Версия за печат

00334-2015-0048

BG-гр. София: 27 - Други услуги

ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Агенция Митници, ул. Г. С. Раковски № 47, За: Ирена Илиева, Република България 1202, гр. София, Тел.: 02 98594019, E-mail: irena.ilieva@customs.bg, Факс: 02 98594060

Място/места за контакт: Централно митническо управление, отдел Обществени поръчки и капиталови разходи

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://customs.bg.

Адрес на профила на купувача: http://customs.bg/bg/page/357.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна/и дейност/и на възложителя

Друг: митническа дейностДруго (моля пояснете): митническа дейност

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

"Предоставяне на услуги по снегопочистване на ГКПП „Дунав мост“ и сметоизвозване на ГКПП „Гюешево“, ГКПП „Олтоманци" и ГКПП „Дуранкулак"

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуга: 27
Публикуване на информацията: ДА
Място на изпълнение: в зоната на ГКПП "Дунав мост; в зоната на ГКПП "Гюешево" и в зоната на ГКПП" Олтоманци"
Код NUTS: BG
ІІ.1.4) Кратко описание на договора/споразумението - предмет и количество

Обект на възлаганата обществена поръчка, определен по смисъла чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП е „предоставяне на услуга”. Предметът на обществената поръчка е обособен в 3 (три) обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1 с предмет: „Предоставяне на услуги по сметоизвозване на ГКПП „Гюешево” и ГКПП „Олтоманци”; Обособена позиция № 2 с предмет: „Предоставяне на услуги по сметоизвозване на ГКПП „Дуранкулак”; Обособена позиция № 3 с предмет: „Предоставяне на услуги по снегопочистване на ГКПП „Дунав мост”. Настоящата обществена поръчка се възлага за срок от 6 (шест) месеца, считано от датата, следваща датата на сключване на договора или до избор на изпълнител/и в резултат на публично обявена конкурентна/и процедура/и по ЗОП, според това кое от двете обстоятелства настъпи първо.

ІІ.1.5) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

90513000, 90620000, 90630000

Описание:

Услуги по превозване на отпадъци
Услуги по почистване на улици от сняг
Услуги по почистване на улици от лед


II.2) Обща крайна стойност на договора/ите
ІІ.2.1) Обща стойност на договора/ите
Стойност
0 BGN без ДДС

РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявление

ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
ІV.2.2) Използван е електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации, свързани със същата поръчка

НЕ


РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

ДОГОВОР № 32-270784 / Обособена позиция №:1 / Заглавие:„Предоставяне на услуги по сметоизвозване на ГКПП „Гюешево” и ГКПП „Олтоманци”
V.1) Дата на сключване договора
15.12.2015 г. 
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката
04.12.2015 г. 
V.2) Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адрес на изпълнителя

Община Кюстендил, БУЛСТАТ 000261517, пл. Велбъжд № 1, Република България 2500, гр. Кюстендил, Тел.: 078 551166, E-mail: obshtins@kyustendil.bg, Факс: 078 551004

V.4) Информация за стойността на договора
Първоначална прогнозна обща стойност на договора
Стойност 4000 BGN без ДДС
Крайна обща стойност на договора
Стойност 0 BGN без ДДС
V.5) При изпълнение на договора ще участват подизпълнители

НЕ

ДОГОВОР № 32-270821 / Обособена позиция №:3 / Заглавие:„Предоставяне на услуги по снегопочистване на ГКПП „Дунав мост”
V.1) Дата на сключване договора
15.12.2015 г. 
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката
04.12.2015 г. 
V.2) Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адрес на изпълнителя

Берус ООД, ЕИК 827184080, зад Хиподрума, п. к. 55, Република България 7005, гр. Русе, Тел.: 0897 848020, E-mail: berus_ood@abv.bg, Факс: 082 842143

V.4) Информация за стойността на договора
Първоначална прогнозна обща стойност на договора
Стойност 65000 BGN без ДДС
Крайна обща стойност на договора
Стойност 0 BGN без ДДС
V.5) При изпълнение на договора ще участват подизпълнители

НЕ


РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Поръчка е свързана с проект и/или програма, които са финансирани от фондове на ЕС

НЕ

VI.2) Допълнителна информация

Продължение от Приложение Г - Основание за възлагане на поръчка без предварително публикуване на обявлението - Извършеното от Агенция „Митници“ (АМ) проучване показва, че до настоящия момент посочените дейности са осъществявани въз основа на договори, сключени между областните управители (ОУ) и избрани от тях изпълнители, като: за ГКПП „Дунав мост“ сключеният договор за снегопочистване е изтекъл на 30.04.2015 г., за ГКПП „Дуранкулак“ сключеният договор за сметоизвозване изтича на 31.12.2015 г., а за предоставяне на услугите по сметоизвозване на ГКПП „Гюешево“ и ГКПП „Олтоманци“ не е имало сключен договор. По изложените съображения и предвид посочените по-горе изменения в нормативната уредба, считано от 21.08.2015 г. за АМ е налице право и задължение, включително и правна възможност да владее, ползва и поддържа посочените имоти от името на държавата, за своя сметка и на своя отговорност, в съответствие с предназначението им за нуждите, за които са предоставени, с грижата на добър стопанин като включително поражда необходимостта от предприемане на незабавни, спешни действия за възлагане на дейностите по сметоизвозване и снегопочистване. С възлагането на дейността по сметоизвозване Възложителят (В-ят) цели да постигне чистотата, което способства за поддържането на ГКПП, които са разположени на външните и вътрешните граници на Република България в съответствие с установените за това изисквания, но и тъй като те са лицето на България, ще участват и при формирането на първите впечатления за държавата ни у всички влизащи граждани/туристи. Посредством възлагането на дейността по сметосъбирането, В-ят цели да предотврати възможността от натрупване на големи количества отпадъци и по този начин да сведе до минимум вероятността от възникване на болестотворни за обществото (служителите на В-я, за служителите на други администрации, които изпълняват служебните си задължения в зоната на ГКПП -органи на МВР и БАБХ, и за преминаващите през пунктовете лица) и за опазване на околната среда организми и бактерии. Възлагането на дейностите по снегопочистване на ГКПП има за цел да осигури безпрепятствен достъп и безопасно при зимни условия преминаване на всички лица, желаещи да влязат или да напуснат територията на Република България, на определените от нормативната уредба места, през които единствено е разрешено преминаването на държавната граница. Поради непредвидимостта на настъпването на законодателната промяна, както и липсата на правно основание, право и задължение за това, преди влизане в сила на посочените по-горе нормативни актове, В-ят не е планирал обществена поръчка, с която да възложи дейностите по сметоизвозване и снегопочистване на ГКПП. Провеждането на открита процедура за възлагане на посочените дейности, включително при съкращаването на сроковете чрез възможностите, предвидени в закона, ще забави изпълнението на тези дейности, а всяко неизпълнение на посочените дейности създава реални предпоставки за увреждане здравето на обществото и околната среда, което ще доведе до нарушаване на нормалното изпълнение на нормативно установените дейности, съответно може да бъде основание за тяхното затваряне, за търсене на административно наказателна и/или гражданска отговорност за причинени вреди от В-я. За да отговори на необходимостта от предприемането на спешни действия по възлагането на дейности по снегопочистване и сметоизвозване, породена от промяната в нормативната уредба и макар за нито едно от ГКПП-тата да няма извършено предаване, респективно приемане по реда, предвиден в ал. 2 на § 10 от НГКПП, посредством опис и актовете за държавна собственост за всички имоти, намиращи се в зоните на граничните контролно-пропускателни пунктове, В-ят е изпратил покани за представяне на оферти до лицата, предоставящи посочените услуги по действащите до момента на промяната договори с отделните ОУ.

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.3.2) Подаване на жалби

Срокът за подаване на жалба е 10 дни. Жалбата се подава едновременно до КЗК и Възложителя.

VI.4) Дата на изпращане на настоящата информация за сключен договор

05.01.2016 г. 

VI.5) Данни за лицата, които са подали оферти, а когато в процедурата са участвали обединения - и за членовете на обединението

Оферти са получени от следните лица: 1. По обособена позиция № 1 - Община Кюстендил –гр. Кюстендил - 2500, пл. „Велбъжд” № 1, факс: 078 55 10 04; 2. По обособена позиция № 3 - „Берус” ООД, гр. Русе – 7005, ЗАД Хидподрума, факс: 082 812 143.


ПРИЛОЖЕНИЕ Г

Информация за сключен договор
Основание за избор на процедура на договаряне без обявление

г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.

На 07.08.2015 г. в Официален раздел на Държавен вестник (ДВ) бр. 60 е обнародван Закон за изменение и допълнение на Закона за митниците (ЗИДЗМ). С § 50 на ЗИДЗМ се създава изречение второ в чл. 18, ал. 1 от Закона за държавната собственост (ЗДС), а именно: "Имотите и сградите по чл. 2, ал. 2, т. 6, които не са предоставени за управление по установения ред на министри или на ръководители на други ведомства за изпълнението на функции, свързани с извършването на граничен контрол, се управляват от Агенция "Митници" (АМ). На 21.08.2015 г. в Официален раздел на ДВ, бр. 64 е обнародвано Постановление № 214 от 14.08.2015 г. за изменение и допълнение на нормативен акт (НА) на Министерски съвет, с което се изменя и се допълва Наредбата за граничните контролно-пропускателни пунктове (НГКПП), приета с ПМС № 104 от 2002 г. (обн. ДВ, бр. 54/2002 г.). Съгласно новата редакция на чл. 7, ал. 1 от НГКПП, Директорът на АМ дава указания по изграждането, поддържането и преустройството на сградния фонд, съоръженията и терените в зоните на ГКПП с оглед спазването на технологичния ред на работа. Новата редакция на чл. 7а, ал. 1 от НГКПП предвижда, че поземлените имоти, на които са изградени ГКПП, урегулираните поземлени имоти, отредени за ГКПП, и сградите, построени върху тях, както и техническата инфраструктура, които не са предоставени за управление на министри или ръководители на други ведомства за изпълнение на функции, свързани с извършването на граничен контрол, се управлява от директора на АМ, като в т. 1, т. 2 и т. 6 от ал. 2 на цитираната правна норма е предвидено, че в зоната на ГКПП директорът на АМ: 1. осигурява поддържането, преустройството и управлението на сградния фонд и на терените - публична държавна собственост по ал. 1; 2. отговаря за опазването и защитата на държавната собственост; 6. осигурява дейности по озеленяване, маркиране на пътната инфраструктура и почистване в зоната на ГКПП, както и на обектите за обществено ползване. Съгласно чл. 23, ал. 3 от НГКПП директорът на АМ отговаря за изпълнението на задълженията по чл. 7а от същия НА. В § 10, ал. 1 на ПМС 292/29.10.2015 г. (обн. ДВ, бр. 85/2015 г.) е предвидено, че в тримесечен срок от приемането му областните управители трябва да предадат на директора на АМ за управление урегулираните поземлени имоти, отредени за ГКПП, сградите и съоръженията в зоните на ГКПП, които не са предоставени за управление на министри или на ръководители на други ведомства за изпълнение на функции, свързани с извършването на граничен контрол, и цялата свързана с тях документация, като в ал. 2 на цитирания параграф е указано, че в срока по ал. 1 областните управители трябва да предадат с опис на директора на АМ преписи от актовете за държавна собственост за всички имоти, намиращи се в зоните на ГКПП. Промяната в норм. уредба е резултат на дълъг правно регламентиран процес. Същата настъпва едва с приключване на законодателния процес, по предвидения за това ред с обнародване на съответния акт в ДВ и изтичане на предвидения в него срок до влизането му в сила. Едва след това, съответния НА, поражда права и задължения и служи като основание за предприемане на правни действия, съответно преустановяване на правни действия. Законодателния процес е вменен в правомощията на Народното събрание и, доколкото не е резултат от действие или бездействие на Възложителя (В-я), не може да бъде предвидена от него дори при полагане на дължимата за това грижа, поради което не може да бъде планиран и управляван от В-я. Изложеното поражда на първо място невъзможност да се предвиди настъпването на изменение в нормативната уредба, съответно невъзможност за организиране изпълнението на произтичащите от промяната задължения. Липсата на законодателно приключил по предвидения за това ред процес, а именно с влязъл в сила НА, води до липса на правно основание за упражняване на права и изпълнение на задължения, съответно за предприемане на действия, защото би обусловило незаконосъобразност на същите. Продължава в поле VI.2