 от ЗОП. Констатираната липса на декларация по чл. 35 от ЗОП, разписана от новоназначения председател, участвал в работата на комисията от 23.09.2015г., води до незаконосъобразност на състава на комисията след тази дата и съответно влече незаконосъобразност на извършените от комисията действия след 23.09.2015г. Същевременно извършените от комисията в незаконосъобразен състав действия след 23.09.2015г. касаят не само обособена позиция № 1, но и обособена позиция № 2, поради което установените в Решение № 886 от 17.11.2015г. на КЗК пороци на процедурата са относими и към действията и решенията на същия този незаконосъобразен състав по отношение на офертите, подадени за обособена позиция № 2. Следователно е налице незаконосъобразност на Решение № РД-15-496/13.10.2015г. и в частта за обособена позиция № 2. Предвид обстоятелството, че решението за класиране на участниците и избор на изпълнител не е обжалвано в частта за обособена позиция № 2, то по тази причина правораздаващият орган се е ограничил да се произнесе само по наведените в жалбата основания и да отмени решението на възложителя единствено в обжалваната му част. При така изяснената фактическа обстановка, комисията дори да извърши отново всички действия по разглеждане и оценка на офертите по обособена позиция № 1 от етап - оценка на техническите предложения на участниците, не би могла да отстрани нарушенията и по отношение на обособена позиция № 2 от същия етап, тъй като тя не може да се връща на етап, различен от указания в отменителното решение. От друга страна, след като е налице незаконосъобразен състав на комисията, то и извършените от него действия по двете обособени позиции, касаещи оценяването на техническите предложения, отварянето на ценовите предложения, тяхната проверка за съответствие с изискванията на възложителя и оценката им, в това число и съответстващите на тези действия решения на помощния орган се явяват незаконосъобразни. Порочността на взетите решения в хода на процедурата като цяло не може да бъде преодоляна при връщането й от законосъобразния състав на комисията, включително и на решенията, свързани с експертната оценка на показателите от техническите предложения, защото такива указания в отменителното решение на КЗК не се съдържат и следователно в настоящия етап на процедурата помощният орган няма основания да пререшава въпроси по обособена позиция № 1, по които вече е взето решение. В противен случай настоящата комисия би извършила произволно и незаконосъобразно пререшаване на взетите решения, касаещи обособена позиция № 1 (в частност поставените оценки на техническите и ценови предложения на участниците), макар същите да са опорочени и незаконосъобразни. Решението на КЗК е правораздавателен акт и е задължително за страните, между които е постановено. (продължава в раздел VI. Друга информация)

IV.5) Поръчката може да бъде предмет на повторно публикуване

ДА


V: ОБЖАЛВАНЕ

V.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

V.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

В този смисъл, допуснатите съществени нарушения при провеждането на процедурата като цяло не биха могли да бъдат отстранени от законосъобразния състав на комисията при връщането на процедурата. Като взех предвид подробно изложените в Протокола от 18.01.2016г. аргументи и съображения на Комисията, повторно назначена с моя Заповед № РД-15-632/14.12.2015г., които възприемам за обективни, правилни и законосъобразни, и на основание чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП прекратявам открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Изпълнение на Инженеринг (проектиране, доставки, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор) във връзка с реализацията на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради на територията на община Етрополе по две обособени позиции“, гр. Етрополе, в частта за обособена позиция № 1, поради безспорно установени нарушения при провеждането й, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена процедурата. 2)На основание чл. 99, т. 1 и чл. 100, предл. първо от Административно-процесуалния кодекс във връзка с Решение № 886 от 17.11.2015г. КЗК ВЪЗОБНОВЯВАМ по собствена инициатива административното производство по издаване на Решение № РД-15-496/13.10.2015г. на Кмета на община Етрополе в частта за обособена позиция № 2 „Жилищен блок на територията на гр.Етрополе, находящ се на бул. „Руски“ № 188, кв. 132, бл. 1”. Установените в Решение № 886 от 17.11.2015г. на КЗК пороци на процедурата са относими и към действията и решенията на същия този незаконосъобразен състав на комисията по отношение на офертите, подадени за обособена позиция № 2. Нарушението, довело до незаконосъобразен състав на комисията и съответно до незаконосъобразност на всички последващи действия, в това число и крайния акт на възложителя, е липсата на декларация по чл. 35, ал. 3 от ЗОП, подписана от новоназначения член на помощния орган. Нарушението е съществено, защото е въведено с императивна правна норма, целяща гарантиране на обективност и безпристрастност при разглеждането и оценяването на подадените оферти в обществените поръчки. Следователно е налице незаконосъобразност на Решение № РД-15-496/13.10.2015г. на Кмета на община Етрополе и в частта за обособена позиция № 2. Същото е получено от участниците по обособена позиция № 2 на 14.10.2015г., видно от съобщенията за доставка на факса на възложителя. Следователно 10-дневния срок за обжалване на решението за избор на изпълнител по обособена позиция № 2 изтича на 26.10.2015г. Предвид необжалването му в тази част е налице влязъл в сила акт, с което се покрива хипотезата на чл. 99, т. 1 от АПК. Съгласно разпоредбата на чл. 102, ал. 1 от АПК възобновяване на производството по чл. 99, т. 1 АПК може да се направи в тримесечен срок от влизането в сила на акта. Предвид обстоятелството, че Решение № РД-15-496/13.10.2015г. на Кмета на община Етрополе в частта за обособена позиция № 2 е влязло в сила, не е оспорено пред съд и не е подлежало на оспорване по административен ред, то същото може да бъде отменено или изменено от органа, който го е издал, а именно Кмета на община Етрополе. С оглед изложеното дотук и на основание чл. 99, т. 1 от АПК отменям мое Решение № РД-15-496/13.10.2015г. за класиране на участниците и избор на изпълнител на обществената поръчка в частта за обособена позиция № 2 „Жилищен блок на територията на гр.Етрополе, находящ се на бул. „Руски“ № 188, кв. 132, бл. 1”, поради съществено нарушение на изискванията за законосъобразността му. На основание чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП във връзка с Решение № 886/17.11.2015г. на КЗК и съображенията, описани по-горе и в пункт първи на настоящото решение, прекратявам открита процедура за възлагане на обществена поръчка с посочения в р-л II.2) предмет в частта за обособена позиция № 2, поради безспорно установени нарушения при провеждането й, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена процедурата.


VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

26.01.2016 г. 


Възложител

Трите имена: Димитър Радославов Димитров
Длъжност: Кмет на община Етрополе