Версия за печат

00044-2015-0081

BG-София: Проектиране и изпълнение

ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Агенция Пътна инфраструктура, бул. Македония № 4, За: инж. Ясен Луканов, Република България 1606, София, Тел.: 02 9173323, E-mail: y.lukanov@api.bg, Факс: 02 9522563

Място/места за контакт: Дирекция Обществени поръчки правно обслужване

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.api.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.api.bg/PROXY/index2.php?/public/index.jsp?proc=500.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна/и дейност/и на възложителя

Друг: Проектиране, строителство, поддържане и ремонт на РПМ.Друго (моля пояснете): Проектиране, строителство, поддържане и ремонт на РПМ.

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

"Изготвяне на технически проект и изграждане на подпорна стена при археологически Обект № 15 по трасето на АМ „Струма”, Лот 2 от км 346+300 до км 346+455"

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Тип строителство: Проектиране и изпълнение 
Място на изпълнение: област Кюстендил
Код NUTS: BG415
ІІ.1.4) Кратко описание на договора/споразумението - предмет и количество

Предмет на настоящата общ. поръчка е "Изготвяне на технически проект и изграждане на подпорна стена при археологически Обект № 15 по трасето на АМ „Струма”, Лот 2 от км 346+300 до км 346+455". Разработен е идеен проект от фирма „Трансконсулт-22” ООД на основание Становище № 33-НН-1387/18.12.2014 г. на МК, в което са дадени задължителни указания за археологически Обект № 15 от км 346+300 до км 346+455 по трасето на АМ „Струма”, Лот 2, а именно: „Да бъдат разработени предписания за теренна консервация на разкритите структури, така че те да бъдат защитени не само от атмосферни условия, но и от въздействията по време на реализацията на проекта”. „Изграждането на необходимите при строителството временни пътища, площадки, съоръжения и съпътстващата ги техническа инфраструктура да се съобрази с местоположението на регистрираната недвижима археологическа културна ценност (НАКЦ), като не засяга територията и охранителната зона” и писмо вх. № 33-00-31/26.01.2015 г. на НАИМ–БАН, с предоставени предписания за теренна консервация на разкритите археологически структури от Обект № 15, Лот 2 на АМ „Струма” (неолитното селище Мурсалево - Деве Барган), с оглед адекватна защита от атмосферните условия при реализацията на проекта в участъка от км 346+300 до км 346+500”, изготвени и подписани от чл.-кор. Васил Николов, проф. д.и.н., научен ръководител на обекта. Съгласно идейния проект, ситуационно стената попада в права, а в нивелетно отношение е в изпъкнала вертикална крива с радиус 1 200 м. Разположена е от външния край на лявото пътно платно и се състои от 15 междинни секции с дължини по 10,80 м всяка и две крайни, с дължини 10,46 м от страна Юг и 15,06 м от страна Север. При крайната секция от страна Север, подпорната стена се допира до стената на подлеза при км 346+281, като крилото от страна Югоизток може да остане или да се отстрани над основите. От страна Юг крайната секция на подпорната стена опира в гардбаластовата стена на устоя на виадукт при км 346+900. Крилото на виадукта от страна Североизток се разваля, а насипа при устоя се оформя конусообразно. Общата дължина на подпорната стена е 187,52 м и обхваща пътя от км 346+281 до км 346+468. Всяка една от секциите е фундирана на 6 броя сондажно-изливни пилоти 120 см, с дължини по 22,00 м на осово разстояние надлъжно 3,60 м и напречно 4,80 м. Северната крайна секция е фундирана на 8 пилоти 120 см, с дължини по 22,00 м. Предният и заден ред пилоти са обединени с надлъжни надпилотни греди с ширини по 1,80 м и височини 1,20 м, като от страната на неолитното селище те не излизат извън рамките на сянката на лявата външна тротоарна конзола. По този начин са спазени изискванията на МК. Подпорната стена е съставена от два типа подпорни стени, които са с височина 8,20 м и с височина 7,20 м. Осовото разстояние между пилотите остава непроменено - надлъжно 3,60 м и напречно 4,80 м. Сечението на стената при цокълна фуга е 0,45 м. За всяка ламела стената има по три напречни ребра с дебелини по 0,45 м и променлива ширина. Напречните ребра са почти по цялата височина на стената, като в долния си край преминават в напречни ребра между надпилотните греди със същата дебелина. Осовото разстояние между ребрата е 3,60 м и съвпада с двойките пилоти. На височина 4,20 м (3,20 м) над цокълна фуга сечението на стената се променя на 0,30 м. Съгласно идейния проект, етапите на бетониране и задължителните работни фуги са: І етап–Изпълнение на пилоти;ІI етап–Изпълнение на надпилотни греди и ребра до цокълна фуга;ІІI етап–Изпълнение на стени и напречни ребра до височина 4,20 м (3,20 м) над цокълна фуга;ІV етап–Изпълнение на стени и напречни ребра до тротоарен блок и V етап–Изпълнение на тротоарен блок. Върху тротоарния блок са предвидени стоманени парапети за пешеходци с мин. височина над тротоара 110 см и ограничителна система за превозни средства с клас на задържане H2 и минимална зона на действие W4, съгласно БДС EN 1317-2:2010.

ІІ.1.5) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45233120

Описание:

Строителни и монтажни работи на пътища

ІІ.1.6) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ


II.2) Обща крайна стойност на договора/ите
ІІ.2.1) Обща стойност на договора/ите
Стойност
5749910 BGN без ДДС

РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявление

ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
ІV.2.2) Използван е електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации, свързани със същата поръчка

НЕ


РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

ДОГОВОР № РД-33-16 / Обособена позиция №: / Заглавие:"Изготвяне на технически проект и изграждане на подпорна стена при археологически Обект № 15 по трасето на АМ „Струма”, Лот 2 от км 346+300 до км 346+455"
V.1) Дата на сключване договора
14.08.2015 г. 
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката
06.07.2015 г. 
V.2) Брой на получените оферти

2

V.3) Наименование и адрес на изпълнителя

ГБС Инфраструктурно строителство АД, ЕИК: 130131711, ул. Дамяница № 3-5, Република България 1619, София, Тел.: 02 9151874, Факс: 02 9151755

V.4) Информация за стойността на договора
Крайна обща стойност на договора
Стойност 5749910 BGN без ДДС
V.5) При изпълнение на договора ще участват подизпълнители

НЕ


РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Поръчка е свързана с проект и/или програма, които са финансирани от фондове на ЕС

НЕ

VI.2) Допълнителна информация

За проектиране и строителство на АМ „Струма“ Лот 2 е сключен Договор № РД-33-2/27.02.2013 г. За извършване на археологически проучвания и освобождаване трасето на АМ „Струма” Лот 2 е сключен Договор № Д-18/07.03.2014 г. При приемане резултатите за археологически Обект № 15, експертна комисия към Министерство на културата (МК) определя с Протокол № 10-00-249/02.10.2014 г., че структурите притежават признаци на недвижима културна ценност (НКЦ), с висока научна стойност. На основание чл. 158а от Закона за културното наследство (ЗКН) са дадени задължителни указания за опазване на НКЦ. Разработен е вариант на решение за съхраняване на 3 270 кв. м. от площта на археологически Обект № 15, чрез изграждане на подпорна стена. Решението е съгласувано от МК със Становище № 33-НН-1387/18.12.2014 г. Това обстоятелство е „непредвидено обстоятелство“ по смисъла на §1, т. 14б от Допълнителните разпоредби на ЗОП и дава основание за прилагането на чл. 90, ал. 1, т. 8 от ЗОП, както следва: а) наличие на действащ договор за строителство, а именно Договор № РД-33-2/27.02.2013 г.; б) настъпване на непредвидени обстоятелства, след сключване на същия, а именно: 1. разкритата в процеса на археологическите проучвания значимост на НКЦ и решенията, дадени в Протокола на МК, които съгласно разпоредбите на чл. 158а, ал. 6 от ЗКН са задължителни, както и породената от това необходимост от опазване на НКЦ; 2. настъпилите обстоятелства не са могли да бъдат предвидени от страните по договора: за опазване на културните ценности е сключен договор на 07.03.2014 г. за археологическо проучване. Съгласно протокола на МК от 02.10.2014 г. следва поне част от Обект № 15 да бъде запазен и експониран на място и в работния проект да бъдат нанесени необходимите корекции; 3. настъпилите обстоятелства правят невъзможно изпълнението на Договор № РД-33-2/27.02.2013 г., който се явява и основния договор при договорените условия. По одобрения технически проект, по същия договор, от км 346+281 до км 346+468, е предвиден насип със свободни откоси. Изпълнявайки този насип, цялата площ на археологически Обект № 15, би била засипана и не биха били спазени задължителните изисквания на МК. За ограничаване насипа до границата на габарита на ляво пътно платно и запазване на частта от археологическия обект м/у тази линия и сервитута на автомагистралата, се налага изпълнение на подпорна стена. в) В резултат от непредвидените обстоятелства се поражда необходимост от извършване на допълнителни дейности по изготвянето на технически проект и изграждане на подпорна стена, с цел спазване разпоредбите на ЗКН. г) Налице е невъзможност допълнителните работи по изготвяне на технически проект и изграждане на подпорна стена, да се разделят технически от предмета на основния Договор № РД-33-2/27.02.2013 г., без значителни затруднения за Възложителя или въпреки, че може да се раздели, е съществено необходима за изпълнението му. Технологично, изпълнението на насипа, предвиден в този участък в основния проект, е невъзможно да се осъществи без изграждане на подпорна стена. С оглед краткия срок за извършване на строително – монтажните работи (СМР), насипа по одобрения технически проект и подпорната стена трябва да се извършват паралелно и са неразривно свързани с процеса по цялостно изпълнение на автомагистралата в участъка от км 346+281 до км 346+468. Ако изграждането на подпорната стена се раздели от изпълнението на насипа, предвиден в одобрения технически проект, то изграждането му от Изпълнител, различен от Изпълнителите по основния договор за СМР, може да забави и съответно затрудни завършването на проекта в срока по основния Договор № РД-33-2/27.02.2013 г. При хипотезата, че процедурата е открита и бъде избран друг Изпълнител, в случай че възникнат дефекти в рамките на гаранционния период, проявени на повърхността на настилката, гаранционната отговорност не би могла да бъде установена и разделена, тъй като СМР под конструкцията на настилката ще бъдат извършени .... Продължава в Прилож. Г

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4) Дата на изпращане на настоящата информация за сключен договор

17.08.2015 г. 

VI.5) Данни за лицата, които са подали оферти, а когато в процедурата са участвали обединения - и за членовете на обединението

"ГБС – ИНФРAСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО" АД "ПЪТСТРОЙ-92" АД


ПРИЛОЖЕНИЕ Г

Информация за сключен договор
Основание за избор на процедура на договаряне без обявление

г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.

... от различни Изпълнители и ще бъдат закрити. д) Общата стойност на допълнителното проектиране и строителство не надвишава с 50% стойността на основната поръчка. Видно от гореизложените мотиви са налице предпоставки допълнителните работи да се възложат с процедура на договаряне без обявление на основание чл. 90, ал. 1, т. 8 от ЗОП със същия Изпълнител, тъй като хипотезата на посочената норма е изпълнена. Доказателства, обуславящи избора на вида процедура: 1. Копие на Споразумение за създаване на обединение от 27.04.2012 г.; 2. Копие на Договорно споразумение № РД-33-2 от 27.02.2013 г. между Агенция „Пътна инфраструктура“ и КОНСОРЦИУМ „СТРУМА – ЛОТ 2“; 3. Копие на Договор № Д-18 от 07.03.2014 г. между Агенция „Пътна инфраструктура“ и Национален археологически институт с музей при Българска академия на науките; 4. Копие на Заповед № РД-09-807 от 03.10.2014 г. на Министерство на културата, за назначаване на Експертна комисия; 5. Копие на Протокол от Експертна комисия с вх. № 10-00-249 от 02.10.2014 г. на Министерство на културата, приложение към Заповед № РД-09-807 от 03.10.2014 г.; 6. Копие на Писмо с вх. № 33-00-427 от 25.11.2014 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от Национален археологически институт с музей при Българска академия на науките; 7. Копие на Становище с вх. № 33-НН-1387 от 18.12.2014 г. на Министерство на културата; 8. Копие на Писмо с вх. № 33-00-4 от 09.01.2015 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от Министерство на културата; 9. Копие на Писмо с вх. № 33-00-31 от 26.01.2015 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от Национален археологически институт с музей при Българска академия на науките, вкл. предписания за теренна консервация на разкрити археологически структури от Обект № 15; 10. Копие на Писмо с вх. № 53-00-4331 от 11.04.2014 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от КОНСОРЦИУМ „СТРУМА – ЛОТ 2“; 11. Копие на Писмо с вх. № 53-00-5844 от 23.05.2014 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от КОНСОРЦИУМ „СТРУМА – ЛОТ 2“; 12. Копие на Писмо с изх. № 53-00-893 от 28.01.2015 г. от Агенция „Пътна инфраструктура“ до КОНСОРЦИУМ „СТРУМА – ЛОТ 2“, с копие до ДЗЗД „Обединение Струма - ПП“; 13. Копие на Писмо с вх. № 53-00-1497 от 11.02.2015 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от КОНСОРЦИУМ „СТРУМА –2“; 14. Копие на Писмо с вх. № 53-00-2593 от 09.03.2015 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от ДЗЗД „Обединение Струма - ПП“; 15. Копие на Писмо с вх. № 53-00-2647 от 10.03.2015 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от КОНСОРЦИУМ „СТРУМА – 2“; 16. Копие на Писмо с изх. № 24-00-456 от 11.03.2015 г. от Агенция „Пътна инфраструктура“ до Агенция по обществени поръчки; 17. Копие на Писмо с вх. № 24-00-689 от 01.04.2015 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от Агенция по обществени поръчки; 18. Копие на Писмо с вх. № 53-00-5208 от 12.05.2015 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“ от „ТРАНСКОНСУЛТ – 22“ ООД; 19. Копие на Договор № Д-61 от 04.05.2015 г. между Агенция „Пътна инфраструктура“ и „ТРАНСКОНСУЛТ – 22“ ООД.