00099-2015-0006
Технически редакции | ||
18.11.2015 15:11 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
18.11.2015 15:11 ч. : | 18/11/2015 15:09 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
18.11.2015 15:11 ч. : | 18/11/2015 15:09 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Етрополе:
РЕШЕНИЕ
чл. 3, ал. 1 от ЗОП
В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка
І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)
Община Етрополе, пл. Девети септември No 1, За: Росица Хриистова, Република България 2180, Етрополе, Тел.: 0720 68229, E-mail: obstina@etropolebg.com, Факс: 0720 65011
Място/места за контакт: зам.кметИнтернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.etropolebg.com.
Адрес на профила на купувача: http://etropolebg.com/etropole/index.php/profil-na-kopuvacha.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
„Изпълнение на Инженеринг (проектиране, доставки, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор) във връзка с реализацията на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради на територията на община Етрополе по две обособени позиции“
Описание на обектите Многофамилните жилищни сгради са разположени, както следва: Обособена позиция 1: „Жилищен блок на територията на гр.Етрополе, находящ се в кв.20, бл. 12- Елаците” Обособена позиция 2: „Жилищен блок на територията на гр.Етрополе, находящ се на бул. „Руски“ № 188, кв. 132, бл. 1” Мерки за изпълнение на СМР, предписани в техническите паспорти и в Докладите за обследване за енергийна ефективност. Разработване на работни проекти за нуждите на обновяването. Осъществяване на авторски надзор. Изпълнение на доставки. Изпълнение на СМР.
45000000, 45300000, 45320000, 71220000, 45421000
Описание:
Открита процедура
ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ
Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"
решение и обявление за поръчка
677463
15.07.2015 г.
ІV: ПРЕКРАТЯВАМ
процедура за възлагане на обществена поръчка
1)Със Заповед №РД-15-385/20.08.2015 г. на Кмета на община Етрополе е определен състава на Комисията, натоварена да разгледа, оцени и класира постъпилите оферти за участие в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Изпълнение на Инженеринг (проектиране, доставки, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор) във връзка с реализацията на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради на територията на община Етрополе по две обособени позиции“, открита с Решение № 5 от 15.07.2015 г. и Решение за промяна № 7 от 13.08.2015 г. на Кмета на Община Етрополе, с уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки на АОП: 00099-2015-0006. В състава на комисията са включени двама външни експерти от списъка на АОП - Иван Сергеев Дойнов с професионална квалификация „юрист” и инж. Пламен Маринов Минчев – с професионална квалификация „инженер - транспортно строителство”, като последният има и квалификация „Строителен техник – архитектура и строителство”. Изложените в жалбата на Обединение „Виа Енерджи Проект“ аргументи, че квалификацията и практическия опит на инж. Пламен Минчев не съответстват с предмета на поръчката, тъй като са в областта на транспортното строителство, а не на високото строителство, какъвто е определеният с техническото задание предмет, приемам за правилни и основателни. Съгласно разпоредбата на чл. 34, ал. 2 от ЗОП в състава на комисията се включва задъжително един юрист, а най-малко половината от останалите членове са лица, притежаващи професионална компетентност, свързана с предмета на поръчката. Изискването е императивно и неспазването му от страна на възложителя води до незаконосъобразен състав на комисията и съответно до незаконосъобразност на всички извършени от нея действия по разглеждане, оценка и класиране на офертите за участие в процедурата по възлагане на обществената поръчка. Действително, единствено и само от придобитата квалификация в средното образование, не може да се изведе, че инж. Пламен Минчев не притежава професионална компетентност свързана с предмета на поръчката. Определеният експерт не е предоставил доказателства за професионалната си компетентност по смисъла на § 1, т 22а от ЗОП.Със Заповед № РД-15-457/23.09.2015г. на Кмета на община Етрополе е изменена първоначалната Заповед № РД-15-385/20.08.2015г., като е извършена следната замяна: на мястото на Иван Сергеев Дойнов - Председател на комисията се включва Даниела Николова Димитрова – външен експерт от списъка на АОП - правоспособен юрист. От мотивите на Заповед № РД-15-457/23.09.2015г. е видно, че същата е издадена на основание чл. 36, ал. 2 от ЗОП, тъй като на председателя Иван Дойнов е разрешен отпуск за временна неработоспособност считано от 23.09.2015г., а сред определените резервни членове няма друго лице с квалификация „юрист”. Разглежданата втора заповед влиза в сила от датата на издаването й - 23.09.2015г. и следователно от тази дата новоопределеният външен експерт Даниела Димитрова встъпва в състава на комисията като неин председател. Това е и момента, към който лицето следва да подаде декларация по чл. 35, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП за липса на обстоятелствата по ал. 1 и спазване на изискванията по ал. 2. В Протокол № 2 от работата на комисията, приключен на 24.09.2015г. не е отбелязано подаването на декларация по чл. 35, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП от Даниела Димитрова, чиято липса се установи и в досието на обществената поръчка. Подаването на декларация по чл. 35 от ЗОП от членовете на комисията е въздигнато от законодателя в абсолютна предпоставка за законосъобразност в действията на помощния орган и като гаранция за спазване на принципите на ЗОП. (продължава в раздел VI. Друга информация)
ДА
V: ОБЖАЛВАНЕ
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
Липсата на цитираната декларация накърнява прозрачността на възлагателния процес, защото основната част от действията, свързани с провеждането на процедурата, се реализират от комисията и в резултат на тези й действия се предлага на възложителя да определи за изпълнител участника, класиран на първо място, и да сключи с него договора за обществената поръчка. В този смисъл посоченото нарушение е съществено и опорочава не само законосъобразността на проведената процедура като цяло, но и на издаденото впоследствие решение за класиране на участниците и определяне на изпълнител на обществената поръчка. Същевременно Комисията за защита на конкуренцията все още не се е произнесла по подадената от Обединение „Виа Енерджи Проект“ жалба, с което е налице хипотезата на чл. 121, ал. 8 от ЗОП, даваща възможност на възложителя сам да отстрани нарушението до произнасяне на КЗК. Характерът и естеството на нарушенията, подробно описани и посочени в пункт първи на настоящото решение, касаят неизпълнение на императивни изисквания и неспазването им води до незаконосъобразен състав на комисията и съответно до незаконосъобразност на всички извършени от нея действия по разглеждане, оценка и класиране на офертите за участие в процедурата по възлагане на обществената поръчка. Едновременно с това, нарушения са такива, че те не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията при които е обявена процедурата. Съгласно нормата на чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП възложителят прекратява процедурата с мотивирано решение, когато са установени нарушения при откриването и провеждането й, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията при които е обявена процедурата. В случая се касае до прилагане на правна норма, съдържаща две кумулативни изисквания - при провеждане на процедурата да са допуснати съществени нарушения и тези нарушения да не могат да бъдат отстранени без това да промени условията, при които е открита процедурата. В случая описаните фактически основания в пункт първи на настоящото решение представляват безспорно съществени нарушения при провеждане на процедурата, като тези нарушения възложителят не може да отстранени без това да промени условията, при които е открита процедурата.
VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ
18.11.2015 г.
Възложител