Версия за печат

03461-2015-0006

BG-София: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 202062287

Национална компания Стратегически инфраструктурни проекти, бул. Цар Борис III № 215, ет. 9, За: Миглена Манолова, България 1618, София, Тел.: 02 4243923; 0889 025544, E-mail: office@ncsip.bg, Факс: 02 4243921

Място/места за контакт: Дирекция Обществени поръчки

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.ncsip.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.ncsip.bg/index.php?id=15.

Електронен достъп до информация: http://www.ncsip.bg/index.php?id=15#OP-50.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Извършване на спасителни археологически проучвания по трасето на транспортни инфраструктурни обекти

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 12 (12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Р България
Код NUTS: BG
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Настоящото обявление обхваща сключването на рамково споразумение

II.1.4) Информация относно рамковото споразумение

Рамково споразумение с няколко оператора

Срок на действие на рамковото споразумение в години

4

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Откритата процедура се провежда за избор на изпълнители, с които да се сключи рамково споразумение с предмет: „Извършване на спасителни археологически проучвания по трасето на транспортни инфраструктурни обекти“. Целта на провежданата процедура е да бъдат избрани потенциални изпълнители, притежаващи технически възможности, опит и квалификация по предмета на поръчката, на които да се възложи осъществяването на спасителни археологически проучвания – издирване на археологически обекти, археологическо наблюдение и археологически разкопки, за установяване наличието на археологически структури по трасето на определени от Възложителя транспортни инфраструктурни обекти с цел недопускане на тяхното унищожаване, съгласно приложимите изисквания на Закона за културното наследство (ЗКН) и Наредба № Н-00-0001 от 14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания. Рамковото споразумение за срок от 4 години ще бъде сключено с максимум 3 (трима) потенциални изпълнители, ако е налице достатъчен брой участници, които отговарят на критериите за подбор и достатъчен брой оферти, които отговарят на предварително обявените условия на Възложителя. Рамковото споразумение може да се сключи с по-малко от трима потенциални изпълнители на обществената поръчка, ако не е налице достатъчен брой участници, които отговарят на критериите за подбор или достатъчен брой оферти, които отговарят на предварително обявените условия на Възложителя. След провеждане на откритата процедура с участниците, определени за потенциални изпълнители, ще бъде сключено рамково споразумение, а не договор за възлагане на обществена поръчка. Конкретни договори за изпълнение на дейности по обектите в обхвата на рамковото споразумение ще бъдат сключвани въз основа на сключеното рамково споразумение и при спазване на реда и условията, предвидени в него. За определянето на Изпълнител на всеки конкретен договор в обхвата на рамковото споразумение, Възложителят ще отправя писмена покана до всички съконтрагенти по рамковото споразумение за представяне на оферта за изпълнение на конкретните условия на договора. В случай че бъде сключено рамково споразумение само с едно лице, при сключването на всеки конкретен договор Възложителят ще изисква писмено да се допълва представената оферта, в съответствие с условията на конкретния договор. Видовете дейности, които се предвижда да се извършват при изпълнение на отделните договори в обхвата на рамковото споразумение са: Предварително археологическо проучване, което не се извършва на цялата територия на археологическия обект, а само на 10 % от регистрираната при теренните издирвания площ. То има за цел събиране на информация за границите на обекта и дебелината на културните напластявания. В резултат от предварителните проучвания често се ревизират видът, хронологията и границите на обекта, определени от теренните издирвания. Цялостно археологическо проучване - предвижда се при обекти, като надгробните могили, при които дори периферно нарушаване води до компрометирането им и невъзможността за по-нататъшното им опазване. Наблюдение по време на строителството, което според формулировките на чл. 147, ал. 4, т. 3 от Закона за културното наследство (ЗКН) в методическо отношение се явява вид теренно проучване за установяване на наличието на археологически структури на дадено място. Тази мярка се прилага по време на строителните дейности и не предвижда провеждане на разкопки. Съгласуване на мерките за опазване с местната администрация е дейност, която включва задължително уведомяване на местната администрация за началото на строителните дейности, координация на възможностите за запазване на обектите, чрез тяхното транспортиране на подходящи общински терени и т.н.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71351914

Описание:

Услуги в областта на археоложките проучвания

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Представеното описание на дейностите, съставляващи предмета на настоящата обществена поръчка, обуславя фактическата невъзможност на Възложителя да дефинира подробно и изчерпателно обема на подлежащите на изпълнение работи по извършване на спасителни археологически проучвания по трасето на следните транспортни инфраструктурни обекти: автомагистрала „Струма“ Лот 3 – с приблизителна дължина от 62 км с около 15 бр. археологически обекти по това трасе от различни исторически епохи; доизграждането на автомагистрала „Хемус“ от гр. Ябланица, Ловешка област до с. Белокопитово, Шуменска област – с приблизителна дължина от 252 км с около 21 бр. археологически обекти по трасето от етап 1 на магистралата; автомагистрала „Черно море“ – с приблизителна дължина от 100 км с около 13 бр. археологически обекти по цялото трасе, вписани в Автоматизираната информационна система „Археологическа карта на България“. Индикативен е броят на посочените археологически обекти, доколкото в хода на осъществяване на археологическо наблюдение по време на строителството е налице потенциална вероятност от констатиране на нови, нерегистрирани до момента археологически паметници, които не са нанесени на археологическата карта на България. Индикативни са и посочените в документацията за участие характеристики по отношение на вида и обема на подлежащите на изпълнение дейности, като в хода на изпълнение на описаните дейности може да възникне необходимост от увеличаване на обхвата на теренните проучвания, както и в хода на наблюдението по време на строителството да се констатира наличие на допълнителни археологически обекти.

Стойност, без да се включва ДДС
15000000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

48

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Участникът представя гаранцията за участие (ГУ) в размер на 150000 лв. (сто и петдесет хиляди лева). ГУ се предоставя в полза на НКСИП и се представя под формата на банкова гаранция – в оригинал или парична сума, преведена по банковата сметка на възложителя в Българска Народна Банка: BIC: BNBGBGSD, IBAN: BG20BNBG96613300165403. Участниците сами избират формата на ГУ. Валидността на ГУ, в случаите когато тя е банкова гаранция, следва да е 120 (сто и двадесет) дни след изтичане на срока за подаване на офертите. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция, то тя трябва бъде издадена по приложения образец или да съдържа същите или по-добри условия за Възложителя. Разходите по откриването и поддържането на гаранцията са за сметка на участника. Участникът трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Участник, който не е приложил към офертата си ГУ и не представи такава в срока, указан му от комисията за провеждане на процедурата, се отстранява съгл. чл. 69, ал. 1, т. 1 от ЗОП. ГУ на отстранените участници и на класираните след трето място участници се освобождава от Възложителя в срок до 5 (пет) работни дни след изтичането на срока за обжалване на решението на Възложителя за определяне на участника/ците, с който/които ще сключи рамковото споразумение. ГУ на класираните на първо, второ и трето място участници се освобождава след сключване на рамковото споразумение. Възложителят има право да задържи и усвои ГУ в съответствие с чл. 61 от ЗОП. Възложителят освобождава ГУ и гаранцията за изпълнение без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. При прекратяване на процедурата за сключване на рамково споразумение ГУ на всички участници се освобождават в срок до 5 (пет) работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Гаранцията за изпълнение (ГИ) за всеки конкретен договор за изпълнение на дейности, включени в рамковото споразумение, е в размер на 1 на сто от стойността на услугата по конкретния договор без ДДС. ГИ се предоставя в полза на НКСИП и се представя под формата на банкова гаранция – в оригинал или парична сума, преведена по банковата сметка на възложителя в Българска Народна Банка: BIC: BNBGBGSD, IBAN: BG20BNBG96613300165403. Участниците сами избират формата на ГИ. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция за изпълнение на конкретния договор, то същата трябва бъде издадена по образец или да съдържа същите или по-добри условия за Възложителя. В случай че ГИ на конкретния договор е под формата на банкова гаранция, същата трябва да бъде безусловна, неотменима и платима при първо писмено поискване, в което Възложителят заяви, че изпълнителят не е изпълнил задължение по конкретния договор и да бъде авизирана от банка, регистрирана съгласно Закона за кредитните институции, ако същата е издадена от чуждестранна банка. Срокът на валидност на банковата гаранция следва да е не по-малко от 60 (шестдесет) дни след срока за изпълнение на конкретния договор.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Възнаграждението на изпълнител по конкретен договор по рамковото споразумение се определя въз основа на ценовото му предложение към офертата по този договор при условията на чл. 93а, ал. 5 от ЗОП и при спазване на изискванията на чл. 20, ал. 6 от Наредба № Н–00–0001 от 14.02.2011 г. Възнаграждението за конкретните договори по рамковото споразумение става дължимо на най-малко два пъти, както следва: Първо междинно плащане в размер на 70 % – след приемане от Възложителя на Встъпителния доклад по конкретния договор; Окончателно плащане в размер на 30 % – след приемане от Възложителя на Окончателния доклад по конкретния договор. Размерът, редът и условията на финансирането на всеки конкретен договор, сключен въз основа на рамковото споразумение, подлежат на детайлно уреждане в самия него. След получаване на одобрение от Възложителя на всеки доклад, Изпълнителят трябва да подаде фактура до Възложителя на стойност, съответстваща на приетата от Възложителя работа. Възложителят извършва плащането в срок до 28 дни от настъпване на основанието за съответното плащане и представяне на фактура от Изпълнителя.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя копие на договора за създаване на обединението. Ако в него не е посочен представляващият обединението, се представя и документ, подписан от участниците в обединението, в който се посочва представляващият. С документа за създаването на обединението следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в него поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за целия период на изпълнение на рамковото споразумение. В документа за създаване на обединението следва задължително да са изяснени следните въпроси: - отговорността на всеки член на обединението за изпълнението на рамковото споразумение, включително разпределението на плащанията по отделните договори, в случай че на обединението бъде възложено изпълнението на един или повече от тях; - всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на рамковото споразумение; - подробно да са разписани конкретни условия, права и задължения на страните, от които да е видно как ще бъдат осъществявани археологическите проучвания, като същевременно тези условия следва да отговарят напълно и на изискванията на ЗКН и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, да обезпечават законодателните изисквания за издаване на Разрешение за извършване на спасителни археологически проучвания и законосъобразно осъществяване на възложените археологическите проучвания; - да е описано разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите по поръчката, предвидено в договора за създаване на обединението. Не се допуска промяна в състава на обединението след изтичане на срока за подаване на офертите за участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, като всяка извършена такава е основание за отстраняване на участника.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

Изпълнителят се задължава да спазва изискванията по отношение на информация и публичност на финансиращата конкретния договор институция/ организация.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

I. В процедурата за сключване на рамково споразумение може да участва, като подаде оферта, всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и обединение от такива лица, които отговарят на изискванията, посочени в ЗОП и на условията и изискванията на Закона за културното наследство (ЗКН), Наредба № Н-00-0001/14.02.2011 г. и другите подзаконови нормативни актове по тяхното прилагане. В обединения, съставът на обединението следва да е съобразен с императивните изисквания на чл. 151 във връзка с чл. 150 от ЗКН, с оглед на изискването на Възложителя за поемане на солидарна отговорност за изпълнение на предмета на поръчката от партньорите в обединението. Участник не може да бъде отстранен от процедурата за възлагане на обществената поръчка на основание на неговия статут или правноорганизационната му форма. II. Наличието на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1, буква а) до д), т. 2, т. 3 и т. 4; ал. 2, т. 1, т. 2а, предложение първо, т. 4 и т. 5 от ЗОП, водят до отстраняване от участие в процедурата за сключване на рамковото споразумение на съответния участник. III. Не могат да участват в процедурата за сключване на рамковото споразумение участници: а) при които лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП са свързани лица с Възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; б) които са сключили договор с лице по чл. 21 или по чл. 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси; в) за които са налице забранителните основания по Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим,свързаните с тях лица и техните действителни собственици, и не са приложими изключенията, предвидени в този закон; г) чиито свързани лица или свързани предприятия участват самостоятелно в настоящата процедура; д) които са участвали като външни експерти при изработването на техническата спецификация и/или на методиката за оценка на офертите на настоящата обществена поръчка, както самостоятелно, така и в обединение с други лица, като кандидати, участници, членове на обединения-участници, подизпълнители или чрез свързани лица, освен ако документите, в чието разработване са участвали са променени така, че не предоставят на участника информация, която му дава предимство пред останалите участници в процедурата; е) участник, който самият или някой от партньорите в обединението (при участник-обединение), който ще извършва дейности по изпълнение на предмета на обществената поръчка, не е културна и/или научна организация по смисъла на ЗКН и Наредба № Н-00-0001 от 14.02.2011 г. IV. Не може да участва в процедурата за сключване на рамково споразумение чуждестранно физическо или юридическо лице, за което в държавата, в която е установено, e налице някое от обстоятелствата по т. II. V. Участниците следва да извършат оглед на трите инфраструктурни обекта съвместно с представители на възложителя съобразно определения график. Декларация за извършен оглед следва да се приложи към офертата за участие в процедурата, като липсата на извършен оглед е основание за отстраняване от участие в процедурата.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Възложителят няма изисквания към финансовото и икономическото състояние на участниците.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Възложителят няма изисквания към финансовото и икономическо състояние на участниците.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Списък на услугите, съгласно изискванията на ІІІ.2.3, т.1 дясна колона, изпълнени през последните 3 години, считано от крайния срок за подаване на офертите, с посочени: обект (предмет); възложител (получател); стойност; дата на получаване на услугата; доказателства за извършената услуга. Списъкът се попълва по приложения образец към документацията. 2. Доказателства за извършените услуги, представени под формата на удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информацията за услугите, включени в списъка по т. 1. 3. Списък с лицата по т. ІІІ.2.3, т. 2 дясна колона, съдържащ: имена и позиция (длъжност), която ще заема лицето при изпълнение на обществената поръчка. Списъкът се попълва съгласно приложения към документацията образец. 4. Автобиографии на лицата, включени в списъка по предходната точка, в които се посочва образованието им, професионалната им квалификация и професионалния им опит. Автобиографията за всеки експерт се попълва по приложения образец към документацията.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. През последните 3 години, считано от крайния срок за подаване на офертите, участникът, самостоятелно или като участник в обединение, да е изпълнил минимум 2 услуги за спасителни археологически проучвания за линейни строителни обекти с обща стойност от минимум 500 000 лв., за които научните отчети и теренната археологическа документация трябва да са приети от компетентните ведомства. 2. Участникът да осигури археологически екипи за изпълнение на поръчката, както следва: по 1 екип за извършване на теренно археологическо проучване на обект. Екипите следва да включват минимум следните лица (ключови експерти) с позиции, квалификация и професионален опит, както следва: а) Научен ръководител – 1 бр., чиято професионална квалификация отговаря на изискванията на ЗКН и Наредба № Н-00-0001/14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания; б) Заместник ръководител - 1 бр., който отговаря на изискванията на ЗКН и Наредба № Н-00-0001/14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания. С цел осигуряване на качество на изпълнението на поръчката и във връзка с изискването на чл. 21, ал. 2 от Наредба № Н-00-0001/14.02.2011 г. едно физическо лице (ключов експерт) може да бъде член само на един екип. Лицата от екипите за изпълнение на поръчката не трябва да са лишени от правото да упражняват професията „Археолог” или дейността „Археология” съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението. Участникът трябва да може да осигури на разположение и да представи в офертата си поне 5 (пет) екипа от посочените по горе, които са в състояние едновременно да извършват спасително археологическо проучване на поне 5 (пет) археологически обекта, които са от различен тип и имат различен историко-хронологически обхват и се намират по трасето на един транспортен инфраструктурен обект при отчитане изискванията за издаване на Разрешение за извършване на спасително археологическо проучване на археологически обекти съгласно ЗКН.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

ДА

Позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба

Закон за културното наследство и Наредба № Н-00-0001/14.02.2011 г.

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Срок за изпълнение; тежест: 50
Показател: Цена; тежест: 50
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
27.08.2015 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
27.08.2015 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 28.08.2015 г.  Час: 14:00
Място

бул. "Цар Борис III" № 215, ет. 9 Заседателна зала

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

17.07.2015 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ