Версия за печат

02732-2015-0007

BG-София: 10 - Услуги по проучване на пазари и изследване на общественото мнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Национален център по обществено здраве и анализи, Бул. Акад. Иван Гешов № 15, За: Албена Киркова - юрисконсулт 02 80 56 357, България 1431, София, Тел.: 02 8056357, E-mail: pokana@ncpha.government.bg, Факс: 02 9549623

Място/места за контакт: Гр. София, бул. Акад. Иван Гешов, № 15, деловодство

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://ncpha.government.bg.

Адрес на профила на купувача: http://ncpha.government.bg/porachki/407-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BB.html.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Здравеопазване

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Национално представително епидемиологично проучване на честите психични разстройства в България, чрез интервю лице в лице, с използване на компютърна версия на въпросник СИДИ (Съставно Интернационално Диагностично Интервю)“.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 10
Място на изпълнение: Територията на Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Целта на тази поръчка е да се извърши специализирано и национално представително проучване, в съответствие с указанията и изискванията на НЦОЗА, чрез което да се осъществи социално изследване, като се събере, обработи и анализира информация за разпространението на психичните разстройства сред общото население на България. Социалното изследване/проучване следва да се извърши посредством използването на специализирана софтуерна среда (Blaise) и компютърна версия на въпросник СИДИ. В резултат на проведеното социално изследване трябва да се формира база данни, в SAS формат, за разпространението на честите психични разстройства в Република България. Посоченото е в изпълнение на дейности по предифиниран проект: „Подобрени услуги за психично здраве“ /Договор № РД-13-242 за БФП № BG 07-PDPC 03/25.11.2014г./

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79315000, 73111000, 72320000

Описание:

Социални изследвания
Научни изследвания в областта на естествените, медицинските, селскостопанските и техническите науки
Услуги, свързани с бази данни

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изпълнението на поръчката включва: • Формиране на извадка на социалното изследване, която следва да е репрезентативна (представителна) за страната по отношение на дефинирания обект на изследване. Извадката трябва да е вероятностна (случайна), стратифицирана по пол, възраст, образование, етнически произход и местоживеене (включително градски и селски райони). • Постигане на не по-малко от 60 (шестдесет) % завършени интервюта/валидни отговори, представляващи не по-малко от 1 500 (хиляда и петстотин) завършени интервюта/валидни отговори на база на националната представителна извадка;. • Провеждане на интервютата по метода «лице в лице» с респондентите. За целта е необходимо анкетьорската мрежа на Изпълнителя да разполага с преносими компютри, на които да може да бъде инсталиран Blaise софтуер и въпросник СИДИ. • Пилотно тестване на въпросника СИДИ, което включва минимум 60 интервюта, избрани според дизайна на проучването. • Формиране на база данни от проведеното социално изследване в SАS формат с подходящо етикетиране на променливите и етикетиране на стойностите, според съответния протокол от срещата, на която изпълнителят ще представи процеса на изследването, включително фазата събиране на данни, въвеждане на данни, изчистване и описание на базата данни.

Прогнозна стойност без ДДС
244478.75 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

01.04.2016 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие в процедурата. За да бъде допуснат до разглеждане и оценяване на офертата по настоящата процедура, участникът следва да представи гаранция за участие, в размер на 2 000 лв. (две хиляди лева) без ДДС. Гаранцията за участие може да се представи като парична сума или под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, се представя безусловна и неотменима банкова гаранция, със срок на валидност не по-малко от 120 (сто и двадесет) дни от датата на представяне на офертата. Срокът може да се удължава по обосновано искане на Възложителя. Когато участникът избере да внесе гаранция за участие по банков път (т.е. като парична сума), това следва да стане по следната сметка на Възложителя: Банка: УниКредит Булбанк АД клон “Батенберг”, IBAN: BG71 UNCR 9660 3319 9953 16, BIC: UNCRBGSF. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано следното: „Гаранция за участие в процедура с предмет: Национално представително епидемиологично проучване на честите психични разстройства в България, чрез интервю лице в лице, с използване на компютърна версия на въпросник СИДИ (Съставно Интернационално Диагностично Интервю)“. Задържането, усвояването и освобождаването на гаранцията за участие става по условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранция за изпълнение на договора. В случай на избор на участника за изпълнител на обществената поръчка, същият следва да представи преди подписването на договора, гаранция за изпълнението му, в размер на 5 % (пет процента) от стойността на договора без ДДС. Договорът за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди спечелилият участник да представи гаранция за изпълнение. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената гаранция за изпълнение на договора, при неговото сключване. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, в нея следва изрично да е записано, че: е безусловна и неотменима; е в полза на Възложителя; е със срок на валидност не по – малко от 30 дни след срока на изпълнение на договора; възможността за задържането и усвояването е по реда на договора за обществена поръчка. При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва предметът на договора, за който се представя гаранцията. Задържане, усвояване и освобождаване на гаранцията за изпълнение: Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа, усвоява или освобождава се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между възложителя и изпълнителя. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят ще извършва плащане по настоящата поръчка въз основа на сключения между страните договор, по банков път, в лева, по посочена от Изпълнителя банкова сметка, както следва: - Първо междинно плащане: в размер на 20% от стойността на договора, след изпълнение на фаза 1 от Техническата спецификация (разработен въпросник, обучени експерти/анкетьори, пилотно тестване на въпросника). Изпълнените дейности се удостоверяват с подписването на двустранен приемо-предавателен протокол от страните по договора. - Второ междинно плащане: в размер на 70% от стойността на договора, след изпълнение на фаза 2 от Техническата спецификация (проведени интервюта и агрегиране на единна база данни). Изпълнените дейности се удостоверяват с подписването на двустранен приемо-предавателен протокол от страните по договора. Второто междинно плащане се превежда само при условие, че са постигнати не по-малко от 60 (шестдесет) % завършени интервюта/валидни отговори, представляващи не по-малко от 1 500 (хиляда и петстотин) завършени интервюта/валидни отговори на база на национална представителна извадка. В случай, че тези условия не са изпълнени кумулативно – второ междинно плащане не се извършва. - Финално плащане: в размер на 10% от стойността на договора – след изпълнение на всички дейности по договора от страна на Изпълнителя и в частност на фаза 3 от Техническата спецификация (Представяне на заключителен доклад). Изпълнените дейности се удостоверяват с подписването на двустранен приемо-предавателен протокол от страните по договора. Изпълнението на всички дейности по договора се удостоверява с подписването на двустранен окончателен приемо-предавателен протокол, който обхваща и приемането на дейностите от фаза 3. Плащанията се извършват в срок до 20 работни дни, след представени във Финансово – счетоводен отдел на НЦОЗА оригинал на фактура и подписан двустранно съответния приемо-предавателен протокол, за качествено и количествено изпълнение на дейностите, по описаните по-горе фази.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Няма поставено изискване. В случай, че участникът, избран за изпълнител, е обединение (консорциум), което не е юридическо лице, същото следва да се регистрира в регистър БУЛСТАТ. Изпълнителят следва да представи на Възложителя и заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация на обединението (консорциума).

ІІІ.1.4) Други особени условия

Изпълнителят следва да се съобрази и със следните специфични условия: формиране на национална представителна извадка за страната в обем достатъчен за постигане на заложените резултати по настоящата обществена поръчка; постигане на не по-малко от 60 (шестдесет) % завършени интервюта/валидни отговори, представляващи не по-малко от 1 500 (хиляда и петстотин) завършени интервюта/валидни отговори на база на национална представителна извадка; наличие на национална анкетьорска мрежа (мин. 30 лица), при условията, посочени в поръчката), разполагаща с преносими компютри, на които да може да се инсталира Blaise софтуер (предоставен от Възложителя) и компютърна версия на въпросник СИДИ; осигуряване на собствен ключов експерт, който да премине специализирано обучение за работа с Blaise във връзка с компютърната версия на въпросника в Мичиганския университет. Обучението е в рамките на 5 дни, за сметка на Изпълнителя и възлиза на стойност 4000 щатски долара. В тази цена не влизат пътни, дневни и квартирни разходи, които също са за сметка на изпълнителя. осигуряване на минимум 5 обучители, които да бъдат обучени от „Главен изследовател”, определен от Възложителя, и които след това на свой ред следва да обучат не по-малко от 25 анкетьори на Изпълнителя. (ВАЖНО: Обучителите могат да участват и като анкетьори впоследствие, с оглед на поставеното изискване за анкетьорска мрежа от минимум 30 лица, както и с оглед на изискването анкетьорската мрежа да има минимум по един представител във всяка от 28-те административни области на страната.)

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. Участниците, както и лицата, от кръга на посочените в чл. 47, ал. 4 от ЗОП – представляващи участника – юридическо лице, в т.ч. прокуристите (по смисъла на посочения член от ЗОП), да не са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс; 2. Участниците да не са обявени в несъстоятелност; 3. Участниците да не са в производство по ликвидация или да не се намират в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове; 4.Участниците да нямат задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен. 5. Участниците да не са в открито производство по несъстоятелност (съгласно чл. 47, ал. 2, т. 1 от ЗОП). 6. Участниците да не са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – да не се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си (съгласно чл. 47, ал. 2, т. 1 от ЗОП); 7. Участниците, както и лицата, от кръга на посочените в чл. 47, ал. 4 от ЗОП – представляващи участника – юридическо лице, в т.ч. прокуристите (по смисъла на посочения член от ЗОП) да не са осъдени с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки (съгласно чл. 47, ал. 2, т. 5 от ЗОП); 8. Не могат да участват в процедурата участници, при които са налице следните обстоятелства (по смисъла на чл. 47, ал. 5 от ЗОП): лица от кръга на посочените в чл. 47, ал. 4 от ЗОП, в т.ч. прокуристите са свързани лица с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация по смисъла на § 1, т. 23а от допълнителние разпоредби на Закона за обществените поръчки; сключили са договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси; (Пояснение: Подизпълнителите следва да отговарят на изискванията по чл. 47, ал.1 и ал. 5 от ЗОП); 9. Външните експерти, участвали в разработване на техническата спецификация и/или методиката за оценка, не могат да участват в процедурата за възлагане на обществената поръчка самостоятелно или в обединение с други лица като участници, членове на обединения-участници, подизпълнители, или чрез свързани лица, освен ако документите, в чието изработване са участвали, са променени така, че не предоставят на участника информация, която му дава предимство пред останалите участници в процедурата.10. Не може да участва в процедурата пряко или косвено физическо или юридическо лице, за което е налице забраната по чл. 3, т.8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен ако не е налице изключението по чл. 4 от Закона. При подаване на офертата обстоятелствата по т. 1 – 8 се удостоверяват от участника/подизпълнителя с декларация, подписана от лицата, които представляват участника. (Продължава в раздел VI.3.)
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Участниците могат да доказват наличието на изисквания от възложителя финансов ресурс с един или няколко от следните документи: 1. удостоверениe от банкa; 2. годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Възложителят не изисква представянето на годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, както и всеки друг документ, ако са публикувани в публичен регистър в Република България и участникът е посочил информация за органа, който поддържа регистъра.
Минимални изисквания: Участникът следва да докаже наличие на финансов ресурс за изпълнение на поръчката, в размер на 30 000 (тридесет хиляди) лева.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Участникът трябва да представи: Списък на услугите (по образец № 10), които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени от Участника през последните три години, считано от датата на подаване на офертата, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга, съгласно чл. 51, ал. 1, т. 1 от ЗОП. Доказателството за извършената услуга се предоставя под формата на удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за доставката или услугата. 2. Участникът трябва да представи: Декларация-списък на експерти (по образец № 11), съдържаща информация за образованието, професионалната квалификация и професионалния опит на ключовите експерти, предложени от участника. Важно: В декларацията следва да бъдат посочени и описани конкретни проекти, договори, периоди, в които е придобит съответния трудов стаж и конкретното звено/организация, където е придобит (когато се изисква такъв), както и дейности, които са осъществявани от съответния експерт, за да може да се установи съответствие с посочените по-горе изисквания. Следва ясно и недвусмислено да бъдат указани периодите, в които даден експерт е осъществявал/изпълнявал съответната дейност или е придобил съответния стаж. По отношение на предложените от участника ключови експерти (общо седем експерти по позиции КЕ1, КЕ2, КЕ3) – за всеки от тях следва да се представи и Декларация за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП и за ангажираност на експерта. 3. Участникът трябва да представи: Декларация за техническото оборудване, с което разполага (по образец № 14). В Декларацията следва да бъде посочено, че съответното оборудване отговаря на заложените минимални изисквания за работа със софтуер Blaise и компютърна версия на въпросник СИДИ. 4. Участникът трябва да представи: Заверено копие на валиден сертификат ISO 9001:2008 или еквивалентен. 5. Участникът трябва да представи: Декларация – списък на наличната анкетьорска мрежа (по образец № 11).
Минимални изисквания: 1. Участникът следва през последните 3 г., считано от датата на подаване на офертите, да има изпълнени най-малко две услуги, еднакви или сходни с предмета на поръчката, като поне при една от двете услуги (извършени изследвания/проучвания) изпълнителят трябва да е провел изследването/проучването на място по метода «лице в лице». За сходни с предмета на поръчката услуги ще се считат: национално-представителни социални (вкл. здравни) изследвания/проучвания. 2. Участникът следва да разполага с екип от експерти, отговарящи на следните минимални изисквания: - Ключов експерт 1 – Ръководител на екип (РЕ): Образование: мин. образователна степен «магистър» в една от областите социология, социална психология, психология. Професионален опит: Минимум 5 години професионален опит като ръководител на проекти, включващи реализация на емпирични изследвания/проучвания. - Ключов експерт 2 - Емпирични социологически изследвания и информационни технологии (ЕСИИТ): Образование: Висше образование – минимум степен „магистър”, по социология или медицина или информатика или математика; Езикови познания: Владеене на специализиран английски език в областта на Информационните технологии; Професионален опит: Минимум 5 години опит с бази данни и статистически обработки; - Ключови експерти „Социологически проучвания“ (СП) - Петима експерти: Образование: Висше образование – минимум степен „бакалавър”; Професионален опит: Минимум 4 години професионален опит в провеждане на социологически изследвания/проучвания (т.е. анкетиране на лица и/или обобщаване на информация от социологически проучвания). 3. Участникът следва да разполага със следното техническо оборудване: - Минимум 30 преносими компютъра, които да позволяват инсталиране и ползване на компютърната версия на въпросника СИДИ. Минималните изисквания за работа на софтуер Blaise и въпросник СИДИ са следните: Процесор Пентиум III или еквивалентен или такъв с по-високи показатели, системна (RAM) памет мин. 128 МВ, наличие на операционна система Windows 98 SE, Windows NT 4.0 или по-нова версия. 4. Участникът следва да има внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008 или еквивалентна на нея с предметен обхват: извършване на социологически проучвания и/или социални изследвания и/или изследвания/проучвания в областта на здравеопазването. 5. Участникът следва да разполага с анкетьорска мрежа, включваща минимум един представител във всяка от 28-те административни области на страната.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
15.07.2015 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

1. Пълен достъп до документацията за участие в настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка по проект: „Подобрени услуги за психично здраве“ /Договор № РД-13-242 за БФП № BG 07-PDPC 03/25.11.2014г./ е предоставен в Профила на купувача на официалния уеб-сайт на НЦОЗА http://ncphp.government.bg/, раздел „Обществени поръчки и публични покани - профил на купувача“. Документацията се предоставя безплатно на посочения интернет адрес. 2. Документацията може да бъде получена и на хартиен носител от служител, в стая № 16, „Деловодство“, ет. 4, в сграден комплекс „Център по хигиена“, гр. София, бул. Акад. Иван Гешов, № 15, всеки работен ден от 9:30 часа до 17:00 часа, след заплащане на сумата от 6,00лв, в счетоводството на НЦОЗА – ет.4, стая 19, за което на приносителя ще бъде издадена фактура за извършеното плащане. 3. При поискване за изпращане на документацията, съответният участник следва да го заяви писмено, както го изпрати заявка на факс: 02/ 954 96 23 или на имейл адрес: pokana@ncpha.government.bg, като задължително посочва актуални телефон, факс, електронен адрес и пощенски адрес за кореспонденция. Към заявката се изпраща и копие на платежно нареждане за сума в полза на НЦОЗА в размер на 6,00лв. Сумата се заплаща по Банкова сметка на НЦОЗА, както следва: Уникредит Булбанк, ул.Княз Александър I, София, BIC: UNCRBGSF, IBAN BG 96 UNCR 9660 3119 9953 19.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
20.07.2015 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 21.07.2015 г.  Час: 11:00
Място

Сградата на НЦОЗА на адрес: гр. София, бул. Акад. Иван Гешов, № 15

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, представители на средства за масово осведомяване или други лица, на които се осигурява достъп при спазване на установения пропусквателен режим в сградата. Всички лица следва да могат да представят документ за самоличност. Упълномощените представители на участниците следва да представят пълномощно.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от раздел III.2.1.: По отношение на чуждестранни лица се прилага чл. 48 от ЗОП. Участниците представят декларации във връзка с изискванията, заложени в т. 9-10. В откритата процедура за възлагане на настоящата обществена поръчка могат да участват български и/или чуждестранни физически и/или юридически лица, включително техни обединения. Участниците–юридически лица в процедурата се представляват от законните си представители или от лица, специално упълномощени за участие в процедурата. В случай че участникът е обединение, което не е юридическо лице, участниците в него трябва да определят едно лице, което да представлява обединението за целите на поръчката. В случай че участникът е обединение, участниците в него сключват споразумение помежду си, което задължително трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: всички членове на обединението са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; водещият съдружник на обединението е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението;всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; съставът на обединението няма да се променя за срока на изпълнение на обществената поръчка. По отношение на определянето на лице, което да представлява обединението, е допустимо участниците да представят и отделен документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият – съгласно предвиденото в чл. 56, ал.1, т.2 от ЗОП. Когато участникът е обединение (консорциум), участниците в обединението трябва да сключат договор/споразумение помежду си, оригинал или нотариално заверено копие, което следва да представят при подаване на офертата. В процедурата за възлагане на обществена поръчка, едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение не може да представи самостоятелна оферта. Лице, което участва като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта. При подаване на офертата, участникът декларира дела на участие на всеки подизпълнител (в проценти), както и вида на конкретните дейности, които ще се извършват от подизпълнителя.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно сроковете, посочени в чл. 120 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

19.06.2015 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ