Версия за печат

00087-2015-0058

BG-София: 16 - Услуги по събиране и третиране на твърди и течни отпадъци, включително канализационни води; санитарни и почистващи услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ВЪЗЛОЖЕНА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/ЕО

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000696327

Столична община, ул. Московска №33, За: Блага Живкова, България 1000, София, Тел.: 02 9377545, E-mail: bjivkova@sofia.bg, Факс: 02 9377312

Място/места за контакт: д-я Обществени поръчки и концесии, ул. Париж №3 ,ет.1, ст.106

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.sofia.bg.

Адрес на профила на купувача: https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderId=25595&companyId=20779.

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Събиране и транспортиране на битови отпадъци; поддръжка и подмяна на съдове за битови отпадъци; Лятно и зимно почистване на улици и други места за обществено ползване на райони Зона Шеста - райони "Красно село", "Красна поляна".

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 16 (16 - Услуги по събиране и третиране на твърди и течни отпадъци, включително канализационни води; санитарни и почистващи услуги)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Столична община, Шеста зона - райони "Красно село", "Красна поляна"
Код NUTS: BG412
II.1.3) Информация относно рамковото споразумение
ІІ.1.4) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

„Събиране и транспортиране на битови отпадъци; поддръжка и подмяна на съдове за битови отпадъци; Лятно и зимно почистване на улици и други места за обществено ползване на райони Зона Шеста - райони "Красно село", "Красна поляна".

ІІ.1.5) Общ терминологичен речник (CPV)

90511000, 90610000, 90620000

Описание:

Услуги по събиране на битови отпадъци
Услуги, свързани с почистване и метене на улици
Услуги по почистване на улици от сняг

II.2) Обща крайна стойност на поръчката/ите
ІІ.2.1) Обща крайна стойност на поръчката/ите
Стойност
0 BGN без ДДС

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявяване на конкурентно възлагане на поръчка

Основания за възлагането на поръчката без предварително публикуване на обявление в Официален вестник на Европейския сюъз (ОВ на ЕС) съгласно Директива 2004/18/ЕО

Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възлагащия орган събития, и в съответствие със строгите условия, указани в директивата.

Допълнителна информация

С провеждането на процедура се цели осигуряване изпълнението на дейностите по събиране и транспортиране на битови отпадъци, поддръжка и подмяна на съдове за битови отпадъци, лятно и зимно почистване на улици и други места за обществено ползване на територията на райони „Красно село”, „Красна поляна” на Столична община. За възлагане на обществена поръчка с предмет: „Събиране и транспортиране на отпадъци; Почистване и поддържане на улици и други места за обществено ползване на територията на Столична община" по обособени позиции, в която райони „Красно село” и „Красна поляна” са обособени в позиция №6 (Шеста зона), 9 месеца преди изтичането на предходния договор, с Решение № СО-РД-09-03-30 от 27.02.2014 г. на Кмета на Столична община бе открита „открита“ по вид процедура по ЗОП (публикувана в Регистъра на обществените поръчки под № 00087-2014-0029 ). Решението за откриване на процедурата бе обжалвано, с искане за налагане временна мярка „спиране на процедурата“ и бе отменено. С Решение №СО-РД-09-03-102/27.06.2014г. на Кмета на Столична община бе открита „открита“ по вид процедура по ЗОП със същия предмет (публикувана в Регистъра на обществените поръчки с уникален номер 00087-2014-0100 ). Решението за откриване на процедурата бе обжалвано от "Ем Ти Ай Консултинг" ЕООД (жалба вх. № ВХР-1840/24.07.2014 г.). Във връзка с искане за налагане на временна мярка „спиране” на процедурата в подадената жалба, на основание чл.120а, ал.2 от ЗОП процедурата бе спряна. С Определение № 1160 от 03.09.2014г. КЗК остави без уважение искането на "Ем Ти Ай Консултинг" ЕООД. Определението бе обжалвано пред Върховния административен съд (жалба вх. № 15676/18.09.2014г.). Жалбата на "Ем Ти Ай Консултинг" ЕООД бе оставена без движение (определение на ВАС по хода на делото от 01.10.2014 ) като бе определен 7 дневен срок за отстраняване нередовността на жалба. С определение №12984 от 31.10.2014г. Върховният административен съд остави без разглеждане жалбата и прекрати производството. По независещи от Възложителя причини, работата по процедурата беше спряна за почти 4 месеца. С решение №1255 от 02.10.2014г. КЗК остави без уважение жалбата на "Ем Ти Ай Консултинг" ЕООД. Решението не бе обжалвано. На основание чл.27а, ал.9, т.2 от ЗОП с Решение №СО-РД-09-03-175/31.10.2014г. на Кмета на Столична община бяха удължени обявените срокове в процедурата, като определеният нов срок за получаване на оферти бе 01.12.2014.г. (първоначално обявеният срок бе11.08.2014г.) За участие в процедурата бяха подадени 10 оферти, като 8 от офертите са за две обособени позиции. Въпреки големия обем документи, представени от участниците в Плик №1, които трябваше да бъдат разгледани, относно съответствието на участниците с критериите за подбор, поставени от Възложителя, необходимостта да бъде извършена оценка на офертите по предварително обявения критерий „икономически най-изгодна оферта” (в т.ч. и оценка на представените Предложения за изпълнение), от Възложителя бе създадена организация (удължено работно време и работа в почивни дни), която позволи, при спазване на регламентираните в ЗОП срокове, комисията да приключи работа и състави на протокол само за два месеца. Със Заповед № СО15-РД-09-02-72/20.03.2015 г. на Кмета на Столична община бе обявено класирането на участниците и определени изпълнители на съответните обособени позиции от обществена поръчка с предмет: „Събиране и транспортиране на отпадъци; Почистване и поддържане на улици и други места за обществено ползване на територията на Столична община". Мотивите продължават в т. VІ.2) Допълнителна информация.

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Най-ниска цена
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Използван е електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация

РАЗДЕЛ V: ВЪЗЛАГАНЕ НА ПОРЪЧКАТА


Поръчка №: СО15-РД-55-344 / Обособена позиция №: / Заглавие на обособената позиция: Събиране и транспортиране на битови отпадъци; поддръжка и подмяна на съдове за битови отпадъци; Лятно и зимно почистване на улици и други места за обществено ползване на райони Зона Шеста - райони "Красно село", "Красна поляна"
V.1) Дата на решението за възлагане на поръчката

29.05.2015 г. 

ІV.2) Информация относно офертите
Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адреси на икономическия оператор, в чиято полза е взето решението за възлагане на поръчката

ДЗЗД „ЩРАБАГ УМВЕЛТСЪРВИЗ”, с БУЛСТАТ 175960036, ул. Кукуш 1, България 1309, гр. София, Тел.: 02 4248260, E-mail: maya.huskic@strabag.com, Факс: 02 8211262

V.4) Информация относно стойността на поръчката
Първоначална обща прогнозна стойност на поръчката
Стойност: 3857142.86 BGN без ДДС
Обща крайна стойност на поръчката
Стойност: 0 BGN без ДДС
V.5) Информация относно възлагането на подизпълнители
Има възможност поръчката да бъде възложена на подизпълнител/и

НЕ


РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от Европейския съюз

НЕ

VI.2) Допълнителна информация

Продължение на посочените в Приложение Г1 мотиви за възлагането на поръчката чрез процедура договаряне без обявление: Заповедта бе обжалвана пред КЗК от „Евро Импекс-София” ДЗЗД по отношение на обособена позиция № 6 Шеста зона - райони „Красно село”, „Красна поляна” (жалба с вх. № ВХР-565/30.03.2015 г.). По жалбата е образувано производство (КЗК-214/07.04.2015), което приключи с Решение № 409 от 19.05.2015 г., с което подадената жалба бе оставена без уважение. Решението на КЗК е обжалвано пред Върховния административен съд. Тъй като производството по обжалване не е приключило с влязло в сила решение, Столична община не може да сключи договор с определения изпълнител за обособена позиция №6 (Шеста зона). Към момента на откриване на процедурата договаряне без обявление дейностите по събиране и транспортиране на битови отпадъци, поддръжка и подмяна на съдове за битови отпадъци, лятно и зимно почистване на улици и други места за обществено ползване на територията на Шеста зона - райони „Красно село”, „Красна поляна”, се изпълняват от ДЗЗД „ЩРАБАГ УМВЕЛТСЪРВИЗ” по договор № РД-55-582/10.11.2010г. Съгласно Допълнително споразумение № СО-РД-55-255/30.04.2014г. на основание чл.43, ал.2, т.5 от ЗОП срокът на договора е удължен до 01.06.2015г. В рамките на удължения срок на договора, откритата с Решение №СО-РД-09-03-102/27.06.2014г. процедура няма да приключи за Шеста зона и няма да бъде сключен нов договор, което създава опасност Столична община да не може да обезпечи изпълнението на своите задължения по чл. 19, ал.3 от Закона за управление на отпадъците, относно събиране и транспортиране на отпадъци и почистване обществени места, като не може да осигури изпълнител на дейностите по събирането, почистване и извозване на отпадъците от територията на райони „Красно село”, „Красна поляна”, включени в обхвата на поръчката. Неизпълнението на тези дейности създава риск от възникване и разпространение на заразни заболявания, застрашаващи живота и здравето на хората, както и до замърсяване на околната среда. Освен това, съгласно Техническата спецификация и Проекта на договор за изпълнение на услугата, предмет на провежданата открита процедура, е предвиден „Период на мобилизация” - период с продължителност до 3 месеца от влизане в сила на договора. В Периода на мобилизация Изпълнителят е длъжен: да представи на Възложителя за одобрение Оперативен план за изпълнение на услугите за периода от Началната дата до края на първата календарна година от действието на Договора; да осигури наличност на всички транспортни средства, контейнери и улични кошчета за отпадъци, и други активи, необходими за изпълнението на дейностите; да осигури необходимия брой квалифициран и обучен персонал за изпълнението на дейностите; да уведоми обществеността за дейностите, които ще изпълнява, като използва подходящи средства /брошури, вестници, телевизия, радио и др./, съгласувани с Възложителя. Необходимо е време за инвентаризация и подписване на приемо-предавателни протоколи за установяване състоянието на съдовете за отпадъци преди подписване на новите договори. Предвид посоченото е необходимо да се предприемат неотложни действия за да се обезпечи изпълнението на услугата. За участие в процедурата е поканен изпълнителя по договор № РД-55-582/10.11.2010г. - ДЗЗД „ЩРАБАГ УМВЕЛТСЪРВИЗ” , които извършва услугата в Шеста зона.

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.3.2) Подаване на жалби

Жалба може да подава всеки заинтересован участник в 10-дневен срок от получаването на решението за избор на изпълнител. В настоящата процедура договаряне без обявление участникът е само един - „ДЗЗД „ЩРАБАГ УМВЕЛТСЪРВИЗ”, който е определен за изпълнител.

VI.4) Дата на изпращане на настоящото обявление

16.06.2015 г. 

VI.5) Данни за лицата, които са подали оферти, а когато в процедурата са участвали обединения - и за членовете на обединението

ДЗЗД „ЩРАБАГ УМВЕЛТСЪРВИЗ”, с БУЛСТАТ 175960036 Членове на обединението: 1. „ЩРАБАГ” ЕАД, ЕИК 130463628; 2. „СТРАБАГ АГ, АВСТРИЯ”, регистрирано под FN 61 689w, в районен съд Клагенфурт, Австрия; 3. АЛТАШ ЯПЪ САНАЙИ ВЕ ТЕМИЗЛИК ХИЗМЕТЛЕРИ ТИДЖАРЕТ АНОНИМ ШИРКЕТИ, Турция, регистрирано в Истанбулска Търговска камара, под рег. № 283924 от 10.02.1992г.