Версия за печат

00073-2015-0032

BG-Велико Търново: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000133634

Община Велико Търново, пл. Майка България № 2, За: Теодора Минкова; Явор Иванов, България 5000, Велико Търново, Тел.: 062 619251; 062 619229, E-mail: mop_vt@abv.bg, Факс: 062 619251

Място/места за контакт: Отдел Обществени поръчки

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://www.veliko-tarnovo.bg.

Адрес на профила на купувача: https://www.veliko-tarnovo.bg/bg/profil-na-kupuvacha/364/.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000133634

Община Велико Търново, пл. Майка България №2, За: Иво Лазаров - Началник на отдел ОЦУИГ, България 5000, Велико Търново, Тел.: 062 619108

Място/места за контакт: Общински център за услуги и информация на гражданите

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1 – т. 5, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, обследване за енергийна ефективност и изготвяне на технически паспорт на обекти – многофамилни жилищни сгради, изграждани по индустриален способ – на територията на град Велико Търново, във връзка с „Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради."

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 12 (12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Община Велико Търново
Код NUTS: BG321
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Поръчката предвижда изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1 – т. 5, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, обследване за енергийна ефективност и изготвяне на технически паспорт на обекти – многофамилни жилищни сгради, изграждани по индустриален способ – на територията на град Велико Търново, във връзка с „Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради." Дейностите по поръчката следва да се извършат в съответствие с българското законодателство и съобразно указанията и референтните стойности заложени от МРРБ. Изпълнението на дейностите става след възлагане с възлагателно писмо от страна на възложителя.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71631300, 71324000, 71335000

Описание:

Услуги по технически контрол и проверка на сгради
Услуги по оценка на състояние
Технически проучвания

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Предметът на обществената поръчка включва: 1. Извършване на екзекутивно архитектурно заснемане – съгласно Техническо задание. 2. Извършване на обследване на сгради за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1 – т. 5, ал. 2 и ал. 3 от Закона за устройството на територията (ЗУТ) и изготвяне на технически паспорти съгласно чл. 176а от ЗУТ 3. Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради, свързано с изискванията на Закона за енергийната ефективност. Изпълнителят се задължава да извърши възложените работи по вид, количества и обекти, уточнени от представител на Възложителя.

Стойност, без да се включва ДДС
400000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

ДА

Брой на възможните подновявания

1

Прогнозен график за следващи поръчки в месеци

12

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

24

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранциите за участие или за изпълнение се представят в една от следните форми:А) депозит на парична сума по сметка на Община Велико Търново в Общинска банка АД- ФЦ Велико Търново:BG97SOMB91303324758001,BIC КОД:SOMBBGSF;Б)банк. гаранция в полза на Община В. Търново.Участникът сам избира формата на гаранцията за участие,съответно за изпълнение.Когато участ-ът или изпълнителя е обединение,което не е ЮЛ, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банк. гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.Условия на гаранцията за участие(ГУ):Размерът на ГУ е определен, съобразно условията на чл. 59, ал.2 от ЗОП, съответно: 4000 лв. Ако участ-ът представя банк. гаранция, то същата трябва да бъде в оригинал, безусловна и неотменима, със срок на валидност–задължително не по-малък от срока на валидност на офертата–180 кал. дни, считано от датата, определена за краен срок за получаване на оферти.След изтичане на този срок, гаранцията автоматично става невалидна, независимо дали гаранцията е върната или не.При представяне на ГУ, в платежното нареждане или в банк. гаранция, задължително следва да бъде записан уникалния номер на поръчката, даден от АОП или номера на решението за откриване на процедурата.Задържането, освобождаването и усвояването на ГУ става при усл-ята и по реда на чл.61 и чл.62 от ЗОП.В-лят има право до решаване на спора да задържи ГУ на уча-к в процедура за възлагане на общ. поръчка, който обжалва решението за определяне на изпълнител.В-лят има право да усвои ГУ независимо от нейната форма, когато участник: оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите или е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи д-р за общ. поръчка. Въз-лят освобождава ГУ на отстранените участници в срок 5 раб. дни след изтичането на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител.В-лят освобождава ГУ на класираните на 1-во и 2-ро място участници–след сключване на договора за общ.поръчка, а на останалите класирани участници– в срок 5раб. дни след изтичане на срока за обжалване на решението за определяне на изпълнител.При прекратяване на процедурата гаранциите на всички участници се освобождават в срок 5 раб.дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване.Условия на гаранцията за изпълнение(ГИ): Задължение за представяне на ГИ възниква само за участника, определен за изпълнител на общ. поръчка. ГИ е в размер на 1% от прогнозната стойност на поръчката. В случай, че участникът представя банк. гаранция, то същата трябва да бъде в оригинал,безусловна и неотменима, със срок на валидност задължително с 2 месеца по-дълъг от срока за изпълнение на договора.След изтичане на този срок, гаранцията автоматично става невалидна, независимо дали гаранцията е върната или не. Банк. гаранция за изпълнение трябва да съдържа неотменяем и безусловен ангажимент на банката гарант да изплати в полза на В-ля в срок от 3 раб. дни сумата в размер, представляващ ГИ, при отправено надлежно подписано и подпечатано писмено искане от В-ля, придружено с декларация, удостоверяваща, че е налице основание за задържане ГИ или за упражняване на правата по банк. гаранция, съгласно договора, подписан с изпълнителя.Условия на банк. гаранция за аванс:При желание за аванс изпълнителят представя банк. гаранция,безусловна и неотменима, за авансово плащане. Банк. гаранция за авансово плащане трябва да дава възможност въз-лят да упражни правата по нея ако декларира пред банката,че е налице основание, съгласно подписания договор с Изпъл-ля, за упражняването на правата на възложителя по гаранцията за възстановяване на направеното от него авансово плащане.”Образ. на банк. гаранции са примерни, като ще се допускат банк. гаранции, изготвени по обр. на банката, ако съдържат изискуемите усл-я.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ договорната цена за изпълнението на дейностите при условията на договора в срок от 30 (тридесет) дни след одобряване на фактурата и двустранно подписан протокол между Възложителя и Изпълнителя по доказани действителни дейности и количества и по предложени единични цени в офертата. Плащанията по договора ще се извършват в лева по банков път по посочена от Изпълнителя банкова сметка.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица. В случай, че участникът участва като обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението (или консорциума) представят заверено копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението – и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият. Договорът за обединение трябва да съдържа клаузи, в които: се определят точно и ясно разпределението на изпълнението на отделните видове дейности между отделните участници в обединението. Разпределението следва да посочва съответния вид дейност, който ще се изпълнява от всеки от членовете на обединението, като не е достатъчно посочване на процентното разпределение на дейностите. Изискването е с цел осигуряване на възможност за преценка за спазване на изискванията на ЗОП и документация за участие от отделните членове на обединението и съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП. Договорът трябва да съдържа информация за отговорностите и дейностите, които всеки от членовете ще изпълнява; - се посочва физическото лице, упълномощено да представлява обединението пред трети лица, в т.ч. и пред възложителя, и да подписва всички документи от името на обединението, да подписва и подаде офертата, което да представлява обединението в хода на процедурата и при изпълнение на обществената поръчка. Допуска се повече от едно лице да представляват обединението заедно и поотделно. Ако в документа не е определено такова лице, то всички членове на обединението трябва с изрично пълномощно (оригинал или нотариално заверено копие) да овластят представител/и на обединението и по силата на което, упълномощения да задължава с подписа си обединението, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/консорциума и да представлява обединението пред възложителя; да подписва всички документи от името на обединението, да подписва и подаде офертата, което да представлява обединението в хода на процедурата и при изпълнението; - да съдържа клаузи или условия, които гарантират, че обединението (консорциума) е създадено за срок не по- малък от срока на действие на договора за обществена поръчка, както и че всички членове на обединението са задължени да останат в него до окончателното изпълнение и приемането му, че всички членове на обединението (консорциума) са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението. В случай че в договора за обединение не е посочено физическото лице, упълномощено да представлява обединението, участникът може да представи и друг документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият. Допуска се упълномощаване на лице, различно от представляващия обединението да подписва документи в офертата, само при представяне на изрично пълномощно с нотариална заверка на подписа за изпълнението на такива задачи.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

При ценообразуването участникците следва да вземат под внимание максималните референтни стойности в лева без ДДС, определени от Министъра на регионалното развитие и благоустройството. Предложените единични цени не трябва да надвишават тези стойности. Участник предложил по- високи единични цени от тези в референтните стойности ще бъде отстранен от участие.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Всеки участник следва да е вписан в публичния регистър на лицата по чл. 23 от Закона за енергийната ефективност, издаден от Агенцията за устойчиво енергийно развитие. Необходимното съдържание на офертата е посочено в Документацията за участие в Глава IV, Раздел 1 "Съдържание на офертата и изискуеми документи"

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Не се изискват.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Не се посавят.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Участникът следва да приложи списък на услугите, които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на офертата - Образец № 8. Списъка се придружава с доказателство за извършената услуга/и под формата на удостоверение издадено от получателя или от компетентен орган или чрез посочване на публичен регистър в който е публикувана информация за услугата/и. 2. Участникът следва да приложи списък с посочване на образованието, професионалната квалификация и професионалния опит на лицата, които отговарят за извършването на услугата - Образец № 9; 3. Участникът следва да приложи декларация Образец № 10 за наличното техническо оборудване, с което разполага участникът за изпълнение на обществената поръчка;

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Към т. 1. Участникът следва да е изпълнил през последните три години, считано от датата на подаване на офертата поне 1 услуга, еднаква или сходна с предмета на обществената поръчка. Под „еднаква/сходна" услуга следва да се разбира изпълнението на всяка една от дейностите, включени в обхвата на поръчката, а именно: обследване на сгради за установяване на техническите характеристики, обследване за енергийна ефективност и изготвяне на технически паспорт на обекти, без оглед на това дали услугите са изпълнявани заедно или отделно. Към т. 2 Участникът следва да разполага с екип от минимум 5 експерти, както следва: 2.1. Архитект. - висше образование, магистърска степен по архитектура, или еквивалент; - валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност /ППП/; - валидна поименна застраховка „Професионална отговорност в проектирането и строителството"; - минимум 5 г. професионален опит по специалността; - участие в извършването на сходна(и) с предмета дейност(и) на минимум 1 сграда. 2.2. Строителен инженер. - висше образование, магистърска степен строителен инженер, или еквивалент; - валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност /ППП/, или еквивалент; - валидна поименна застраховка „Професионална отговорност в проектирането и строителството"; - минимум 5 г. професионален опит по специалността; - участие в извършването на сходна(и) с предмета дейност(и) на минимум 1 сграда. 2.3. Електроинженер. - висше образование, магистърска степен, електроинженер, или еквивалент; - валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност /ППП/; - валидна поименна застраховка „Професионална отговорност в проектирането и строителството"; - минимум 5 г. професионален опит по специалността; - участие в извършването на сходна(и) с предмета дейност(и) на минимум 1 сграда. 2.4. Инженер ОВК. - висше образование, магистърска степен, отопление, вентилация и климатизация, или еквивалент; - валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност /ППП/; - валидна поименна застраховка „Професионална отговорност в проектирането и строителството"; - минимум 5г. професионален опит по специалността; - участие в извършването на сходна(и) с предмета дейност(и) на минимум 1 сграда. 2.5. Инженер ВиК. - висше образование, магистър степен инженер ВиК, или еквивалент; - валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност /ППШ; - валидна поименна застраховка „Професионална отговорност в проектирането и строителството"; - минимум 5 г. професионален опит по специалността; - участие в извършването на сходна(и) с предмета дейност(и) на минимум 1 сграда. Към т. 3 Участникът трябва да разполага минимум със собствени или наети калибрирани уреди и инструменти за обследване чрез неразрушителни методи на строителните конструкции и инсталации, измервателна и изпитателна апаратура и техника - уреди и инструменти за измерване на осветеност, шум, електро измервания и др. или да декларират възможност за използване на строителни и други специализирани лаборатории, необходими за проверката на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 от ЗУТ. Съглсано: Чл. 51а. от ЗОП (1) Кандидат или участник може да докаже съответствието си с изискванията за финансово и икономическо състояние, за технически възможности и/или квалификация с възможностите на едно или повече трети лица. В тези случаи, освен документите, определени от възложителя за доказване на съответните възможности, кандидатът или участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица. (2) За целите на ал. 1 трети лица може да бъдат посочените подизпълнители, свързани предприятия и други лица, независимо от правната връзка на кандидата или участника с тях. Съответствие с поставените изисквания може да се извърши и по реда на чл. 25, ал. 8 от ЗОП.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Критериите, посочени в спецификациите, поканата за представяне на оферти или за договаряне или в описателния документ:
Показател: Ц = Ц 1/Цена за изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1 - т.5, ал.2 и ал.З от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт (за 1м2 РЗП)/ х 50 % + Ц 2/Цена за обследване за енергийна ефективност (за 1м2 РЗП)/ х 50 %; тежест: 50
Показател: С - Срок за изпълнение на дейностите, предмет на техническите задания; тежест: 10
Показател: Т - Техническо предложение оценяващо елементи подробно посочени в Глава VI от Документацията за участие; тежест: 40
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
18.01.2016 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 5 BGN
Условия и начин на плащане

От датата на публикуване на обявлението в електронен вид Възложителят предоставя пълен безплатен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на профила на купувача на интернет адрес, посочен в І.1 от обявлението. Няма изискване документацията за участие да се получава на място. Изтеглянето на документацията от посочения интернет адрес е безплатно. Ако участниците желаят да получат отпечатан екземпляр на документацията за участие, същата е платима в горепосоченият размер. При желание на заинтересованото лице отпечатана документация за участие в откритата процедура може да бъде получена всеки работен ден в стая 317 в сградата на Община В. Търново до изтичане срока, срещу представен документ за платена цена на документацията за участие от 5 /пет/ лева с вкл. ДДС по сметка на Община Велико Търново в Общинска банка АД - ФЦ Велико Търново: BG36 SOMB 9130 31 24758000, BIC код: SOMBBGSF. При желание от заинтересованото лице получаване на отпечатаната документация за участие може да бъде изпратена по куриер за сметка на заинтересовано лице, след получаване на писмено поискване на факс 062/ 619 251 или на и-мейл: mop_vt@abv.bg с посочени данни за издаване на фактура, телефон и адрес за кореспонденция, посочване на наименованието на процедурата, приложен платежен документ за преведена сума на документацията за участие.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
18.01.2016 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Всеки от официалните езици на ЕС

 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в месеци

6

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 20.01.2016 г.  Час: 14:00
Място

Сградата на Община Велико Търново, пл. Майка България №2

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертата е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до административната сграда на Община Велико Търново.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 от Закона за обществените поръчки.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

07.12.2015 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ