Версия за печат

02732-2015-0006

BG-София: 07 - Компютърни и свързаните с тях услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Национален център по обществено здраве и анализи, Бул. Акад. Иван Гешов № 15, За: Албена Киркова-Димитрова - юрисконсулт, България 1431, София, Тел.: 02 8056357, E-mail: pokana@ncpha.government.bg, Факс: 02 9549623

Място/места за контакт: Албена Киркова-Димитрова - юрисконсулт

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://ncpha.government.bg.

Адрес на профила на купувача: http://ncpha.government.bg/porachki/407-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BB.html.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Здравеопазване

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Изграждане на информационна система за суицидните действия в Р. България, като уеб-базиран портал с информационен поток от 28-те РЗИ, с гаранционна поддръжка и обучение на експерти за работа с портала.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 7
Място на изпълнение: Територията на Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Създаване на електронна информационна база данни и информационен (уеб-базиран) портал, чрез които да се осъществява наблюдение (мониторинг) на опитите за самоубийство в реално време. Разработеният софтуер ще се използва от 28-те РЗИ за компютъризирана обработка на събраната на хартия информация, като въведените в системата данни ще могат да се използват от НЦОЗА за аналитични цели. Внедряването на софтуера ще бъде съпътствано от провеждане на обучения на съответния персонал на РЗИ и НЦОЗА за работа с него. Изпълнителят трябва да осигури гаранционна поддръжка на информационната система за период от 3 години, считано от датата на окончателно приемане на работата му. Във връзка с осигурената гаранционна поддръжка и в рамките на посочения срок изпълнителят се задължава и да отстранява възникнали проблеми в разработената от него информационна система – до 24 часа от момента на уведомяването му от страна на Възложителя.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

72212610, 72320000

Описание:

Услуги по разработване на софтуер за бази данни
Услуги, свързани с бази данни

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изпълнението на поръчката включва: - Проектиране, разработване, тестване и внедряване на информационна система за суицидните действия в Р. България, като уеб-базиран портал с информационен поток от 28-те РЗИ (в съответствие с изискванията на Техническата спецификация). В системата следва да бъдат импортирани и съществуващите данни от периода 2009 – 2015 година; - Провеждане на обучения за работа с разработената информационна система за служители на РЗИ и НЦОЗА, както и разработване и предоставяне на ръководства за работа със системата (в съответствие с изискванията, заложени в Техническата спецификация); - Осигуряване на гаранционна поддръжка на информационната система за период от 3 години, считано от датата на окончателно приемане на работата на Изпълнителя. Във връзка с осигурената гаранционна поддръжка и в рамките на посочения срок изпълнителят се задължава и да отстранява възникнали проблеми в разработената от него информационна система – до 24 часа от момента на уведомяването му от страна на Възложителя.

Прогнозна стойност без ДДС
84752.63 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

01.04.2016 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие в процедурата. За да бъде допуснат до разглеждане и оценяване на офертата по настоящата процедура, участникът следва да представи гаранция за участие, в размер на 800 лв. (осемстотин лева) без ДДС. Гаранцията за участие може да се представи като парична сума или под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, се представя безусловна и неотменима банкова гаранция, със срок на валидност не по-малко от 120 (сто и двадесет) дни от датата на представяне на офертата. Срокът може да се удължава по обосновано искане на Възложителя. Когато участникът избере да внесе гаранция за участие по банков път (т.е. като парична сума), това следва да стане по следната сметка на Възложителя: Банка: УниКредит Булбанк АД клон “Батенберг”, IBAN: BG71 UNCR 9660 3319 9953 16, BIC: UNCRBGSF. В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано следното: „Гаранция за участие в процедура с предмет: „Изграждане на информационна система за суицидните действия в Р. България, като уеб-базиран портал с информационен поток от 28-те РЗИ, с гаранционна поддръжка и обучение на експерти за работа с портала“. Задържане, усвояване и освобождаване на гаранцията за участие. Задържането, усвояването и освобождаването на гаранцията за участие става по условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранция за изпълнение на договора. В случай на избор на участника за изпълнител на обществената поръчка, същият следва да представи преди подписването на договора, гаранция за изпълнението му, в размер на 5 % (пет процента) от стойността на договора без ДДС. Договорът за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди спечелилият участник да представи гаранция за изпълнение. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената гаранция за изпълнение на договора, при неговото сключване. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, в нея следва изрично да е записано, че: е безусловна и неотменима; е в полза на Възложителя; е със срок на валидност не по – малко от 30 дни след изтичането на гаранционния срок по договора; възможността за задържането и усвояването е по реда на договора за обществена поръчка. При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва предметът на договора, за който се представя гаранцията. Задържане, усвояване и освобождаване на гаранцията за изпълнение: Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа, усвоява или освобождава се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между възложителя и изпълнителя. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Гаранцията за изпълнение обезпечава и гаранционното поддържане на предмета на поръчката. След изпълнение на договора, Възложителят освобождава 20% (двадесет процента или една пета) от сумата на внесената гаранция за изпълнение. Останалата част (или 80% от сумата на внесената гаранция за изпълнение) се освобождава след изтичане на гаранционния срок за поддръжка на информационната система за суицидни действия.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Възложителят ще извършва плащане по настоящата поръчка въз основа на сключения между страните договор (съгласно приложения проект на договор), по банков път, в лева, по посочена от Изпълнителя банкова сметка, както следва: - Плащане в размер на 30% от стойността на договора, след изпълнение на Дейност 1, а именно: когато информационната система за суицидните действия бъде внедрена и тествана в реални условия. Внедряването и тестването на системата се удостоверяват с подписването на двустранен приемо-предавателен протокол от страните по договора. Извършването на апробиране/тестване на системата следва да се осъществи в рамките на до 10 работни дни след внедряването на системата. - Финално плащане: в размер на 70% от стойността на договора – след изпълнение на всички дейности по договора от страна на Изпълнителя. Изпълнението на всички дейности по договора се удостоверява с подписването на двустранен окончателен приемо-предавателен протокол. Плащане се извършва в срок от 20 работни дни от подписването на съответния протокол.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Няма поставено изискване. В случай, че участникът, избран за изпълнител, е обединение (консорциум), което не е юридическо лице, същото следва да се регистрира в регистър БУЛСТАТ. Изпълнителят следва да представи на Възложителя и заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация на обединението (консорциума).

ІІІ.1.4) Други особени условия

Срокът за изпълнение на поръчката е 5 месеца (считано от датата на подписване на договор), но не по-късно от 01 април 2016г. /което от двете събития настъпи по-рано/.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. Участниците, както и лицата, от кръга на посочените в чл. 47, ал. 4 от ЗОП – представляващи участника – юридическо лице, в т.ч. прокуристите (по смисъла на посочения член от ЗОП), да не са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс; 2. Участниците да не са обявени в несъстоятелност; 3. Участниците да не са в производство по ликвидация или да не се намират в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове; 4.Участниците да нямат задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен. 5. Участниците да не са в открито производство по несъстоятелност (съгласно чл. 47, ал. 2, т. 1 от ЗОП). 6. Участниците да не са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице – да не се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си (съгласно чл. 47, ал. 2, т. 1 от ЗОП); 7. Участниците, както и лицата, от кръга на посочените в чл. 47, ал. 4 от ЗОП – представляващи участника – юридическо лице, в т.ч. прокуристите (по смисъла на посочения член от ЗОП) да не са осъдени с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки (съгласно чл. 47, ал. 2, т. 5 от ЗОП); 8. Не могат да участват в процедурата участници, при които са налице следните обстоятелства (по смисъла на чл. 47, ал. 5 от ЗОП): лица от кръга на посочените в чл. 47, ал. 4 от ЗОП, в т.ч. прокуристите са свързани лица с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация по смисъла на § 1, т. 23а от допълнителние разпоредби на Закона за обществените поръчки; сключили са договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси; (Пояснение: Подизпълнителите следва да отговарят на изискванията по чл. 47, ал.1 и ал. 5 от ЗОП); 9. Външните експерти, участвали в разработване на техническата спецификация и/или методиката за оценка, не могат да участват в процедурата за възлагане на обществената поръчка самостоятелно или в обединение с други лица като участници, членове на обединения-участници, подизпълнители, или чрез свързани лица, освен ако документите, в чието изработване са участвали, са променени така, че не предоставят на участника информация, която му дава предимство пред останалите участници в процедурата.10. Не може да участва в процедурата пряко или косвено физическо или юридическо лице, за което е налице забраната по чл. 3, т.8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен ако не е налице изключението по чл. 4 от Закона. При подаване на офертата обстоятелствата по т. 1 – 8 от този подраздел се удостоверяват от участника/подизпълнителя с декларация, подписана от лицата, които представляват участника. (Продължава в раздел VI.3.)
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Не е поставено изискване.
Минимални изисквания: Не е поставено изискване.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на услугите (по образец № 10), които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени от Участника през последните три години, считано от датата на подаване на офертата, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга, съгласно чл. 51, ал. 1, т. 1 от ЗОП. Доказателството за извършената услуга се предоставя под формата на удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за доставката или услугата. 2. Декларация-списък на експерти (по образец № 11), съдържаща информация за образованието, професионалната квалификация и професионалния опит на ключовите експерти, предложени от участника. Важно: В декларацията, с цел доказване на професионалния опит на експертите, необходим за качественото изпълнение на предмета на настоящата поръчка, следва да бъдат ясно и недвусмислено посочени и описани проекти, договори, дейности, които са осъществявани от съответния експерт, за да може да се установи съответствие с посочените по-горе изисквания. Също така следва ясно и недвусмислено да бъдат указани периодите, в които даден експерт е осъществявал/изпълнявал съответната дейност. По отношение на предложените от участника ключови експерти – за всеки от тях следва да се представи и Декларация за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП и за ангажираност на експерта.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва през последните 3 г., считано от датата на подаване на офертите, да има изпълнени най-малко две услуги, еднакви или сходни с предмета на поръчката. Забележка: За сходни с предмета на поръчката услуги ще се считат: разработването и внедряването на софтуерни системи/решения/конфигурации/софтуерни продукти за управление на: потребителски бази данни, системи за анализ на данни или портални решения. 2. Участникът следва да разполага с екип от експерти, отговарящи на следните минимални изисквания: - Ключов експерт 1 – Ръкодител на екип: Образование: Висше образование – университетска диплома в областта на информационните технологии, управление на автоматизирани и информационни системи или еквивалентна; Професионален опит: Минимум 1 година управленски опит (заемана ръководна позиция в структура, звено, екип); Минимум 5 години професионален опит в областа на информационните технологии; Опит (Участие) в разработването и внедряването на не по-малко от две софтуерни решения от типа интернет портал или електронна информационна система за предаване и обобщаване на информация в реално време; - Ключов експерт 2 – Експерт Софтуерни разработки: Образование: Висше образование – университетска диплома в областта на информационните технологии, управление на автоматизирани и информационни системи или еквивалентна; Професионален опит: Минимум 4 години професионален опит в областа на информационните технологии. Участие в изпълнението на минимум три проекта/договора/дейности, в които е бил пряко ангажиран с използване на системи за управление на релационни бази данни (Relational Database Management Server - RDBMS), дизайн на n-tier архитектури, обектно ориентирано програмиране, разработване на софтуерни приложения с използване на бази данни, имплементиране на XML (не е необходимо всяка от изброените дейности да е осъществена в рамките на един и същ проект/договор; могат да бъдат посочени отделни проекти/договори за отделните дейности, удостоверяващи опита на експерта). - Ключов експерт 3 – Експерт Уеб услуги: Образование: Висше образование – университетска диплома в областта на информационните технологии, управление на автоматизирани и информационни системи или еквивалентна; Професионален опит: Минимум 4 години професионален опит в областа на информационните технологии. Участие в най-малко три проекта/договора/дейности, в които експертът е бил пряко ангажиран с дизайн на n-tier архитектури, разработка на софуерни приложения с използване на бази данни, използване на web application сървъри, разработване на multi-threading process control приложения, разработване на WEB services (не е необходимо всяка от изброените дейности да е осъществена в рамките на един и също проект/договор; могат да бъдат посочени отделни проекти/договори за отделните дейности, удостоверяващи опита на експерта)
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
10.06.2015 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

1. Пълен достъп до документацията за участие в настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка е предоставен в Профила на купувача на официалния уеб-сайт на НЦОЗА http://ncphp.government.bg/, раздел „Обществени поръчки и публични покани - профил на купувача“. Документацията се предоставя безплатно на посочения интернет адрес. 2. Документацията може да бъде получена и на хартиен носител от служител, в стая № 16 „Деловодство“, ет. 4, в сграден комплекс „Център по хигиена“, гр. София, бул. Акад. Иван Гешов, № 15, всеки работен ден от 9:30 часа до 17:00 часа, след заплащане на сумата от 6,00лв, в счетоводството на НЦОЗА – ет.4, стая 19, за което на приносителя ще бъде издадена фактура за извършеното плащане. 3. При поискване за изпращане на документацията, съответният участник следва да го заяви писмено, както го изпрати заявка на факс: 02/ 954 96 23 или на имейл адрес: pokana@ncpha.government.bg, като задължително посочва актуални телефон, факс, електронен адрес и пощенски адрес за кореспонденция. Към заявката се изпраща и копие на платежно нареждане за сума в полза на НЦОЗА в размер на 6,00лв. Сумата се заплаща по Банкова сметка на НЦОЗА, както следва: Уникредит Булбанк, ул.Княз Александър I, София, BIC: UNCRBGSF, IBAN BG 96 UNCR 9660 3119 9953 19.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
15.06.2015 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 16.06.2015 г.  Час: 11:00
Място

Сградата на НЦОЗА на адрес: гр. София, бул. Акад. Иван Гешов, № 15

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, представители на средства за масово осведомяване или други лица, на които се осигурява достъп при спазване на установения пропусквателен режим в сградата. Всички лица следва да могат да представят документ за самоличност. Упълномощените представители на участниците следва да представят пълномощно.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от раздел III.2.1.: Подизпълнителите също следва да представят декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП по отношение на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1 и ал. 5 от ЗОП. По отношение на чуждестранни лица се прилага чл. 48 от ЗОП. Участниците представят декларации във връзка с изискванията, заложени в т. 9-10. В откритата процедура за възлагане на настоящата обществена поръчка могат да участват български и/или чуждестранни физически и/или юридически лица, включително техни обединения. Участниците–юридически лица в процедурата се представляват от законните си представители или от лица, специално упълномощени за участие в процедурата. В случай че участникът е обединение, което не е юридическо лице, участниците в него трябва да определят едно лице, което да представлява обединението за целите на поръчката. В случай че участникът е обединение, участниците в него сключват споразумение помежду си, което задължително трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: всички членове на обединението са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора; водещият съдружник на обединението е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението;всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; съставът на обединението няма да се променя за срока на изпълнение на обществената поръчка. Когато участникът е обединение (консорциум), участниците в обединението трябва да сключат договор/споразумение помежду си, оригинал или нотариално заверено копие, което следва да представят при подаване на офертата. В процедурата за възлагане на обществена поръчка, едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение не може да представи самостоятелна оферта. Лице, което участва като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта. При подаване на офертата, участникът декларира дела на участие на всеки подизпълнител (в проценти), както и вида на конкретните дейности, които ще се извършват от подизпълнителя.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно сроковете, посочени в чл. 120, ал. 5, т. 1 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

13.05.2015 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ