Версия за печат

00099-2015-0006

BG-Етрополе:

РЕШЕНИЕ

Номер: 9 от 18.11.2015 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Община Етрополе, пл. Девети септември No 1, За: Росица Хриистова, Република България 2180, Етрополе, Тел.: 0720 68229, E-mail: obstina@etropolebg.com, Факс: 0720 65011

Място/места за контакт: зам.кмет

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.etropolebg.com.

Адрес на профила на купувача: http://etropolebg.com/etropole/index.php/profil-na-kopuvacha.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги


В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

II.1) Обект на поръчката
Строителство
II.2) Наименование на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Изпълнение на Инженеринг (проектиране, доставки, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор) във връзка с реализацията на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради на територията на община Етрополе по две обособени позиции“

II.3) Кратко описание на поръчката

Описание на обектите Многофамилните жилищни сгради са разположени, както следва: Обособена позиция 1: „Жилищен блок на територията на гр.Етрополе, находящ се в кв.20, бл. 12- Елаците” Обособена позиция 2: „Жилищен блок на територията на гр.Етрополе, находящ се на бул. „Руски“ № 188, кв. 132, бл. 1” Мерки за изпълнение на СМР, предписани в техническите паспорти и в Докладите за обследване за енергийна ефективност. Разработване на работни проекти за нуждите на обновяването. Осъществяване на авторски надзор. Изпълнение на доставки. Изпълнение на СМР.

II.4) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000, 45300000, 45320000, 71220000, 45421000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи на инсталации
Изолационни строителни работи
Архитектурно проектиране
Монтажни работи на дограма

ІI.5) Вид на процедурата

Открита процедура


ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Процедурата е открита с решение
номер: 5 от 15.07.2015 г. 
III.3) Справка за обявления, подадени по електронен път

Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"

Година и номер на документа:
2015-677463
III.4) Документ, за който се отнася тази публикация
III.4.2)
Уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки: 99-2015-6
III.4.3) Вид на документа в Регистъра на обществените поръчки

решение и обявление за поръчка

III.4.4) Номер на документа (ID на документа) в Регистъра на обществените поръчки

677463

III.5) Дата на изпращане на оригиналното обявление

15.07.2015 г. 


ІV: ПРЕКРАТЯВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

IV.1) Правно основание
Чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП
IV.2) Мотиви за прекратяване на процедура

1)Със Заповед №РД-15-385/20.08.2015 г. на Кмета на община Етрополе е определен състава на Комисията, натоварена да разгледа, оцени и класира постъпилите оферти за участие в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Изпълнение на Инженеринг (проектиране, доставки, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор) във връзка с реализацията на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради на територията на община Етрополе по две обособени позиции“, открита с Решение № 5 от 15.07.2015 г. и Решение за промяна № 7 от 13.08.2015 г. на Кмета на Община Етрополе, с уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки на АОП: 00099-2015-0006. В състава на комисията са включени двама външни експерти от списъка на АОП - Иван Сергеев Дойнов с професионална квалификация „юрист” и инж. Пламен Маринов Минчев – с професионална квалификация „инженер - транспортно строителство”, като последният има и квалификация „Строителен техник – архитектура и строителство”. Изложените в жалбата на Обединение „Виа Енерджи Проект“ аргументи, че квалификацията и практическия опит на инж. Пламен Минчев не съответстват с предмета на поръчката, тъй като са в областта на транспортното строителство, а не на високото строителство, какъвто е определеният с техническото задание предмет, приемам за правилни и основателни. Съгласно разпоредбата на чл. 34, ал. 2 от ЗОП в състава на комисията се включва задъжително един юрист, а най-малко половината от останалите членове са лица, притежаващи професионална компетентност, свързана с предмета на поръчката. Изискването е императивно и неспазването му от страна на възложителя води до незаконосъобразен състав на комисията и съответно до незаконосъобразност на всички извършени от нея действия по разглеждане, оценка и класиране на офертите за участие в процедурата по възлагане на обществената поръчка. Действително, единствено и само от придобитата квалификация в средното образование, не може да се изведе, че инж. Пламен Минчев не притежава професионална компетентност свързана с предмета на поръчката. Определеният експерт не е предоставил доказателства за професионалната си компетентност по смисъла на § 1, т 22а от ЗОП.Със Заповед № РД-15-457/23.09.2015г. на Кмета на община Етрополе е изменена първоначалната Заповед № РД-15-385/20.08.2015г., като е извършена следната замяна: на мястото на Иван Сергеев Дойнов - Председател на комисията се включва Даниела Николова Димитрова – външен експерт от списъка на АОП - правоспособен юрист. От мотивите на Заповед № РД-15-457/23.09.2015г. е видно, че същата е издадена на основание чл. 36, ал. 2 от ЗОП, тъй като на председателя Иван Дойнов е разрешен отпуск за временна неработоспособност считано от 23.09.2015г., а сред определените резервни членове няма друго лице с квалификация „юрист”. Разглежданата втора заповед влиза в сила от датата на издаването й - 23.09.2015г. и следователно от тази дата новоопределеният външен експерт Даниела Димитрова встъпва в състава на комисията като неин председател. Това е и момента, към който лицето следва да подаде декларация по чл. 35, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП за липса на обстоятелствата по ал. 1 и спазване на изискванията по ал. 2. В Протокол № 2 от работата на комисията, приключен на 24.09.2015г. не е отбелязано подаването на декларация по чл. 35, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП от Даниела Димитрова, чиято липса се установи и в досието на обществената поръчка. Подаването на декларация по чл. 35 от ЗОП от членовете на комисията е въздигнато от законодателя в абсолютна предпоставка за законосъобразност в действията на помощния орган и като гаранция за спазване на принципите на ЗОП. (продължава в раздел VI. Друга информация)

IV.5) Поръчката може да бъде предмет на повторно публикуване

ДА


V: ОБЖАЛВАНЕ

V.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

V.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

Липсата на цитираната декларация накърнява прозрачността на възлагателния процес, защото основната част от действията, свързани с провеждането на процедурата, се реализират от комисията и в резултат на тези й действия се предлага на възложителя да определи за изпълнител участника, класиран на първо място, и да сключи с него договора за обществената поръчка. В този смисъл посоченото нарушение е съществено и опорочава не само законосъобразността на проведената процедура като цяло, но и на издаденото впоследствие решение за класиране на участниците и определяне на изпълнител на обществената поръчка. Същевременно Комисията за защита на конкуренцията все още не се е произнесла по подадената от Обединение „Виа Енерджи Проект“ жалба, с което е налице хипотезата на чл. 121, ал. 8 от ЗОП, даваща възможност на възложителя сам да отстрани нарушението до произнасяне на КЗК. Характерът и естеството на нарушенията, подробно описани и посочени в пункт първи на настоящото решение, касаят неизпълнение на императивни изисквания и неспазването им води до незаконосъобразен състав на комисията и съответно до незаконосъобразност на всички извършени от нея действия по разглеждане, оценка и класиране на офертите за участие в процедурата по възлагане на обществената поръчка. Едновременно с това, нарушения са такива, че те не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията при които е обявена процедурата. Съгласно нормата на чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП възложителят прекратява процедурата с мотивирано решение, когато са установени нарушения при откриването и провеждането й, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията при които е обявена процедурата. В случая се касае до прилагане на правна норма, съдържаща две кумулативни изисквания - при провеждане на процедурата да са допуснати съществени нарушения и тези нарушения да не могат да бъдат отстранени без това да промени условията, при които е открита процедурата. В случая описаните фактически основания в пункт първи на настоящото решение представляват безспорно съществени нарушения при провеждане на процедурата, като тези нарушения възложителят не може да отстранени без това да промени условията, при които е открита процедурата.


VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

18.11.2015 г. 


Възложител

Трите имена: Димитър Радославов Димитров
Длъжност: Кмет на Община Етрополе