00334-2015-0048
Технически редакции | ||
05.01.2016 16:50 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
05.01.2016 16:50 ч. : | 2016 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
05.01.2016 16:50 ч. : | 05/01/2016 16:35 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
05.01.2016 16:50 ч. : | 05/01/2016 16:35 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
05.01.2016 16:50 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
05.01.2016 16:50 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
BG-гр. София: 27 - Други услуги
ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР
Услуги
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Агенция Митници, ул. Г. С. Раковски № 47, За: Ирена Илиева, Република България 1202, гр. София, Тел.: 02 98594019, E-mail: irena.ilieva@customs.bg, Факс: 02 98594060
Място/места за контакт: Централно митническо управление, отдел Обществени поръчки и капиталови разходиИнтернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://customs.bg.
Адрес на профила на купувача: http://customs.bg/bg/page/357.
Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения
Друг: митническа дейностДруго (моля пояснете): митническа дейност
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
"Предоставяне на услуги по снегопочистване на ГКПП „Дунав мост“ и сметоизвозване на ГКПП „Гюешево“, ГКПП „Олтоманци" и ГКПП „Дуранкулак"
Обект на възлаганата обществена поръчка, определен по смисъла чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП е „предоставяне на услуга”. Предметът на обществената поръчка е обособен в 3 (три) обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1 с предмет: „Предоставяне на услуги по сметоизвозване на ГКПП „Гюешево” и ГКПП „Олтоманци”; Обособена позиция № 2 с предмет: „Предоставяне на услуги по сметоизвозване на ГКПП „Дуранкулак”; Обособена позиция № 3 с предмет: „Предоставяне на услуги по снегопочистване на ГКПП „Дунав мост”. Настоящата обществена поръчка се възлага за срок от 6 (шест) месеца, считано от датата, следваща датата на сключване на договора или до избор на изпълнител/и в резултат на публично обявена конкурентна/и процедура/и по ЗОП, според това кое от двете обстоятелства настъпи първо.
90513000, 90620000, 90630000
Описание:
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Договаряне без обявление
НЕ
НЕ
РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
1
Община Кюстендил, БУЛСТАТ 000261517, пл. Велбъжд № 1, Република България 2500, гр. Кюстендил, Тел.: 078 551166, E-mail: obshtins@kyustendil.bg, Факс: 078 551004
НЕ
1
Берус ООД, ЕИК 827184080, зад Хиподрума, п. к. 55, Република България 7005, гр. Русе, Тел.: 0897 848020, E-mail: berus_ood@abv.bg, Факс: 082 842143
НЕ
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Продължение от Приложение Г - Основание за възлагане на поръчка без предварително публикуване на обявлението - Извършеното от Агенция „Митници“ (АМ) проучване показва, че до настоящия момент посочените дейности са осъществявани въз основа на договори, сключени между областните управители (ОУ) и избрани от тях изпълнители, като: за ГКПП „Дунав мост“ сключеният договор за снегопочистване е изтекъл на 30.04.2015 г., за ГКПП „Дуранкулак“ сключеният договор за сметоизвозване изтича на 31.12.2015 г., а за предоставяне на услугите по сметоизвозване на ГКПП „Гюешево“ и ГКПП „Олтоманци“ не е имало сключен договор. По изложените съображения и предвид посочените по-горе изменения в нормативната уредба, считано от 21.08.2015 г. за АМ е налице право и задължение, включително и правна възможност да владее, ползва и поддържа посочените имоти от името на държавата, за своя сметка и на своя отговорност, в съответствие с предназначението им за нуждите, за които са предоставени, с грижата на добър стопанин като включително поражда необходимостта от предприемане на незабавни, спешни действия за възлагане на дейностите по сметоизвозване и снегопочистване. С възлагането на дейността по сметоизвозване Възложителят (В-ят) цели да постигне чистотата, което способства за поддържането на ГКПП, които са разположени на външните и вътрешните граници на Република България в съответствие с установените за това изисквания, но и тъй като те са лицето на България, ще участват и при формирането на първите впечатления за държавата ни у всички влизащи граждани/туристи. Посредством възлагането на дейността по сметосъбирането, В-ят цели да предотврати възможността от натрупване на големи количества отпадъци и по този начин да сведе до минимум вероятността от възникване на болестотворни за обществото (служителите на В-я, за служителите на други администрации, които изпълняват служебните си задължения в зоната на ГКПП -органи на МВР и БАБХ, и за преминаващите през пунктовете лица) и за опазване на околната среда организми и бактерии. Възлагането на дейностите по снегопочистване на ГКПП има за цел да осигури безпрепятствен достъп и безопасно при зимни условия преминаване на всички лица, желаещи да влязат или да напуснат територията на Република България, на определените от нормативната уредба места, през които единствено е разрешено преминаването на държавната граница. Поради непредвидимостта на настъпването на законодателната промяна, както и липсата на правно основание, право и задължение за това, преди влизане в сила на посочените по-горе нормативни актове, В-ят не е планирал обществена поръчка, с която да възложи дейностите по сметоизвозване и снегопочистване на ГКПП. Провеждането на открита процедура за възлагане на посочените дейности, включително при съкращаването на сроковете чрез възможностите, предвидени в закона, ще забави изпълнението на тези дейности, а всяко неизпълнение на посочените дейности създава реални предпоставки за увреждане здравето на обществото и околната среда, което ще доведе до нарушаване на нормалното изпълнение на нормативно установените дейности, съответно може да бъде основание за тяхното затваряне, за търсене на административно наказателна и/или гражданска отговорност за причинени вреди от В-я. За да отговори на необходимостта от предприемането на спешни действия по възлагането на дейности по снегопочистване и сметоизвозване, породена от промяната в нормативната уредба и макар за нито едно от ГКПП-тата да няма извършено предаване, респективно приемане по реда, предвиден в ал. 2 на § 10 от НГКПП, посредством опис и актовете за държавна собственост за всички имоти, намиращи се в зоните на граничните контролно-пропускателни пунктове, В-ят е изпратил покани за представяне на оферти до лицата, предоставящи посочените услуги по действащите до момента на промяната договори с отделните ОУ.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Срокът за подаване на жалба е 10 дни. Жалбата се подава едновременно до КЗК и Възложителя.
05.01.2016 г.
Оферти са получени от следните лица: 1. По обособена позиция № 1 - Община Кюстендил –гр. Кюстендил - 2500, пл. „Велбъжд” № 1, факс: 078 55 10 04; 2. По обособена позиция № 3 - „Берус” ООД, гр. Русе – 7005, ЗАД Хидподрума, факс: 082 812 143.
ПРИЛОЖЕНИЕ Г
г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.
На 07.08.2015 г. в Официален раздел на Държавен вестник (ДВ) бр. 60 е обнародван Закон за изменение и допълнение на Закона за митниците (ЗИДЗМ). С § 50 на ЗИДЗМ се създава изречение второ в чл. 18, ал. 1 от Закона за държавната собственост (ЗДС), а именно: "Имотите и сградите по чл. 2, ал. 2, т. 6, които не са предоставени за управление по установения ред на министри или на ръководители на други ведомства за изпълнението на функции, свързани с извършването на граничен контрол, се управляват от Агенция "Митници" (АМ). На 21.08.2015 г. в Официален раздел на ДВ, бр. 64 е обнародвано Постановление № 214 от 14.08.2015 г. за изменение и допълнение на нормативен акт (НА) на Министерски съвет, с което се изменя и се допълва Наредбата за граничните контролно-пропускателни пунктове (НГКПП), приета с ПМС № 104 от 2002 г. (обн. ДВ, бр. 54/2002 г.). Съгласно новата редакция на чл. 7, ал. 1 от НГКПП, Директорът на АМ дава указания по изграждането, поддържането и преустройството на сградния фонд, съоръженията и терените в зоните на ГКПП с оглед спазването на технологичния ред на работа. Новата редакция на чл. 7а, ал. 1 от НГКПП предвижда, че поземлените имоти, на които са изградени ГКПП, урегулираните поземлени имоти, отредени за ГКПП, и сградите, построени върху тях, както и техническата инфраструктура, които не са предоставени за управление на министри или ръководители на други ведомства за изпълнение на функции, свързани с извършването на граничен контрол, се управлява от директора на АМ, като в т. 1, т. 2 и т. 6 от ал. 2 на цитираната правна норма е предвидено, че в зоната на ГКПП директорът на АМ: 1. осигурява поддържането, преустройството и управлението на сградния фонд и на терените - публична държавна собственост по ал. 1; 2. отговаря за опазването и защитата на държавната собственост; 6. осигурява дейности по озеленяване, маркиране на пътната инфраструктура и почистване в зоната на ГКПП, както и на обектите за обществено ползване. Съгласно чл. 23, ал. 3 от НГКПП директорът на АМ отговаря за изпълнението на задълженията по чл. 7а от същия НА. В § 10, ал. 1 на ПМС 292/29.10.2015 г. (обн. ДВ, бр. 85/2015 г.) е предвидено, че в тримесечен срок от приемането му областните управители трябва да предадат на директора на АМ за управление урегулираните поземлени имоти, отредени за ГКПП, сградите и съоръженията в зоните на ГКПП, които не са предоставени за управление на министри или на ръководители на други ведомства за изпълнение на функции, свързани с извършването на граничен контрол, и цялата свързана с тях документация, като в ал. 2 на цитирания параграф е указано, че в срока по ал. 1 областните управители трябва да предадат с опис на директора на АМ преписи от актовете за държавна собственост за всички имоти, намиращи се в зоните на ГКПП. Промяната в норм. уредба е резултат на дълъг правно регламентиран процес. Същата настъпва едва с приключване на законодателния процес, по предвидения за това ред с обнародване на съответния акт в ДВ и изтичане на предвидения в него срок до влизането му в сила. Едва след това, съответния НА, поражда права и задължения и служи като основание за предприемане на правни действия, съответно преустановяване на правни действия. Законодателния процес е вменен в правомощията на Народното събрание и, доколкото не е резултат от действие или бездействие на Възложителя (В-я), не може да бъде предвидена от него дори при полагане на дължимата за това грижа, поради което не може да бъде планиран и управляван от В-я. Изложеното поражда на първо място невъзможност да се предвиди настъпването на изменение в нормативната уредба, съответно невъзможност за организиране изпълнението на произтичащите от промяната задължения. Липсата на законодателно приключил по предвидения за това ред процес, а именно с влязъл в сила НА, води до липса на правно основание за упражняване на права и изпълнение на задължения, съответно за предприемане на действия, защото би обусловило незаконосъобразност на същите. Продължава в поле VI.2