Версия за печат

00118-2015-0005

BG-Сливен: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Сливен, гр. Сливен, бул. Цар Освободител № 1, За: инж. Румен Стоилов, Република България 8800, Сливен, Тел.: 044 611232, E-mail: rstoilov@gmail.com, Факс: 044 662350

Място/места за контакт: Община Сливен, бул. Цар Освободител № 1

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.sliven.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.sliven.bg/index.csp?f=5-00118-2015-004.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна/и дейност/и на възложителя

Обществени услуги
Обществен ред и сигурност
Околна среда
Икономическа и финансова дейност
Здравеопазване
Настаняване/жилищно строителство и места за отдих и култура
Социална закрила
Отдих, култура и религия
Образование

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Изпълнение на строително-монтажни работи за реконструкция на вътрешна водопроводната мрежа и разширение и реконструкция на канализационната мрежа на гр. Сливен” в рамките на проект: „Интегриран проект за водния цикъл на град Сливен” – допълнително възникнали СМР - Реконструкция на канализацията на гр. Сливен, Подобект: Главен колектор I от РШ40 до РШ66, Главен колектор IV, от РШ30 до Дъждопреливник IV-5, Профил 266, Профил 270, преминаване през река Асеновска на колектор ф500”. МОТИВИ ЗА ИЗБОРА НА ПРОЦЕДУРАТА:Във връзка с реализиране на проект „Интегриран проект за водния цикъл на град Сливен – фаза І”, финансиран по предприсъединителна програма ИСПА е открита процедура за възлагане на обществената поръчка, открита с Решение № РД 15-2024/03.12.2008 г., с уникален номер в Регистъра на обществените поръчки 00118-2008-0022 и е сключен договор за строителство на 16.05.2009 г., който прилагаме като доказателство.Изпълнението на СМР стартира в края на 2009 г. и за няколко месеца–до пролетта на 2010 г. са изградени около 6 км канализация. По време на строителството са констатирани проблеми, в т.ч. огромни изкопи с липсващо укрепване, неспазване на технологичния процес, както и „съмнения за измама” от страна на Изпълнителя. Именно въз основа на тези съмнения от страна на ръководството на Община Сливен към онзи момент договора за строителство е прекратен, съгласно клауза, отнасяща се за „Съмнения за измама“ част от общите доворни условия на FIDIC, но във всички съставените актове съгласно Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството не са констатирани проблеми с изпълнението на СМР или несъответствия с инвестиционния проект.През 2010 г. с Актове обр. 10 от Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството е спряно строителството на всички подобекти, като в актовете не са описани констатирани проблеми по изпълнение на строителството.През 2010 г. Община Сливен възлага изготвяне на техническа експертиза на изпълненото строителство по програма ИСПА. Техническата експертиза съдържа информация основно за видимата и лесно проверимата част от канализацията – състоянието на изградените канализационни шахти и техните нива, чието състояние не предполага наличието на съществени дефекти, които да не позволяват обектът да бъде въведен в експлоатация.Паралелно с проверките на Община Сливен, след прекратяването на договора по програма ИСПА, строителят завежда дело срещу общината в Арбитражния съд под № 666/2011 г. за 5,5 млн. лв., което продължава до 18.01.2012 г. През 2012 г. Община Сливен подготвя проектно предложение „Интегриран проект за водния цикъл на град Сливен” по Процедура BG161PO005/10/1.11/02/16 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации с над 10 000 екв. ж.” на ОПОС.Изработеното проектно предложение предвижда заустване на новоизграждащите се канализационни колектори във вече изпълнените по програма ИСПА, т. к. качественото изпълнение на изградените по проекта, финансиран със средства по програма ИСПА колектори е удостоверено надлежно с подписаните актове и протоколи по време на строителството.Съгласно чл. 1, ал. 4 на Наредба № 3от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството: „Съставените и оформени съгласно изискванията на тази наредба актове и протоколи имат доказателствена сила при установяване на обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на строежите.“ Изготвеното проектното предложение е съобразено с изричното условие на УО на ОПОС - да не се включват обекти от цитирания по-горе проект по програма ИСПА.На 17.09.2012 г. Община Сливен сключва договор за БФП по Процедура BG161PO005/10/1.11/02/16 на ОПОС, а на 27.12.2012 г. обявява открита процедура по реда на ЗОП с уникален номер в Регистъра на обществените поръчки 00118-2012-0042 с предмет: ПОДЪЛЖАВА В "ІІ.1.4.Кратко описание на договора/споразумението - предмет и количество"

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Тип строителство: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: гр. Сливен, Община Сливен
Код NUTS: BG342
ІІ.1.4) Кратко описание на договора/споразумението - предмет и количество

Продължение от "ІІ.1.1.":„Изпълнение на строително-монтажни работи за реконструкция на вътрешна водопроводната мрежа и разширение и реконструкция на канализационната мрежа на гр. Сливен” в рамките на проект: „Интегриран проект за водния цикъл на град Сливен”. Договор с избрания изпълнител по горепосочената процедура е сключен на 23.08.2013 г.Към момента на сключване на договора за БФП, както и при подготовката на проектното предложение и документацията за възлагане на обществена поръчка за строителство, общината не е имала информация за некачествено изпълнение на канализационните колектори, а е имала информация единствено за некачествено изпълнение на ревизионните шахти, дъждопреливници, улични оттоци и други видими елементи на канализационната мрежа.Независимо от факта, че строителството на изградената по програма ИСПА канализационна мрежа е спряно с актове обр. 10 от Наредба 3, същата функционира без да е въведена в експлоатация.В края на 2013 г., при функционирането на канализацията започнаха да се появяват проблеми с нейната пропускателна способност, дължащи се най-вероятно на натрупани инертни материали в канализационните колектори.С цел изясняване на причините за възникналите проблеми Общината възложи извършването на видео обследване на канализационните колектори.Извършената проверка на канализационните колектори посредством CCTV камера, установи, наличието на редица отклонения спрямо работния проект на подобект „Централна градска част I етап“, за които на практика не е имало обоснована необходимост от финансова и от техническа гледна точка да бъдат обследвани година преди констатираните проблеми (спрямо момента на възлагане по предходната процедура, която освен всичко друго не включва в себе си посочените канализационни колектори, т.е. те са изключени от предмета на предходната процедура). Освен посочените отклонение с проверката беше доказано, че изградените по програма ИСПА канализационни колектори са затлачени от натрупалите се в тях в хода на експлоатацията инертни материали.Констатациите са направени непосредствено след възникването на обективните проблеми, касаещи пропускателната способност на канализационните колектори. Горепосочените обективни непредвидени обстоятелства възникнаха след възлагането на обществената поръчка с уникален номер в регистъра на АОП 00118-2012-0042.Констатираното лошо техническо състояние на канализационните колектори, изградени по програма ИСПА води до обективна невъзможност за въвеждане в експлоатация на обект „Интегриран проект за водния цикъл на град Сливен”, подари следното:Както е посочено по-горе, участъците, изградени по програма ИСПА са канализационни колектори, в които зауства канализацията, която се изгражда по настоящия проект на община Сливен.За да бъдат признати разходите направени от Община Сливен като Бенефициент по проект „Интегриран проект за водния цикъл на град Сливен” по Процедура BG161PO005/10/1.11/02/16 „Подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в агломерации с над 10 000 екв. ж.” на ОПОС е необходимо изградената по програма ИСПА канализация да бъде въведена в експлоатация. Фактът, че новоизградената канализация зауства в колектори, стоителството на които е спряно с Акт обр. 10 от от Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и те не са въведени в експлоатация създава пречка за въвеждането в експлоатация и на реконстроираните и/или новоизградени колектори., т.е. налице е липса на съществен елемент от цялостното реализиране на проекта, невъзможност за получаването на цялостен и пълноценен резултат за възложителя.Поради изложените по-горе причини на 02.09.2014 г. О-на Сливен възложи изготвянето на инвестиционен проект само за тези участъци от обектите, реконструирани по програма ИСПА,които са явяват приемници на отпадните води от канализацията,изграждана по проекта по програма ОПОС,за които има доказателства за възпрепястване нормалната работа на колекторите.Продължава в "Приложение Г"

ІІ.1.5) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.6) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ


II.2) Обща крайна стойност на договора/ите
ІІ.2.1) Обща стойност на договора/ите
Стойност
3059768.63 BGN без ДДС

РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявление

ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
ІV.2.2) Използван е електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации, свързани със същата поръчка

НЕ


РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

ДОГОВОР № 1 / Обособена позиция №: / Заглавие:„Изпълнение на строително-монтажни работи за реконструкция на вътрешна водопроводната мрежа и разширение и реконструкция на канализационната мрежа на гр. Сливен” в рамките на проект: „Интегриран проект за водния цикъл на град Сливен” – допълнително възникнали СМР - Реконструкция на канализацията на гр. Сливен, Подобект: Главен колектор I от РШ40 до РШ66, Главен колектор IV, от РШ30 до ...
V.1) Дата на сключване договора
23.07.2015 г. 
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката
02.06.2015 г. 
V.2) Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адрес на изпълнителя

П. Г. Хидропартньори ДЗЗД , ЕИК 176452728, ул. Шандор Петьофи № 13-15, Р България 1000, София, Тел.: 02 9809885, Факс: 02 9531176

V.4) Информация за стойността на договора
Крайна обща стойност на договора
Стойност 3059768.63 BGN без ДДС
V.5) При изпълнение на договора ще участват подизпълнители

НЕ


РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Поръчка е свързана с проект и/или програма, които са финансирани от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.3.2) Подаване на жалби

Решение № РД 15 - 1317 от 02.06.2015 г., за определяне на изпълнител, е получено от участника на 02.06.2015 г. Крайният срок за обжалване е 12.06.2015 г. - включително.

VI.3.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 09 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4) Дата на изпращане на настоящата информация за сключен договор

07.08.2015 г. 

VI.5) Данни за лицата, които са подали оферти, а когато в процедурата са участвали обединения - и за членовете на обединението

„П. Г. Хидропартньори” ДЗЗД („Водстрой 98” АД, гр. София, ул. „Шандор Петьофи” № 13-15, ЕИК 119081953, представлявано от Момчил Борисов Борисов; „Балканстрой София” АД, гр. София, ул. „Доспат” № 2, ЕИК 175127678, представлявано от Тошко Георгиев Колев; „Балканстрой Инженеринг Груп” АД, гр. Разлог, ул. „Гоце Делчев” № 24А, ЕИК 811169550, представлявано от Николай Георгиев Калоянов)


ПРИЛОЖЕНИЕ Г

Информация за сключен договор
Основание за избор на процедура на договаряне без обявление

г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.

Инвестиционният проект се базира на техническо задание от Община Сливен и третира реконструкцията на неправилно изпълнените участъци от колектори I-ви, IV-ти, Пр. 266, 270 както и рехабилитацията на колектора 500 под р. Асеновска“ след Дъждопреливник XII-11. В проекта е направен подробен анализ на предоставените изходни данни и са включени за реконструкция само онези участъци, чийто дефекти са значими и възпрепятстват нормалната работа на колекторите. На много места има пропадания в размер на 1-2 см, което не води до обозримо намаляване на проводимостта и съответно те не се включват за рехабилитация към разработката (също така е отчетено, че в тези участъци пътната настилка е възстановена).С изпълнението на инвестиционния проект ще се постигне: Елиминиране на директното изливане на непречистени канални отпадъчни води в приемника–р.Асеновска и обратно–постъпване на речни води в колектора при високо водно ниво в реката; Намаляване на инфилтрацията; Подобряване на благоустройствените, хигиенните и екологичните условия на територията на община Сливен; Определяне на необходимите капиталовложения и експлоатационни разходи за отстраняване на дефектите; Осигуряване на проектната пропускателна способност на лошо изпълнените канализационни участъци и постигане на целите по Интегрирания воден цикъл.Без изпълнение на изработения проект, обект: „Интегриран воден цикъл на гр. Сливен“ не може да бъде въведен в експлоатация. Самото строителство не може технически или икономически да се разделят от предмета на основния договор без значителни затруднения за възложителя и е съществено необходимо за изпълнението на поръчката.Констатираното,чрез обследване в видео наблюдение състояние на изградените по програма ИСПА канализационни колектори се явява за Възложителя Община Сливен непредвидено обстоятелство по смисъла на §1,т.14б от ДР на ЗОП.Необходимостта от извършване на допълнително строителство не е резултат от действия или от бездействия на Възложителя и на Изпълнителя по основния Договор. Даже при полагане на дължимата грижа предвиждането на настъпилите обстоятелства е невъзможно.Съдържанието на понятието „дължима грижа“ се дефинира от необходимото старание, внимание, знания и умения при изпълнение на дадено задължение.За изградените по програма ИСПА канализационни колектори не са били налични данни, които да породят дори съмнение относно качеството на изпълнението им.Нещо повече:съответствието на строителната реализация с предвижданията на инвестиционния проект е надлежно удостоверено с подписаните актове и протоколи по време на строителството.Необходимостта от извършване на допълнително строителство е констатирана за първи път след сключването на Основния договор, в хода на изпълнението на възложените дейности.По отношение изискването на дефиницията на понятието „непредвидени обстоятелства“ следва да се има предвид,че за да бъдат квалифицирани като нововъзникнали дадени обстоятелства, е релевантен и подлежи на изследване моментът на тяхното проявление и констатиране. Възприемане на теза в обратната насока би означавало да бъдат преклудирани права, преди да е станало обективно възможно тяхното упражняване.Предвид трансграничния характер на настоящата процедура настоящите мотиви са съобразени с разпоредбата на чл.90,ал.1,т.8 от ЗОП, и по отношение на дефиницията по §1,т.14б от ЗОП спрямо актуалното Общностно законодателство а именно спрямо съображение 109 от Директива 24/2014/ЕС, съгласно което е предвидена възможността, когато възлагащите органи бъдат изправени пред външни обстоятелства, които не са могли да предвидят, когато са възлагали поръчката (изрично описани в настоящото решение), като условието е приложимо предвид специфичния характетр на поръчката и по-специално когато изпълнението й обхваща дълъг период от време и е предоставена дефиниция на тези обстоятелства.Останалата част на мотивите се съдържа в Решение № РД 15-1217/15.05.2015 г.; ID на документа 667163.