Версия за печат

05029-2015-0005

BG-София: 07 - Компютърни и свързаните с тях услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 176789460

Министерство на енергетиката, ул. Триадица 8, За: Веселина Кинанева, главен експерт, Република България 1000, София, Тел.: 02 9263169, E-mail: v.kinaneva@me.government.bg, Факс: 02 9263252

Място/места за контакт: ул. Триадица 8

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http: //www.me.government.bg/bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.me.government.bg/bg/competitions-c341-1.html.

Електронен достъп до информация: http://www.me.government.bg/bg/competitions/izgrajdane-na-informacionna-sistema-za-procedurite-po-predostavyane-na-razresheniya-za-tarsene-i-prouchv-979-c341-1.html?p=e30=.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: енергетика

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Изграждане на информационна система за процедурите по предоставяне на разрешения за търсене и проучване или проучване и на концесии за добив на подземни богатства”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 7 (07 - Компютърни и свързаните с тях услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
София - столицата
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Предмет на настоящата поръчка е „Изграждане на информационна система за процедурите по предоставяне на разрешения за търсене и проучване или проучване и на концесии за добив на подземни богатства” в рамките на изпълнение на Договор № 13-32-18/24.02.2014 г. по проект „Изграждане на информационна система за процедурите по предоставяне на разрешения за търсене и проучване или проучване и на концесии за добив“ по Оперативна програма „Административен капацитет“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, Приоритетна ос III “Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление“, подприоритет 3.2 „Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост“, бюджетна линия BG051PO002/13/3.2-04. Същността на дейността е изграждането на информационна система, предоставяща информация на кандидати – физическо или юридическо лице или техни обединения по отношение на процедурите по предоставяне на разрешения за търсене и проучване или проучване и на концесии за добив на подземни богатства.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

72212610

Описание:

Услуги по разработване на софтуер за бази данни

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Обща прогнозна стойност на поръчката: до 283 000 лв.(двеста осемдесет и три хиляди лева) без ДДС. Оферти, съдържащи ценово предложение над обявената прогнозна стойност няма да бъдат разглеждани.В обхвата на системата се включват следните основни дейности: • Регистрация на заявител и създаване на потребителски профил; • Подаване на заявление по всяка от процедурите; • Вътрешно обслужване на подаденото заявление и съпровождащи документи; • Проследяване на текущия статус на обработване на заявлението и информацията по обработване; • Информиране на заявителите за настъпили събития; • Извършване на справки и отчети. Информационната система трябва да бъде изградена на модулен принцип, като всички модули използват единен подход за изграждането си, включително по отношение на методите и начините за автентикация и оторизация на потребителите и по отношение на изгледа и поведението на потребителския интерфейс. Създадената по проекта информационна система следва да съдържа информация за всяко новопостъпило в деловодството на МЕ заявление и информация за последващите действия на администрацията свързани с него. Потребителят (заявителят) следва да може да прави актуална справка за етапа, до който е достигнала процедурата чрез линк в интернет сайта на МЕ. В рамките на проекта следва да бъдат формулирани отделните етапи на процедурите по издаване на разрешения и предоставяне на концесии. В интернет справките ще бъде подавана информация за съответния формулиран етап, до който е достигнала процедурата. В новосъздадената информационната система следва да се въведат данните за текущите процедури и да има възможност и за съществуващите заявления да се генерира парола за достъп. Информационната система следва да бъде обслужвана от служителите, които обработват преписките или провеждат процедурата. Достъпът на служителите следва да бъдат с потребителско име и парола, създадени от администратор на системата по процедура. В рамките на МЕ, дирекция „Природни ресурси и концесии“ съществува оперативна база данни за процедурите по издаване на разрешения за търсене и проучване или за проучване. Базата данни е в среда на Access. Същата съдържа информация за около 600 бр. процедури, които са в процес по издаване на разрешения. Във връзка с предоставянето на концесии за добив са създадени таблици във формат Excel, в които е вписана информация за около 450 процедури.

Стойност, без да се включва ДДС
283000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Начало

01.09.2015 г. 

Завършване

01.12.2015 г. 

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Гаранция за участие. 1.1. Участниците трябва да представят гаранция за участие в размер на 2830 (две хиляди осемстотин и тридесет) лева. 1.2. Гаранцията за участие се представя в една от следните форми: Парична сума, внесена на каса или по следната сметка на Министерство на енергетиката: Българска народна банка – ЦУ, IBAN - BG75 BNBG 9661 3300 1421 03, BIC код на БНБ за плащания в лева – BNBGBGSD. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано: “Гаранция за участие в открита процедура по ЗОП с предмет „Изграждане на информационна система за процедурите по предоставяне на разрешения за търсене и проучване или проучване и на концесии за добив на подземни богатства“ Банкова гаранция - неотменима и безусловна банкова гаранция в полза на Министерство на енергетиката, съгласно примерния образец Приложение № 15. Участниците могат да се възползват и от образците на банката – издател на гаранцията при условие, че същата съдържа необходимите реквизити, съгласно приложения образец на Възложителя. 1.3. Наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата е участникът в процедурата. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. 1.4. Възложителят задържа гаранцията за участие до решаване на спора, когато участникът в процедурата за възлагане на обществена поръчка обжалва решението за определяне на изпълнител. 1.5. Възложителят усвоява и освобождава гаранциите за участие в процедурата по реда, определен в чл. 61 и 62 от ЗОП. 1.6. Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. 1.7. Банковата гаранция за участие в процедурата трябва да е със срок на валидност – срокът на валидност на офертата 120 (сто и двадесет) календарни дни, считано от крайния срок за получаване на оферти. Възложителят кани участниците да удължат срока на валидност, когато той е изтекъл. 2. Гаранция за изпълнение 2.1. При сключване на договор с избрания изпълнител се представя гаранция за изпълнение в размер на 5 % (пет на сто) от стойността на поръчката. 2.2. Гаранцията за изпълнение се представя в една от следните форми: Парична сума, внесена по каса или по следната сметка на Министерство на енергетиката: Българска народна банка – ЦУ, IBAN - BG75 BNBG 9661 3300 1421 03, BIC код на БНБ за плащания в лева – BNBGBGSD. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано: “Гаранция за изпълнение на договор за възлагане на обществена поръчка с предмет „Изграждане на информационна система за процедурите по предоставяне на разрешения за търсене и проучване или проучване и на концесии за добив на подземни богатства“ Банкова гаранция - неотменима и безусловна банкова гаранция в полза на Министерство на енергетиката, съгласно примерния образец Приложение № 16. Участниците могат да се възползват и от образците на банката – издател на гаранцията при условие, че същата съдържа необходимите реквизити, съгласно приложения образец на Възложителя. 2.3. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на Изпълнителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. 2.4.Срокът на валидност на банковата гаранция е 30 (тридесет) дни след изтичане на всички гаранционни срокове по договора. 2.5. Гаранцията се освобождава от Възложителя след изтичане на всички гаранционни срокове и окончателното изпълнение на всички задължения на страните по настоящия договор без да се дължат лихви на Изпълнителя. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение на договора в съответствие с условията на договора. Гаранцията за изпълнение на договора се освобождава, без Възложителят да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Плащанията по договора се извършват след приемане на изпълнението от страна на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, удостоверено с двустранно подписан приемо–предавателен протокол, на съответния доклад (междинен или окончателен), резултат от работата на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и след представяне на оригинална фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ в срок до 10 (десет) работни дни след получаването на документите в дирекция „Финанси и управление на собствеността“ в МЕ съгласно условията на проекта на договор, неразделна част от документацията на възлагане на обществената поръчка.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

В случай, че участникът определен за изпълнител е обединение на физически и/или юридически лица, същото не следва да бъде регистрирано като юридическо лице преди подписването на договор.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

НЕ

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Участник в настоящата процедура за обществена поръчка може да бъде всяко българско и/или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения. Участниците се представляват от законните си представители или от лица, упълномощени да представляват участника (доказва се със заверено пълномощно). В процедурата може да участва всеки, който отговаря на условията на ЗОП и на предварително обявените от Възложителя условия, посочени в обявлението и документацията за участие. 1. Не може да участва в процедура за възлагане на обществена поръчка и Възложителят ще отстрани от участие всеки участник, който: 1.1. е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс; б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс; в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс; г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс; д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс. 1.2. е обявен в несъстоятелност; 1.3. е в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове; 1.4. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 1.5. при който лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП са свързани лица по смисъла на § 1, т. 23а от Допълнителните разпоредби на ЗОП с Възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; 1.6. е сключил договор с лице по чл. 21 или чл. 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси; 1.7. не отговаря на обявените в документацията за участие условия и изисквания или е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя в настоящата документация; 1.8. е декларирал съгласие да участва в тази поръчка като подизпълнител или член на обединение на друг участник; 1.9. е свързано лице или свързано предприятие със самостоятелен участник в обществената поръчка; 1.10. е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от ЗОП; 1.11. е представил цена за изпълнение по-висока от съответните максимално допустими стойности за дейностите по поръчката. 2. Не може да участва в процедурата за възлагане на обществената поръчка и Възложителят ще отстрани чуждестранно физическо или юридическо лице, за което в държавата, в която е установено, е налице някое от обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а”-„д”, т. 2, т. 3 и т. 4 от ЗОП. 3. Възложителят има право по всяко време да проверява заявените от участника данни в предложената оферта. Когато участникът предвижда участието на подизпълнител при изпълнение на поръчката, изискванията по чл. 47, ал. 1 и ал. 5 от ЗОП се прилагат и за подизпълнителите. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, букви „а" и „б" се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; документите по чл. 56, ал. 1, т. 5 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6. Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, офертата се подава на български език, документът по чл. 56, ал. 1, т. 1 се представя в официален превод, а останалите изискуеми документите, които са на чужд език, се представят и в превод на български език.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Възложителят не поставя изискване за икономически и финансови възможности.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Възложителят не поставя изискване за икономически и финансови възможности.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Списък на изпълнените през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, минимум 2 (две) услуги/дейности, еднакви или сходни с предмета на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга – Приложение № 6. 2. Списък с експертите, участващи в екипа за изпълнение на обществената поръчка с посочване на имената, образователната степен, професионален опит и квалификация, съгласно Приложение № 11 и декларация по чл. 51а, ал. 1 от ЗОП за ангажираност на експерт- Приложение № 12 или други доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на трети лица. 3. Заверено от участника копие на валиден сертификат, който удостоверява съответствието на участника със стандарти за системи за управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват на сертификация, свързан с изграждане/разработване/внедряване на информационни системи и/или на уеб базирани софтуерни продукти. В съответствие с чл. 53 от ЗОП, Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Минимум 2 (две) услуги еднакви или сходни с предмета на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга, които участникът трябва да е изпълнил през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата Под „сходни с предмета на поръчката“ Възложителят разбира изпълнение на дейности по изграждане на информационни системи и/или на уеб базирани софтуерни продукти. 2. Минимален екип за изпълнение на поръчката, както следва: А) Ключов експерт 1: Ръководител на екип и на софтуерната разработка Изисквания за образование и опит: висше образование, образователно-квалификационна степен „магистър” или еквивалентна в областите „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”, съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления, утвърден с Постановление № 125 на Министерския съвет от 24.06.2002 г. за утвърждаване класификатор на областите на висше образование и професионални направления (нар. ПМС № 125/ 24.06.2002 г.) или еквивалентно; най-малко 4 (четири) години опит в областта на софтуерното инженерство или участие в реализацията на най-малко 3 (три) успешно завършени проекта в областта на информационните технологии. Б) Ключов експерт 2: Програмист – минимум 3 човека Изисквания за образование и опит: висше образование, образователно-квалификационна степен „бакалавър“ в областите „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”, съгласно ПМС № 125/ 24.06.2002 г. или еквивалентно; най-малко 3 (три) години опит в областта на информационните технологии или участие в реализацията на най-малко 3 (три) успешно завършени проекта в областта на информационните технологии за разработването на уеб базирани информационни системи; квалификация за работа с програмни езици и технологии за разработване на софтуерни продукти 3. Внедрена Система за управление на качеството по стандарт ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват на сертификация, свързан с изграждане/разработване/внедряване на информационни системи и/или на уеб базирани софтуерни продукти. Доказва се със заверено от участника копие от валиден сертификат за въведена система за управление на качеството.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

ДА

Обявление за предварителна информация

Номер на обявлението в ОВ на ЕС: 2015/S 046 - 079116 от 06.03.2015 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
03.08.2015 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
03.08.2015 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 04.08.2015 г.  Час: 11:00
Място

Сградата на Министерство на енергетиката в гр. София, ул. "Триадица" 8, заседателна зала

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на получените оферти е публично и протича по реда на чл. 68, алинеи 1-6 от ЗОП. На отварянето могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица, при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Договор № 13-32-18/24.02.2014 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Административен капацитет“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, Приоритетна ос III “Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление“, подприоритет 3.2 „Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост“, бюджетна линия BG051PO002/13/3.2-04

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

10.07.2015 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ