Версия за печат

00647-2015-0007

BG-София: Проектиране и изпълнение

ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Министерство на културата, бул. Александър Стамболийски № 17, За: арх. Иван Мечкунов, Боряна Стойкова, България 1040, София, Тел.: 02 9400949; 02 9400935, E-mail: m.gospodinova@mc.government.bg, Факс: 02 9818145

Място/места за контакт: Дирекция Управление на собствеността

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.mc.government.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.profilnakupuvacha.com/Министерство%20на%20културата.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна/и дейност/и на възложителя

Друг: осъществява държавната политика в областта на културата Друго (моля пояснете): осъществява държавната политика в областта на културата

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Извършване на аварийни строително-монтажни работи в Храмов комплекс „Четиньова могила” - част от Тракийски култов център „Старосел”, община Хисаря.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Тип строителство: Проектиране и изпълнение 
Място на изпълнение: Тракийски култов център „Старосел”, община Хисаря
Код NUTS:
ІІ.1.4) Кратко описание на договора/споразумението - предмет и количество

Обществената поръчка е за извършване на аварийно - спасителни строително-монтажни работи в Храмов комплекс „Четиньова могила” - част от Тракийски култов център „Старосел”, община Хисаря”. „Тракийски култов център” – Старосел. С писмо № 1480 от 04.06.2001 г. НИПК обектът: „Тракийски култов център - Старосел” е деклариран като групов археологически паметник на културата с предварителна категория “национално значение” със следните съставни елементи: Храмов комплекс в ”Четиньова могила”, южна могила със зидан гроб, северна могила - археологически паметници на културата с предварителна категория “национално значение”. Обектът съгласно § 10 и §12, ал.1 от ЗКН притежава статут на археологическа недвижима културна ценност с категория “национално значение”, актуван с Акт за публична държавна собстевност № 5084/16.06.2003 г. с предоставени права за управление на Министерството на културата

ІІ.1.5) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45212350, 45212351

Описание:

Недвижими паметници на културата
Строителни и монтажни работи на праисторически монументи


II.2) Обща крайна стойност на договора/ите
ІІ.2.1) Обща стойност на договора/ите
Стойност
298815.6 BGN без ДДС

РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявление

ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
ІV.2.2) Използван е електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации, свързани със същата поръчка

НЕ


РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

ДОГОВОР № РД11-03-25 / Обособена позиция №: / Заглавие:
V.1) Дата на сключване договора
23.04.2015 г. 
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката
16.04.2015 г. 
V.2) Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адрес на изпълнителя

РЕСТАВРАЦИЯ ЕАД, ЕИК 831555095, ж.к. Изток, ул. Лъчезар Станчев № 7, България 1000, София, Тел.: 02 8708124, Факс: 02 8705200

V.4) Информация за стойността на договора
Крайна обща стойност на договора
Стойност 298815.6 BGN без ДДС
В Брой месеци 3
V.5) При изпълнение на договора ще участват подизпълнители

НЕ


РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Поръчка е свързана с проект и/или програма, които са финансирани от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4) Дата на изпращане на настоящата информация за сключен договор

28.04.2015 г. 

VI.5) Данни за лицата, които са подали оферти, а когато в процедурата са участвали обединения - и за членовете на обединението

"Реставрация" ЕАД, гр.София, ул. Лъчезар Станчев № 7.


ПРИЛОЖЕНИЕ Г

Информация за сключен договор
Основание за избор на процедура на договаряне без обявление

г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.

Процедурата е открита на основание чл. 90, ал.1, т.4 от ЗОП, съгласно която възложителят може да възложи обществена поръчка чрез процедура на договаряне без обявление, само когато е възникнала необходимост от предприемане на неотложни действия поради настъпване на изключителни обстоятелства, последиците от които не могат да бъдат преодолени при спазване на сроковете за провеждане на открита или ограничена процедура или на процедура на договаряне с обявление. Съгласно определението на „изключителни обстоятелства”, дадено в §1, т .8 от ДР на ЗОП, това са обстоятелства, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, като природно бедствие, авария или катастрофа, които непосредствено застрашават живота и здравето на хората или околната среда или могат съществено да затруднят или нарушат нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя. Настоящата поръчка стартира след извършена проверка, обективирана в протокол, на назначена експертна комисия от 23.03.2015 г. с представители на Главна дирекция „Инспекторат по опазване на културното наследство” към Министерството на културата, че са възникнали аварийни обстоятелства на Тракийски култов център – Старосел. Със Заповед № РД -05-198/ 25.03.2015 год., издадена на основание чл.44, ал.2 от ЗМСМА, чл. 195, ал.4 от ЗУТ и протокол от 23.03.2015 г. на експертна комисия, кметът на Община Хисар е издал разпореждане Министерството на културата да предприеме незабавни мерки за извършване на аварийни укрепителни дейности на обект „Четиньова могила”. Съгласно протокол от 23.03.2015 г. експертната комисия е извършила оглед на място и е констатирала проблеми, създаващи опасност главно от саморазрушаване на недвижимата културна ценност и създаване на опасност за живота и здравето на работещите и посетителите. Комисията е констатирала следното: свличане и падане на камъни върху тангиращата пешеходна алея, с което се създават предпоставки за нещастни случаи, както и опасност от нарушаване целостта на крепидата; засягане на съществуващото временно защитно покритие, изградено при откриване на гробницата, поради потъване в терена; свличане на земни маси от могилния насип от двете страни на входа на правоъгълната камера, поради безпрепятствено влияние на води; проникване на дъждовна вода от най-високата част на реставрирания купол, поради нарушено покритие над него, като се просмуква и пада;свличане на земни маси от могилния насип; изпълнената хоризонтална тунелна галерия от метални дъги, свързани с метални крепежни скоби и дървени облицовъчни елементи е в аварийно състояние и се самосрутва; под въздействие на дъждовна вода в могилния насип над гробното съоръжение са налице свлачищни процеси, застрашаващи подмогилното съоръжение и защитната конструкция, образувана е пукнатина в насипа 20-25см.Аварийно-спасителните действия, предмет на настоящата процедура, са временни действия, свързани с възникнали аварийни състояния на обекта. Непредприемането на аварийно-спасителни действия води до няколко групи от проблеми: - Възникване на опасност от разрушаване на уникалната културна ценност;- Застрашаване на живота и здравето на лицата работещи на обекта и на многобройните посетители на уникалната културна ценност; - Прегражда се упражняването на функции, нормативно установени от Закона за културното наследство. Съгласно чл.14, ал.1, т.14 от Закона за културното наследство министърът на културата упражнява правото на държавна собственост върху културни ценности. От цитирания текст се установява, че в настоящия случай констатираните аварийни обстоятелства са причинени от непредвидими събития, които непосредствено застрашават живота и здравето на хората, така и нарушават нормалното изпълнение на нормативно установени дейности за възложителя, поради което за Министерството на културата е налице хипотезата на чл.90, ал.1, т.4 от ЗОП.