Версия за печат

00080-2015-0016

BG-София: Покупка

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Доставки

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695317

Министерство на здравеопазването, Площад Света Неделя № 5, За: Евелина Василкова, България 1000, София, Тел.: 02 9301466, E-mail: еvasilkova@mh.government.bg, Факс: 02 9301451

Място/места за контакт: Министерство на здравеопазването

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: http://www.mh.government.bg/bg/.

Адрес на профила на купувача: http://www.mh.government.bg/bg/profil-na-kupuvacha/.

Електронен достъп до информация: http://www.mh.government.bg/bg/profil-na-kupuvacha/protseduri-po-zop/protseduri-po-reda-na-zop/dostavka-na-angiografski-aparati-za-lechebnite-zav/.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Здравеопазване

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Доставка на ангиографски апарати за лечебните заведения, включени в Средносрочната рамкова инвестиционна програма (СРИП), финансирана по Оперативна програма „Регионално развитие 2007 – 2013 г.”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Доставки
Покупка 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
УМБАЛ "Александровска", гр. София МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов" АД, гр. Велико Търново; МБАЛ Русе, гр. Русе;
Код NUTS: BG, BG321, BG323, BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

„Доставка на ангиографски апарати за лечебните заведения, включени в Средносрочната рамкова инвестиционна програма (СРИП), финансирана по Оперативна програма „Регионално развитие 2007 – 2013 г.” Предметът на обществената поръчка включва изпълнението на следните дейности: - доставка на медицинска апаратура за нуждите на УМБАЛ „Александровска” ЕАД, гр. София; МОБАЛ „Д-р Стефан Черкезов“ АД, гр. Велико Търново, МБАЛ Русе, гр. Русе; - монтаж, инсталация и пускане в експлоатация на доставената медицинска апаратура; - обучение за работа с доставената медицинска апаратура; - гаранционно обслужване на доставената медицинска апаратура. Доставчикът трябва да предостави и осигури обучение на персонала във всяка една от болниците поотделно по следната схема: - апликационно обучение на място на минимум двама лекари и минимум двама лаборанти от болницата на 2 етапа, както следва: - Първият етап на обучение в референтен базов център на производителя с продължителност не по-малък от 5 работни дни - преди монтажа и инсталацията на апарата; - Втори етап след монтаж и инсталация на апарата с продължителност не по-малък от 10 работни дни.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

33111720

Описание:

Уреди за ангиография

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

„Доставка на ангиографски апарати за лечебните заведения, включени в Средносрочната рамкова инвестиционна програма (СРИП), финансирана по Оперативна програма „Регионално развитие 2007 – 2013 г.” - 3 броя. Посочената по-долу прогнозна стойност представлява максималният финансов ресурс, с който Възложителя разполага.

Стойност, без да се включва ДДС
3999999.99 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

39

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Гаранция за участие. 1.Гаранциите се представят в една от следните форми: а)депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б)банкова гаранция в полза на Възложителя. Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по следната сметка: Банка: БНБ Централно управление, Банков код (BIC):BNBGBGSD, Банкова сметка (IBAN):BG21 BNBG 9661 3300 1293 01 Ако участникът избере да представи гаранцията за участие под формата на «парична сума», платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде представен като заверено от участника копие. Ако участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), той следва да завери съответния документ с неговия подпис и печат/ако има такъв/. В гаранцията за участие следва да бъде посочен предмета на поръчката, за който участникът участва. Гаранцията за участие е в размер на: 39999,99 лв. Гаранцията за участие се представя под формата на оригинал на банкова гаранция за участие или копие от документа за внесена гаранция под формата на парична сума. Срокът на валидност на гаранцията за участие следва да бъде не по-малко от 120 дни, считано от крайния срок за получаване на офертите. Задържането, усвояването и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. 2. Гаранция за изпълнение Гаранцията за изпълнение е в размер на 5% /пет на сто/ от стойността на договора /без ДДС/ за изпълнение на обществената поръчка. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване. Гаранцията за изпълнение под формата на парична сума трябва да бъде внесена по следната сметка на възложителя: Банка: БНБ Централно управление, Банков код (BIC):BNBGBGSD, Банкова сметка (IBAN):BG21 BNBG 9661 3300 1293 01. Ако участникът, определен за изпълнител, избере да представи гаранцията за изпълнение под формата на "парична сума", платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. В случай че участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), той следва да завери съответния документ с подпис и печат/ако има такъв/. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на възложителя. Гаранцията за изпълнение на договора се оформя в два отделни документа като гаранция за срочно изпълнение и гаранция за качествено изпълнение. Сумата на гаранцията за срочно изпълнение на договора е в размер на 80% от гаранцията за изпълнение на договора, а гаранцията за качествено изпълнение е в размер на 20% от стойността гаранцията за изпълнение. Гаранцията за срочно изпълнение се освобождава в срок до 30 (тридесет) дни след въвеждането в експлоатация на медицинската апаратура и провеждане на обучението, без Възложителя да дължи лихви на Изпълнителя за този период. Гаранцията за качествено изпълнение следва да е със срок на валидност 30 (тридесет) дни след изтичането на гаранционният срок на доставената медицинска апаратура и се освобождава в този срок, без Възложителя да дължи лихви на Изпълнителя за този период.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят определя следният начин на плащане: 1. Aвансово плащане - 30 % /тридесет на сто/ от цената по договора в срок до 30 (тридесет) дни след подписване на договора след представяне на фактура-оригинал за стойността на авансовото плащане, както и на безусловна и неотменяема банкова гаранция за авансово плащане, покриваща 100% от стойността на авансовото плащане. Гаранцията за авансово плащане следва да е със срок минимум 3 /три/ месеца и същата се освобождава от възложителя след въвеждане в експлоатация на оборудването. В случай, че гаранцията за авансово плащане изтича преди датата на доставка /когато такава е определена според възлагателно писмо от възложителя/, изпълнителят се задължава да удължи гаранцията със срок минимум 30 /тридесет/ дни след определената дата за доставка; 2. Окончателно плащане – в размер на 70% /седемдесет на сто/ от останалата част от цената по договора, платима в срок до 30 (тридесет) дни след монтаж и инсталация, срещу представяне на оригинална фактура за дължимата сума, подписан приемо- предавателен протокол за монтаж и инсталация и доказателства за извършени приемателни тестове. 3. Във всяка фактура ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ трябва да посочи, че плащането се извършва със средства, отпуснати от Средносрочна рамкова инвестиционна програма по схема за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.1.-08/2010 – „Подкрепа за реконструкция, обновяване и оборудване на държавни лечебни и здравни заведения в градските агломерации” по Оперативна програма „Регионално развитие” 2007 - 2013 г.”.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят не поставя изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

1. Предлаганото оборудване трябва да бъде включено в списъка по чл. 1, т. 1, буква "б" от Наредбата за условията и реда за съставяне на списък на медицинските изделия по чл. 30а от Закона за медицинските изделия и за определяне на стойността, до която те се заплащат; Това обстоятелство се доказва с декларация, че предлаганото оборудване, е включено в списъка по чл. 1, т. 1, буква "б" от Наредбата за условията и реда за съставяне на списък на медицинските изделия по чл. 30а от Закона за медицинските изделия и за определяне на стойността, до която те се заплащат; 2. Предлаганото оборудване да няма регистрирани данни в ИАЛ и/или ЕUDAMED за инциденти/потенциални инциденти през последните две години, както и за блокирани или изтеглени партиди през последните две години съгласно предоставена от ИАЛ информация; Това обстоятелство се доказва с удостоверение от ИАЛ, че предлаганото оборудване, няма регистрирани данни в ИАЛ и/или ЕUDAMED за инциденти/потенциални инциденти през последните две години, както и за блокирани или изтеглени партиди през последните две години съгласно предоставена от ИАЛ информация;

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1. Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата, подписан от участника. 2. Оферта за участие в обществена поръчка по образец, която включва и 3. Представяне на участника - посочване на единен идентификационен код по чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата; 4. Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за регистрация). 5. Копие на договор или споразумение за обединение, а когато в договора/споразумението не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението се представя и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият. 6. Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП - по образец; 7. Декларация за липса на свързаност с друг участник в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП - по образец; 8. Декларация за липса на обстоятелства по чл.8, ал.8, т.2 от ЗОП - по образец; 9. Декларация по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици - по образец; 10. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП за използване/неизползване на подизпълнители - по образец; 11. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител /в приложимите случаи/; 12. Документ за внесена гаранция за участие – екземпляр на вносната бележка или оригинал на банковата гаранция за участие; 13. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП за приемане на условията в проекта на договора - по образец; *Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства: а) осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран за:престъпление против финансовата, данъчната или оигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс; б) обявен в несъстоятелност; в) е в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове; г) има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; д) е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; е) е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; ж) при които лицата, посочени в чл. 47, ал. 4 от ЗОП, са свързани лица по смисъла на § 1, т. 23а от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки с Възложителя или със служители, на ръководна длъжност в неговата организация; Продължава в т. VI.3) Допълнителна информация.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Няма изисквания за икономическо и финансово състояние на участниците.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Възложителят няма изисквания за икономическо и финансово състояние на участниците.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1.1. Декларация за съответствие на изделията, които са предмет на настоящата обществена поръчка в качеството им на медицинското изделие по чл. 14, ал. 2 от ЗМИ, съставена от производителя или неговият упълномощен представител - копие на оригинала и превод на български език; 1.2. ЕС сертификат за оценка на съответствието, издаден от нотифициран орган - копие на оригинала и превод на български език /ако е приложим/; 2. Заверено от участника копие на сертификат 13485:2003 или еквивалент, издаден на името на производителя на предлаганата апаратура от акредитирана институция или агенция за управление на качеството; 3. Заверено от участника копие на сертификат ISO 9001:2008 с обхват доставка и сервизно обслужване на медицинска апаратура или еквивалент, издадено на името на участника от акредитирана институция или агенция за управление на качеството или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качество. В случай, че участникът е и производител следва да се представи и заверено копие от сертификат ISO 13485:2003 или еквивалент; 4. Заверено от участника копие на разрешение за търговия на едро с медицински изделия по смисъла на чл. 77 от Закона за медицинските изделия; 5. Заверено от участника копие на оторизационно писмо, издадено от производителя на предлаганата апаратура или от упълномощен представител за право на представителство и търговия на територията на Република България, на името на участника, в случай че участникът не е производител; 6. Декларация, съдържаща списък на сервизните инженери (минимум трима), придружена с автобиографии на сервизните инженери и информация за сертификати/удостоверения за преминат курс на обучение за сервиз/поддръжка на предлаганата медицинска апаратура, както и информация за притежаването на удостоверения за правоспособност за работа в среда с ИЙЛ; 7. Заверена от участника лиценция за работа с източници на йонизиращи лъчения с цел техническо обслужване, монтаж, демонтаж, измервания и строителни и ремонтни дейности и други; 8. Официални/оригинални документи от производителя, относно модела на изделията, ясна снимка на изделието, както и оригинални брошури и съпътстващи документи, подробно описващи спецификата на предлаганата апаратура. В случай, че посочените документи са на чужд език, същите следва да бъдат представени и в превод на български език.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. За изделията предмет на настоящата обществена поръчка да са изпълнени приложимите процедури за оценяване на съответствието им и да притежават декларация за съответствие; 2. Производителите на предлаганата апаратура да притежават сертификати ISO 13485:2003 или еквивалент, издаден от акредитирана институция или агенция за качеството; 3. Участникът трябва да притежава сертификат ISO 9001:2008 или еквивалент, с предметен обхват доставка и сервизно обслужване на медицинска апаратура или еквивалент, издаден на името на участника от акредитирана институция или агенция за управление на качеството или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството. В случай, че участникът е и производител, то следва да притежава ISO13485:2003 или еквивалент; 4. Участникът да притежава разрешение за търговия на едро с медицински изделия по смисъла на чл. 77 от Закона за медицинските изделия; 5. В случай, че участникът не е производител, той трябва да е оторизиран от производителя или от упълномощен представител на производителя за право на представителство и търговия на територията на Република България; 6. Участникът следва да осигури минимум 3 (трима) сервизни инженера, преминали курс на обучение при производителя за сервиз и поддръжка на предлаганата медицинска апаратура. Сервизните инженери трябва да притежават правоспособност за работа с ИЙЛ съобразно вида на предлаганата апаратура; 7. Участникът трябва да притежава лиценция за работа с източници на йонизиращи лъчения с цел техническо обслужване, монтаж, демонтаж, измервания и строителни и ремонтни дейности и други; 8. Участникът следва да представи официални/оригинални документи от производителя, относно модела на изделията, ясна снимка на изделието, както и оригинални брошури и съпътстващи документи, подробно описващи спецификата на предлаганата апаратура. В случай, че посочените документи са на чужд език, същите следва да бъдат представени и в превод на български език.

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: П1 - Цена; тежест: 50
Показател: П2 - Функционални характеристики ; тежест: 25
Показател: П3 - Технически предимства; тежест: 25
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
20.07.2015 г.  Час: 17:30
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
20.07.2015 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 21.07.2015 г.  Час: 11:00
Място

Министерство на здравеопазването, площад Света Неделя № 5

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

На основание чл. 68, ал. 3 от ЗОП, отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Обществената поръчка се възлага в изпълнение на проекти: BG161PO001/1.1-08/2010/012 "Център за ранна диагностика и лечение на онкологични заболявания в УМБАЛ „Александровска” ЕАД"; BG161РО001.1.1-08/2010/003 "Създаване на регионален диагностичен център за онкологични заболявания към МОБАЛ „Д-р Стефан Черкезов АД” Велико-Търновo; BG161РО001.1.1-08/2010/006 "Европейско качество на здравеопазването чрез реконструкция и енергийна ефективност в МБАЛ Русе”, гр. Русе, неразделна част от Средносрочната рамкова инвестиционна програма в изпълнение на Рамково споразумение BG161PO001-1.1.08-0001-1 по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161 PO001/1.1-08/2010 “Подкрепа за реконструкция, обновяване и оборудване на държавните лечебни и здравни заведения в градските агломерации”, които се осъществяват с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г.

VI.3) Допълнителна информация

*Продължение от т. III.2.1) з) които са сключили договор с лице по чл. 21 или чл. 22 от ЗПУКИ и) които са свързани лица с друг участник или кандидат в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП; й) за който е налице някое от обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, а именно: е дружество, регистрирано в юрисдикции с преференциален данъчен режим или свързано с него лице; к) за който е налице някое от обстоятелствата по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

04.06.2015 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ