Версия за печат

01915-2015-0002

BG-София: 21 - Юридически услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 831910252

Българска агенция за инвестиции, ул. Аксаков 31, ет. 3, За: Борислав Примов ; Иван Алексиев, РБългария 1000, София, Тел.: 00359 29855517, E-mail: iba@investbg.government.bg, Факс: 00359 29801320

Място/места за контакт: ул. Аксаков 31, ет. 3

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://investbg.government.bg/bg.

Адрес на профила на купувача: http://investbg.government.bg/bg/pages/profil-na-kupuvacha-342.html.

Електронен достъп до информация: http://investbg.government.bg/bg/pages/strategicheski-praven-i-sravnitelen-praven-analiz-349.html.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Национална или федерална агенция/служба

I.3) Основна дейност

Икономическа и финансова дейност

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

«ИЗРАБОТВАНЕ НА СТРАТЕГИЧЕСКИ, ПРАВЕН И СРАВНИТЕЛЕН ПРАВЕН АНАЛИЗ ЗА НУЖДИТЕ НА ИНВЕСТИТОРИТЕ В БЪЛГАРИЯ » Обособена позиция 1 – Изработване на стратегически анализ Обособена позиция 2 – Анализи на българското инвестиционно, търговско, трудово, данъчно законодателство; режим на концесиите, обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Р България Обособена позиция 3 - Сравнителен правeн анализ на законодателството за привличане на чуждестранни инвестиции в други държави

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 21 (21 - Юридически услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр. София,ул. Аксаков 31, ет. 3
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 1 - Изработване на стратегически анализ 1. Извършено проучване на настоящата структура на икономиката, средносрочната й перспектива и възможности за развитие на Република България с цел подготовка, представяне и приемане на Концепция за национална стратегия за популяризиране на предимствата за инвестиране в България за периода 2015-2020г 2. Изготвяне на стратегически анализ на българската икономика и на световните бизнес тенденции и Концепция за национална стратегия за популяризиране на България като инвестиционна дестинация за периода 2015-2020г., неразделна част от него. ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 2 - Изготвяне на правни анализи на българското инвестиционно, търговско, трудово, данъчно законодателство; режим на концесиите, обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Р България и др. на български език Правните анализи ще съдържат актуализация на промените в законодателството на Република България за периода от 2014г. до 30 юни 2015г. Структурата на правния анализ следва да обхваща разделите, свързани с осъществяване на преки чуждестранни инвестиции в България, както следва: 1. Общата правна рамка, в което число: инвестиционно, търговско, трудово и данъчно законодателство; режим на концесиите, възлагане на обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Република България и др. 2. Обща законодателна рамка в тематичните области, включени в ИСИС (Иновационна стратегия за интелигентна специализация в България): - мехатроника и чисти технологии; ИКТ и информатика; индустрия за здравословен живот и биотехнологии; - нови технологии в креативните и рекреативните индустрии, като са включени минимум следните сектори на икономиката на България, а именно: Машиностроене Информационни и комуникационни технологии и аутсорсинг на бизнес процеси и услуги Химическа индустрия Балнеология и Медицински туризъм 3. Изводи и коментари. Следва да бъдат включени коментари, както относно предимствата, така и по отношение на недостатъците на съответната законодателна уредба, като бъдат предложени мерки за тяхното преодоляване. Въз основа на резултатите от анализа следва да бъде изготвен доклад. Този документ трябва да показва, в необходимата текстова и графична форма (например под формата на „road map”), процеса за реализиране на инвестиция в България, по конкретните индустрии, посочени в т. 2 и изготвяне на препоръки за създаване на български модел на адаптивна правна рамка за подкрепа на ПЧИ в България. Обемът на представените правни анализи трябва да е аналитичен, да дава насоки за реализация на ПЧИ в България и да съдържа минимален брой препратки към конкретни текстове от нормативните уредби, като не се използват цитати. Всяка от трите части на правните анализи следва да съдържа и резюме на представения анализ, което да е не повече от 10 страници. ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 3 - Изготвяне на сравнителен правен анализ на законодателството за привличане на чуждестранни инвестиции в други държави. Сравнителният правен анализ следва да бъде изготвен на български език и структуриран в три части, които да включват: 1. Анализ на общата правна рамка в държавите от ЕС и Балканите по отношение стимулиране на ПЧИ, в което число: инвестиционно, търговско, трудово и данъчно законодателство; режим на концесиите, възлагане на обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци и др. 2. Анализ за специфично законодателство в идентифицираните по-горе като приоритетни отраслови сектори на българската икономика в разглежданите държави членки на ЕС и Балканите. 3. Изводи и препоръки на базата на успешния законодателен опит в държавите членки на ЕС, които са сред най-успешните по привличане на преки чуждестранни инвестиции за създаване на български модел на адаптивна правна рамка за подкрепа на ПЧИ в България.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

79311400 (QB08, QB09) , 79111000 (QB08, QB09)

Описание:

Икономически изследвания (За международно право , За национално право )
Юридически консултации (За международно право , За национално право )

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

Оферти могат да бъдат подадавани:
За една или повече обособени позиции
II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

В предмета на възлагане по настоящата обществена поръчка се включва осъществяването на услуги, свързани с проучване и изготвяне на стратегически и правен анализ за нуждите на лицата, инвестиращи в България, както и изследване и изготвяне на сравнително-правен анализ на действащото в други държави членки на ЕС и Балканите законодателство, с цел осигуряване на актуална аналитична информация за инвестиционните процеси и идентифициране на целеви сектори за насърчаване на инвестициите в България на база на конкурентните й предимства. В предмета на обществената поръчка се включват три дейности, определени като ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ, както следва: 1. Обособена позиция 1 - Изработване на стратегически анализ, който включва: Макроанализ на структурата на българската икономика към настоящия момент на ниво индустрии, съпоставена с глобални и регионални показатели и тенденции; Критичен преглед на съвременните световни тенденции в икономическото развитие, с цел идентифициране на нови ключови индустрии с висок потенциал за привличане на преки чуждестранни инвестиции в България. 2 Обособена позиция 2 - Анализи на българското инвестиционно, търговско, трудово, данъчно законодателство; режим на концесиите, обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Р България и др. - Правният анализ ще осигури подробна и актуализирана информация, както за общата правна рамка в България, така и за идентифицираните като приоритетни, отраслови сектори на икономиката. Познаването на законодателството във връзка с инвестиционния процес ще подпомогне вземането на управленски решения и съответно ще помогне за по-бързото и резултатно привличане на преки чуждестранни инвестиции. 3. Обособена позиция 3 - Сравнителен правeн анализ на законодателството за привличане на чуждестранни инвестиции в други държави. Структурата на правния анализ следва да обхваща разделите, свързани с осъществяване на преки чуждестранни инвестиции в България, както следва: 1. Общата правна рамка, в което число: инвестиционно, търговско, трудово и данъчно законодателство; режим на концесиите, възлагане на обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Република България и др. 2. Обща законодателна рамка в тематичните области, включени в ИСИС (Иновационна стратегия за интелигентна специализация в България): - мехатроника и чисти технологии; ИКТ и информатика; индустрия за здравословен живот и биотехнологии; - нови технологии в креативните и рекреативните индустрии, като са включени минимум следните сектори на икономиката на България, а именно: Машиностроене Информационни и комуникационни технологии и аутсорсинг на бизнес процеси и услуги Химическа индустрия Балнеология и Медицински туризъм ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 1 - Изработване на стратегически анализ: 158 333 лв. без ДДС ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 2 - Правен анализ на българското инвестиционно, търговско, трудово, данъчно законодателство; режим на концесиите, обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Р България : 33 333 лв. без ДДС ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 3 - Сравнителен правeн анализ на законодателството в други държави членки на ЕС и Балканите: 80 000 лв. без ДДС

Стойност, без да се включва ДДС
271666 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

2

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие в настоящата процедура е сума в размер на: - За обособена позиция 1 – Изработване на стратегически анализ 1 580 (хиляда и петстотин и осемдесет) лева. - За обособена позиция 2 – Анализи на българското инвестиционно, търговско, трудово, данъчно законодателство; режим на концесиите, обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Р България - 330 (триста и тридесет) лева. Обособена позиция 3 - Сравнителен правeн анализ на законодателството за привличане на чуждестранни инвестиции в други държави- 800 (осемстотин) лева. Гаранцията за участие може да бъде внесена като парична сума в касата на Българска агенция за инвестиции, адрес: гр.София, ул.”Аксаков” № 31, или да бъде преведена по банкова сметка на Българска агенция за инвестиции IBAN: BG45BNBG96613100100901, BIC: BNBGBGSF в БНБ - ЦУ, или да бъде представена под формата на банкова гаранция. При представяне на гаранция за участие в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва процедурата, за която се представя гаранцията. Ако участникът, определен за Изпълнител, избере да представи гаранция за участие под формата на банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Българска агенция за инвестиции и че е със срок на валидност - съобразно предвиденото в договора за обществена поръчка, но във всички случаи не по-къс срок на валидност от 30 дни след изтичане на срока за получаване на оферти. Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става по реда на чл.61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за изпълнение е в размер на 5 (пет) % от цената на договора. ГИ може да бъде внесена като парична сума в касата на Българска агенция за инвестиции, адрес: гр.София, ул.”Аксаков” № 31 или да бъде преведена по банкова сметка на името на Българска агенция за инвестиции: IBAN: BG45BNBG96613100100901, BIC: BNBGBGSF в БНБ - ЦУ или да бъде представена под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на ГИ. Участникът, определен за Изпълнител, е длъжен да представи банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора преди неговото подписване. При представяне на гаранцията, в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията. Ако участникът, определен за Изпълнител, избере да представи гаранция за изпълнение под формата на банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Българска агенция за инвестиции и че е със срок на валидност - съобразно предвиденото в договора за обществена поръчка, но във всички случаи не по-къс срок на валидност от 30 дни след изтичане на срока на договора. Ако участникът, определен за Изпълнител, избере да представи гаранцията за изпълнение под формата на «парична сума», в случай че плащането на сумата е по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. В случай че участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), той следва да завери съответния документ с подпис и печат. Задържане и освобождаване на ГИ.Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава се уреждат от ЗОП и от договора за възлагане на обществената поръчка между Възложителя и Изпълнителя. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение на договора в срок от 30 дни след прекратяването му, ако липсват основания за задържането й. Възложителят освобождава гаранцията в пълен размер при качествено и точно изпълнение. В случай че са налице условията за освобождаване на гаранцията то се извършва от възложителя чрез предаване оригинала на документа за учредяването й или чрез превеждане по сметка на изпълнителя, когато гаранцията е парична сума. Възложителят освобождава г-та без да дължи лихви за периода.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят ще сключи договор с определените за изпълнители за всяка от трите обособени позиции при условията на Глава II, Раздел VI. - Договор за обществена поръчка, от разпоредбите на ЗОП – чл. 41 и следващи. За изпълнение на услугите по договора възложителят ще заплаща на изпълнителите по обособените позиции договорна цена в лева без ДДС, съгласно ценово предложение на съответния изпълнител – ставащо неразделна част от договора. Договорената цена е окончателна и не подлежи на промяна, освен ако промяната не се изразява в намаляване на цената в интерес на възложителя в случаите по чл. 43 ал. 2 от закона за обществените поръчки. - в цената са включени всички възнаграждения и разходи на изпълнителя за изпълнение на дейностите по договора, в съответствие с пълното описание на обекта на поръчката и техническите спецификации, ценовото предложение и техническото предложение на изпълнителя. Възложителят ще заплати на избрания изпълнител по всяка от обособените позиции договорна цена при условията на сключения между тях договор под формата на авансово плащане и окончателно плащане в лева, както следва: - авансово плащане 20 % от цената, с включен ДДС – до 10 работни дни след подписване на договора и представяне на оригинална фактура от изпълнителя. -останалата част от цената в лева, с включен ДДС – до 10 работни дни след приемане на анализите с приемо-предавателен протокол за приемане на работата и срещу представена оригинална фактура от изпълнителя. В издаваните от изпълнителя фактури във връзка с изпълнението на договора следва да бъде указано, че разходът се извършва по проект «Популяризиране на предимствата за инвестиране в България», № BG161PO003-4.1.01-00001-C0001 по приоритетна ос 4 “Укрепване на международните пазарни позиции на българската икономика” по Оперативна програма «развитие на конкурентоспособността на българската икономика» 2007-2013. плащанията по настоящия договор ще се извършват в лева по банков път по посочена сметка на изпълнителя: Изпълнителят ще се задължи да приема и разглежда всички писмени указания и възражения на Възложителя относно недостатъците, допуснати при извършване на услугите договора, и да ги отстранява своевременно за своя сметка. Договора предвижда неустойка по вина на Изпълнителя за всеки ден забава в размер на 0,5 % от цената, но не повече от 10 %. За забава повече от 30 дни, Възложителят ще има право да развали договора с едностранно писмено уведомление. За забава на което и да е от плащанията по договора по вина на Възложителя, същият ще дължи на Изпълнителя обезщетение за забава в размер на законната лихва за забава за всеки ден забава, но не повече от 2% от договорената цена. При некачествено изпълнение на възложените дейности, Възложителят ще има право на неустойка в размер на 5 % от цената. При прекратяване на договора, поради виновно неизпълнение на някоя от страните по договора, виновната страна ще дължи неустойка в размер на 10 % от цената. В случай на прекратяване на договора по вина на Изпълнителя същият ще възстановява на Възложителя и всички преведени суми, пропорционално на неизпълнената и/или неприета от Възложителя работа. При прекратяване на договора по вина на Възложителя, последният ще дължи на Изпълнителя и заплащане на стойността на извършената до датата на прекратяването работа, въз основа на двустранно подписан констативен протокол за извършените неизплатени дейности. Дължимите от Изпълнителя неустойки ще се удържат от гаранцията за изпълнение, а в случай че те я надвишават по размер, Възложителят ще има право на разликата до пълния й размер. За всички неуредени въпроси във връзка със сключването, изпълнението и прекратяването на договорите за обществени поръчки ще се прилагат разпоредбите на Търговския закон и на Закона за задълженията и договорите.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. ОБЩИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ УЧАСТНИЦИТЕ 1.1. В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват български или чуждестранни физически или юридически лица, включително техни обединения, които отговарят на изискванията, регламентирани от Закона за обществени поръчки и обявените от Възложителя изисквания в настоящата документация и обявлението за обществената поръчка. 1.2. Всеки участник може да представи само една оферта. 1.3. Не се допуска представянето на варианти. 1.4. Едно и също физическо или юридическо лице участник в процедурата може да участва само в едно обединение. 1.5. Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка е длъжен да заяви в офертата си дали при изпълнението на поръчката ще използва и подизпълнители. 1.6. Лице, което участва в обединение или е дало съгласието си и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелно оферта. 1.7. Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка може да подава оферти за всички или за една или повече обособени позиции. 1.8 Основания за отстраняване - Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, съответно Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства: а) осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран за: за престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс; за подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс; за участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс; за престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс; за престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс. б) обявен в несъстоятелност. в) в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове. г) при които лицата, посочени в чл. 47, ал. 4 от ЗОП, са свързани лица по смисъла на § 1, т. 23а от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки с Възложителя или със служители, на ръководна длъжност в неговата организация; д) които са сключили договор с лице по чл. 21 или чл. 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. е) има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен Когато участниците са юридически лица, изискванията по т. 1.8, буква «а» и буква «г» се прилагат, както следва: 1. при събирателно дружество - за лицата по чл. 84, ал. 1 и чл. 89, ал. 1 от Търговския закон; 2. при командитно дружество - за лицата по чл. 105 от Търговския закон, без ограничено отговорните съдружници; 3. при дружество с ограничена отговорност - за лицата по чл. 141, ал. 2 от Търговския закон, а при еднолично дружество с ограничена отговорност - за лицата по чл. 147, ал. 1 от Търговския закон; 4. при акционерно дружество - за овластените лица по чл. 235, ал. 2 от Търговския закон, а при липса на овластяване - за лицата по чл. 235, ал. 1 от Търговския закон; 5. при командитно дружество с акции - за лицата по чл. 244, ал. 4 от Търговския закон; 6. при едноличен търговец – физическото лице – търговец; 7. във всички останали случаи, включително за чуждестранните лица - за лицата, които представляват участника; 8. В хипотезите на т. 1 - т. 7 - и за прокуристите, когато има такива. В случай, че чуждестранно лице има повече от един прокурист, декларацията се подава само от прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Република България.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

няма

Изисквано минимално/ни ниво/а:

няма

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1.Списък по чл. 51, ал. 1, т. 1 от ЗОП - по образец, съдържащ списък на услугите, които са еднакви или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка, за съответната позиция, за която участникът участва, изпълнени през последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга по чл. 51, ал. 4 от ЗОП - удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за услугата. 2. Списък-декларация по чл. 51, ал. 1, т. 7 от ЗОП за ключовите експерти, които ще изпълняват поръчката с информация за образованието, квалификацията и професионалния им опит. 3. Декларации, с които всеки от ключовите експерти декларира, че е на разположение за целия период на изпълнение на поръчката.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Изисквания за сходен опит. Участникът трябва да е изпълнил за последните 3 (три) години минимум 1 (една) услуга с обем и предмет на дейност, сходни с предмета на възлаганите по обществената поръчка, по съответната обособена позиция: ОП – 1, ОП 2 или ОП 3 За ”сходни с предмета на поръчката” за ОП 1 се приемат услуги, свързани услуги по разработването на стратегии и стратегически анализи за развитието на национални икономики или за развитието на определени индустрии или сектори на национални икономики, стратегически анализи свързани с осъществяване на инвестиционни проекти в България. За ”сходни с предмета на поръчката” за обособени позиции 2 и 3 се приемат услуги свързани с изработка на анализи на инвестиционната активност или инвестиционна привлекателност на национално ниво; правни анализи на законодателство, сравнително правни анализи, проучвания, анализи за първоначално осъществяване на инвестиционни проекти или анализи за търговски предприятия с цел сливания или придобивания. изследвания или други подобни правни аналитични разработки, отнасящи се до страни на територията на Европа. Участник, който участва за една или няколко обособени позиции трябва да е изпълнил минимум една услуга за всяка обособена позиция, за която участва. 2.- Изисквания към експертите. 2.1 За изпълнение на дейностите по ОП 1, участникът трябва да разполага през целия период на изпълнение на ОП с екип за изпълнение на проекта, който да се състои от следните експерти: Един Ключов експерт – Ръководител на екипа: Предложеният експерт трябва да има доказан опит от минимум 3 (три) години в управлението на международни и местни проекти в областта на институционалните, инвестиционните, маркетинговите, териториалните и бизнес изследвания; да е с образование – минимум висше образование степен «магистър» в областта на правото, икономиката, маркетинга, социологията или други сходни специалности; и минимум още 3 /трима/ ключови експерти, с най-малко 3 (три) години опит , както следва: Ключов експерт 2 - Ключов експерт по инвестиции; Ключов експерт 3 - Ключов експерт по икономическа статистика; Ключов експерт 4 - Ключов експерт по инвестиционно и бизнес законодателство: 2.2 - За изпълнение на дейностите по ОП 2, участникът трябва да разполага през целия период на изпълнение на обществената поръчка със следните експерти: Ключови експерти - Двама Ключови експерти, който да отговарят на следните минимални изисквания на Възложителя:- имат образователно-квалификационна степен «магистър» в областта на правото;- има минимум 3 (три) години години професионален стаж по специалността, да има опит в разработване на правни анализи;- Да има познания и опит в прилагането на българското законодателство най-малко в две от областите, включени в обхвата на поръчката. 2.3 - За изпълнение на дейностите по ОП 3, участникът трябва да разполага през целия период на изпълнение на поръчката с екип чиято компетентност покрива спецификата на поръчката по ОП 3, който да се състои от следните експерти: Ключов експерт , който да отговаря на следните минимални изисквания на Възложителя: - образователно-квалификационна степен «магистър» в областта на правото; - има минимум 3 (три) години професионален стаж по специалността, има опит в разработване на правни анализи; - Да владее поне един от официалните езици на Европейския Съюз (ЕС) освен български на ниво Б2 от Общо Европейска Езикова Рамка на владеене на чужд език или негов еквивалент; - Да има познания и опит в прилагането на българското законодателство най-малко в две от областите, включени в обхвата на поръчката. Продължава в поле VI.3.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Оценка на техническото предложение ПК1 - Об. поз 1; тежест: 40
Показател: Срок за изпълнение по ПК2 - Об. поз 1; тежест: 20
Показател: Оценка на ценовото предложение ПК3 - Об. поз 1; тежест: 20
Показател: Оценка на техническото предложение ПК1 - Об. поз 2; тежест: 40
Показател: Срок за изпълнение по ПК2 - Об. поз 2; тежест: 20
Показател: Оценка на ценовото предложение ПК3 - Об. поз 2; тежест: 20
Показател: Оценка на техническото предложение ПК1 - Об. поз 3; тежест: 20
Показател: Срок за изпълнение по ПК2 - Об. поз 3; тежест: 20
Показател: Оценка на ценовото предложение ПК3 - Об. поз 3; тежест: 20
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
07.09.2015 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
07.09.2015 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 08.09.2015 г.  Час: 10:00
Място

ул. Аксаков 31, ет. 3, ст. 301

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето. Режимът за достъп до сградата е ограничен от бариера и жива охрана. В деня на отваряне на офертите възложителят ще подсигури достъп до посоченото място на всички желаещи.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Възлагана в изпълнение на Договор № BG161PO003-4.1.01-0001-C0001 “Популяризиране на предимствата за инвестиране в България”, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007 – 2013 г, приоритетна ос 4 „Укрепване на международните пазарни позиции на българската икономика”

VI.3) Допълнителна информация

Ключов експерт 2, който да отговаря на следните минимални изисквания на Възложителя: - образователно-квалификационна степен «магистър» в областта на правото; - има минимум 3 (три) години години професионален стаж по специалността, има опит в разработване на правни анализи; - Да владее поне един от официалните езици на Европейския Съюз (ЕС) освен български на ниво Б2 от Общо Европейска Езикова Рамка на владеене на чужд език или негов еквивалент; Да има опит в областта на разработването на сравнително правни анализи, опит в прилагането на законодателството на поне една държава - членка на ЕС или на Балканите, различна от Република България. За всички позиции, участникът може да разполага с екип от неключови експерти

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

На обжалване подлежи всяко решение на възложителя, по реда на чл. 120, ал. 5, т. 1 ЗОП. На обжалване подлежат и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата по реда на чл. 120, ал. 7 ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

27.07.2015 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция Изработване на стратегически анализ
1) Кратко описание

Целта на Възложителя е да се разработи стратегически анализ с цел формиране на ясен образ на България като дестинация за привличане на преки чуждестранни инвестиции /ПЧИ/ за периода 2015-2020г. Разработването на стратегическия анализ се явява продължение на Дейност 1 от проект по Договор за безвъзмездна финансова помощ „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България” с идентификационен номер BG161PO003-4.1.01-0001-C000. През последните две години (2013-2015) настъпиха промени в икономическата среда в България. Инвестиционният климат беше силно променен заради геополитическата и икономическа ситуация в района. Тези промени доведоха до по-голяма конкуренция за ПЧИ и съответно промениха предвижданите резултати от стратегическите анализи, разработвани по проекта през периода 2011-2013 г. Необходима е идентификация на сектори с потенциал за привличане на преки чуждестранни инвестиции в съответствие с настъпилите промени, както и с одобрения от новоизбрания Европейски парламент стратегически инвестиционен план на ЕС и Иновационна стратегия за интелигентна специализация на България (ИСИС). Резултатите от стратегическия анализ трябва да съдействат за насочване и правилно таргетиране на приоритетни сектори за инвестиции и подкрепа в България. Стратегическият анализ ще съдържа следните два компонента: 5.1. Макроанализ на структурата на българската икономика към настоящия момент на ниво индустрии, съпоставена с глобални и регионални показатели и тенденции. 5.2. Критичен преглед на съвременните световни тенденции в икономическото развитие, с цел идентифициране на нови ключови индустрии с висок потенциал за привличане на преки чуждестранни инвестиции в България. Целта на компонент 1 е да се откроят конкурентните предимства на страната на фона на тенденциите в Европа и света по отношение на: бизнес среда, инфраструктура, услуги за инвеститорите, иновативно и технологично развитие, човешки ресурси, отраслови сектори, приоритетни региони (техните ресурси и потенциал) и други. Анализът ще включва изготвянето на матрица за оценка на различните индустрии по отношение на тяхната роля в икономиката и потенциал за привличане на преки чуждестранни инвестиции. Компонент 2 трябва да идентифицира индустриите, които имат потенциал за бързо развитие и за привличане на преки чуждестранни инвестиции. За всяка от тези индустрии се очаква да се изготви становище за сравнителните предимства на България, на фона на конкурентни държави, т.е. за причините които биха накарали големи инвеститори да изберат България за развиването на тази индустрия. В резултат от дейностите по компоненти 1 и 2, се очаква изготвянето на концепция за национална стратегия по привличането и инвестирането на преки чуждестранни инвестиции със следните елементи: • Формулиране на хипотези/сценарий за потенциално догонващо и изпреварващо развитие към глобални и регионални репери; • Формулиране на приоритетни програми на идейно ниво за реализиране на Визия – България 2020 чрез увеличаване/стимулиране на инвестиционната активност. За всяка от индустриите, определени в компоненти 1 и 2 на анализа се очаква извеждането на профил и целева група чуждестранни инвеститори, както и идентификацията на целеви държави, към които да се насочи маркетинговата дейност на БАИ в периода 2015-2020г. Целите и съдържанието на стратегическия анализ са в съответствие с описанието на дейността във Формуляра за кандидатстване по проекта. Очакваният резултат е: Изготвен стратегически анализ на български и резюме на английски език, със следните два компонента: • Сравнителен анализ на конкурентните предимства на Българската икономика на фона на глобалните тенденции и конкурентни държави; • Критичен преглед на съвременните глобални икономически тенденции с цел идентифициране на индустрии / сектори, които имат потенциал за бързо развитие и привличане на преки чуждестранни инвестиции в периода 2015-2020г.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

79111000 (QB09)

Описание:

Юридически консултации (За национално право )

3) Количество или обем

От Изпълнителя и евентуалните му подизпълнители ще се очаква да извършат следното: 12.1 Вертикален и хоризонтален макроанализ на структурата на българската икономика към момента на съставянето на анализа на ниво индустрии, съпоставена с глобалните и регионални показатели и тенденции. Анализът трябва да включва най-малко постигането на следните резултати: 12.1.1 Извеждане на текуща „карта на добавената стойност“ – моментно състояние – ключови механизми, подкрепящи и ограничаващи растежа на инвестициите в българската икономика. Анализът в тази му част следва да се придружава с изследване на инвестиции, реализирани на практика и да се направи стандартна матрица на „картата на добавената стойност” и на търсената инвестиция. 12.1.2 Идентифициране на индустрии - минимум 4 със значителен потенциал за привличане на инвестиции през периода, за които се отнася анализът. Следва да се докаже, че въпросните индустрии притежават потенциал за оптимизация на националната и регионална верига на добавената стойност (като норма на възвръщаемост и устойчив пазарен дял), в т.ч. в експортния потенциал и развитието на човешкия капитал. Сравнение на високо ниво с количествени и качествени глобални и регионални показатели.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
158333 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 2
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Обхват на поръчката : ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 1 - Изработване на стратегически анализ 1. Извършено проучване на настоящата структура на икономиката, средносрочната й перспектива и възможности за развитие на Република България с цел подготовка, представяне и приемане на Концепция за национална стратегия за популяризиране на предимствата за инвестиране в България за периода 2015-2020г 2. Изготвяне на стратегически анализ на българската икономика и на световните бизнес тенденции и Концепция за национална стратегия за популяризиране на България като инвестиционна дестинация за периода 2015-2020г., неразделна част от него.




Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция Анализи на българското инвестиционно, търговско, трудово, данъчно законодателство; режим на концесиите, обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Р България и др
1) Кратко описание

Правни анализи на българското инвестиционно, търговско, трудово, данъчно законодателство; режим на концесиите, обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Р България С изготвянето на правен анализ и сравнителен правен анализ за нуждите на инвеститорите в България се цели да се подпомогне процесът на вземането на законосъобразни и гъвкави управленски решения за по-бързото и резултатно привличане на преки чуждестранни инвестиции, докато с разработването на сравнителния правен анализ на законодателството в други държави членки на ЕС и Балканите се изразява стремежът на БАИ за изготвяне на препоръки за създаване на български модел на адаптивна правна рамка за подкрепа на ПЧИ в България. Разработването на анализите се явява продължение на Дейност 2 и Дейност 3 от проект по Договор за безвъзмездна финансова помощ „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България” с идентификационен номер BG161PO003-4.1.01-0001-C000. Изпълнението на дейностите от предмета на поръчката е предпоставка и за създаване на условия за правен анализ на регламенти в подкрепа на ПЧИ в България, създаване на среда за вземане на управленски решения и за по-ефективното привличане на ПЧИ, както и за създаване на среда за приемане на информирани решения от страна на Народното събрание и Правителството на Р. България в областта на ПЧИ. Правният анализ ще осигури подробна и актуализирана информация, както за общата правна рамка в България, така и за идентифицираните като приоритетни, отраслови сектори на икономиката. Познаването на законодателството във връзка с инвестиционния процес ще подпомогне вземането на управленски решения и съответно ще помогне за по-бързото и резултатно привличане на преки чуждестранни инвестиции.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

79111000 (QB09)

Описание:

Юридически консултации (За национално право )

3) Количество или обем

Правните анализи ще съдържат актуализация на промените в законодателството на Република България за периода от 2014г. до 30 юни 2015г. Структурата на правния анализ следва да обхваща разделите, свързани с осъществяване на преки чуждестранни инвестиции в България, както следва: 1. Общата правна рамка, в което число: инвестиционно, търговско, трудово и данъчно законодателство; режим на концесиите, възлагане на обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци в Република България и др. 2. Обща законодателна рамка в тематичните области, включени в ИСИС (Иновационна стратегия за интелигентна специализация в България): - мехатроника и чисти технологии; ИКТ и информатика; индустрия за здравословен живот и биотехнологии; - нови технологии в креативните и рекреативните индустрии, като са включени минимум следните сектори на икономиката на България, а именно: Машиностроене Информационни и комуникационни технологии и аутсорсинг на бизнес процеси и услуги Химическа индустрия Балнеология и Медицински туризъм

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
33333 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 2
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Въз основа на резултатите от анализа следва да бъде изготвен доклад. Този документ трябва да показва, в необходимата текстова и графична форма (например под формата на „road map”), процеса за реализиране на инвестиция в България, по конкретните индустрии, посочени в т. 2 и изготвяне на препоръки за създаване на български модел на адаптивна правна рамка за подкрепа на ПЧИ в България. Обемът на представените правни анализи трябва да е аналитичен, да дава насоки за реализация на ПЧИ в България и да съдържа минимален брой препратки към конкретни текстове от нормативните уредби, като не се използват цитати. Всяка от трите части на правните анализи следва да съдържа и резюме на представения анализ, което да е не повече от 10 страници.




Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция Изготвяне на сравнителен правен анализ на законодателството за привличане на чуждестранни инвестиции в други държави.
1) Кратко описание

Сравнителен правен анализ на законодателството за привличане на чуждестранни инвестиции в други държави. С изготвянето на правен анализ и сравнителен правен анализ за нуждите на инвеститорите в България се цели да се подпомогне процесът на вземането на законосъобразни и гъвкави управленски решения за по-бързото и резултатно привличане на преки чуждестранни инвестиции, докато с разработването на сравнителния правен анализ на законодателството в други държави членки на ЕС и Балканите се изразява стремежът на БАИ за изготвяне на препоръки за създаване на български модел на адаптивна правна рамка за подкрепа на ПЧИ в България. Разработването на анализите се явява продължение на Дейност 2 и Дейност 3 от проект по Договор за безвъзмездна финансова помощ „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България” с идентификационен номер BG161PO003-4.1.01-0001-C000. Изпълнението на дейностите от предмета на поръчката е предпоставка и за създаване на условия за правен анализ на регламенти в подкрепа на ПЧИ в България, създаване на среда за вземане на управленски решения и за по-ефективното привличане на ПЧИ, както и за създаване на среда за приемане на информирани решения от страна на Народното събрание и Правителството на Р. България в областта на ПЧИ. Правният анализ ще осигури подробна и актуализирана информация, както за общата правна рамка в България, така и за идентифицираните като приоритетни, отраслови сектори на икономиката. Познаването на законодателството във връзка с инвестиционния процес ще подпомогне вземането на управленски решения и съответно ще помогне за по-бързото и резултатно привличане на преки чуждестранни инвестиции. Представянето на добри модели на подкрепа на ПЧИ в държавите-членки на ЕС и съседни балкански страни и за решаването на проблема с държавните помощи ще бъдат полезни при разработването на сравнителния правен анализ. В периода 2013-2015 г. настъпиха промени в националната и международна нормативна рамка свързани с привличането на чуждестранни инвестиции. Налице са и промени в законодателството на ЕС относно подобряване на извършването на инвестиции. През 2014 г. Сърбия придоби статут на кандидат член на ЕС, а през 2013 г. Хърватска беше приета като пълноправен член. Динамичните промени в законодателствата на държавите членки на ЕС, както и на съседните държави предполага по честа актуализация на сравнителния анализ на правната рамка за извършване на чуждестранни инвестиции.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

79111000 (QB08)

Описание:

Юридически консултации (За международно право )

3) Количество или обем

Въз основа на резултатите от анализа следва да бъде изготвен доклад. Този документ трябва да показва, в необходимата текстова и графична форма (например под формата на „road map”), процеса за реализиране на инвестиция в България, по конкретните индустрии, посочени в т. 2 и изготвяне на препоръки за създаване на български модел на адаптивна правна рамка за подкрепа на ПЧИ в България. Обемът на представените правни анализи трябва да е аналитичен, да дава насоки за реализация на ПЧИ в България и да съдържа минимален брой препратки към конкретни текстове от нормативните уредби, като не се използват цитати. Всяка от трите части на правните анализи следва да съдържа и резюме на представения анализ, което да е не повече от 10 страници.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
80000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 2
5) Допълнителна информация относно обособените позиции

Сравнителният правен анализ следва да бъде изготвен на български език и структуриран в три части, които да включват: 1. Анализ на общата правна рамка в държавите от ЕС и Балканите по отношение стимулиране на ПЧИ, в което число: инвестиционно, търговско, трудово и данъчно законодателство; режим на концесиите, възлагане на обществени поръчки, интелектуална собственост, пребиваване на чужденци и др. 2. Анализ за специфично законодателство в идентифицираните по-горе като приоритетни отраслови сектори на българската икономика в разглежданите държави членки на ЕС и Балканите. 3. Изводи и препоръки на базата на успешния законодателен опит в държавите членки на ЕС, които са сред най-успешните по привличане на преки чуждестранни инвестиции за създаване на български модел на адаптивна правна рамка за подкрепа на ПЧИ в България.