Версия за печат

00322-2015-0020

BG-Кърджали: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Кърджали, бул. България 41, За: Аноанета Овчарова - експерт сектор Обществени поръчки, Р.Бълагрия 6600, Кърджали, Тел.: 0361 67330, E-mail: sektor_op_kar@abv.bg, Факс: 0361 62968

Място/места за контакт: сектор Обществени поръчки

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.kardjali.bg.

Адрес на профила на купувача: http://kardjali.bg/?pid=5,34&pk_type=1.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги
Друг: Общинска администрация

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Извършване на консервационно-реставрационни работи и експониране на античен и средновековен град Перперикон по проект „Перперикон – минало за бъдеще” , Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ 24-10М1-28 от 23.04.2015г., финансиран по мярка 1 „Реставриране, обновяване и опазване на културното наследство” на програма БГ08 “Културно наследство и съвременни изкуства”, финансирана от Финансов механизъм на Европейско Икономическо Пространство 2009 – 2014”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: Кърджали
Код NUTS: BG425
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Консервационно-реставрационните дейности, предмет на възлагане в настоящата поръчка, са част от дейностите, предвидени за изпълнение на проект „Перперикон – минало за бъдеще”, Договор 24-10М1-28, финансиран по Мярка 1 „Реставриране, обновяване и опазване на културното наследство” на Програма БГ 08 „Културно наследство и съвременни изкуства”, финансирана от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство (ФМ на ЕИП) 2009-2014. Основната цел на проекта „Перперикон – минало за бъдеще” е да се възстанови, съхрани и популяризира археологически комплекс „Перперикон” като уникална част от българското и европейското културно наследство. Специфичните цели на проекта са: Да се възстанови, съхрани и експонира античен и средновековен град Перперикон, който е част от едноименния комплекс; Да се популяризира археологически комплекс „Перперикон” като част от българското и европейското културно наследство. Основните дейности по проекта са свързани с консервационно-реставрационните работи и експониране на античен и средновековен град Перперикон съгласно изготвения, съгласуван и одобрен работен проект, който обхваща югозападната част на Акропола. Ще бъдат консервирани и реставрирани сгради, съоръжения и урбанистични структури, находящите се в тази част, а именно – 3 олтара, щерна, 4 жилищни сгради, крепостната стена на Акропола с 2 бастиона, полигонална кула и уличната мрежа.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45212351

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи на праисторически монументи

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Прогнозната стойност на възлаганата обществена поръчка е до 1 033 164,39 лева (един милион тридесет и три хиляди сто шестдесет и четири лева и тридесет и девет стотинки) без вкл. ДДС, 1 239 797,27 лева с ДДС (един милион двеста тридесет и девет хиляди седемстотин деведесет и седем лева и двадесет и седем стотинки) с ДДС. В прогнозната стойност на поръчката се включени 5 % непредвидени разходи, които следва да се вземат в предвид от участниците, но ще могат да бъдат използвани само срлед одобрение от страна на Програмния оператор на Програма БГ 08 „Културно наследство и съвременни изкуства” От участие в процедурата се отстранява участник, предложил цена за изпълнение на поръчката по-висока от обявената.

Прогнозна стойност без ДДС
1033164.39 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

4


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на 5 165 /пет хиляди сто шестдесет и пет/ лева.Гаранцията за участие може да се представи под формата на парична сума, внесена по сметка на Възложителя, или да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие.Когато Участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Възложителя със срок на валидност минимум 120 (сто и двадесет) календарни дни, считано от крайния срок за подаване на Офертата, и в нея трябва да е изрично посочено, че е за настоящата обществена поръчка.Когато Участникът избере да внесе гаранцията за участие по банков път, това следва да стане с платежно нареждане, в което изрично е посочена процедурата, за която се представя гаранцията. Сумата следва да бъде внесена по банков път на името на Община Кърджали, по следната сметка на Община Кърджали:Сметка в лв (BGN):IBAN BG55DEMI92403300072458 BIC Code: DEMIBGSF Наименование на банката: ТЪРГОВСКА БАНКА "Д" АД, Финансов център – Кърджали. Банковите разходи по откриването на гаранцията за участие са за сметка на Участника. Той трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящите указания размер.Когато Участникът е Обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция за участие, съответно вносител на сумата по гаранцията. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 2% (два процента) от стойността без ДДС на договора. Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на парична сума, внесена по сметка на Възложителя, или да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение на договора.Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция в оригинал или платежния документ за внесената парична гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване.Когато Участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Възложителя със срок на валидност най – малко един месец след крайния срок за изпълнение на договора и в нея трябва да е изрично посочен договорът, за който се представя гаранцията.Когато Участникът избере да внесе гаранцията за изпълнение по банков път, това следва да стане с платежно нареждане, в което е изрично посочен договорът, за който се представя гаранцията. Сумата следва да бъде внесена на името на Община Кърджали, по следната сметка на Община Кърджали:Сметка в лв (BGN):IBAN BG55DEMI92403300072458 BIC Code: DEMIBGSF Наименование на банката: ТЪРГОВСКА БАНКА "Д" АД, Финансов център – Кърджали.Банковите разходи по откриването на гаранцията за изпълнение на договора са за сметка на Участника. Той трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящите Указания размер. Гаранцията за авансово плащане обезпечава 100% от размера на авансово плащане по договора с включен ДДС. Гаранцията за аваново плащане по договора може да се представи под формата на банкова гаранция или запис на заповед. Участникът избира сам формата на гаранцията за авансово плащане.Гаранцията се представя преди извършване на авансовото плащане като неотменяема и безусловна банкова гаранция за авансово плащане за пълния размер на аванса с начислен ДДС, открита в полза на Възложителя със срок на валидност един месец след крайния срок за изпълнение на договора (оригинал). В банковата гаранция изрично се посочва номера, датата и предмета на договора.Записът на заповед следва да се издаде без протест и без разноски, със срок на валидност един месец след крайния срок за изпълнение на договора (оригинал нотариално заверен).

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Обществената поръчка се финансира от средства на Програма БГ 08 „Културно наследство и съвременни изкуства”, финансирана от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство (ФМ на ЕИП) 2009-2014. Плащането ще се извърши в съответствие с приетото ценово предложение, на три етапа: А./ авансово плащане в размер до 20% от стойността на договора, след представяне на фактура и гаранцията за 100% от стойността на авансово плащане с включено ДДС. Б./междинни плащания до 60 % от стойността на договора, след представяне на фактура и констативен протокол за приемане на извършване на работа /Акт обр. 19/ като авансовото плащане се приспада от стойноста на действително извършените и приети КРР и СМР. В/ окончателно плащане в размер на 20 % от стойността на договора- след представяне на фактура и отчетни документи

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1.Списък на документите в офертата - Образец №3, 2.Оферта – Образец№4, 3.Представяне на Участника, което включва:Информация по чл. 56, ал. 1, т.1, б. а) от ЗОП(Образец №5) с приложени оригинали или заверени копия от съответните документи, доказващи посочената информация.Когато Участникът е Обединение, документите се представят от всяко физическо или юридическо лице, включено в Обединението.Когато е посочен ЕИК, Участникът има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от Закона за Търговския регистър и да не представя доказателства за обстоятелства, вписани в Търговския регистър, както и да не представя актове, обявени в ТР, с изключение на всички други обстоятелства невписани в ТР. В тези случаи Участникът посочва "не се прилага, съгласно чл. 23, ал. 4 от ЗТР".Чуждестранните лица - Участници в процедурата представят идентифицираща инф. в съответствие със законод. на д-та, в която са установени, в официален превод и Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП(Образец № 6).4.Нотариално заверено копие на договора за създаване на Обединение, когато Участникът е Обединение, което не е юридическо лице.Договорът за създаване на Обединение трябва да съдържа клаузите съгласно Документацията. 5.Нотариално заверено пълномощно на лицето, подписващо Офертата (оригинал) – когато Офертата (или някой документ от нея) не е подписана от представляващия Участника, съгласно актуалната му търговска регистрация. 6.Декларация по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП(Образец №7).7.Декларация по чл. 55, ал. 7 от ЗОП (Образец № 8).8.Оригинал на банкова гаранция за участие или копие от документа за внесена гаранция за участие под формата на парична сума.9.Заверено капие на Удостоверение за вписване в ЦПРСКБ, или еквивалентен документ, при чуждестранни участници, или декларация, че се е запознал с условията за вписване в ЦПРС и се задължава в 20-дневен срок от получаване на решението за определянето му за изпълнител да представи документи,удостоверяващи вписването му.Участникът следва да притежава регистрация в професионален или търговски регистър на страната, в която е установен с предмет строителство – строеж І „м” категория, съгласно чл. 2, ал. 12 от Наредба № 1 за номенклатурата на видовете строежи. 10.Декларация, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд, съгласно чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП. (Образец № 13). 11.Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП (Образец № 14).12.Декларация за съгласие за участие като подизпълнител (Образец № 15) - ако Участникът е посочил в своята Оферта Подизпълнители.Към нея се прилагат документите на подизпълнителя / Образец №5 и Образец № 6/.13.Декларация по чл. 56, ал. 1, т.12 от ЗОП(Образец № 16).14.Декларация по чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДР - (Образец № 17). 15.Декларация за липсата на обстоятелствата по чл. 106, ал. 1, чл. 107 и чл. 109, ал. 1, буква „а” и „б“ от Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и Съвета на Европа (Образец № 18). 16.Декларация по чл. 6, ал. 2 от Закона за мерките срещу изпирането на пари - (Образец № 19). 17.Декларация за конфликт на интереси - (Образец № 20). 18.Декларация за запознаване с обекта и с работния проект и техническата документация (Образец № 21).19.Техн. предл. за изпъл. на поръчката (Образец № 1);Приложениe към Техн. предл. за изпъл. на поръчката: а./ Работна програма - Описание на начина на изпълнение на предмета на поръчката; б./ Линеен график за изпълнение на предмета на поръчката, в който да се посочи времето за изпълнение на всяка една дейност съгласно количествената сметка,, както и броя на необходимите строителни работници. Към графика да е приложена диаграма на работната ръка, както и броя на едновременно работещите звена в съответния участък от обекта, които извършват един вид КРР и СМР. в./Декларация по чл. 33, ал. 4 от ЗОП(Образец №1А) - когато е приложимо.20.Ценово предложение (Образец № 2).Приложение към Ценово предложение а./ Остойностена КС(Образец 2 А/) б./Анализ на посочените от участника единични цени.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: не се изискват
Минимални изисквания: няма
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Заверено копие на Застрахователна полица за сключена застраховка професионална отговорност в строителството по реда на чл. 171 от ЗУТ; 2.Списък на строителството, което е еднакво или сходно с предмета на обществената поръчка, изпълнено през последните пет години, считано от датата на подаване на Офертата съгласно чл. 51, ал. 1, т. 2 от Закона за обществените поръчки (Образец № 9). 3.Доказателства за извършеното строителство. 4. Списък на техническите лица - експерти, които ще участват при изпънението на обществената поръчка (Образец № 10). 5.Приложения към Списъка на техническите лица - експерти, които ще участват при изпънението на обществената поръчка (Образец № 10): Професионални автобиографии на експертите (Образец №11) и Декларации за ангажираност на експертите при изпълнението на поръчката (Образец № 12); 6.Заверено копие на Документ за внедрена система за управление на качеството, сертифицирана по европейски стандарт ISO 9001:2008 или еквивалентни сертификати с обхват, сходен с предмета на обществената поръчка, издадени от органи, установени в други държави членки, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с обхват, сходен с предмета на обществената поръчка. 7.Заверено копие на Документ за внедрена система за управление на околната среда, сертифицирана по европейски стандарт ISO 14001:2004 или еквивалентни сертификати с обхват, сходен с предмета на обществената поръчка, издадени от органи, установени в други държави членки, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с обхват, сходен с предмета на обществената поръчка.
Минимални изисквания: 1.Участниците трябва да имат валидна към датата на подаване на офертата застраховка по чл. 171 от ЗУТ за професионална отговорност в строителството с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на поръчката. Същата трябва да е в сила минимум 30 дни след изтичането на срока на валидност на офертата, както и да бъде придружена с декларация от участника, че в случай на изтичане на застраховката по време на действието на договора, то действието й ще бъде подновено със срок не по-малък от срока на строителството и договора. 2.Участникът да е изпълнил през последните 5 (пет) години, считано от датата, определена като краен срок за представяне на офертите, най-малко 2 /двa/обекта еднакви или сходни с предмета на поръчката. ЗАБЕЛЕЖКА: „Сходен с предмета на поръчката” за целите на настоящата процедура се приема извършване на консервационно-реставрационни работи на обект недвижима културна ценност с категория „световно значение”, „национално значение” или „местно значение“. Изпълнението на това минимално изискване се доказва от участниците с представяне на Списък на изпълненото строителство, което е еднакво или сходно с предмета на обществената поръчка (Образец № 9), придружен от Доказателства за извършеното строителство и категорията на обектите, включени в списъка. 3. Участниците трябва да разполагат с екип от технически лица - експерти, които притежават необходимата професионална квалификация и достатъчно професионален опит, необходими за своевременното, точно и качествено изпълнение на предмета на обществената поръчка и които ще участват в нейното изпънение. Екипът от технически лица - експерти на Участниците трябва включва най-малко следните експерти, отговарящи на съответните минимални изисквания, посочени за всеки един от тях: 3.1.Технически ръководител: Правоспособнo лицe, получилo дипломa от акредитирано висше училище с квалификация "строителен инженер" или "архитект" или лицe със средно образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите "Архитектура и строителство". професионален опит - не по-малко от 10 (десет) години участие като технически ръководител на поне 1/един/ обект сходен с предмета на поръчката ЗАБЕЛЕЖКА: „Сходен с предмета на поръчката” за целите на настоящата процедура се приема извършване на консервационно-реставрационни работи на обект недвижима културна ценност с категория „световно значение”, „национално значение” или „местно значение“. 3.2.Експерт по контрол на качеството професионален опит - минимум 2 години на подобна позиция. 3.3. Експерт по безопасни условия на труд, притежаващ удостоверение за извършване на дейност, съобразно изискванията на ЗБУТ с валидност не по-малко от срока на валидност на офертите. професионален опит - минимум 2 години на подобна позиция. 3.4. Eксперти по Недвижимо културно наследство – минимум 2 /две/ лица, вписани в регистъра на лицата по чл. 165, ал. 1 от Закона за културното наследство, от които едното лице да отговаря на следните изисквания: специалност в областта на консервацията и реставрацията химик или инженер – химик или еквивалентна специалност; професионален опит - минимум 5 години в областта на консервацията и реставрацията. Важно! Едно физическо лице може да изпълнява функциите само на един Експерт в Екипа на Участника. Не се допуска участието на едно и също лице като експерт в офертите на повече от един участник.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Техническа оценка - 100т., която включва подпоказатели П1-технологична последователност-50т., П2 - срок за изпълнение -40т. и гаранционен срок - 10т. ; тежест: 50
Показател: Финансова оценка - 100т., която включва - цена за изпълнение - 100т. ; тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
12.10.2015 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
19.10.2015 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 20.10.2015 г.  Час: 10:00
Място

Община Кърджали, бул.България 41, трети етаж, стая 303,

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на Офертите е публично и на него могат да присъстват Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

От датата на публикуване на Решението и обявлението за обществената поръчка, пълен достъп на потенциалните участници до документацията е осигурен по електронен път на интернет страницата на на Община Кърджали www.kardjali.bg - профил на купувача -http://kardjali.bg/?pid=5,35&id_op=62.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Р.България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

18.09.2015 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ