Версия за печат

01224-2015-0018

BG-София: 06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги)

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000694037

Българска народна банка, пл. Княз Александър І № 1, За: Ангелина Кръстева- по процедурата - 0291451480; Цветослав Ангелов - по предмета на поръчката - 02 91452400., Република България 1000, София, Тел.: 02 91451480, E-mail: publicprocurement@bnbank.org, Факс: 02 9508452

Място/места за контакт: пл. Княз Александър І № 1

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.bnb.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2015-0018_BG.

Електронен достъп до информация: http://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2015-0018_BG.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Друг: Българска народна банка

I.3) Основна дейност

Икономическа и финансова дейност

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Управление на проекти, организация на дейности и финансови консултантски услуги.”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 6 (06 - Финансови услуги (Застрахователни услуги, Банкови и инвестиционни услуги))
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр.София
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Предлаганата от участника услуга следва да отговаря на техническите параметри и характеристики, посочени в Техническо задание за извършване на преглед на качеството на активите в банковата система, неразделна част от документацията за участие. Предмет на обществената поръчка е организация и координация на провеждането на преглед на качеството на активите на банковата система, както и оказване на методологична експертна подкрепа на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ във връзка с отделните етапи от провеждането на прегледа, обобщаването на резултатите и определянето на коригираните капиталови съотношения на банките, описани подробно в проекта на договор, неразделна част от документацията към процедурата.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

66171000

Описание:

Финансови консултантски услуги

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Съгласно клаузите на договора.

Стойност, без да се включва ДДС
1700000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

12

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие e в размер на 17 000 лв. (седемнадесет хиляди лева) или тяхната равностойност в евро в размер на 8691,96 евро (осем хиляди и шестстотин деветдесет и едно евро и деветдесет и шест евроцента). Гаранцията се представя под формата на банкова гаранция или парична сума. Участникът сам определя формата на гаранцията за участие. Паричната сума в лева се превежда по банкова сметка на БНБ IBAN: BG40 BNBG 9661 1000 0661 23, BIC: BNBGBGSD, а ако участникът представя гаранцията за участие в евро, паричната сума трябва да бъде преведена по следната сметка: IBAN: DE53500700100923349500, SWIFT code DEUTDEFF, Deutsche Bank, Frankfurt. Ако участникът представя банкова гаранция за участие, тя следва да е със срок на валидност, не по-малко от 15 (петнадесет) календарни дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. В банковата гаранция следва да е посочено условието, при което възложителят има право да я задържа до решаване на спора, когато участникът в процедурата за обществена поръчка обжалва решението на възложителя за определяне на изпълнител, (чл. 61, ал. 1 от ЗОП). В банковата гаранция следва да са посочени още следните условия, при които възложителят има право да я усвои, а именно ако участникът: оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; определен е за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществена поръчка. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Гаранцията за участие се задържа или освобождава при условията и сроковете на чл. 61 и 62 от ЗОП. Гаранцията за изпълнение се представя от избрания за изпълнител участник под формата на парична сума, преведена по една от горепосочените банкови сметки или под формата на банкова гаранция, към момента на сключване на договора, с валидност съгласно клаузите на договора. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 5% от цената по чл. 2, ал. 1, изречение първо от проекта на договор.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Съгласно условията на договора.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Право да подават оферти имат всички български и чуждестранни физически и юридически лица, както и техни обединения. Пречка за участие в процедурата са наличието на обстоятелствата по чл.47,ал.1,т.1,букви„а”–„д”,т.2,3,4 от ЗОП,чл.47,ал.2, т.1,2,2а (по отношение на текста „който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение),т.4 и 5 от ЗОП, както и по чл.47,ал.5,т.1 и 2 от ЗОП. В офертата липсата на посочените обстоятелства се удостоверява с една декларация съгласно чл.47,ал.9 (по образец). На дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, и на свързаните с тях лица се забранява пряко или косвено участие в настоящата обществена поръчка, включително и чрез гражданско дружество/консорциум, в което участва дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим (чл.3,т.8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици).В плик №1 „Документи за подбор“ се представят следните документи и информация:1. Пълномощно на лицето, подписващо офертата – представя се, когато офертата не е подписана от управляващия и представляващ участника, съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител.2.Представяне на участника (по образец), което включва: а) посочване на единен идентификационен код съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, код БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата и б) декларация по чл.47,ал.9 (по образец).3.При участници обединения – копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението – и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият. В договора за обединението следва да се посочи и разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предмет на поръчката. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: документите по чл.56, ал.1, т.1, букви "а" и "б" от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; документите по чл.56,ал.1,т.1,т4 и 5 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл.25,ал.2,т.6 от ЗОП.4.Документ за гаранция за участие.5.Доказателства за икономическото и финансово състояние, посочени в т.III.2.2) от обявлението.6. Доказателства за технически възможности и/или квалификация на участниците посочени в т.III.2.3) от обявлението.7. Декларация за липса на свързаност с друг участник в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП, както и за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП (по образец - декларация по чл. 56, ал. 1, т. 6 от ЗОП).8. Декларация, в която се посочват видовете работи от предмета на поръчката, които ще се предложат на подизпълнители и съответстващият на тези работи дял в проценти от стойността на обществената поръчка, и предвидените подизпълнители (по образец). Декларацията се представя и когато участникът не предвижда участие на подизпълнители.9. В случаите, когато участникът предвижда участие на подизпълнители, се прилагат декларация за тяхното съгласие за участие, подписана от подизпълнителите (по образец).10. Декларация за приемане на условията в проекта на договор. Подписва се и се подпечатва от представляващия/ите дружеството съгласно регистрацията или от упълномощено от него/тях лице/а.11. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника и подпечатан. Документите, които е необходимо да бъдат поставени в Плик № 2 „Предложение за изпълнение на поръчката ” и Плик № 3 „Предлагана цена” , са посочени в VI.3) Допълнителна информация.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Наличието на изискания от възложителя финансов ресурс се доказва с един или няколко от следните документи: -Удостоверение от банка; - Заверен от независим одитор годишен финансов отчет за 2014 г. или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която кандидатът е установен. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Участникът може да не представи годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, както и всеки друг документ, ако са публикувани в публичен регистър в Република България и участникът е посочил информация за органа, който поддържа регистъра.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Участниците следва да докажат наличието на финансов ресурс от поне 600 000 (шестстотин хиляди лева) лева или съответната равностойност в чуждестранна валута (изчислена на основата на обменния курс на Българската народна банка).

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

- Списък на услугите, които са еднакви или сходни* с предмета на обществената поръчка (оценка на качеството на активите, управление на проекти и финансови консултантски ангажименти със субекти, като например национални централни банки, надзорни органи, министерства на финансите, правителства и/ или „значими банки“, пряко контролирани от Европейската централна банка), изпълнени през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, с посочване на стойностите, датите и получателите. Към посочените в списъка услуги, с които участникът доказва, че изпълнява минималното изискване на възложителя, следва да представи доказателство за извършената услуга под формата на удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за услугата; *За сходни се счита оказването на услуги, в чийто предмет са били включени дейности, свързани с проверка на достоверността и адекватността на използваните оценки по отношение на цялостна стойност на активите или пасивите на търговска банка, включително финансови инструменти, портфейли от кредити или ценни книжа, елементи на капитала, привлечени средства и приети обезпечения, при използването на методиката на ЕЦБ, посочена в точка 3.3.или методики, чийто обхват и характеристики са сходни по същност и съдържание на методиката в точка 3.3. - Презентация, съдържаща описание на структурата на фирмата, видовете дейност, които тя извършва, информация за присъствието й в България (ако има такова); - Списък на екип и възложените задачи, изготвен съгласно Приложение В, което е неразделна част от документацията за участие в процедурата. Всеки участник, трябва да представи предварително екипа, с който възнамерява да извърши оценката на качеството на активите. Следва да се посочи броят на хората, които ще са ангажирани постоянно с работата по оценката на качеството на активите; - Автобиографии на всеки един от членовете включени в екипа, изготвени съгласно Приложение А, което е неразделна част от документацията. За всеки член от екипа, посочен в „Състав на екипа и възложени задачи”- Приложение В е необходимо да бъде приложена справка (съгласно Приложение А) за неговата квалификация и професионален опит и специфичните задачи, които ще изпълнява.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Участникът да притежава международен опит в оценката на качеството на активите на банки в Европа: • да има извършени минимум 2 (две) еднакви или сходни услуги с предмета на обществената поръчка през последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата, (доказва се от списъка с услугите); - Членове от екипа, да имат участие в екипи по еднакви или сходни услугите с предмета на обществената поръчка, като изискванията са: • минимум двама ръководители на проекта с екип от експерти, достатъчни за изпълнението на всеки етап от проекта: o ръководителите на проекта следва да са били ръководители на минимум 2 изпълнени проекта, свързани с оценка на качеството на активите през последните 3 години считано от датата на подаване на офертата;(Доказва се от Приложение А и Приложение В); o експертите следва да са участвали в минимум 2 изпълнени проекта, свързани с оценка на качеството на активите през последните 3 г.считано от датата на подаване на офертата.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

НЕ

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Оценка на техническото предложение за извършване на прегледа на качеството на активите ; тежест: 70
Показател: Оценка на общото финансово предложение за извършване на прегледа на качеството на активите; тежест: 30
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
23.09.2015 г.  Час: 15:45
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Лицата могат да изтеглят безплатно документацията за участие от интернет страницата на възложителя – http://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2015-0018_BG. Заплащане на документацията е необходимо само, ако лицата искат предоставяне на документацията на хартиен носител. В този случай, лицето следва да направи писмено искане за предоставяне на документацията на хартиен носител на адрес: гр. София, пл. „Княз Александър I“ № 1, на факс: 02 9508452 или на e-mail: publicprocurement@bnbank.org. Лицето поискало документацията на хартиен носител следва да заплати цената на документацията в размер на 6.00 лв. с вкл. ДДС или 3.07 евро с вкл. ДДС. Заплащането на документацията става в брой на гише № 4, а получаването и на гише № 54 в Паричния салон на БНБ. Документацията може да бъде доставена по пощата при постъпило писмено искане, с приложено преводно нареждане за превод на стойността на документацията (6.00 лeвa, с включено ДДС или 3.07 евро с вкл. ДДС). Таксите по превода и транспортните разходи за доставка с куриерска служба са за сметка на участника. Паричната сума в лева се превежда по банкова сметка на БНБ IBAN: BG40 BNBG 9661 1000 0661 23, BIC: BNBGBGSD, а в евро, паричната сума трябва да бъде преведена по следната сметка: IBAN: DE53500700100923349500, SWIFT code: DEUTDEFF, Deutsche Bank, Frankfurt.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
23.09.2015 г.  Час: 15:45
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 24.09.2015 г.  Час: 10:00
Място

София, пл. "Княз Александър I" №1

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

На публичното заседание могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето. В случаите, когато присъстват упълномощени представители на участниците, те следва да представят пълномощно (оригинал или копие заверено "Вярно с оригинала" от участника), даващо им възможност да присъстват на заседанието на комисията по отваряне на офертите.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Документи, които е необходимо да бъдат поставени в Плик № 2 "Предложение за изпълнение на поръчката”: 1. Техническа спецификация (Техническо предложение) от участника за извършване на оценки на качеството на активите. Участникът следва да представи Техническо предложение, което изцяло да отговаря на техническото задание на възложителя приложено в документацията за участие по процедурата.Неразделна част от техническото предложение е работен план (график и разпределение на човекодните при 8 (осем) часов работен ден). Участниците трябва да представят график за отделните етапи на работата и дейностите, включени в тях, съгласно предоставените от възложителя Приложение Б и Приложение Г. Към всеки етап следва да бъдат посочени и човекодните, необходими за извършване на този обем работа. 2. Декларация за срок за изпълнение (по образец). В Плик № 3 с надпис „Предлагана цена”, участниците представят предлаганата си цена, която се изготвя съгласно образеца, приложен в документацията. Подписва се и се подпечатва от представляващия/ите дружеството съгласно регистрацията или от упълномощено от него/тях лице/а.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120 от Закон за обществените поръчки (ЗОП).

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

10.08.2015 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ